Praatgroep huilbaby's

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 3 Februari 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat begrijp ik niet, waarom zouden die dropitems nodig zijn om mee te kunnen doen?

    Wendie, ik kan me voorstellen dat de prijs nog minder voorstelt als je de schapenquest al af hebt.
    De bruine varkens zijn wel 5x zo duur als anders. Dus een leuk moment om die te verkopen. Genoeg overhouden om in te leveren en zelf het benodigde aantal keren te fokken. Als je de varkens nog niet af hebt, is dit wel een leuke gelegenheid.
    Wanneer de vossen jou ook niet interesseren ben je maar 16 schapen nodig voor 4 bruine schapen en 3 lammetjes.
    De bruine schapen zullen inderdaad dan ook wel goedkoop gaan worden, maar er worden ook steeds vaker fokdieren gevraagd. Soms gerichte fokdieren, soms een tegenwaarde. Ik denk dat het evengoed een leuke manier is om ongemerkt aan een aardige voorraad te komen, en je krijgt op dezelfde wolkenrij ook ep.
     
  2. maad

    maad Forum prof

    Ik ga er maar van uit dat er deze keer geen drop items zijn;)

    Maar ik begrijp niet waarom mensen met een beperking niet mee kunnen doen!
     
    Laatste bewerkt: 4 Februari 2015
  3. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Gelukkig kunnen we ze deze keer voorzien van spenen hopelijk helpt dat een beetje.:music:
     
  4. |-|ans

    |-|ans Forummeester

    Volgens mij mis ik toch iets.. in de OA lees ik "de prijzen zijn de moeite waard" maar..

    Weer twee vossenburchten? Die kunnen dan mooi bij de andere zes in de schuur..

    Weer een lege wolkenrij? Dat betekent alleen maar méér bladeren door die rijen..

    Van beiden heb ik al meer dan genoeg, de strandstoel (als dagelijks cadeautje) past immers niet op die wolkenrij.. is er ergens een overzicht welke items er wél op passen? En uiteraard liefst zónder dat het ten koste gaat van de reguliere items in de siertuin?

    Nou ja.. er is dan ook nog een sticker natuurlijk.. o_O
     
  5. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Ik heb het nooit zo op fokevents dus deze laat ik ook maar aan me voorbij gaan.
    Trouwens zeker gelet op de "hoofdprijs" 2 keer een vossenburcht. Die heb ik al 4 keer staan.....
     
  6. issymyaki

    issymyaki Actieve auteur

    de dropitems komen uit de rubberbomen haal ik uit het faq ;)
     
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De gemummificeerde beer gaat erop, kun je vrijspelen bij de volle maan. En blijkbaar heb je nog geen overvolle siertuin, dat je die er niet voor wilt gebruiken. Ik heb vanwege de huisdieren en extra ep in de siertuin, weinig belang bij BD items in de siertuin. De kokende ossen en de vlaggen zijn dus sinds een paar maanden in de inventaris. Zo vaak krijgen we geen lege bonenstaakrij, dus ik maak daar goed gebruik van.
    Volgens mij maak jij het nu voor sommige spelers erg moeilijk, maar ik begrijp wel wat je bedoeld.
     
  8. bocindy

    bocindy Gelegenheidsauteur

    Ik zie wel hoe ver ik kom, heb weinig tijd i v m werk , en trouwens vossenburcht en wolvenhol heb ik al helemaal niet, maar ach kwestie van geluk hebben denk ik maar en hopen dat ik ooit eens een vossen en wolven uit de mystrieuze stallen voorbij zie komen.
     
  9. issymyaki

    issymyaki Actieve auteur

    das niet de bedoeling coco1968 :oops: maar als ik de faq zo lees krijgen we rubberbomen en daaruit rubber voor de spenen te maken in de molen dus neem ik aan dat dat rubber dan de di's zijn sinds er verder niets staat over andere di items
     
  10. |-|ans

    |-|ans Forummeester

    Dank je.. daar heb ik wat aan: die zijn tenminste nog voor redelijke aantalen (griezel-)gewassen te bemachtigen.. en al raakt mijn siertuin aardig vol, ik vind het (nog) wat zonde om naast de moeite de wolkenrij te bemachtigen óók nog eens een aantal items te moeten opofferen waardoor je dus weer ep inlevert.. kokende ossen en vlaggen heb ik niet, maar.. met voor de viervaksitems een grote waakhond komen we zo een heel eind verder met die wolkenrijen.. ;)
     
  11. #Stoffie78#

    #Stoffie78# Oudgediende

    Vossen heb ik ook al wel genoeg, die fase ga ik dan waarschijnlijk ook niet doen.
    Heb uitgerekend dat wanneer ik alle supervoer die er te verdienen is wil halen, ik 36 keer moet fokken.
    Kost mij 72 supervoer en ik verdien er 92 supervoer mee, een wolkenrij, een aantal knechtencoupons en TEP/EP
     
  12. truus1949

    truus1949 Forum prof

    ik heb het besluit genomen dat ik tot level 4 ga
    normaal doe ik altijd alles maar heb al 21 vossen in de schuur staan
    zijn er nog spelers die geen vos hebben dan geef ik er straks met een ruilbeurs 10 weg stuur mij dan maar een duifje en ik noteer de namen
     
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Voordeel is dat je voor zo'n quest weinig tijd nodig hebt. Als je ziet dat je weinig varkens en schapen hebt, kun je van beide 20 stallen opzetten en 2x per dag oogsten. Dan heb je vrijdagavond ruim voldoende om een paar uur te fokken. In die paar uur kun je met 10 stallen alle fokdieren bijelkaar hebben, roze jam en wat parfum gebruiken. s'Avonds zet je de rubberbomen op, s'morgens zet je de fopspenen aan in de molen en op zondag lever je zo alles in.
    Ik geloof ook niet dat we dropitems nodig zijn, maar ik begin te begrijpen waarom jij en miekedo het over dropitems hebben. Er staat in de faq in een felrode kleur dat als je de rubberbomen met de knechten oogst, de dropitems niet zichtbaar zullen zijn. Lekker verwarrend.
    Misschien dat je bruine schapen op de markt wilt kopen, maar volgens mij ben je 24 bruine schapen nodig en 24 biggen. Dat is 48x fokken. 96 supervoer.
    Veel supervoer gaat het dus niet kosten, maar ik ben er niet van overtuigd dat ik 20 kleurpaletten in wil leveren voor 25 supervoer. Ik zit er wel over te twijfelen. Voor die fase ben je helemaal geen supervoer nodig, krijg je alleen maar.
    Fase 3 goud en diamant ben je 20 bruine schapen voor nodig. Je krijgt dan 20 supervoer terug. Als je geen extra dieren rekent, ben je dus 80 schapen en 10 supervoer kwijt voor 11.000 TEP, 21.000 EP en 4 knechtencoupons van 3 uur. Ik twijfel nog heel erg of ik dat er voor over heb. Als je fase 3 wel doet, heb je voldoende lammetjes voor fase 5 zilver erbij.
     
  14. issymyaki

    issymyaki Actieve auteur

    nee verwarrend niet maar wel vervelend moest het een aantal keer goed lezen om het door te hebben:p
     
  15. -miekedo-

    -miekedo- Regelmatige auteur

    We hebben het verkeerd begrepen, de di komen uit de rubberbomen en daar moeten de fopspenen van gemaakt worden ... er komen dus geen di uit de velden!
     
  16. farmervrouwtje

    farmervrouwtje Regelmatige auteur

    Eerst maar eens level 1 voor de bomen, daarna maar verder kijken. Helaas geen kleurpalette op voorraad, om die nou te kopen voor 7000BD p.st. (op dit moment) o_O of sv te gebruiken, waar ik net eindelijk wat voorraad van heb:sleepy:, de vossenburcht hoeft idd niet, genoeg vosjes die achter mn kippies aan zitten:music:. Wel blij met de tep, hard nodig voor de thee, gember, enz. enz.

    Eerst nog even griezelen8)
     
  17. |-|ans

    |-|ans Forummeester

    Ik denk dat het nét even anders is.. normaliter krijg je uit akkers, bomen, stallen en werkplaatsen dropitems.. zoals zout en spijkers.. deze rubberbomen zijn voor éénmalig gebruik en verdwijnen dan automagisch.. het zijn dus géén gewone bomen. De dropitems (dus gewoon zout enzovoorts) komen hier wél uit maar worden, daar het zo'n bijzonder item is, niet getoond.

    Het rubber van de bomen is immers niet een dropitem maar gewoon het product dat het item produceert?!
     
  18. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Ik tel 54 rubberbomen in fase 1, en de fopspenen om in te leveren zijn 72. Daar heb je per keer 3 rubber voor nodig. 3x72=286. Hoeveel rubber geeft zo'n boom dan? Zou minimaal 6 moeten zijn, want met 5 kom ik maar op 270 rubber. Vaag allemaal.
     
  19. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Sorry, rekenfoutje. 3x72 is 216.
    4x 54 is 216.
    Komt precies uit.
    Met suzimest geven ze minimaal (en maximaal) 6. Dan heb je genoeg aan 36 (216/6) rubberbomen, en dat is precies de hoeveelheid rubberbomen en suzimest die je in zilver en goud krijgt.
    Wanneer je het minimale wilt doen om de bonenstaakrij te krijgen, heb je net niet voldoende aan de zilveren fase met suzi.
    Wanneer je fase 5 goud en diamant wilt overslaan, heb je genoeg aan zilver en goud van fase 1 en dan 2 rubberbomen suzi geven. Dan heb je wel genoeg voor fase 5 zilver. Wanneer je fase 3 goud en diamant doet, heb je ook voldoende lammetjes over voor fase 5 zilver.
     
  20. ReneeMonty

    ReneeMonty Gelegenheidsauteur

    Ik wil graag de wolkenrij zie het wel zitten om telkens 1 bruin schaap te krijgen scheelt bergen supervoer. Heb even gekeken wat ik in moet leveren en heb 24 biggen nodig, 25 spenen, 3 lammeren en 9 wolvarkens. De rest heb ik al op voorraad. Wel jammer dat je in fase 1 zelfs met susi supermest net 1 speen te kort komt qua rubber dus moet fase 2 ook geopend.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.