Praatgroep - Honden-frisbeecompetitie 2017

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 14 Mei 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik snap dat je heel teleur gesteld bent.Dat je denkt geen kans meer te maken. Maar soms moet je ook gewoon accepteren dat je niet kan winnen. But live go's on. Er zijn erge dingen. De wereld draait gewoon door.. Of je nu boos bent of niet. Of je nu wint of niet. Laat je niet gek maken. Tis zoals het tis. Je kan niet altijd alles hebben:music:
     
    eevee60, blackscorpion64, margo-64 en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Inmiddels heb ik 441 DI bij elkaar gesprokkeld...eerst heb ik m'n eventgewas met witte onschuld op 540 stuks gewerkt en daarna heb ik nog gebruik gemaakt van de witte onschuld met de veredelde anjers.
    Weer heb ik er voor gekozen om m'n farmpje niet te verbouwen dus nu staan er 300 kwartakkertjes met eventgewas op zonder water zodat ik die morgenochtend om 06.15 uur kan oogsten.
    Tja en die top...veel succes voor degene die er voor willen gaan...ik doe er niet aan mee...!!
     
  3. schapenkop

    schapenkop Forumbeginner

    Ik zie nergens honden op mijn velden, alleen hondenhokken, als ik daar op klik ga ik naar het eventscherm, Waar vind ik de honden?
     
    eevee60, blackscorpion64 en annigjen vinden dit leuk.
  4. **BOERIN**

    **BOERIN** Forumbewoner

    ik heb gelezen in de faq dat je het ergen aan of uit kunt zetten even goed lezen...

    Let op: links van de voortgangsbalk kun je aan- of uitvinken of je de hondjes op je akker wil zien of niet. Dus mocht je de hondjes niet zien op je akkers geen paniek, kijk hier even of je ze wel aan hebt staan.
     
  5. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    ik speel voor mijzelf om leuk bezig te zijn....jammer dat sommige spelers er een wedstrijd van maken...:sleepy:...tuurlijk is het leuk en spannend om iets te halen...maar..gaat het niet om een spelletje?....8)
     
  6. klakje

    klakje Oudgediende

    Ik speel ook voor mezelf. 1 maal gespeeld, en de drops komen er genoeg dus 100 maal spelen en klaar
     
  7. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Tja, ook de BA's en CM's zijn wel verbaasd dat sommige spelers zo graag bovenaan in de top willen staan dat ze al gelijk alles afkopen.
    Maar uit ervaring weten we dat dat er wereldwijd niet heel veel zijn.
    De mandjes minder beschikbaar maken zou niet echt helpen want dan geven dezelfde spelers hun geld uit aan extra SM en Suz's mest en al moeten ze dan wel iets moeite doen, ook dan staan ze op dag 1 bovenaan.

    Of de verdeling in segmenten goed uit gaat pakken is nog de vraag, het idee is in veel landen door spelers geopperd bij het vergelijkbare kattenevent van vorig jaar en GameDesign heeft besloten dat met deze indeling te proberen.
    Het geeft in elk geval spelers in alle levels een kans op de fantastische prijzen.

    Wat ik nu wel leuk vind is hoe de hondjes in het veld opgaan in wat er op staat.
    Op persoonlijke titel en alleen in dit draadje start ik een competitie leukste combinatie hondje-met-akker-achtergrond.
    Bijvoorbeeld:
    [​IMG]
    Hondje uit kippenhokje is leuk maar kan vast veel leuker.

    Plaats jouw eigen uitsnede van een screenshot waar een event-hondje leuk combineert met wat op je veld staat in dit draadje en zet ook je spelnaam even in diezelfde post.
    Na afloop van het event kies ik (of misschien vraag ik hulp) de leukste en die krijgt van mij een Prachtboeket.
    En wie weet krijg je tientallen Prachtboeketten want ik zal alle lezers in dit draadje oproepen om er ook eentje te sturen aan de winnaar.
    Dan wordt het een echte publieksprijs!
     
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik weet niet hoeveel er in jullie groep nu al in de top200 zitten. Hier zijn het er vanmorgen 42. Zijn er dus nog 150 plaatsen over voor spelers die meer moeite nemen.
    Als ik het goed heb nagerekend zit je met 50 euro de eerste dag al in die top. En de vraag is of je voor 100 euro wel of niet in de top blijft.
    Je hebt alleen wel een flinke voorsprong.
    Dat het niet gemakkelijk zou worden had ik wel verwacht. En dat er dus met de nodige hulpmiddelen gespeeld word ook.
    Bij het oogstfeest is de eerste groep ook de eerste dag klaar. Dat kan ook niet anders dan met een stel mandjes. En volgens mij ongeveer 200, wat ook een vijfde van de totaallijst is.
    Ron geeft aan dat deze spelers anders supermest en suzimest zouden kopen, ik ben dat eens na gaan rekenen.
    Als ik mijn supermest zou omzetten in TG, per groot pakket van 450 supermest van 120 TG, dan ben ik begonnen met een voorraad van ruim 5600 TG. Per 300TG een tientje? Dan zou dat ongeveer 190 euro zijn.
    Waarom zou ik die wel in mogen zetten en anderen geen 100 euro aan mandjes?
    Ik zal er alleen wat langer voor moeten spelen om dat geld in te zetten, met als voordeel dat ik dat vanaf het kattenevent gespaard heb (nooit op kwartveldjes gegooid heb, tenzij echt noodzakelijk om een event te halen) en er nog nooit een cent aan uitgegeven heb.
     
  9. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Het verschil tussen supermest en mandjes kopen is dat dus in een mandje al 20 frisbees zitten. Met supermest moet een andere speler ook meer moeite doen om het te halen. Nu kan het bijvoorbeeld zijn dat jij het hele event flink je best hebt gedaan (veel supermest er op gegooid) en op plek 190 staat en dan dus spelers besluiten om op het laatste moment toch maar even 2 mandjes te kopen en jouw dus zo er uit gooien. Bij poezenbende zat er in de mandjes geen kant en klaar molenproduct om aan de katjes te voeren.
     
    eevee60, blackscorpion64, margo-64 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat klopt. En dat heb ik me ook al bedacht. Gooi ik straks al mijn supermest er tegenaan om dan de laatste ochtend er uitgegooid te worden door spelers die besluiten toch nog maar wat geld er in te stoppen. Door het kunnen kopen van gewassen en drops is die mogelijkheid er ook wel een beetje, maar dan zit je aan het maximum van de molen en kun je het dus redelijk uitrekenen of het de laatste ochtend nog zin heeft om er voor te spelen.
    BP heeft er een wedstrijd van gemaakt. De hoogste 200. Je mag dat wedstrijdelement leuk en spannend vinden en er voor gaan, of je kunt gewoon de wolkenrij halen en daarna eventueel voor nog wat extra kleine prijsjes gaan omdat je toch tijd over hebt.
    Maar een event als dit en het oogstfeest is een wedstrijd. En het leuke van de poezenbende was dat het erom ging wie het beste konden spelen, met hulpmiddelen uiteraard, deze lijkt er meer op dat het er om gaat wie het meeste geld ervoor over heeft.
     
    eevee60, blackscorpion64 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  11. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Het zijn niet de spelers die er een wedstrijd van maken maar in dit geval BP .Met als inzet een lucratief huisdier;). Als je zoals ik daar niet aan mee gaat doen is het echter een normaal event met leuke miniprijsjes en een goede wolkenrij . persoonlijk ben ik dol op dit soort events en wel van plan om zoveel mogelijk extraatjes eruit te spelen:music:
     
    eevee60, blackscorpion64, katbla en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. riekje111

    riekje111 Forumkenner

    Ik zit nu op 25 frisbees en ben dik tevreden. ;):):):)
     
    eevee60, blackscorpion64, katbla en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Wat ik me meer afvraag is hoe het komt dat ik van een veld veredelde rozen 24 botten krijg en een half uur later van een ander veld rozen met courgette taartje, wortelbrood en schmandcake er 20 vanaf haal.
     
    eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  14. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Iedere keer dat je oogst, is er een bepaalde kans op drops. Hoe hoger de basis ep van een gewas/stal, en hoe langer de tijdsduur van een gewas stal, hoe hoger de kans op drops.
    Het maakt niet uit of je cat, wortelbrood of schmandcake eet, dat verhoogt wel de ep, maar de drops gaan over de basis ep (de kale ep, zonder ep verhogers).

    Dan vind ik het verschil tussen 20 en 24 drops niet veel. Soms zit er veel meer verschil tussen 2 velden met hetzelfde gewas.
     
    eevee60, blackscorpion64 en -Pillow_ vinden dit leuk.
  15. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Dank je, dat beantwoordt mijn vraag.
    Ik was wat dingen aan het uitproberen, ben nog vrij nieuw hier. Ben nu hard EP aan het verzamelen voor een paar levels up, zodat ik de events wat makkelijker kan halen. De laatste paar heb ik op de laatste dag gehaald, dus het gaat behoorlijk lekker zo.
    Met de info hier en een geweldige Mentor ben ik al een heel eind gekomen.
     
  16. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Ik heb 2 veldjes met akkers en 15 frisbees in de molen, speel niet mee voor de top 200, vanaf vrijdag tot zondag 2 kleinkinderen te logeren en dan niet veel tijd, ga zien hoever ik kom op deze manier.
    De drops komen iig prima tot nu toe.
     
  17. bobobear

    bobobear Levende forumlegende

    ik speel gewoon dit event zoals altijd,gewoon zaaien en oogsten tot je genoeg hebt om het event te voltooien.met dit event zal ik denk ik ook wel doorgaan met gewassen maken,omdat je toch ook nog steeds leuke prijsjes krijgt van de hondjes.ik denk niet dat ik mee ga doen met de top 200,het risico dat je daarin zit is redelijk klein denk ik,en dat risico wil ik niet lopen om alsnog op het laatste nippertje eruitgegooid te worden,en dan heb je al je sm en dergelijke verspeeld.al vind ik de belonig die je kunt winnen wel erg leuk.
     
  18. droogkast

    droogkast Forumbeginner

    hier bij level 3-60 staat er zelfs al iemand met 77 in de top 200o_O
     
    eevee60, blackscorpion64 en farmermikkie vinden dit leuk.
  19. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Hier met level 105 -130 staat er iemand met 333 in de top .Als je maar genoeg mandjes koopt is dat best te doen denk ik:)
     
    eevee60, blackscorpion64 en farmermikkie vinden dit leuk.
  20. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    level 99-100 staat er iemand met 110 mandjes dat valt dan in verhouding nog mee. Maar ik ga het spelen als een gewoon event en laat het wedstrijdelement aan mij voorbijgaan. Ben dol op wolkenrijen ene kleine prijsjes maar houd niet van de stress voor een top plek. Maar ach ieder zijn keuze. Zal weleens kijken of ik aan de wedstrijd van Ron mee ga doenxD
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.