Praatgroep - Honden-frisbeecompetitie 2017

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 14 Mei 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madegroot

    madegroot Actieve auteur

    hier ook maar 1 veld voor de gewassen, heb de andere 2 vol staan met bomen en wat stallen,geen zin in een verbouwing

    zie wel waar ik eindig
     
    blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  2. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Dank je wel coco En toch s6 met je examens en de quest.;)
    En Annelies wat betekent kc ???
    Gr Tineke
     
    blackscorpion64, eevee60 en katbla vinden dit leuk.
  3. katbla

    katbla Forum freak

    ben geen Annelies, maar ik denk dat ze daarmee een knechtencoupon bedoelt.
     
  4. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Morgen weinig tijd maar we zien wel hoe het gaat.

    Opa ook weer heelhuids terug gelukkig.
     
  5. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    En oma natuurlijk ook. ;)
    Helaas door te slechte wifi het voetbalevent, volle maan en ruilevent moeten missen.
    Sorry buurtjes dat ik geen cadeau's kon sturen :oops:
    maar de 3 akkers staan weer klaar voor morgen. :)
     
    daisy17858, Daxter1966, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. voesje

    voesje Oudgediende

    Gisteravond vergeten dus nu maar rozen met water opgezet dat ik om half 3 kan starten.....We zien wel. We gaan er in ieder geval voor hoewel ik deze week bijzonder weinig tijd heb probeer zoveel mogelijk tussen door te doen.
     
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Bedankt. Maar het is mijn dochter die examens mag doen. En ik mag bij een ander niveau surveilleren. Vorige week 1x gedaan en het is leuk om te doen. Deze week sta ik verder voor iedere middag ingepland.

    De planning voor het hondenevent ben ik uit. Met kastanjerij, stol en witte onschuld duren de eventgewassen met supermest nog geen 5 kwartier. Het gaat me vanavond dus wel lukken om voldoende zaaigoed te krijgen. Op 1 veld met comfortvelden proberen om tussen de 1000 en 2000 drops te maken.
    Dat wordt dus s'nachts gewoon eventgewas zaaien. En dan iedere ochtend als de wekker gaat samen met mijn man opstaan.
    Dan ben ik er iedere dag rond half 7. Met gebruik van mest kan ik dan nog een keer oogsten voordat ik weg moet, wanneer ik thuis kom weer en voor het slapengaan nog een keer. Dat is 4x per etmaal. In het weekend ga ik daar wel 2 oogsten missen, want zo vroeg ga ik dan echt niet opstaan.
    Mocht ik in het weekend niet bij de eerste 100 van mijn groep horen, dan kan ik dan nog extra rondes eventgewas met supermest doen.
    s'morgens een knechtencoupon van 12 uur inzetten en dan s'avonds de honden laten spelen in de hoop dat ik daar dan iedere keer knechten van krijg. In het weekend kom ik anders uit met de tijd, dus dan kan ik misschien iedere keer proberen met de honden te spelen voordat ik ga oogsten. Al werkt dat zeer frustrerend om te moeten wachten tot de honden komen net zolang dat je knechten hebt, voordat je kunt gaan oogsten.
    In totaal 330 honden voeren als dit goed gaat. En nu maar hopen dat er niet teveel spelers meer bieden.
     
  8. Cornelly52

    Cornelly52 Forum-baron

    Ik doe maar even niet mee, ik moet alles er af halen om meer te kunnen zaaien en oogsten,
    en ben ook met de nieuwe questen die zeer lange gewassen hebben.
    Met een 32 uurige werkweek in onregelmatige dienst is dat niet te doen
     
  9. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Door mijn werk kan ik pas rond 18:30 uur oogsten elke dag... :'( Of ik dit event ga halen, njah de wolkenrij ga halen beter gezegd, weet ik niet. We doen ons best! :D

    Succes iedereen en fijne dag!
     
    Cornelly52, daisy17858, Daxter1966 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Gert-Jannetje

    Gert-Jannetje Forum-analist

    Gaat weer pittig worden. Ik denk dat de moeilijkheidsgraad niet klopt, zeker niet voor beginnende boeren en boerinnen. Ik mis een beetje vrije tijd tussen de evenementen door voor hen om aan de andere gewassen en dieren te kunnen werken om andere queeste af te kunnen sluiten.
    Ik ga natuurlijk wel voor dit evenement (alleen de wolkenrij) en wens iedereen succes!
     
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Die andere questen zijn toch voor tussendoor? Ik kan op het account van dit jaar s'nachts verder met de gewassen voor geen rust op mijn erf terwijl ik overdag 2x eventgewas kan zaaien. Op Bahamarama kan ik overdag ook gewoon verder met kortere gewassen.
    De bomen laat ik op de hoekjes staan in de hoop op meer drops. En de stallen moeten inderdaad een week langer wachten.
    Maar in de planning staat hierna een fokevent. Dus nu maar hopen dat er met dit event goed veel supervoer komt. En dan kan ik dan de velden weer voor de stallen gebruiken en moeten de gewassen weer even wachten omdat dat op grote velden zonder WAC niet opschiet.
    3 zaaievents op rij is inderdaad wel veel. Ik ben bang dat de mest zo uitverkocht raakt.

    Ik heb net de FAQ en de praatgroep van het kattenevent in augustus 2015 opgezocht. Er waren toen ook 100 molenproducten nodig voor de wolkenrij met sieritems met net zoveel gewassen. De drops zijn wel flink verhoogd van 6 naar 10 stuks per molenproduct.
    De eventgewassen waren toen 6 uur, waardoor het toen net 3x per dag (en 1x s'nachts) te doen was zonder mest. Nu is er voor hetzelfde resultaat wel mest nodig.
    Ik verwacht dat in mijn level de meeste spelers daar de BD wel voor hebben.
    Bij het kattenevent waren er ruim 400 nodig om bij de top1000 te horen.
    Ik ga mijn planning dus toch nog maar wat bijstellen. Vorige keer bijna 500 gehaald, daar ga ik nu voor.

    Zojuist de artisjokken uit de veredeling gehaald. Als het goed is blijft deze nog 24 uur actief. En anders heb ik het verkeerd begrepen en een flinke misrekening. Ik wil er graag de zwaardlelies inzetten, zodat ik over 4 dagen nog een keer een flink aantal drops kan maken. Ik heb daar ook de veredeling van de houten hamers, en door gebrek aan houten hamers kan ik de megastallen niet verder uitbreiden.
    Daarnaast heb ik met 1000 drops 17000 gewas erbij, dat vind ik voor de artisjokken ook wel voldoende.

    Het andere account is nog net geen level 80. Met 2x per dag oogsten en s'nachts een lang gewas moet ik daar op 140x uit kunnen komen. Ik ben benieuwd of dat in die categorie voldoende is voor de top200. Veel supermest heb ik daar niet. Ik verwacht wel een supermest aanbieding, dus wanneer spelers in die groep gaan kopen gaat het mij niet lukken.

    O, en nog een zeer spijtig verschil met het vorige kattenevent is dat er toen knechtencoupons te verdienen waren ipv direct ingaande knechten. Zelfs de coupon van 48 uur. Dat maakt de prijs van de knechten veel leuker. Je hoeft dan niet op te letten wanneer je met de honden speelt. De knechten kun je gewoon activeren wanneer je ze nodig bent. Het zou wel heel leuk zijn als dat nog werd aangepast.
     
  12. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Die tijd mis ik ook . Als je de markt klanten tevreden wil houden moet je ze wel bedienen.
    Dat gaat slecht met een lege schuur, net als mest kopen met een lege knip
     
  13. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Voor de lagere levels dus een goed idee om vooral veel kippen neer te zetten als ze niet aan het event mee gaan doen omdat de fanatieke spelers er waarschijnlijk toch wel mest over heen willen gooien en die meestal ook wel genoeg bd hebben. Dus de prijs zal wel lekker hoog worden.
     
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Voor de lage levels zijn er ook leuke prijzen. En Bahamarama vol zetten met stallen.
     
    daisy17858, Daxter1966, _Jeanie_ en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. madegroot

    madegroot Actieve auteur

    wachten tot 2 uur met oogsten. ben benieuwd waar ik kom met dit event ga in ieder geval voor de wolkerij. top 200 wordt een hele klus
     
    daisy17858, eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  16. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Baha net wel gewoon geoogst en gezaaid, doet toch niet mee dit keer. De rest lekker laten staan tot vanmiddag. Denk niet dat ik mee doe voor de top 200, maar aan de andere kant kriebelt het wel om een keer die uitdaging aan te gaan :p
     
    daisy17858, eevee60, Daxter1966 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. stroopje1

    stroopje1 Actieve auteur

    Ik heb net 10 veldjes alvast klaar gezet voor 14:00, in de hoop dat ik op een onbewaakt moment even snel kan zaaien.
    Jammer genoeg ga ik niet met de trein, maar met de taxi en die zijn nog niet zo super modern dat er WIFI in zit.

    Zit even te rekenen, maar kom er niet helemaal uit.
    Hoe lang duren de event gewassen met water, supermest en gewone mest? Ik hoop toch voor het slapen gaan 2 rondes event gewas te kunnen zaaien en oogsten dan verlies ik niet al te veel tijd met dit road tripje.
     
  18. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    http://www.farmerama-fan-speciaal.nl/downloads/pdf/gegevens gewassen baha.pdf

    Als je via deze link een gewas van 7 uur opzoekt (bijvoorbeeld Baha cactus), dan zie je alle tijden staan.
    De tijden met supermest kunnen nog verder naar beneden door de rune in de boom der wijsheid (snellere supermest), de bonestaakrij oogstfeest kastanjes, stol, witte onschuld.
     
  19. stroopje1

    stroopje1 Actieve auteur

    Super handig dank je wel!
    Heb hem gelijk opgeslagen :)
    Dan moet de 2X zaaien en oogsten haalbaar zijn voor bedtijd :D
     
    daisy17858, eevee60, Daxter1966 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. bowie1980

    bowie1980 Gevorderde

    Mwhaaaaaaaaaa alweer een event ......ik krijg geen rust !!!:p
     
    daisy17858, eevee60, Gert-Jannetje en 4 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.