Praatgroep - Hoe de Kersthater toch gelukkig werd

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 20 December 2022.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Welnee.
     
  2. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Ik heb daarom de wekker gezet op mijn telefoon. Ik ben klaar met het event alleen dat dobbel gedeelte nog.
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  3. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    eventgewas lfeestelijke krans leverde 85 DI van hoofdboerderij.Beemdgras op Baha leverde 66 DI.
    Op vollemaanveld met griezelwild vol met akelige eierplant duurt maar 7.41 minuten maar geeft veel DI.
    Ach je kunt alles planten als je maar op tijd oogst.
    Nog 2 oogsten voor Santa rock 2 en heb nu al 7500 kerstballen teveel.
     
  4. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ik heb het altijd andersom begrepen, omdat veel bomen dezelfde duur hebben, dat het daar om de EP gaat en met de gewassen om de tijd.
    Nu ben ik morgen als het goed is klaar met alle eventgewassen, dus dan vind ik het wel grappig om dat eens uit te zoeken voor de gewassen. Ik zal dan een veld met varens (240 EP, 6 uur) en een veld met krokus (205 EP, 21 uur) inzaaien en kijken wat er dan aan drops uitkomt. Als het om de EP gaat, zou het bijna gelijk moeten zijn, met zelfs een klein beetje meer voor de varens. Als het om de tijd gaat, zouden de krokussen aanzienlijk meer moeten opleveren. In dat geval zal wel de opmerking van Vinc van toepassing blijven. Als je om de 6 uur kan oogsten, hoef je natuurlijk geen lange gewassen erop te gooien, maar is het vooral belangrijk op tijd te oogsten.
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  5. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ben dan erg benieuwd wat er uit gaat komen buuf. :music: Ach zo heb ik eens bij een event steeds hopplant gezaaid voor de drops. Zo heb ik wel het event gehaald en iedereen dacht die schaap is gek. Duurt 2 uur en geeft 15 ep. Dus zeg het maar. Ik weet het niet. Natuurlijk is op tijd oogsten heel belangrijk en een belangrijk onderdeel.
     
  6. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Nog 2502 (2 oogsten) aan feestelijke krans dan is Santa 2 ook klaar.:D
     
    GerwinenElise en schaapje52 vinden dit leuk.
  7. GerwinenElise

    GerwinenElise Actieve auteur

    Ik heb de Hellehond-hol vrijgespeeld bij dit event maar kan hem nergens vinden. Of moet je dan in een bepaald level zijn dat je hem dan pas krijgt?
     
    daisy17858 en schaapje52 vinden dit leuk.
  8. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Hellehond-hol vind je so-wie-so terug op de VM velden.
     
    Laatste bewerkt: 30 December 2022
    GerwinenElise vindt dit leuk.
  9. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Die kan je terug vinden bij Volle Maan.
     
    daisy17858 en GerwinenElise vinden dit leuk.
  10. GerwinenElise

    GerwinenElise Actieve auteur

    Dankjewel, ik dacht dat ik daar al gekeken had maar niet dus. ;)
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  11. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Hij is wel oranje hoor. Ik weet niet of je ook de basis hebt gekregen. De basis kan je ook zelf maken met gewas enz en dan kopen in de shop bij Volle Maan.
     
    GerwinenElise vindt dit leuk.
  12. GerwinenElise

    GerwinenElise Actieve auteur

    Ja dat klopt, die heb ik niet. Maar maakt ook niks uit, inderdaad voor sparen :)
     
    daisy17858, schaapje52 en LucieSchreurs vinden dit leuk.
  13. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Klopt het dat je aan het einde van dit event een sleutel overhoud?
    Ik ben nog bezig met de rode kaarsen maar heb nu een sleutel over...
     
  14. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ja, je houdt een zilveren sleutel over.
     
  15. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    ja dat klopt anders zou je niet kunnen kiezen in welke volgorde je speelt
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  16. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Zo vandaag nieuwe ronde en dus nieuwe kansen. :music:

    Uit Boerderijkransen kreeg ik 66 drops
    Akelige eierplant kreeg ik 126 drops
    Lablab kreeg ik 184 drops

    Ik zit nu op 1219 aan drops. Dus dat gaat goed. Heb nodig 1650 aan drops.
    Aan boerderijkransen nog 6847 nodig.
    Zal nu wat langzamer gaan want mijn extra's zijn op en de 100% ook. Maar ik heb tot 4 jan de tijd. Ik ga er nog steeds voor.
    Dan daarna nog de feestelijke kransen. Die kunnen zowel op de boerderij als volle maan gezaaid worden zag ik. Daar heb ik er 2580 van nodig tot aan het item de wip.

    De wolk bij Santa 2 hoort daar het item de feestelijke glijbaan bij uit de winkel of is dit item gewoon zo maar.
    Weet niet of ik zo ver ga komen. Om ook de laatste wolk te pakken.

    We gaan weer vrolijk verder. :music:

    Draaide zojuist nog een +1 voor 6 uur. :music: Nog maar een paar groene drops er tegen aan gegooid. Nu iets meer dan 2500 groentjes gegeten en iets meer dan 1000 super mest. Pfff hoop niet dat er snel een nieuw event is want ik ben op alle fronten leeg en zit dan alleen met kale aarde op de boerderij. xD

    Ben normaal heel zuinig op die dingen maar dit is een noodgevalletje zullen we maar zeggen.
    Noodgeval heet het item lichtjesfeest en de wolk die sterretjes geeft. :music:

    Het Lichtjesfeest staat te shinen op het land. :inlove:
     
    Laatste bewerkt: 31 December 2022
  17. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    De feestelijke glijbaan is extra
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  18. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dank je wel voor het antwoord. Dan laat ik de glijbaan even lopen. xD
     
  19. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Zoals gisteren beloofd staat er hier een veld met varens en een veld met krokussen ingezaaid. Over ca. 4 uur zijn ze klaar en zal ik ze tegelijk oogsten (om verschil in drops vanwege bonussen uit te sluiten). Wordt dus vervolgd. :music:
     
    daisy17858 en schaapje52 vinden dit leuk.
  20. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Oh ja dat is wel logisch.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.