Praatgroep Het Zeiltijdperk

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 13 Augustus 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    minimum 3 uur per dag "moeten" wandelen met de honden, bezoek aan dierenarts, verzorging, naar de A winkel om speeltjes, naar de winkel om eten voor die beesten ... dat noem ik dus opofferen van tijd.
    geef mij maar m'n computerspelletje waar ik doe wat ik graag wil en wanneer ik het wil. niets moet, alles mag.
    ik doe mee, probeer zoveel mogelijk te halen.
     
    jolanda13, riekje111 en -Pillow_ vinden dit leuk.
  2. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Dat is volgens mij ook jouw missie ... Alles wat men niet leuk vind wordt door jouw meteen als klagen bestempeld met meteen een hele reeks woorden er achteraan van jouw kant waarom het wel leuk is of zou moeten zijn.
    En zo zijn er meer hier ...

    Nee Matthias , dat noemt men RL leven.... En meteen maar weer in de aanval om reactie uit te lokken in de hoop op ????

    De events vind ik zelf onderhand onmenselijk aan het worden. Er is meer dan een Boerderij spel in het leven. Dat schijnt BP nog steeds niet te willen snappen. En daar is waar het HJ in 1e instantie ook om ging.
    Er hoeft maar iets tussen te komen en je hele event is naar de filistijnen, je kan dan wel zeggen ik ga voor de leuke dingen alleen.
    Maar zo zit de mens op zich niet in elkaar.
    Hofje heeft zelf jaren ook eventjes gespeeld, maar als je het steeds vaker niet haalt omdat men overvraagd wordt en er regelmatig een oogst gemist wordt door omstandigheden. Dan houd het leuk zijn van events spelen gewoon op.
    Dat BP perse deze lijn wil blijven volgen is voor heul veel spelers gewoon erg jammer. Veel spelers zijn niet meer instaat de events op een normale manier te spelen. De dwang en verplichting is ... vind ik dan ... veels te groot.
     
    jolanda13, herma1234, stien56 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    En weer terug on topic.

    ik ga ervoor. Eerst zoveel mogelijk gewas zaaien en oogsten en kijken hoe ver ik kom. Het is op het event veld, dus zit me niet in de weg.

    Dan doe ik 1234 en als het kan weer 1234 en vervolgens kijk ik of ik nogmaals 1,2,3 kan doen, zo niet dan doe ik een aantal keer gebouw 2.
    Mocht ik echt niet in de buurt komen van de wolk dan roof ik wat leuke cadeaus in de winkel.

    Lijkt me strak plan. Ik sta in de startblokken, heb er zin in.
     
    Boeretrien1, jolanda13 en Huhmmie38 vinden dit leuk.
  4. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    Kliinkt als een plan:p Geen idee hoe ver ik kom, maar de rest van d winkel is ook de moeite waard

    Is het al twee uur ????8)
     
  5. Roos

    Roos Forum-hertog

    Ik doe mee :)

    Ben wel nog aan het rekenen hoor. Er zijn 99 kwartveldjes staat er. Dus heb ik 99 winst per oogst lijkt me zo (welke veldgrootte ik ook neerleg).
    Voor gebouw 1 heb ik 2150 gewas nodig (en 195 schaar). Dat is dus mijn doel vanaf 14u :p
    Stel dat ik nou heel enthousiast 5x per dag weet te oogsten, dan kom ik aan 500 winst per dag toch? Maar dan ga ik nog steeds geen tweede ronde van gebouw 1 halen als ik het goed uitreken. Want 2x 2150 gewas gaat dan toch nog steeds niet lukken?
    Hoelang duurt een gewas van 5u (dus 4u met water) met een beetje koeienmest?

    Klopt het dat ik dan alleen nog met stapels hout en zagen (gebouw 2) voldoende munten kan verzamelen voor de bonenstaak?
    Dat lijkt mij omdat als gebouw 1 niet een tweede keer kan, je bij de andere gebouwen ook niet verder komt.
     
    jolanda13 en -Pillow_ vinden dit leuk.
  6. thea1963

    thea1963 Forum freak

    ik moet hier toch even op reageren, dit is namelijk niet alleen de praatgroep van -Pillow_ ,
    iedereen mag hier zijn of haar mening geven positief of negatief en prima als jij zo positief bent maar elke keer proberen om een ander zijn negatieve reactie weg te cijferen hoeft ook niet

    met alleen water 4 uur en met mest erbij 3 uur en 36 minuten :)
     
  7. PinguinEric

    PinguinEric Junior expert

    Geldt die verhoogde kans op dropitems van stallen ook op Baha? Want met het vruchtenpunchevent heb ik al mijn veldjes op Farma nodig :D
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  8. Roos

    Roos Forum-hertog

    met alleen water 4 uur en met mest erbij 3 uur en 36 minuten :)[/QUOTE]

    Hmmm... dan blijft het dus nog steeds máx 5 oogsten per dag en daarmee is gebouw 1 volgens mij maar 1x te doen.
    Heeft iemand toevallig op fora in het buitenland meegelezen? Je zou denken dat er toch een manier moet zijn om dit event ook een wolkenrij te halen
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  9. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Je kunt in de 2e ronde alleen level 5 van ieder gebouw opnieuw doen, dus dan heb je geen 2150, maar 630 eventgewas nodig voor het 1e gebouw.
    En inderdaad kan je met voldoende hout, zagen en ook geiten, gebouw 2 heel vaak doen om genoeg uitrustingsmunten te krijgen.

    De FAQ is er vrij duidelijk over: "
    • Tijdens dit event kunnen hout, zaag en schaar als grondstof bij het oogsten op je eventveld omhoog komen. Bovendien is er een aanzienlijk grotere kans op deze drie gereedschappen bij het oogsten van stallen op het vasteland."
    Helaas verwacht ik dus geen extra dropkans op de Baha akkers.
     
    jolanda13 en Huhmmie38 vinden dit leuk.
  10. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Hmmm... dan blijft het dus nog steeds máx 5 oogsten per dag en daarmee is gebouw 1 volgens mij maar 1x te doen.
    Heeft iemand toevallig op fora in het buitenland meegelezen? Je zou denken dat er toch een manier moet zijn om dit event ook een wolkenrij te halen[/QUOTE]



    Als je 5 oogsten per dag voor elkaar krijgt dan heb je de wolk
    je hebt in totaal voor de wolk 3410 aan gewas nodig als je drie keer gebouw 1 wil doen, dat is 5 oogsten per dag

    eerste ronde is 330 muntjes
    tweede ronde is 110 muntjes
    is 440, nogmaals 123 en je bent er of..... je kan nog drie keer gebouw 2 doen en heb je 650 minder gewas nodig
    is toch ruim 6 oogsten

    je kan ook heel vaak gebouw 2 doen als je een paar duizend geiten en gereedschap hebt, dan kom je er ook.

    tenzij je een mast koopt, dan kan je gebouw 4 doen en ben je sneller klaar.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  11. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Het event duurt 7 dagen en je hoeft / kan alleen de laatste stap bij opdracht 1, 2, 3 en 4 opnieuw doen, dus bij opdracht 1 alleen maar die van 630 eventgewas, 63 schaar en75 konijn


    Als je elke dag minimaal 4 keer per dag kan oogsten zou de wolkenrij haalbaar moeten zijn
    ( 28 oogsten zijn 2.772 eventgewas + de 99 die je niet meer inzaait 2.871 ) en dan zou je opdracht 2 nog een keer extra moeten doen

    zoals eerder geschreven het is allemaal net te krap alleen al voor de wolkenrij maar dat willen ze bij BP nog niet snappen -.-

    edit:

    als je probeert om je gewas elke keer op 0 te krijgen na het inzaaien door het in te leveren dan zou je er elke keer weer 5 bij krijgen voor wat meer speling
     
    Laatste bewerkt: 14 Augustus 2019
    jolanda13 vindt dit leuk.
  12. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Wat mij betreft niks mis met on topic en ga ik er vanuit dat we vanaf nu niet meer steeds over en weer bij het minste of geringste elkaar steeds in de haren vliegen.


    Ondertussen vraag ik mij wel af of Schaapje inmiddels haar Hongaarse tweelingzus heeft weten te redden of dat wij moeten helpen om 2 schaapjes op het droge te krijgen :oops:
     
    jolanda13, LucieSchreurs, _Jeanie_ en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Roos

    Roos Forum-hertog

    Hahahahah.... hoe suf.. ik lees het dus al tig keer, maar het wil hier maar niet doordringen dat ik alleen maar die laatste stap van elk gebouw kan herhalen. Maar dan kom ik er wel uit. Aanslag op m'n scharen (afnemen met een vochtig doekje), maar dat overleef ik wel. Ik heb nog een boer 8 miljoen rijker gemaakt, dus de varkentjes staan hier ook klaar. Gaat dan wel goed komen. Nog een uurtje en dan sta ik vooraan :p
     
  14. thea1963

    thea1963 Forum freak

    een mast kopen voor 40 uitrustingsmuntjes werkt ook niet omdat je als beloning bij de opdracht maar 40 muntjes krijgt -.-
    schiet je als speler dus niks mee op, kost je zelfs alleen meer varkens en sieraden, dit geldt ook voor de zeildoeken die je zou kunnen kopen

    edit:

    we schijnen mee uitrustingsmunten te gaan krijgen als beloning volgens de duitse faq

    edit:

    als ik goed gerekend hebt bij 1 rondje 429 uitrustingsmuntjes
     
    Laatste bewerkt: 14 Augustus 2019
    jolanda13, -Pillow_ en harm-jan70 vinden dit leuk.
  15. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

  16. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    oh, dat is fijn

    ik ga nog steeds hetzelfde doen, 1234 1234 etc
    maar dan is de wolk wel binnen.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  17. anneke071997

    anneke071997 Forumbewoner

    Je moet niets, je mag het.
    In mijn RL heb ik ook dagen dat ik weinig tijd hebt, dan zaai/oogst ik hoogstens 2 x pd, en haal ik het niet, jammer dan.
    Ik vindt dit gewoon een veels te leuk spel, en maak me er absoluut niet druk om als ik het niet haal, en nogmaals iedereen mag het, en men moet niets,
    en nee, ik val er niemand op aan, maar dit is mijn mening.
    ps. ik begin er gewoon aan en zie het gewoon wel.
     
    jolanda13, LucieSchreurs, -Pillow_ en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. Roos

    Roos Forum-hertog

    Wil ik net beginnen..... moet ik nu eerst m'n feesttoeter weer tevoorschijn toveren..
    Dat is mooi zeg. Wij zijn dol op muntjes :D:p
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  19. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Mijn real ligt beetje stil op het moment
    straks weer op school rondlopen en kinderen plagen met boeken en schaakles
    Zo veel zin in :p
     
    jolanda13 en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  20. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    Wat een heerlijke discussies weer hier,
    ben er maar aan begonnen en de event gewassen geplaatst in het water.
    Gaan we nu de FAQ maar eens lezen hoever we komen met 6 dagen werk tijdens dit event.
     
    jolanda13 en harm-jan70 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.