Praatgroep Het Zeiltijdperk

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 13 Augustus 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning


    jaja, het is een strakke planning.
    Uiteindelijk draait het niet om tijd, daar heb je gelijk in. Het draait ook niet om werk, wekkers of slaap.
    Het is gewoon een keuze, daar draait het om.

    Alles in dit spel in ondergeschikt aan andere rl zaken. Dat is toch gewoon logisch, dan doe je de wolk niet. Dit spel dient als invulling, iets te doen wat plezier oplevert in rl. Het zijn geen twee werelden. Dit is onderdeel van jouw rl. Je speelt namelijk in real life een spelletje dat Farmerama heet.

    Ik word een beetje moe van dat eeuwige geklaag en dat onzichtbare gevecht tegen BP. Iedere keer als ik hier iets post komt er weer een lading negativiteit. Ik probeerde gewoon de puzzel op te lossen en ja, het is strak, dan weet je dat voordat je begint met inleveren.
     
    jolanda13, riekje111, Reggaefeeks en 10 anderen vinden dit leuk.
  2. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Grotendeels eens.

    Het puntje van real life en virtueell niet. Mijn inziens zit er een verschil in.

    Virtueel speelt zich op internet of een computer af, het real life niet. Mensen die zich te lang bewegen in de virtuele wereld, lopen "de kans" hoef dus niet altijd zo te zijn, de kans om de verbinding/aansluiting met het echte leven en of mensen te gaan missen.
     
    jolanda13, hwjstolwijk en HofvanDromen vinden dit leuk.
  3. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    Klopt, vandaar dat ik ook spaarzaam ben met mijn telefoon. JE kan je verliezen in nieuws, social media en spelletjes maatr niets meer weten van je directe omgeving
     
    jolanda13, riekje111, hwjstolwijk en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Roos

    Roos Forum-hertog

    Niet alleen negativiteit hoor. Ik ben erg blij met je post #29 bijvoorbeeld. Dank je :D
    Ik denk dat ik eerst maar heel veel gewas ga vermeerderen. Het is 1 veld, dus dat gaat prima. Is vanwege het speciale eventveld ook prima te doen zonder knechten (die ik wel heb, maar ik ken het probleem) met grote velden. Daarna ga ik eens rustig bekijken of het een beetje lukt met oogsten. En anders geen man overboord (en dat komt goed uit met dit event) xD
     
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik ga wel meedoen, maar niet voor de rij. In de eventwinkel is genoeg te koop waar ik net zo blij mee ben als met een wolkenrij, en ik kan gewoon doorgaan met mijn bezigheden op de farm dus ik zie geen enkele reden om het event te laten schieten.

    Mensen die zich dag in dag uit bezig houden met mopperen op een gamedesignbedrijf lopen die kans wellicht ook.
     
    Laatste bewerkt: 13 Augustus 2019
    jolanda13, riekje111, -freedom5555- en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning


    Dit ging toch over dat je door het echte leven soms een oogst mist? Of ben ik de draad kwijt?
     
    jolanda13, janniekwak en harm-jan70 vinden dit leuk.
  7. mmans

    mmans Forum-hertog

    Jeetje, meestal ben ik toch wel te porren voor ieder event, maar dit is wel een erg lastige! Er staat wel bij, dat je de gebouwen door elkaar kunt opbouwen, maar vanwege de items die je bij het ene gebouw ophaalt en bij het andere gebouw moet achterlaten, is dat natuurlijk niet echt zo.
    Op zich is dat niet erg, maar de hoeveelheden dieren die (onbeperkt) kunnen worden ingeleverd, liegen er niet om. En om überhaupt de wolkenrij te halen, is dat wel wat je zult moeten gaan doen. Iemand schreef hierboven al, gewoon op volgorde blijven inleveren: 1,2, 3 en 4. Want alleen dan heb je de benodigde zaken voor "het volgende gebouw".

    Ondanks, dat ik al mijn beessies op rond de 1000 heb staan, vind ik dit wel een behoorlijke aanslag op mijn voorraden. De kwalificatie: gemiddeld tot moeilijk mag met deze aantallen echt wel op moeilijk tot zeer moeilijk worden gezet!

    Misschien de hoeveelheid in te leveren dieren terug zetten naar 50? En ook de hoeveelheid sieraden: 10 per keer! Dat is echt hartstikke veel :(
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  8. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende


    De draad kwijt niet, wel 2 dingen door elkaar gehaald.

    Virtueel is een spel of ander zins op de pc/lap/telefoon, internet op een scherm verschijnend. Het real life alles buiten het internet en computerspellen. De lijn ertussen is soms dun, maar zeker wel aanwezig.

    In real life is niet alles te bepalen. Denk aan onverwachts bezoek of andere zaken. Sommige mensen ( wat @LucieSchreurs al schreef in posting #44)

    De vraag is meer (in het algemeen) hoe mensen omgaan en in dit geval met een "strak" gepland event in een virtuele wereld. Hoeveel real time offert men daar aan op, of welke planning word ervoor gebruikt. Of worden er andere belangrijke of leuke dingen voor opzij geschoven verplaatst of niet meer toegelaten in de agenda. Dit omdat men op bepaalde tijden moet inloggen, om bepaalde handelingen in de virtuele wereld te bewerkstelligen.
     
    jolanda13, hwjstolwijk, herma1234 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. mmans

    mmans Forum-hertog

    komen die spullen ook als DI uit de grond van akker 8? Want dat zou zeeeeeer aanzienlijk kunnen schelen, dan hoef je inderdaad "maar" 1 rondje te doen en daarna zo vaak mogelijk gebouw 4 opdracht 5. Of een van de andere laatste opdrachten, afhankelijk van wat is gedropt. Of zelfs maar de eerste 3 gebouwen en geen sieraden nodig hebben.

    Sterker nog: door de DI zou het goed kunnen, dat je veeeeeel minder gewassen hoeft te zaaien. Je moet dan bij 2 en 3 vaker de laatste opdracht inleveren.
    Het wordt dan een aanzienlijk minder moeilijk event.

    Dus een en ander kan wel eens mee gaan vallen.ALLLLLLLSSSSSSS er inderdaad zeildoek/boomstammen/masten als DI meekomen. Maar dat staat eigenlijk wel zo in de FAQ en daar heeft dan iedereen overheen gekeken.
     
    Laatste bewerkt: 13 Augustus 2019
    jolanda13 vindt dit leuk.
  10. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Neen, er staat duidelijk waar ze uit komen, Gebouw 1, Gebouw 2 of Gebouw 3 op akker 8.
    Er staat niet ”komt uit gewassen”.

    Je kan ze wel beperkt in de Zeilwinkel kopen voor uitrustingsmunten.

    Verder kunnen ze komen uit de kist vol scheepsdelen die je voor TG kunt kopen op de eerste dag.
    En natuurlijk kun je ze kopen via de mandjes, zeg ik er voor de volledigheid bij want niet iedereen speelt zonder er geld aan uit te geven.
     
    jolanda13, LucieSchreurs en harm-jan70 vinden dit leuk.
  11. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning


    helaas staat dat niet in de FAQ, er staat dat het komt uit de gebouwen op veld 8

    sorry:(
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  12. mmans

    mmans Forum-hertog

    Tja, dan wordt het een erg moeilijke opdracht. Om niet te zeggen onmogelijk :( Jammer, de opdrachten worden inderdaad steeds slechter te halen, zonder er echt geld in te steken. Ik ben erg gedreven, maar geen enkele oogst missen? Nee, dat gaat niet lukken.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  13. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    ik sla over...ben er met het koppie niet bij......:sleepy:....zit even behoorlijk onder de pretnison.........:oops:..iedereen succes.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  14. herma1234

    herma1234 Forum-commissaris

    Ik sla ook over, ga heerlijk zaterdag op vakantie;) en anders sloeg ik ook over trouwens
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  15. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Er valt mij iets op in de faq. Toen ik vanochtend tegen 11 uur de faq opende, stond er iets anders bij de fruitpannekoek dan er nu staat.
    Ik vind het niet handig dat er zaken in de faq worden gewijzigd, zonder dat daar melding van wordt gedaan. Ik heb de FAQ van vanochtend nog openstaan. Puur toeval dat ik er door een andere speler achterkom, dat het 48 uur is en 20% sneller.
    Ik ga sowieso geen mandje/pakket kopen, maar wil het wel graag weten, als er zaken veranderen.

    FAQ vanochtend: fruitpannekoek geeft 6 uur +1 gewas, FAQ vanavond 48 uur 20% versnelling.

    MandInhoudPrijs
    Megapakket Het Zeiltijdperk

    [​IMG]
    940 x moerascipressen
    315 x kratten vol zeilspullen
    5 x masten
    645 x mest
    1 x fruitpannenkoek*
    € 15,99
    .

    * Fruitpannenkoek
    [​IMG]
    Dit is een speciale oogstbooster die (alleen tijdens dit event) gedurende 6 uur +1 geeft op de eventgewassen op het eventveld.
    Het vereist geen ambachtslot.
    Overblijvende fruitpannekoeken worden na het event omgewisseld tegen 500 EP en 500 BD.

    FAQ vanavond:

    MandInhoudPrijs
    Megapakket Het Zeiltijdperk

    [​IMG]
    940 x moerascipressen
    315 x kratten vol zeilspullen
    5 x masten
    645 x mest
    1 x fruitpannenkoek*
    € 15,99
    .

    * Fruitpannenkoek
    [​IMG]
    Dit is een speciale booster die (alleen tijdens dit event) gedurende 48 uur 20% snellere eventgewassen geeft op alle speelvelden (ook het eventveld).
    Het vereist geen ambachtslot.
    Overblijvende fruitpannekoeken worden na het event omgewisseld tegen 2.000 EP en 1.000 BD.
    .
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  16. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    @farmermikkie
    je hebt gelijk. Omdat nog niemand een woord gewijd had aan de fruitpannekoek leek het zo kort na plaatsing niet opportuun te melden dat het effect ten opzichte van de vorige maal is gewijzigd en de faq dientengevolge was aangepast.
    Het was beter geweest wel een berichtje te plaatsen.
    Mijn excuses.
     
    jolanda13, Reggaefeeks, janniekwak en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Dahlia76

    Dahlia76 Forumbewoner

    Waarom noem je het tijd opofferen? Als iemand het leuk vindt om een spel te spelen, is het logisch toch, dat je daar tijd in wil steken? Net als elke andere hobby/sport in Real life. Wil je daar aan dingen meedoen of beter worden, moet je daar ook tijd aan "opofferen". Tijd die je dan ook niet aan vrienden/familie of werk kan besteden...

    Hier zal het de wolk ook zeker niet worden. Heb niet veel beestjes op voorraad. Ga voor zoveel mogelijk muntjes en dan lekker shoppen in de winkel :p
     
  18. janniekwak

    janniekwak Levende forumlegende

    Helemaal mee eens, het geeft mij ontspanning zonder de druk te voelen dat iets “moet”!
     
    jolanda13, Huhmmie38, Dahlia76 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    Zolang het ontspanning is zonder druk van moeten is het allemaal helemaal goed! o_Ok ik blijf het het een geweldig leuk spel vinden

    Waar HJ op doelt met het woord opofferen is in mijn ogen dqt zodra het moeten wordt ipv mogen het inderdaad tijd opofferen is. Dat gevoel heb ik niet vaak, maar wel als er op de minuut geoogst moet worden. Dan kies ik liever de voor mij leuke dingen. Stress heb ik al op mijn werk

    On topic.. Ik zit er weer klaar voor ,gemoeg leuke dingen om voor te gaan.
     
    jolanda13, harm-jan70 en -Pillow_ vinden dit leuk.
  20. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Nee hoor, de vraag is hoe je de wolk kan halen of hoe je dit spel zelf gaat spelen. Tactiek en feedback.
    Meeste mensen doen wat ze leuk vinden. Het is volgens mij gewoon jouw vraag, want je blijft het er over hebben.
     
    jolanda13 en riekje111 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.