Praatgroep Het Zeiltijdperk

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 13 Augustus 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roos

    Roos Forum-hertog

    Tja.. dat is een hele opoffering inderdaad. Dat gaat een hoop schapen enz kosten. Ik denk dat ik maar eens wat boeren gelukkig ga maken (lees, ik ga eens met een paar miljoen naar de markt, afdeling varkens).
    Ik vind de wolkenrij wel interessant hoor. Die zeilspullenkistjes zitten die dieren in die ik nu tekort kom. Nou heb ik van geit, schaap en eh nog eentje wel genoeg, maar met de varkens is iets fout gegaan. Die kistjes zijn hier dus zeker wel welkom. o_Ok prima vaak genoeg te oogsten.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  2. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Dat is een beetje lastig als je ook vruchtenpunch speelt
    Die quest eist hier alle ruimte op op de farm velden
     
    riekje111 en jolanda13 vinden dit leuk.
  3. Roos

    Roos Forum-hertog

    Het gaat niet om knaaghout. Boomstammen is net als het zeil en de masten. Te krijgen bij het ene gebouw en in te leveren bij een ander gebouw.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  4. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

  5. valkenier

    valkenier Levende forumlegende

    hoe verzinnen ze het het wordt met de week gekker,
    volgens mij denkt BP dat er geen ander leven bestaat dan de boerderij:sleepy:
     
    jolanda13 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  6. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Ach zolang er vele schapen achter BP aan de dam overlopen, zal het wel zo blijven vermoed ik zo..xD
     
    lonnie57, jolanda13 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  7. Roos

    Roos Forum-hertog

    Ik snap nog niet echt hoe ik dit moet interpreteren. Komt er net zoiets als de regen van vroeger (waardoor onkruid ontstond), dus een risico in het spel? Of is er iets met het komende event dat niet lukt?
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  8. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    je hebt in totaal voor de wolk 3410 aan gewas nodig
    Tenzij je tig keer gebouw 2 doet, maar dat is niet aan te raden.

    dat zijn 34,5 oogsten in 7 dagen
    Dus als je niet 5 keer per dag kan oogsten, kan je het vergeten die wolk

    Wat zie ik over het hoofd?

    hmm,
    eerste ronde is 330 muntjes
    tweede ronde is 110 muntjes
    is 440, dan kan je nog drie keer gebouw 2 doen en heb je 650 minder gewas nodig
    is toch ruim 6 oogsten
     
    Laatste bewerkt: 13 Augustus 2019
    jolanda13, -freedom5555- en harm-jan70 vinden dit leuk.
  9. Anrah

    Anrah Gevorderde

    Geef mijn portie maar aan fikkie, en dieren en sieraden kopen gaat hem niet worden.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  10. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Misschien dat er nog koopmandjes met gewas of iets anders erin komen...?
     
    jolanda13, HofvanDromen en -Pillow_ vinden dit leuk.
  11. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    haha, grapjas. Het kan zonder mandjes, alleen heb je dan strakke lijn nodig.
    Doe zoals ik doe. Gewoon zaaien en oogsten en dan kijk je op dinsdag hoe je ervoor staat. Dan puzzelen hoe en wat je inlevert.
    Lijkt me handiger dan vanaf het begin inleveren en dan het niet halen. Zonde van al die dieren.
    Er zijn nog andere prijzen ook, mss zijn die de moeite waard om dieren en gereedschap voor in te leveren.

    Is meer een sport om uit te vogelen hoe ik de wolk gratis kan krijgen.
     
  12. thuva1

    thuva1 Commandant van het forum

    dank je wel voor het antwoord. Had niet goed gelezen -.-
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  13. thea1963

    thea1963 Forum freak

    zo min mogelijk slapen en werken, en minimaal 4 keer per dag kunnen oogsten :pxD

    en dan heb je alleen nog maar de wolk -.-xD
     
    jolanda13 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  14. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Het hele event laat ik zo wie zo schieten. Vind de winst op de markt van de verkochte dieren nu meer interessant. xD

    Dit event, (zolang er niets veranderd) is m.i. veel te strak opgezet. Zeker voor de oud spelers zijn de tussen item's op weg naar de wolkenrij niet echt interessant te noemen qua EP waarden en dergelijke. Wil men gaan voor de wolken rij, tja dan is er mijn inziens wel meer nodig dan een strakke lijn.

    Liefst niet werkend zijn, en slapen en levend op de wekker.-.-
     
    jolanda13, hwjstolwijk en HofvanDromen vinden dit leuk.
  15. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning


    Prima toch, dan maak je miljoenen op de markt. Kan je weer veel kopen voor openstaande quests. Veel plezier :D
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  16. maansteen8

    maansteen8 Forum-baron

    Als ik het zo lees ga ik er ook niet al teveel moeite insteken ben wel klaar met die race tegen de klok.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  17. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Ik weet niet hoe lang jij bezig bent met oogsten en zaaien, maar bij mij is dat zo gepiept en daar kan ik ook wel bij werken hoor.
    En ik slaap niet meer dan 8 uur per nacht, dus 4 keer oogsten kan in mijn wakkere uurtjes. 5 keer wordt moeilijk, ik moet wel slapen natuurlijk.
    Ik besteed meer tijd af en toe hier op het forum dan op de boerderij.
    Vandaar dat je me soms dagen niet hoor, dan ben ik namelijk hard aan het werk.;)
     
    jolanda13 en riekje111 vinden dit leuk.
  18. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Het gaat er niet om hoeveel tijd men wel of niet op het forum of aan het spel besteed.

    Dit event is zo straks afgesteld, dat als men geen extra uitgave wil doen (Zag idd. dat er wel mandjes met gewassen en andere items te koop waren, de duurste zelf met een +1 item voor de gewassen) men echt op de klok moet gaan leven. Er mag niets fout gaan, ergens irl iets tussen komen. Men kan niet meer naar buiten om iets leuks te gaan doen, want er moet op vaste en strikte tijden geoogst worden.

    1 oogst missen kan al genoeg zijn om het event niet uit te kunnen spelen.


    Eigenlijk bevalt deze koers van BP mij wel. Men zal een keuze moeten gaan maken. Een keuze die ieder voor zich zelf moet gaan maken. De tijd van: helemaal gratis alle events (maar) kunnen halen, is niet meer.:music:
     
  19. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    Tja ik vind dit ook leuk, keuzes maken, puzzelen en plannen. Dan maar niet alles maar wel de voldoening dat ik mijn eigen doelstellingen heb gehaald
     
  20. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Alles even gelezen van dit event. xD Ziet er weer leuk uit. :music:Schaap slaat wel over.

    Vraag mij alleen wel af als je de vruchten...doet kan je die velden niet gebruiken voor de stallen en gereedschap. Als je genoeg dieren en gereedschap in de schuur hebt, is dat geen probleem. Maar als je die niet hebt, dan....... moet je de diertjes van schaap kopen op de mart. xD

    SOS, ga eerst mijn tweelingzus helpen in Hongarije, zij zit in nood. :wuerg:xD
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.