Praatgroep - Het verjaardagsbuffet

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 20 Januari 2022.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Je moet bij de kaars beginnen s6
     
  2. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Dat heb ik gedaan maar dan kan ik niet verder aanleggen
     
  3. valkenier

    valkenier Levende forumlegende

    Zo de verjaardag is hier klaar lekker gegeten en gedronken,
    nu naar huis en morgen op staan met een kater:p
     
    schaapje52 en -mikmak- vinden dit leuk.
  4. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    xD..stuur je wel een doosje paracetamol
     
    janniekwak en schaapje52 vinden dit leuk.
  5. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ik heb even een copie van een berichtje van farmermikkie uit een ander draadje, hopelijk lukt het nu dan wel:

    Lukt het je niet om de 1e taart neer te leggen? Op het veld staat tussen alle hoedjes en toeters ook 1 kaars.
    Je begint met een taart tegen de zijkant van die kaars te leggen.
    Als je een taartje 'pakt' met je pijltje, kan je kiezen uit 2 kanten. De kant die je met je pijltje pakt, krijgt een wit kruis. Dat is de kant die je tegen die kaars kunt leggen.

    Bij het vervolgens neerleggen van de volgende taartjes, werkt het ook zo met dat witte kruis. Dus kijk waar je iets wilt aanleggen, neem hetzelfde soort gebak en pak die kant met het pijltje uit je 3 keuze taarten
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  6. -RoyL-

    -RoyL- Forumbeginner

    Hoe kom je snel aan van die wortel-appel-chutney? Tot nu toe is dit event voor mij in ieder geval vrij onmogelijk :oops:
     
  7. etinia

    etinia Gelegenheidsauteur

    de taarttegels willen niet blijven liggen xD,begint er na uit te zien dat ik hier ook geen zoetigheid mag hebben lol
     
  8. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Je kunt ze kopen op de markt, maar je kunt ook mij even een duifje doen dan stuur ik je de komende dagen een gratis exemplaar xD
     
    Lynde vindt dit leuk.
  9. Lieve

    Lieve Halfgod

    als je een aantal tegels gelegd hebt kun je niet meer wisselen heb, nogthans genoeg taartschepjes
    nee dit spel sta nog niet op punt denk ik
     
  10. simmeke54

    simmeke54 Grote forummeester

    Je kan maar 5x wisselen per spel
     
  11. Lieve

    Lieve Halfgod

    Dank je Simmeke daar ben je rap aan bij zo'n groot veld en als je veel taartjes krijgt die je liever niet ziexD
     
  12. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik sta nu links op 231 en heb aan muntjes nu 226. :music:

    Nog geen muntjes in geleverd. Wacht nog even tot ik zeker weet wat ik zal nemen van de muntjes. Twijfel een beetje of toch nog een mooi item of toch een piccolo of neonstal. :)

    Ik heb nu aan gewas in de schuur bijna 8000. Morgen nog een dagje gewas en dan gaat er wat anders op voor de drops.
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  13. ik kan soms, zoals nu ineens geen stenen meer leggen! ik heb er net 2 gelegd en de derde "pakt"gewoon niet en vliegt terug naar de doos... :-( meer mensen last van?

    ik heb bovendien pas 38 muntjes... doe iets niet goed... en 58 taarten gelegd .... :-(
     
    Laatste bewerkt: 25 Januari 2022
    schaapje52 vindt dit leuk.
  14. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    nee, nooit last van.

    Pak je het gebakje dat je wilt aanleggen, wel aan de goede kant met je pijltje?

    Edit: op welk moment vliegt hij terug? Als je nog op weg bent om hem naar het speelveld te slepen, of op het moment dat je hem op het speelveld wilt neerleggen?
     
    Laatste bewerkt: 25 Januari 2022
  15. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dat had ik in het begin ook.
    Je legt het misschien niet goed neer of je pakt misschien de verkeerde taart kant. Als je bijv de grote aardbei aan wil leggen moet je ook die aanklikken en bijv niet de mokkapunt want dan pakt die niet en vlieg die terug. Ik pakte in het begin gewoon eentje en wilde die neerleggen maar kwam er achter dat je wel de juiste taart aan moet klikken om die neer te leggen.
    Misschien heb je hier wat aan.
     
    tafeltennisster79 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  16. op het moment dat ik hem wil neerleggen/vastleggen...
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  17. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    lees het berichtje van schaapje. dan moet het wel lukken
    succes ermee
     
  18. Lynde

    Lynde Forumleerling

    Ik heb ook nog maar weinig munten. Kwam er pas later achter, dat je alleen met aardbeientaartjes munten verdient.
     
  19. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Dan denk ik dat je de verkeerde kant van het taartje pakt. Je moet met je pijltje de kant optillen, die je aan wilt leggen (die dus dezelfde kleur heeft als het taartje waar je hem tegenaan wilt leggen.)

    En er zijn ook nog 2 soorten aardbeigebak, dat kan ook nog verwarrend zijn.

    De kant die je pakt, krijgt een wit kruis. Zo kan je makkelijk controleren of je aan de goede kant hebt geklikt.

    Ten overvloede: de taartjes kunnen alleen op vakjes met een donkerrode rand. Je ziet nog meer vakjes met een lichte rand, maar die doen niet mee. En de vakjes waar toeters/hoedjes/cakejes/kaars liggen, zijn al bezet, daar kan geen taartje.
     
    tafeltennisster79 en schaapje52 vinden dit leuk.
  20. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ja ja het is gelukt. Ik heb de 245 gehaald, dus de wolk is binnen. :music:

    Nu nog even verder spelen voor een paar muntjes. :music: Zit nu op 249. Kijken of ik de 300 kan halen want dan heb ik en het sieritem en kan ik ook nog een piccolo nemen. Vanavond maar een lang gewas want de komende dagen vroeg op en werken. Maar heb nog tot zaterdag. :music:

    We gaan weer vrolijk verder. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.