Praatgroep - Het pad van suikerschedels

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 1 November 2023.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartjuh

    Klaartjuh Levende forumlegende

    Bespreek hier dit event.

    Om 2 dingen voor te zijn:

    Denk je eventgewas niet gekregen te hebben bij de start van het event? Helemaal goed dan werkt het event prima voor jou, kies in het eventscherm waar je wil starten, lever eerste vakje in en ga naar de voermolen om je eerste gewas te maken.

    En ja het klopt dat je maar met 1 deel kan starten, speel verder en je komt vanzelf de volgende eeuwenoude sleutel tegen.
     
    jolanda13, hendrika73, kakelot69 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Tyrany

    Tyrany Grote forummeester

    Begrijp ik goed dat je telkens 5u moet wachten om 5 schedels te krijgen?
     
  3. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Van deze 5 moet je in de molen het gewas maken waar je mee wil beginnen (dus eerst Eventscherm dat pad kiezen en dan in molen gewas maken)
    Stel je doet eens dom door bijv. Na het oogsten al je gewas in te leveren Tja dan moet je inderdaad wachten op 5 nieuwe schedels om dan in de molen weer aan het gewas te komen…….
    Wat veel ervaren spelers vaak doen is voermolen aanzetten op iets langdurigs (supervoer ofzo) en dan daarna de 5 schedels (die je later weer krijgt) die in de molen te zetten en na 5 uur weer enzovoort zo kun je schedels opsparen en kun je als je eenmaal toe bent aan 2e gewas van volgende gewas meteen meer dan 5 maken ….. Wel opletten dat je 1e opdracht in de molen niet verloopt anders maakt je molen alsnog je gewas (sorry ben niet helemaal duidelijk hoop dat je het snapt)
     
    kian2003, jolanda13, Boeretrien1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Tyrany

    Tyrany Grote forummeester

    Moment, dus ik krijg 10 schedels bij de start.
    In de molen krijg ik dus 10 schedels+10 tuinzaadjes= 10 tuinschedelbloemen.

    Vb: vakje 2 vraagt 172 Tuinschedelbloem - Hoe kom ik dan aan 172? Of moet ik die tuinschedelbloemen dan nog eens zaaien om te vermeerderen?

    En dan dus oppassen dat ik niet alles inlever, zoals jij schrijft , zoniet moet ik idd 5 uur wachten.

     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  5. vinc05

    vinc05 Forum freak

    Als je premium speelt krijg je 10, anders 5 om mee te beginnen.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  6. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Wat Vince05 al zei, je krijgt er 5 schedels en dan kies je in Eventscherm met welk gewas je wil beginnen om aan sleutel te komen en dan maak je in de molen dat gewas. Deze 5 zaadjes zaai je dan in op het veld waarvoor je gekozen hebt (hfd akker, plantage of volle maan) en dan maar zaaien om te vermeerderen.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  7. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    Zit er nog een tactiek achter met welk veld je het beste kunt beginnen of maakt dat niet uit.
     
    Feelosopher en jolanda13 vinden dit leuk.
  8. Tyrany

    Tyrany Grote forummeester

    Bedankt bibi - nu is het duidelijk :)

    En de kaarsen kunnen we pas ontgrendelen als alle 3 de velden volledig zijn? Dus kwestie van ondertussen zoveel DI's te verzamelen?

    Ik denk dat het niet uitmaakt.
     
    Laatste bewerkt: 1 November 2023
    jolanda13 en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  9. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ik begin hier altijd op het vollemaan veld met dit event zodat ik op baha (plantage) met een tiki masker lange baha groente en op de hoofdakker vereeldeelde lange gewassen 2 keer per dag kan oogsten voor de di's :music:

    edit:

    Tyrany, je begint met de gekozen eventgewassen om die in de molen te maken en op je akker te zaaien daarna als je weer 5 eventgewassen hebt gekregen dan zet je bijvoorbeeld 6 of 8 SV (of meer) in de molen dan kan je daar achter de 5 eventgewassen maken en na 5 uur (of eerder) als je weer 5 evengewassen heb gekregen verwijder je dan die 5 eventgewassen uit de molen en zet je dan 10 eventgewassen in de molen achter het SV wat nog steeds draait en zo ga je verder in de molen.
    Als je dan de sleutel vrij hebt gespeeld voor het volgende eventgewas haal je eerst het aantal eventgewassen uit de molen en kan je daarmee het volgende eventgewas mee maken in de molen meestal heb je dan 40 eventgewassen die je op hele akkers kan vermeerderen. Mocht je SV bijna klaar zijn dan moet je eerst de eventgewassen verwijderen uit de molen en daarna eerst weer 6 of 8 SV maken achter het SV en daarna pas weer het eventgewas maken. en zo doe je dat ook voor het 3de eventgewas
     
    Laatste bewerkt: 1 November 2023
    jolanda13 en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  10. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik begin met het langste gewas omdat ik op vrijdag toch moet werken.
     
    jolanda13 en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  11. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Zodra je met een 2e gewas begint en dan aan beide kanten het hokje naast de cactus (kaars) hebt kun je die met Di openen. En dan volgende als je met 3e gewas aan beide kanten hokje open hebt. (Ofwel alle hokjes naast die cactus (kaars), moeten open zijn en dan kun je die leveren)


    Ik begin ook altijd met volle maan maar heb hier geen speciale reden voor :) maar zeg erbij dat ik op hfd akker en Baha plantage Howie’s heb staan dus ook meer kans op Di……
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  12. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier heb ik geen howies op het land :cry:xD , maar meestal door middel van de wolkenrijen krijg ik gewoon 202 di's van 202 kwartakkers amarant :music:
     
    jolanda13 en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  13. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    ik speel op mijn iPad en oogst mijn siertuinen en wolkenrij niet. Lukt me niet op iPad want zodra ik op wolkenrij klik start ie opnieuw op maar hoe vaak en lang ik het ook probeer kom er nooit dus sla dit over. Moet echt op de Pc om deze te oogsten
     
    vinc05 vindt dit leuk.
  14. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik ben niet zo goed met wolkenrijen, ik oogst die dingen gewoon 's morgens dus 's middags als het event begint zijn ze verlopen xD

    Maar ik maak me er niet druk om hoor, de tijd dat ik wolkenrijen miste wegens te weinig drops ligt al heel lang achter me.
     
  15. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Als er een event start dan oogst ik de wolkenrijen als ik met het event begin, nu heb ik al bijna een week me wolkenrijen niet geoogst omdat ik al bijna een week geen kc's gebruikt :oops:xD
     
    Boeretrien1 en vinc05 vinden dit leuk.
  16. Vitani94

    Vitani94 Forum-expert

    Ik heb voor een paar eerdere edities wel eens een berekening gemaakt van hoeveel tijd het kost om de gewassen per wereld af te maken. Welke volgorde je doet zou weinig/niets uit moeten maken, wat ik meestal doe met dit soort events is beginnen met stallen plaatsen op de gewone boerderij of Bahamarama en dan begin ik op de Volle maan, daarna doe ik het andere deel waar geen stallen zijn geplaatst en daarna ruil ik om waar ik stallen en gewassen heb.

    Ik doe deze keer niet mee, ik vind de beloningen vrij matig voor de hoeveelheid moeite die het kost.
     
    Boeretrien1 vindt dit leuk.
  17. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Om de wolkenrij te halen hebben we in totaal 2.017 di's nodig en die komen alleen uit je bomen en gewassen van je hoofdakker, plantage en het volle maan veld, aan event gewassen hebben we in totaal nodig:

    3.436 tuinschedel bloem ( kleine 6 oogsten van je hoofdakker)
    3.232 eilandschedelbloem ( kleine 6 oogsten van je plantage)
    3.435 maanlichtschedelbloem ( kleine 6 oogsten van je vollemaan veld)
     
    vinc051 en hendrika73 vinden dit leuk.
  18. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    Dank je wel voor de genomen moeite.

    Thanx voor de telling.
    Ik begin deze keer op het volle maan veld. Waarom? kweet 't niet.xD
     
  19. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik sla een rondje over.

    Iedereen succes en speelplezier. :music:
     
    jolanda13, janniekwak en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  20. jolanda13

    jolanda13 Teller

    gaat goed hier,ben met de laatste schedelgewas bezig.
    alleen drop item blijft een beetje achter,
    we hebben nog een paar dagen
     
    Boeretrien1 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.