Praatgroep Het ontwaken

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 22 Oktober 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NJW3

    NJW3 Junior expert

    hallo allemaal,
    mss ligt het aan mij maar ik lever links en rechts en in het midden ontwakingsdrankje in, maar kan nog steeds geen minigame starten.
    Er blijven van die grote kruizen staan op alle 3 de punten
    wel heb ik in het midden 1 waterspuwermunt
    wie kan mij helpen, heb de uitleg al 100 keer gelezen
     
  2. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je moet aan 1 kant 5 x ingeleverd hebben om te kunnen spelen. De ene kant is voor memory, de andere voor Yahtzee.
    Daarna kan je die kant spelen met de munten die je bij de middelste hebt gekregen
    Je mag natuurlijk ook beide kanten vrijspelen dan kan je ze gewoon beide spelen.
     
  3. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Om een spelletje te openen (eender welk spelletje) moet je één waterspuwer vijf keer een drankje leveren. Als je links vijf drankjes levert heb je de memory geopend, als je rechts vijf drankjes levert kun je yahtzeeën. Aan vijf drankjes heb je dus in principe genoeg om te kunnen beginnen met spelen, maar je moet ze dan wel alle vijf aan dezelfde waterspuwer hebben geleverd. En als je de spelletjes af wilt wisselen moet je beide waterspuwers vijf keer leveren.

    De waterspuwermunten lever je vervolgens aan de waterspuwer naar je keuze, waarna je een spelletje kunt spelen.

    In het eventscherm kun je zien wanneer je een spelletje helemaal vrij hebt gespeeld, want het bijbehorende beeld is dan helemaal uitgehouwen.
     
  4. NJW3

    NJW3 Junior expert

    bedankt beiden, helaas schiet het bij mij niet op met de dropitems, waardoor ik maar soms een molenprodukt kan draaien.
    Maar weet nu wel dat ik dan dus eerst bij 1 spel ga leveren.
     
  5. boermars

    boermars Forum-hertog

    Ik heb upgrade wakker worden staan, maar zie niet hoe je aan het basis-sieritem kan komen...of zit het in de kalender soms?
     
  6. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Die zat in de 1e dag van de kalender dus grote kans dat je hem op je land hebt gezet
     
    boermars vindt dit leuk.
  7. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    En de ladingen moeten eerst op voor je de upgrade er overheen kan zetten, dus je zoekt je een ongeluk xD
     
    BoerAnnelies, boermars en kroy62 vinden dit leuk.
  8. boermars

    boermars Forum-hertog

    Owneee, :wuerg: dat is zo lastig, dat daar niet iets op gevonden wordt....ik zeg zoekfunctie erbij net als in wolkenrij.
    Nou ik zal eens kijken hoe het eruit ziet.

    Thanks kakelot

    en thanks Enk ook even vergrootglas erbij halen:sleepy:


    Edit:
    Gevonden!
    Ja nu snap ik je kakelot, ik had dus de upgrade aangeklikt in de hoop dat dan sieritem zo oplicht en de upgrade er overheen gaat, maar er zit nog een lading op inderdaad.
     
    Laatste bewerkt: 25 Oktober 2019
    BoerAnnelies en kakelot69 vinden dit leuk.
  9. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier kreeg ik gisterenavond ook ineens 3 keer zoveel di's, heb er nu 903 terwijl ik er gisterenmiddag nog maar 248 had :eek:xD
     
  10. vinc05

    vinc05 Forum freak

    drops gaan hier ook wel redelijk wel aldoor op tijd oogsten,
    Nu rond de 900 stuks en over 1 uur de gevlekte horror oogsten.
     
    boermars vindt dit leuk.
  11. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Gaat wel moeizaam dit event, de di zijn het probleem niet, maar bij 1 oogst van de evengewassen kan ik 2x een flesje maken, dus erg langzaam. Heb al wel een 2e hellehond gekregen, nu nog hopen op de nieuwe werkstal.
     
    boermars vindt dit leuk.
  12. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Dit is inderdaad een event van de lange adem, maar ik vermaak me toch wel. Er zijn per slot van rekening nog genoeg velden over waar je gewoon lekker verder kunt boeren en die eventgewassen komen met de tijd vanzelf wel.
     
  13. Guppy_34

    Guppy_34 Gelegenheidsauteur

  14. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Laatste bewerkt: 26 Oktober 2019
    -freedom5555- en Guppy_34 vinden dit leuk.
  15. Roos

    Roos Forum-hertog

    Ik vind het maar lastig om een event te kunnen volgen hoor. Je kan farmerama sowieso al niet spelen zonder het forum te lezen en bij te houden (zou liever gewoon het spel spelen (zonder forum nódig te hebben)).

    Ik heb nu hier gelezen (voor ik wat ging doen) dat ik in elk geval óf links óf rechts er eerst 5 moet inleveren voor het spel vrijgespeeld is. Dat stond ook in de FAQ, dus dat heb ik gedaan. Daarna heb ik een munt gekregen door in het midden in te leveren. Maar waar ik nou het spel kan gaan spelen met die munt is me niet duidelijk. Vind ik ook niet terug ergens.

    Ik vind het antwoord niet terug bij het " ? " in het spel. In de FAQ staat "lever daarná... voor de spelmunt". Dat is nu dus allemaal wel gelukt, maar zie echt niet waar ik het spel kan starten. Ik kan weer links inleveren. Alsof dat toch nog niet is vrijgespeeld. Maar ik heb wel in het midden die munt al gekregen (dus links toch vrijgespeeld?). Het beeld ziet er links wel 'af' uit. Ik zie niet ergens hoe vaak ik heb ingeleverd daar (kan me tenslotte vergist hebben). Is dat nog ergens te zien? En waar vind ik het spel? (en mag de uitleg duidelijker? Er is vaak zoveel te lezen..)
     
    boermars vindt dit leuk.
  16. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Als je kan spelen dan komt er onder het beeld op de plaats van die plus een paarse munt te staan. Als daar een nummer in staat heb je een munt om te spelen. Die klik je aan en dan start het spel. Nieuwe munten blijf je halen in het midden.

    [​IMG]
     
    -freedom5555- vindt dit leuk.
  17. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    [​IMG]
    Als je in de molen het ontwakingsdrankje hebt gemaakt, en die in het midden van het eventscherm inderdaad 5 x hebt ingeleverd (het groene vakje met de witte plus), zie je nu rechts- of linksonder op de plaats van de plus een blauw teken. Klik daarop en dan start memory als je links hebt geleverd, of yahtzee als je rechts hebt geleverd.

    Dus als in de plaats van de linker of rechter plus, iets blauws staat, ben je klaar om te spelen door daarop te klikken.

    edit: als er geen blauw (of paars) teken staat links of rechts, dan heb je in het midden nog niet genoeg geleverd, dus nog geen 5 keer.

    Oh, enk was me voor. Ik laat het toch maar staan.
     
    Laatste bewerkt: 26 Oktober 2019
  18. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Ik heb twee spelletjes aan de linkerkant gespeeld en in totaal 17 kistjes bij elkaar gespaard... natuurlijk ook van de 1e 5 flesjes om het spel vrij te spelen. Heb een werkstal van de kattenfee gescoord. Dus nu bezig aan de rechterkant... en ja, daarvoor heb ik eerst weer 5 flesjes moeten inleveren. Heb daar nu 13 spelletjes gespeeld, maar helaas nog geen hellehondshol gescoord:cry:

    Het blijven natuurlijk kansen... misschien heb ik links wel direct geluk gehad:music:
     
  19. Roos

    Roos Forum-hertog

    Ahaaa..... en daar staat bij mij nog steeds een plus-teken. Moet er dan toch nog eentje inleveren. Ga ik doen en dan zal die plus wel verdwijnen :oops:xD8)
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  20. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik heb nu 12 spelletjes memory gespeeld met gemiddeld zo'n 3,5 kistje per spelletje, en ik heb nog niet één stal gekregen. Wel een paar keer wat extra stermuntjes, die me eigenlijk meer welkom zijn dan die toverstafboetiek want daar heb ik er toch al twee van.

    Wat gaan jullie eigenlijk kopen van je muntjes?
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.