Praatgroep Het ontwaken

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 22 Oktober 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Door een zinnetje in de f.a.q. (stond zoiets als er zijn meer prijzen dan er stermunten te verdienen zijn) dacht ik dat na die 40 het einde van het event was..... we merken het wel (ben meestal pas op laatste dag van een event klaar dus extra’s zit er dan meestal toch niet in)
     
  2. keukendeur64

    keukendeur64 Forum prof

    Denk dat ik deze even niet doe. Heb nog maar 2 velden vrijgespeeld en merkte nu aan de weekendquests dat ik er bijlange niet kom.
    Ik doe er beter aan om effen door te zaaien en velden vrij speel. Tegen morgenavond hen ik 1 en2 vrijgespeeld en dan nog 3.. We hebben nu echt veel tijd gekregen om op de volle maan t spelen en ik wil echt eens vooruit geraken. Succes voor iedereen en misschien kan ik nog een beetje spelen in deze quest...
     
  3. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Aangezien het eventgewas op de hoofdakker en de Woelige Weide moet kun je daar voluit in mee gaan en gewoon zaaien en oogsten.
    Van de Volle Maan Velden komen de drop-items. Die komen ongeacht wat je zaait en oogst.
    Misschien niet genoeg om het event te voltooien, dat kan ik niet voorspellen, maar je krijgt ze wel.

    Dus niet bij pakken neer gaan zitten hoor. Door je questen om het Paddenstoelenwoud verder vrij te spelen af te maken krijg je evengoed drop-items. Het gaat hand in hand.

    Volgens mij alle kans dat je ver komt in dit event!
     
    Angelique.., Reggaefeeks, bepsels en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Griezelwild mag dan geen nut hebben voor het eventgewas, maar omdat je de griezelgewassen er vaker mee kunt oogsten is het wel erg handig voor de drops. Ik ga het dan ook zeker op grote schaal inzetten, op zoveel mogelijk kwartveldjes (bomen alleen op de hoekjes en stallen alleen in de menagerieën).
     
    Angelique.., bepsels en farmermikkie vinden dit leuk.
  5. keukendeur64

    keukendeur64 Forum prof

    Dank u, dit is mijn bedoeling en ik zie hoe ver ik geraak. De meeste quests kan ik niet meer volledig afwerken door gebrek aan knechtencoupons en ook de goesting...
     
  6. pemoli

    pemoli Gelegenheidsauteur

    Mag ik vragen waarom het eerst gezaaid wordt in kwartjes? Ik lees het wel vaker en vraag me af waarom.
     
  7. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    als je een heel veld neemt en je zaait een zaadje krijg je er 5 voor terug, dat is 4 winst
    als je op een kwartveldje 1 zaadje zaait krijg je er 2 voor terug en dat is 1 winst

    als je dus weinig zaadjes hebt, ga je voor 4 winst en niet voor 1

    maar als je veel zaadjes hebt dan heeft een heel veld bijvoorbeeld 202 kwartjes, en daar krijg je dus 202 voor terug---
    als je dan op hele velden zaait heb je 44 stuks, dat is 44 x4 is 176 zaadjes

    met wac wordt dat nog beter, want dan krijg je er 2 extra per veld
    dus een heel veld wordt 7, maar een kwart wordt 4

    kwartveldjes hebben dus zin als je een hele akker kan vol zaaien en niet eerder
     
    pemoli en bepsels vinden dit leuk.
  8. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

  9. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    We zullen weer zien hoever we komen. Tegenwoordig geen doelen meer omdat ik het de laatste tijd toch niet haal ivm werk. Vanaf gisteren zit ik thuis (zwangerschapsverlof), maar hier lopen dan de andere kinderen ook nog rond, dus geen druk om het spel te halen :). Meer voor de ontspanning.
     
    LucieSchreurs, kakelot69, lonnie57 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. fablim

    fablim Oudgediende

    Oke, even kort maar krachtig:
    Ik wil deze gewassen voor vast hebben!
     
    kakelot69 en pipelepo vinden dit leuk.
  11. wiesje123

    wiesje123 Gelegenheidsauteur

    :music::D:p
    Ikke ook !!!!!!!
     
    kakelot69 vindt dit leuk.
  12. bepsels

    bepsels Forummeester

    waarom ?
     
  13. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    maar 91DI...... (en op mijn junior boerderij 126 stuks)
    en mijn vader had er maar 71
    overal zelfde gewassen (8 uur) Verschil is erg groot vind ik.....
     
  14. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik had er maar 63, met alles 8 uurs gewas, plus pakhuizen plus 6 gewone stallen. :p
     
  15. thea1963

    thea1963 Forum freak


    Hier maar 116 di's gekregen -.- van me 2 velden met stallen, bomen en kwartakkers 8 uurs gewas (met me wolkenrijen voor extra kans op di's)

    als je alles wilt halen (de 50 molenproducten) heb je gemiddeld 350 di's per dag nodig, dat wordt met deze droprate aardig lastig 8)
     
  16. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    pakhuizen had ik ook en 4 losse stallen en nog wat bomen rondom het veld


    thea1963
    door jou toch weer wat hoop gekregen want als ik per 24 uur 4x het 8 uur gewas kan oogsten en dan 90 Di zou krijgen (= 360) dan red ik het wel........ :pxD
    want 8 uur gewas kun je door griezelwild en eventueel wolkenrij toch tot bijna 4 uur verkorten
     
    Laatste bewerkt: 23 Oktober 2019
  17. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Welke kant kiezen jullie? Want geloof niet dat beide kanten haalbaar is.

    @BoerAnnelies , geniet van je zwangerschapsverlof. Zit ook niet veel tijd tussen de kids of wel? Naar mijn idee is het nog niet zolang geleden dat je met verlof was.
     
    BoerAnnelies en Huhmmie38 vinden dit leuk.
  18. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik ook :inlove:
     
  19. LadyPig73

    LadyPig73 Regelmatige auteur

    Ik weet niet wat ik niet goed doe, maar ik heb rechts ingeleverd voor yathzee, daarna in het midden voor het muntje. Nu heb ik een speelmunt, maar geen idee hoe ik de mini-game moet starten. Staat links een plus om meer in te leveren, maar ik zie geen manier om de game te starten.
     
  20. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Heb je alle 5 de levels al ingeleverd, zodat je yahtzee mag gaan spelen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.