Praatgroep - Het mierenspoor

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 8 Januari 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. (chris)

    (chris) Doorzetter

    het eventgewas morgen op event veld : alleen water en mest kunnen we gebruiken, niets anders
     
  2. Anrah

    Anrah Gevorderde

    Nou, toch maar even snuffelen op de markt, wellicht wat bananen gaan kopen.
    En van Baha boomha maken. succes allemaal.
     
    vinc051 vindt dit leuk.
  3. hulst

    hulst Levende forumlegende

    Ik lees er misschien overheen maar.......... kan iemand me vertellen hoeveel velden we kunnen plaatsen op het eventveld?
     
  4. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Er is ruimte voor 158 kwartakkers (uit de engelse faq), voor de wolkenrij hebben we gemiddeld 530 eventgewas per dag nodig, dat zijn dus gemiddeld 3 a 4 oogsten eventgewas per dag
     
    rikmark, farmermikkie en -freedom5555- vinden dit leuk.
  5. wolters63

    wolters63 Regelmatige auteur

    werken de 100% oogstbonus ook op dit veld,
     
  6. msMaybecouple

    msMaybecouple Forum prof

    Normaal gesproken niet. Niet via de molen, maar ook niet via producten e.d.
     
  7. Susannamaria

    Susannamaria Keizer van het forum

    Dank jullie wel voor de uitleg allebei, wat ben ik toch vaak blij met de hulpboeren van het forum:music:
     
    Reggaefeeks en -matthias1952- vinden dit leuk.
  8. mmans

    mmans Forum-hertog

    En lekker: we kunnen op de farm gewoon doorboeren, ik heb nog heel wat gewassen nodig, dus dat komt mooi uit :) :)
     
  9. wolters63

    wolters63 Regelmatige auteur

    oke dank je
     
  10. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    tijdqueesten voor de bahabomen kunnen nu ook gedaan.
    Maar wat levert een ananastaart extra??
     
  11. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    25% grotere opbrengst op je tropische eilanden
     
  12. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Ja, BP heeft eindelijk geluisterd naar onze smeekbedes om minder events op de farm om onze voorraden bij te werken en de coop questen te doen. Heerlijk.
     
    boermars, riekje111 en rikmark vinden dit leuk.
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik schrok me al dood toen ik las over bahabomen die je wel vrijgespeeld moest hebben, maar tot mijn enorme vreugde bleek ik alle gevraagde boomvruchten te kunnen leveren *hoi hoi*

    Meteen even een rondje markt gedaan, ik mocht van mezelf 10 miljoen uitgeven om de ontbrekende voorraden aan te vullen (dat was de 10 miljoen die ik gisteren per ongeluk kreeg uit een kistje) maar ik was met 5 miljoen al klaar xD

    Het regenwoud heb ik vol gezet met bomen, want na dit event heb ik natuurlijk ongeveer niks meer over en ik hoop dat ze ook een beetje droppen willen, die bomen. De slangen op de plantage laat ik voorlopig staan, mocht het echt niks worden met de boomtakken zie ik wel weer.

    Dus kortom, ik zit er klaar voor. Zo leuk om voor het eerst vol mee te kunnen doen met een baha-event waar je uit de schuur moet leveren!
     
    harm-jan70, -mikmak-, -freedom5555- en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. jelle1968

    jelle1968 Actieve auteur

    nu is de vraag of de ambachten ook gelden op deze velden
     
  15. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nee, dat doen ze niet.
     
  16. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Sommige dingen veronderstellen we als bekend maar zijn dat natuurlijk niet bij iedereen.

    Deze toevoeging heb ik aan de faq gedaan, hopelijk geeft dat meer duidelijkheid:

    Een belangrijk punt is: de buffs voor gewasvermeerdering werken niet op dit eventveld. Buffs die EP verhogen werken wel. Dus geen WAC, pompoenenjam, event-oogstbooster, enzovoort, wel CAT en Wortelbrood en dergelijke.
    En ook buffs uit de wolkenrij en uit het boerenrad voor extra oogst werken hier niet.



    Dit geldt altijd voor het eventveld, dat is een specifiek kenmerk van dit veld.
     
  17. -doppie-

    -doppie- Levende forumlegende

    op de bahamarama velden wel niet de eventakker
     
  18. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    IK ga er weer voor
     
    -robijn- vindt dit leuk.
  19. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Al mijn fruit en eten is al weg gewandeld. xD Bomen kaal en schuur leeg. :wuerg:
    Morgenavond na het werk maar eens even rustig lezen. :music:Dan besluiten of ik de start ga maken met die mieren.
    Wat ik nu al wel weet is dat de voorraden die gevraagd worden, die heb ik niet. :oops:xD

    Iedereen veel succes en speelplezier. :music:
     
    harm-jan70 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  20. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ja kan altijd gewoon event veld zaaien en oogsten kan je later altijd nog beslissen wat je doet
     
    -matthias1952- en schaapje52 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.