Praatgroep Het Kruidenmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 20 Februari 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Ik ga met deze droprate ook maar tot de wolkenrijen.
    Net hoofdakker met gele erwt op kwartakkers geoogst en 16 drops gekregen.
    Woelige weide en bos vol met 12-uur bomen en die leverden samen 45 drops.
    Morgenochtend maar even kijken of ik de bomen ga vervangen door stallen
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  2. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Een “normale” droprate voor anjers op hele akkers, met de rune levende legende actief, is 25-30 drops van 40 velden.
    Of 25-30 drops van 80 halve velden. 0ok als je met de veredelng duomestliefde, stollen, witte onschuld en de kastanjerij, met SM ‘direct klaar’ hebt.
    Het is uitzonderlijk en pas als je van 40 hele velden een droprate van boven 37 hebt, dat je met halve velden meer ophaalt.

    De beste manier is echter gebruik van relaxte akkers (comfortvelden) met veredelde hoge gewassen.
    Dat werkt het fijnste met direct klaar natuurlijk, je krijgt gegarandeerd 1 drop per veld bij veredelde anjers.
    Heb je de kastanjerij niet, dan is voor veredelde bloemen het gebruik van 2 ambachtsproducten uit de alchemist een manier om de groeitijd nog zo veel als mogelijk te verkorten. (Levenselixer 4% en Levensbron 6% verkorting groeitijd, zilveren slot beide).
     
  3. mmans

    mmans Forum-hertog

    Klopt :)
    Ik gebruik altijd de wolkenrij, met een stol en witte onschuld en veredelde anjers op comfortvelden. Bij gebruik van SM gegarandeerd 1 DI per veld en binnen 1 seconde klaar :) Dus dan maak ik even op 5 minuten de hele hoeveelheid DI die ik nodig heb.
    Ik start altijd met de kastanjerij voor 2 rondjes eventgewassen. Na 4 dagen doe ik dan pas de inhaalslag met opnieuw die kastanjerij voor die DI, dan kan ik heel precies bij maken wat ik nodig heb. Allllsssss dat nodig is, want regelmatig lukt het ook zo wel.

    Eerder deze week was de kastanjerij nog niet klaar. Toen heb ik de veredelde anjers op gewone velden met stol en witte onschuld en SM/water/mest gezet. En waren ze na iets meer dan 1 uurtje klaar. Dus toch ook niet heeeeeeel erg lang :) Dus tip voor iedereen (ook zonder kastanjerij): veredel zo snel mogelijk je anjers :) :)
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  4. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik wil er niet al te erg over gaan discuzeuren, maar een paar events geleden haalde ik van drie velden halfjes anjers zo'n 280 dropjes, en dat niet één keer maar meerdere keren achtereen. En eigenlijk loont het bij bijna ieder event wel om halfjes (of kwartjes) neer te zetten. Dus ja, in vergelijking daarmee vind ik de huidige droprate erg laag. Niet dat het veel uitmaakt hoor, want tussen de bedrijven door hebben we genoeg tijd om gewassen en/of stallen neer te zetten en de eventgewassen geven ook drops. Dus het zal gerust goed komen, maar ik stond vanmiddag wel even sip te kijken xD
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  5. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Met de Kersttijd en Nieuwjaar staat de droprate altijd op “geen ongelukken tijdens de feestdagen”.
    En dit jaar inderdaad wat later teruggezet naar normaal denk ik.
     
  6. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    uitzieken is de enige remedie. maar intussen op de farm komen is net verboden. spoedig herstel,
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  7. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Weet iemand al hoe de stallen of werkplaatsen droppen? En welke je het beste neer kunt zetten?
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  8. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik had vlinders (56 stallen) en daar kon ik drie kasjes mee maken. Vond ik helemaal niet gek. Voordeel van stallen is ook dat je beide DI's ervan krijgt.
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  9. thea1963

    thea1963 Forum freak

    hier heb ik wat kikkerstallen neergezet (ook omdat ik er na het fokevent nog maar 15 op voorraad had :sleepy:xD )
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  10. carinakiki

    carinakiki Forum-commissaris

    Hallo allemaal :) :) ben ik nu niet goed snik :) :) !!! Maar volgens het FORUM begint het event toch pas deze middag rond 14u !!! Of heb ik ergens iets over het hoofd gezien :( :( . Groeten C
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  11. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Het kruidenmysterie is gister begonnen, de 21e
    https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/het-kruidenmysterie-februari-2019.32235/

    Vanmiddag begint een ander event nl. Dakloos
    Die speel je op bahamarama
    https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/dakloos-eventquest-februari-2019.32247/
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  12. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    3 velden 10 uurs stallen
    83 lijmpot
    100 scherven
     
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Gaat helemaal niet zo beroerd hier: 19 keer gespeeld en 29 keer geleverd :D
     
    jolanda13 en -freedom5555- vinden dit leuk.
  14. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Het is wel weer een hersenkraker dit event xD

    Ik denk dat ik het als volgt ga doen:
    Ik ga met kasjes schatzoeken tot ik 30 kasjes heb verbruikt. Zonder eventgewas op de akkers te hebben, en daarmee verspeel ik dan de +1 bonus.
    Dan spaar ik drops tot ik in de molen nog 70 kasjes kan maken.
    Dan het eventgewas dat ik t/m 30 kasje had gekregen op de akkers, zal waarschijnlijk op halve akkers zijn.
    Wanneer dat eventgewas van de 30 kasjes klaar is, met 70 kasjes schatzoeken, zodat alle oogstbonussen (behalve die +1) tegelijk actief zijn.
    Dan het ingezaaide eventgewas oogsten (met WAC en waarschijnlijk met susi's supermest). En dan het nieuw verkregen eventgewas in 8 uur opmaken.
    Volgens mij moet ik dan ruim voldoende opbrengst hebben.

    Pfffff....
     
    Laatste bewerkt: 22 Februari 2019
    jolanda13, boermars, -freedom5555- en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    bedoel je de 10 uur stallen met of zonder upgrade.
    i
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  16. Margreeth

    Margreeth Forum-expert

    Heb nu 14 kasjes ingeleverd, rechts op 27. Heb helemaal niets verbouwd, alles lekker laten staan. Alle prijsjes die ik in de wacht sleep zijn mooi meegenomen :music:
     
    jolanda13 en farmermikkie vinden dit leuk.
  17. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Droprate staat inderdaad veel lager als normaal, kijk maar naar de spelers die alleen bomen hadden staan wat die hebben gekregen, BP wilt gewoon dit event proberen om wat meer mandjes te verkopen

    in de Duitse faq wordt dit event ook aangegeven als zeer moeilijk, inderdaad zeer moeilijk om zonder al te veel SM en of mandjes verder te komen dan de wolkenrij :wuerg:xD
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  18. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Gisteren bijna geen tijd gehad voor de farm, alleen 1x kunnen oogsten en zaaien. Molen heeft dus pas 10 kassen gedraaid hier.
    Vanmorgen aan het rad wel een 100% oogstbonus gedraaid, vraag me af of het nu niet handiger is om dan de eventgewassen toch op kwartjes te zaaien?
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  19. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Een kwartje met wac, susi's en 100% levert 9 gewassen op, een heel veld geeft er 15. Dus ik zou ze nog steeds op hele velden zetten.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  20. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Dank je, dan gaat alles hier lekker op grote velden en denk dat ik op de langste ook nog turbomest erbij gooi. Kijken hoe snel het dan gaat :music:
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.