Praatgroep Het Kruidenmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 20 Februari 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmans

    mmans Forum-hertog

    Die kun je alleen rechts inleveren. Je kunt ze niet opnieuw zaaien.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  2. Boerinneke.01

    Boerinneke.01 Junior expert

    Domme vragen zijn er niet hoor ;)
    Zaadjes komen alleen uit de kisten en wat van het veld afkomt kan je weer alleen inleveren bij het event aan de rechterkant.
     
    jolanda13 en -Pillow_ vinden dit leuk.
  3. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nou hehe, ik heb mijn zaadjes staan hoor. Leuk zo'n event maar dan moet de wifi ook een beetje meewerken xD

    In ieder geval: ik heb nu 7 keer gespeeld en nog 6 kasjes in de molen, en de eerste 20 valleirozen, 21 cactusschimmels en 30 waterbessen staan met wac en susi op grote velden. Als straks alles klaar is zet ik de eerste oogstbonus aan, vervolgens oogsten, mijn overige kasjes opmaken en dan morgenochtend vroeg op om nog eens gebruik te maken van die bonus.

    De droprate van de anjers was meer dan teleurstellend: stuk of 100 per complete oogst. Voor de tweede ronde ben ik dan ook maar overgegaan op grote velden, want die halfjes dat was zonde van de supermest. En nu heb ik mijn hoop gevestigd op stallen. De overgebleven ruimte heb ik afgevuld met vlinders, waar ik helaas geen voer meer voor had dus die heb ik voor de gelegenheid maar SV gegeven en fluks wat voer in de molen gezet want ik blijf natuurlijk niet aan de gang.
     
  4. vutter

    vutter Junior expert

    de kraan voor de drops is weer flink dicht gedraaid
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  5. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Weet iemand al hoe de stallen droppen?
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  6. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ach het zal wel weer goed komen, zoals gewoonlijk. Eerst maar eens zien wat die stallen doen.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  7. madegroot

    madegroot Actieve auteur

    Heb net de eerste gewassen kunnen kopen op de markt:D:D

    Van mij mag dat vaker, gaat het wat vlotter
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  8. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ja dat weet ik over 5 uur
     
    -Pillow_ en jolanda13 vinden dit leuk.
  9. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik blijf dit wel een raar event vinden. Je kan eigenlijk niet echt beginnen. Eerst drops verzamelen, en het eventgewas nog even niet inzaaien i.v.m. de oogstbonussen.
    Voelt zo raar om gewoon gewas of bomen op de akkers te zetten.
     
  10. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    haha klopt wel een beetje. Ik weet van de vorige keer nog dat ik dankzij de borstvoeding op gekke tijden de markt aan het leeg kopen was om maar voldoende van het juiste gewas te hebben.
    Nu ga ik kijken hoe het loopt. Ik blijf gewoon farmen en als ik de molen aan kan zetten doe ik dat en zet ik het op het land met suzi er bij. Dit event kost voor mij alleen veel WAC, omdat die de hele tijd aan staat, om zo meer gewassen te krijgen.

    Maar ja je kunt niet zaaien, oogsten, zaaien. Nu is het oogsten, molen aanzetten, spelletje spelen als dat handig is en zaaien. o_Ogsten, hopen op genoeg DI voor de molen, enz.
    We zullen zien hoever ik ga komen.
     
    jolanda13, -matthias1952- en farmermikkie vinden dit leuk.
  11. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Maar daar heb je hoogstwaarschijnlijk wel meteen de reden te pakken dat die droprate zo tegenvalt, je hebt tussen de bedrijven door nog genoeg tijd om ze bij te maken xD . Ik vind het wel leuk hoor. Weer es wat anders.

    En nog een enorm voordeel van dit event: je kunt je KC gewoon in je zak houden. De anjers droppen zo verschrikkelijk slecht dat je ze net zo goed op hele velden kunt zetten (of stallen plaatsen, die geven beide DI dus veel handiger lijkt me) en de eventzaadjes moeten ook al op hele velden, dus wat nou kwartveldjes xD
     
    Laatste bewerkt: 21 Februari 2019
  12. Geertrui59

    Geertrui59 Forum-expert

    Ik had per ongeluk mijn 3 barbieren supervoer gegeven. Ik kon ze net oogsten, en ik kreeg 3 glasscherven, dus voor iedere werkplaats 1. En volgens mij ook voor iedere barbier 1.
     
    jolanda13, -matthias1952- en -Pillow_ vinden dit leuk.
  13. muis1992-1961

    muis1992-1961 Regelmatige auteur

    Dank je wel, gevonden!!!
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  14. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Uit gewone stallen komen komen ook scherven hoor net 5 cavias klaar 5 scherven
    S6
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  15. hanweij

    hanweij Gevorderde

    Ik heb net geoogst. 2 akkers met voornamelijk 20-22uurs bomen. Op het 3e veld stond voor 3/4 vol met mammoetbomen. Aangevuld met fabrieken en lange stallen en werkplaatsen. En in de hoeken XXL-bomen Resultaat 302 glasscherven en ongeveer 100 potten met lijm. De mammoeten en lange stallen en werkplaatsen zijn vervangen door grote akker. Vervolgens heb ik met veredelde krokussen en SM het aantal lijmpotten opgekrikt tot 661. De 2 akker met bomen zijn nu bemest zodat ze morgenvroeg geoogst kunnen worden en weer van mest kunnen worden voorzien. Op het 3e veld staat nu bieslook op kwartveldjes. Na het oogsten hiervan ga ik gele erwt of oranje viooltjes zaaien voor de nacht. Morgenavond ga ik kijken hoe het staat met de aantallen DI. En alvast een plan maken om optimaal gebruik te kunnen van de +1, +2 en +3 bonussen (in de beperkte tijd die ik dit weekend beschikbaar heb).

    Had voordat ik begon te oogsten een 100% bonus gedraaid voor 24uur. Komt goed uit natuurlijk maar als ik het gegeven paard in de bek mag kijken was het beter geweest als ik die gedraaid had als de eventzaadjes gezaaid waren.
     
    jolanda13 en farmermikkie vinden dit leuk.
  16. thea1963

    thea1963 Forum freak

    hier loopt de eerste oogstbonus, ik ga tot de wolkenrijen want met deze droprate is het zonde van je SM om deze met veredelen op hele velden te gebruiken, je moet maar afwachten of je wel van bijv. 44 hele akkers 44 di's krijgt op dit moment, daar heb ik geen paar 100 SM voor over
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  17. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik moet mij nog even inlezen. o_Ok niets speciaals op het land. Pff, de griep is hier binnen komen wandelen. Kijk morgen wel ergens wanneer ik zin heb en anders maar niet.
     
  18. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Heeejj Schaap, beterschap! Ik miste je al.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  19. -doppie-

    -doppie- Levende forumlegende

    Gaat redelijk goed zit links op 6 en rechts op 27
     
    boermars en jolanda13 vinden dit leuk.
  20. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik zit rechts nog nergens, ik wacht nog even tot alles klaar is en dan zet ik eerst de oogstbonus aan. Om één en ander te bespoedigen heb ik de langste gewassen verwend met een beetje supermest.
     
    -Pillow_, jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.