Praatgroep Het Kruidenmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 20 Februari 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Zo de tip is ook online
    :music:
     
  2. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Lijkt me wel, omdat de kans me zeer klein lijkt dat je binnen afzienbare tijd zo veel eventgewassen van één soort bij elkaar speelt dat je er een heel veld kwartjes mee vol kunt krijgen. Probleem is namelijk dat je je oogst niet kunt inzetten als zaaigoed zoals normaal het geval is, dus het enige wat je kunt zaaien is wat je krijgt uit de kistjes.
     
    jolanda13 en _Jeanie_ vinden dit leuk.
  3. boerwimmels

    boerwimmels Forumbewoner

    Kakelot, als begint met bomen zoals esdoorn en je hebt de bonus van 100% oogst nog, dan heb je een mooi begin van die 14mio
     
    jolanda13 en -Pillow_ vinden dit leuk.
  4. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    worden de bonussen bij elkaar opgeteld of achter elkaar gezet?

    want.... als ze bij elkaar worden opgeteld loont het wel de moeite om alles op te sparen en tegelijk te zaaien

    ik moet even gaan rekenen in dat geval, maar stel je spaart er 47, dan krijg je een bonus van plus 6 per veld (1 +2 +3)

    als je dan de bomen weg haalt na een oogst, dan kan je optimaal zaaien (in ieder geval 127 grote velden, dus mss is 3 bonussen teveel)

    arghh, ik moet nog even achter de rekenmachine wat het slimst is om te doen.
    haha, dit vind ik wel een leuk spel.

    En als spelers een beetje slim zijn, dan verkoop je op de markt wat je teveel hebt en koop je daar wat je nodig hebt, dan heeft niemand de ruilfunctie nodig, maar dat zal wel niet gebeuren, helaas.
     
    Laatste bewerkt: 20 Februari 2019
    Huhmmie38, jolanda13 en kakelot69 vinden dit leuk.
  5. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    ze tellen op
     
    jolanda13, boermars, -Pillow_ en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  6. [jeanet]

    [jeanet] Regelmatige auteur

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik 'bewerk' als je iets toe wilt voegen
    dat is een goede vraag, dan nog suzi erover..... Ron?:)

    haha antwoord is er al thanks miekje
     
    Laatst bewerkt door moderator: 20 Februari 2019
    jolanda13 en -Pillow_ vinden dit leuk.
  7. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Dat ga ik ook zeker doen, als ik een gewas bij elkaar heb. Maar eerder niet. En ik gok erop dat iedereen er zo over denkt, dus ik vrees dat het pas in de laatste fase van het event interessant gaat worden om de markt te bezoeken. Voor mensen die al meteen van plan zijn om de Sint Maarten uit te hangen: ik zit op markt 40 xD
     
    jolanda13 en omahenny vinden dit leuk.
  8. Paprika111

    Paprika111 Forumleerling

    haha, ik ga verkopen, maar geen idee op welke markt ik zit??? :music:
    hoe kom je daar achter?
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  9. hanweij

    hanweij Gevorderde

    Ik heb 1 veld vol 20uurs bomen gezet. Morgenavond krijgen die mest om binnen 12uur weer te kunnen oogsten.
    Op het 2e veld zet ik dadelijk Berk (21uur) en Boswilg (22uur) neer, aangevuld met 20uurs bomen. Maar daar zet ik morgenavond na het oogsten de XXL-versie overheen. Zonder extra mest kan ik dan ook deze weer oogsten.
    Op het 3e veld staan nu mijn mammoetbomen en mijn fabrieken, aangevuld met XXL-bomen in de hoeken.
    Afhankelijk van het drops ga ik morgen met veredelde krokussen en supermest aan de gang om de drops in evenwicht te brengen.
    o_Ok heb ik mijn Howies verplaatst. Die van Baha staan nu bij de andere op de gewone farm. Het zaaien ga ik pas doen in en na het weekend. Bij voorkeur als ik de +1, +2 en +3 bonussen kan combineren en de bomen niet meer nodig heb.

    @Schaapje: dit event lijkt erg veel op het event van afgelopen augustus. Wellicht kan ik je weer helpen....;)
     
    Laatste bewerkt: 20 Februari 2019
    jolanda13 vindt dit leuk.
  10. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Hoi all
    Van de markt de vorige keer was 1 drama kan ik me herinneren kreeg geen gewassen te pakken brr:oops:
    Ik zit trouwens op markt 13
    S6 iedereen
    Gr Tineke
     
    jolanda13 en kakelot69 vinden dit leuk.
  11. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    morge....weet niet of ik mee kan doen....de griep heeft mijn adres gevonden.....:oops:
     
  12. Paprika111

    Paprika111 Forumleerling

    ah ik weet welke markt ik heb, dat was makkelijk als je weet hoe :D

    ik denk dat ik gewoon ga verkopen, heb bd nodig en even geen wolkstress.
     
    boermars, jolanda13 en kakelot69 vinden dit leuk.
  13. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Hier 136 en 133 drops. Succes allemaal
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  14. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Alles vol staan met 20-uurs bomen op 2 fabrieken na.
    229 en 21 drops. Die 229 valt me eerlijk gezegd flink tegen. Had gehoopt op 400 als start.
     
    Reggaefeeks en jolanda13 vinden dit leuk.
  15. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik had er maar 161, van drie velden stampvol 20-uurs bomen :cry:

    Nu eerst de anjers erop, met SM. Hopelijk geeft dat een wat beter resultaat, anders moest ik maar eens gaan kijken wat de stallen doen.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  16. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Ik ga nog even niet met veredelde krokussen en SM aan de slag. Heb nu gele erwt op hoofdakker staan (rest 12-uurs bomen), is om ongeveer 21.00 uur klaar. Daarna krokussen die 11.5 uur duren bij mij. Hier ga ik mee door tot en met zondag en dan kan ik altijd nog met SM gaan strooien op mijn krokussen. Vind het daar nu nog te vroeg voor, eerst afwachten hoe de drops gaan.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  17. kapelaan9

    kapelaan9 Gelegenheidsauteur

    valleiroos al 2 keer geplant maar zie ze niet meer mensen hier last van zaadjes zijn wel weg
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  18. Boerinneke.01

    Boerinneke.01 Junior expert

    Dit klopt hoor. Wat je oogst kan je iet meer opnieuw zaaien. Het zaaigoed komt enkel uit de kisten
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  19. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je kan de zaadjes niet nogmaals gebruiken. De opbrengst kan je inleveren.
    Nieuwe zaadjes krijg je weer uit de kistjes
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  20. kapelaan9

    kapelaan9 Gelegenheidsauteur

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik de 'bewerk' knop als je iets toe wil voegen
    uit de kistjes op de akker gezet maar zijn weg

    uit de kistjes op de akker gezet en neit geoogst maar zijn weg de anderen staan er wel op
     
    Laatst bewerkt door moderator: 21 Februari 2019
    jolanda13 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.