Praatgroep Het Kruidenmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 20 Februari 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Oh wat slim :inlove:

    Vind je het goed als ik jouw idee jat?

    *meteen in de inventaris duiken gaat*
     
    jolanda13 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  2. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Dan ga je het 2e dropitem missen, Pot met lijm komt alleen uit stallen en gewassen, niet uit de bomen.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  3. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Dat je die XXL-bomen op de hoekjes hebt staan sluit toch niet uit dat je ook nog gewassen neerzet?
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  4. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Sorry, niet goed gelezen. Dacht dat jullie alleen bomen wilden plaatsen. Beetje blond :oops:xD
     
    jolanda13, Reggaefeeks en kakelot69 vinden dit leuk.
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende


    Dat zou niet erg opschieten inderdaad xD

    Hoewel ik in de aanloop naar het event wel alleen bomen ga zetten, en dan morgen na die oogst even aan de gang met veredelde anjers en SM voor de lijmpotten. En ik ga het eerst proberen met XXL-bomen alleen op de hoekjes, dan heb ik 80 bomen die ik twee keer per dag kan oogsten.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  6. anneke071997

    anneke071997 Forumbewoner

    Ik zie wel waar het schip strand, begin er wel aan, moet morgen de hele dag werken en ben vrijdag de gehele dag weg, dus dat wordt straks en morgenavond lange gewassen erop zetten , en dan zie ik het verder wel.
    Vindt het verder een leuk event, we zullen ons niet vervelen.xD
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  7. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

  8. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    ???? Mijn vraag is liever wanneer krijgen we Vakantie we werken ons te pletter misschien is ff rust ook weleens goed voor de Farmers om weer eens op adem te komen en lekker alles weer eens aan te vullen op ons gemakkie :inlove: Heeft niks met het event te maken natuurlijk maar wilde het wel ff kwijt :sleepy: Wat ik wel een Hele goeie Tip vond was van Thea om je verdiende zaadjes niet op kwart akkers te planten maar juist op het grootste veld omdat dat weer meer plantjes oplevert bedankt Thea ;)
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  9. boermars

    boermars Forum-hertog

    Ik heb niet veel tijd, maar ga er wel aan beginnen en zie wel hoever etc.
    Goede tip die zaadjes op grote velden doen .....prima.
    We gaan er weer voor, succes allemaal!
     
    Laatste bewerkt: 20 Februari 2019
    jolanda13 en Margreeth vinden dit leuk.
  10. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Niet dom hoor. Ik ga ook alleen maar bomen plaatsen. En dan met veredelde krokussen snel wat andere drops bijmaken.
    Ik heb nu het bos en de woelige weide vol staan met 20 uurs bomen waarvan ik ook de XXL-versie heb. Ik denk dat ik voorlopig genoeg heb aan 44 akkers op de hoofdakker. Zo niet, dan gaan de bomen van de woelige weide er alsnog (in gedeeltes) af.

    Bij o.a. 8, 31 en 47 gespeelde spelletjes, krijg je een oogstbonus. Bij 8 heb ik wss nog niet zoveel zaadjes, maar ik ga voor 31 en 47 zorgen dat ik zoveel zaadjes gespaard heb, dat ik alle drie de velden meerdere keren (afhankelijk van lengte gewas) vol kan zetten om optimaal te profiteren van die oogstbonussen. Zou zonde zijn als je maar weinig zaadjes hebt.

    HOEVEEL ZAADJES KOMEN ER TROUWENS UIT 1 KIST. Lees ik er overheen of staat dat nergens?
     
    Laatste bewerkt: 20 Februari 2019
    jolanda13 vindt dit leuk.
  11. thea1963

    thea1963 Forum freak

    1, 3 of 5 zaadjes, ga maar van 1 uit :pxD

    https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/kisten-vol.25080/page-4#post-582137
    (uit de faq)

    aan dit event ga ik geen SM uitgeven wel susi SM en daarmee kijken hoever we komen
     
    jolanda13 en boermars vinden dit leuk.
  12. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Ik ga van 3 zaadjes uit.....
    Maar ik heb bedacht dat ik het event anders ga spelen. Ik ga tot zondag of tot en met zondag alleen maar drops verzamelen.
    Dan ga ik 7 spelletjes spelen. Eventgewas inzaaien en dan voor oogsten het 8e spelletje spelen. Daarna doorspelen tot 30, eventgewas zaaien en 31 spelen vlak voor oogsten enz. Ik ben dus wel benieuwd hoeveel drops ik bij elkaar krijg met bomen en lang gewas voor zondag/maandag.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  13. thea1963

    thea1963 Forum freak

    ik denk dat je dan in de knel gaat komen met het eventgewas /zaadjes qua tijd als je ze alleen op hele akkers wilt zaaien,
    als je 100 spelletjes wilt gaan halen en tot stap 75 wilt komen heb je van alle 3 de eventgewassen er 3.100 nodig
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  14. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Klopt, maar ik heb uitgerekend dat als ik op 120 akkers kan zaaien op al mijn velden ,met WAC en Suzi dat 2.5 oogsten per gewas zijn.
    Moet dus makkelijk kunnen met water en mest in 2.5 dag. Dat is per soort 1 oogst per dag.
    En dan heb ik het nog niet over de oogstbonussen. Dus minder vaak zaaien. Voordeel hiervan is ook, dat ik de soorten kan zaaien die ik het minste heb, waardoor de oogstbonus de aantallen een beetje recht kan trekken.

    Ben benieuwd wat er gebeurt als ik de oogstbonus van 47 aan zet, terwijl zie van 31 nog loopt. Komt die erna of tellen ze op? Ik verwacht het eerste.
     
    Laatste bewerkt: 20 Februari 2019
    jolanda13 vindt dit leuk.
  15. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Dat is ook zo'n beetje mijn plan. En mocht ik zo ver komen dat ik de 'bonusbonussen' kan halen ga ik de kasjes ook oppotten, zodat ik meerdere bonussen tegelijk aan kan zetten.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  16. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Ik heb besloten om dit event over te slaan. Ingewikkeld. Normaal zou ik daar wel uit komen, maar nu staat mijn hoofd er niet zo naar. kan me niet genoeg focussen. Vind ik niet erg, ga gewoon door met andere questen:)
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  17. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Zo, alles staat vol met bomen. Ja, Baha ook. Niet dat ik daar veel drops van verwacht hoor, maar ik heb nog een 100% oogstbonus voor bomen op de plank liggen en dit lijkt me een prachtige gelegenheid om die in gebruik te nemen.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  18. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Ik doe dit keer wel mee. Geen idee hoe het gaat eindigen of verlopen gaat tijdens het event maar dat zie ik dan wel weer :). Heb alle 3 de akkers vol staan met bomen. Morgenavond heel laat thuis dus geen idee hoe ik het ga doen. Ga de andere DI bijmaken met een paar rondjes anjers en SM. Dan zie ik vrijdag wel hoe alles uitpakt. Het inleveren van de zaadjes begrijp ik nadat ik het een paar keer gelezen had haha, de rest zal vanzelf wel volgen, de wisselkoers begrijp ik ook dankzij het filmpje. o_Ok las ik dat je de zaadjes alleen op grote velden moet zaaien? Oh ja, en kun je wel SM gebruiken op het event zaaigoed?
    Zal het allemaal wel meemaken, veel plezier iedereen!
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  19. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nou ja, je moet niks natuurlijk. Maar als je tien zaadjes op grote velden zet met wac en susi's leveren ze honderd planten op, en als je hetzelfde doet op kleine velden krijg je er maar zeventig.
     
    jolanda13 en _Jeanie_ vinden dit leuk.
  20. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Ja als een event begint doe ik dat altijd inderdaad, een paar rondjes op grote velden. Maar nu dus het hele event is het slimst om op grote velden te doen?
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.