Praatgroep Het Kruidenmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 7 Augustus 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Drops vallen me tegen. wordt weer een zwaar event.
    49 lijmpotten uit 1 veld met naaldroos (21.45 uurs-gewas) en 119 glasscherven uit 2 velden vol met 20-uurs bomen.
    6 dagen 20-uurs bomen oogsten zou 6x119 drops 714 glasscherven en 9x naaldroos oogsten (water+mest) zou 9x49 is 441 potten lijm zijn.
    Dat gaat dus niet lukken.
    Tel ik nog niet de tijd die je akkers in gebruik zijn voor het eventgewas.
    Zonder veel sm en sv (fokken) dus onbegonnen werk.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  2. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier van 1 veld vol met bomen 57 glasscherven , van 1 veld kwartakkers trosgierst + 20 bomen 33 potten met lijm 6 glasscherven
    van een veld half om half 37 glasscherven en 36 potten met lijm

    Totaal

    100 glasscherven
    72 potten lijm

    Daarmee kan ik wel 4 molenproducten maken :wuerg:xD

    (We weten alvast van het vorige event dat klagen geen zin heeft, dus ik zou als speler niet al te veel euro's besteden aan dit event 8) )
     
    Borkie vindt dit leuk.
  3. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Hier het event begonnen. Had anjers liggen en her en der wat bomen en wat stallen.
    Tot mijn grote vreugde twee keer extra het schatzoeken kunnen spelen. Dus ik mocht al 12 kistjes openmaken jippie.

    Opbrengst: 9 keer cactusschimmel, 3 keer waterbes en 6 keer valleiroos.
    En dan weet je nu al dat het helemaal weer gaat zoals het gaat.
    Random gebeuren, scheefgroei in je gewassen, moeilijk met de DI.
    Kortom: een vertrouwd beeld.. ;)

    Ach ja. Ik zal niet te sarcastisch zijn..:) Succes allemaal...
     
    Borkie vindt dit leuk.
  4. omama1930

    omama1930 Forumleerling

    Het is weer eens een lastig event. Als je pech hebt krijg je, zoals ik dus, maar 1 zaadje uit het kistje.
    Nee dat schiet lekker op!
     
    Borkie vindt dit leuk.
  5. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Is dat dan de combinatie mestliefde en sm-liefde?
     
    Borkie vindt dit leuk.
  6. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Oh ik denk dat ik hem begin te snappen. Heb nu 82 lijm, 124 glas. Dit heb ik gekregen van 1 veld stallen/ werkstallen met bomen, 1 veld bol bomen en een veld vol kwartveldjes met vergeet mij nietjes. Het viel mij op dat uit het veld met stallen de meeste kwamen. Van de stallen krijg je ook beide DI.

    Heb het eerste spelletje gespeeld en ik kreeg 4 kistjes: 2blauw, 3 paars en 3 rood. Is het nu handig om deze te gaan verdubbelen? ja toch? De DI heb ik in de molen gezet voor 5 draagbare kassen. Die moet ik dus verzamelen tot ik er veel heb ivm de boosters die je krijgt.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  7. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    -.- had 6 kistjes ...ik blij ...6 zaadjes ...van 1 soort niks 8)
    Speciaal gewacht met oogsten om te weten hoe de DI dropt ...-.-...not-.-
    kon 4 kassen draaien ...

    Ben der wel klaar mee ...denk dat Hofje op het vanmorgen behaalde level 143 blijft haken -.-
    Maak Hofje eens duidelijk BP ...Wat is er nog leuk aan ...wat is hier leuk aan ...
    Hofje ziet het niet meer :(8)
     
    Borkie en hwjstolwijk vinden dit leuk.
  8. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ja de droprate is weer om te :cry: , zou wel weer komen omdat er fabriek upgrade gordijntjes te verdienen zijn en die zijn in de ogen van BP 'goud' waard (niet dus)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  9. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Ja die heb je beide nodig, natuurlijk wel ook net als bij de kastanjewolk ook een stol en witte onschuld eten.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  10. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Er staat bij mij nog niets op de markt... Daar heb je het al.... Zo haal ik het nooit!!

    (geintje... dat kan ook nog niet)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  11. boerfurk

    boerfurk Actieve auteur

    Ik heb ook 1 zaadje gekregen.:(
     
    Borkie vindt dit leuk.
  12. goldpit

    goldpit Junior expert

    gewoon niet mee doen en lekker afkoelen
     
    Borkie vindt dit leuk.
  13. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Met deze droprate komen die ook niet te koop denk

    Hier 3 keer het spelletje gespeeld (met die 4de wacht ik nog even vanwege de oogstbonus van +1 van 8 uur)

    Uit me 18 kistjes (teglijkertijd geopend) kwamen :

    8 waterbeszaadjes
    8 cactusschimmelzaadje
    10 valeirooszaadjes
     
    Borkie vindt dit leuk.
  14. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    Ik heb nu 3 schatten opgegegraven. Ik heb verschillende zaden gekregen. Het is jammer dat je deze niet kunt gaan vermeerderen, maar ja dat is het hele event natuurlijk. Dus toch telkens alles met suzi en supermest denk ik.

    Wat ik mij afvraag, kan ik het beter met een wac op een klein veldje zetten of beter op een grote.
     
    Laatste bewerkt: 8 Augustus 2018
    Borkie vindt dit leuk.
  15. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Omdat het geen weer is om te zwemmen en kleinzoon op zolder aan het gamen is toch maar begonnen en mezelf een mandje cadeau gedaan omdat ik de afgelopen 2 maanden geen knechten heb gekocht, niet nodig vanwege de coupons.;)
    Krijg best veel en verschillende zaadjes maar heb het niet precies bijgehouden.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  16. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Nou ik zag net de beginprijzen van het gewas op de markt de een 13bd en de andere 20bd, dat zal wel heel lang duren voor iemand die gaat aanbieden.
     
    Borkie en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  17. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Voor die prijzen koop ik ze allemaal op.... Event klaar hahaha
     
  18. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik had net geoogst en ben de waterbes kwijt. Had er susi opgedaan en won net de oogstbonus. Hebben meer mensen dit of is dat de bedoeling ervan??
    In de schuur staan ze er wel tussen maar kan ze niet zaaien??
     
    LadyFamerieke en Borkie vinden dit leuk.
  19. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier heb ik het bos maar volgezet met gekleurde konijnenstallen en lynxverblijven kijken of daar wat di's uit komen
     
    Borkie vindt dit leuk.
  20. Boerinneke.01

    Boerinneke.01 Junior expert

    Dat is de bedoeling van dit event. Je zaait en dit wordt een plantje die je niet meer opnieuw kan zaaien, maar enkel kan inleveren in de rechterkolom van het eventscherm of kan verkopen op de markt.
     
    annigjen en Borkie vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.