Praatgroep Het Kruidenmysterie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 7 Augustus 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    De tijd is niet cumulatief


    De tip is online wordt nog wel aangewerkt maar eerste uitleg is gemaakt
    Hoe alles uit gaat pakken is nog de vraag
     
    Laatste bewerkt: 7 Augustus 2018
    Borkie, LadyFamerieke en -freedom5555- vinden dit leuk.
  2. Roos

    Roos Forum-hertog

    Ik heb nog een beetje last van een knauw door het vorige event. Dat event had een gemiddelde moeilijkheidsgraad (staat er nog steeds) en dan komt er nu een event met gemiddeld tot moeilijk...

    Wat ook nog bij 'het geluk van het spel' zit, is dat je ook nu weer moet hopen dat je met de juiste middelen start. De ene zet bomen neer.. de ander half om half met gewas. Morgen zal uitwijzen wie er goed gegokt heeft. Die heeft dan een streepje voor. En dan kan ik nog krokus neerzetten met 205 ep (schoon aan de haak)...

    Behalve wat voorwerk, ga ik ook zeker zitten hopen dat het goedkomt. Moet wel leuk blijven..

    Wolkenrijen heb ik niets over te klagen :D Nou alleen nog even binnen zien te halen.

    NB bovenstaande geschreven door iets minder dan "een gemiddelde boer". Ben niet voorbij de 1e upgrade gekomen ondanks zware middelen.
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  3. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ziet er leuk uit en lijkt mij ook leuk. xD

    Alleen gemiddeld tot zwaar, pfff, daar gaat schaap weer. :wuerg: Dan ook nog 3 gewassen en een stuk wat je niet kan plannen. 8)
    Geen schaap te bekennen op de wolk. xD Hoef ik ook niet bang te zijn dat ik die niet haal. 8)

    Ik laat alles staan wat ik nu heb op het land en zie het morgen wel. xD Hopelijk morgen iets minder warm. :music:

    Voor verkoeling staat dit op mijn erf. :music:

    [​IMG]
     
    Borkie, BoerAnnelies, LadyFamerieke en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Je krijgt één beloning uit het kistje, dus van één gewas 1, 3 of 5 zaadjes.
    Zoals altijd met kistjes (behoudens de bug met eerste partydraaienkist waar je abusieveliek nog steeds beide krijgt).

    De aantallen werken naast elkaar. Ze starten meteen maar als je ze snel na elkaar verdiend hebt tegelijk.
    Het zijn wel oogstbonussen dus werken bij het oogsten, niet bij het zaaien.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  5. -tonio76-

    -tonio76- Forum prof

    Zal BP eens voor zijn met de toverkunsten van laatste event, lantaarn-drops van bomen beloven en dan gewoon niets krijgen, heb nu 3 akkers met verschillende dingen staan, :D zal dan toch wel een paar goede drops krijgen, hoofdakker vol met 20 uurs bomen staan, woelige weide vol met edelwijs ( 20.45 uurs gewas) staan en openplek vol met werkstallen en randjes met bomen staan :D BP zal me niet nog eens voor het lapje nemen, ben er klaar voor om event te starten. Ziet er wel eer leuk uit en uitdagend om weer alles te gaan halen :cry: wat vorig event niet gelukt is omdat de lantaarns gewoon niet kwamen van die inhalige Otter ( of was het een bange otter, hield alle lampjes voor zichzelf)
     
  6. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    dank je wel Ron

    lieve mensen tip is klaar
    met de tabellen
    ook een xls versie voor de gewasssen
     
    Borkie, -freedom5555-, hoppetje en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Top Miekje kijk wel hoe ik moet inleveren
    Gr Tineke
     
    Borkie vindt dit leuk.
  8. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Heerlijk ik neem een duik, hier binnen boven 33 graden, beneden 26 pfffffff
     
    Borkie, hwjstolwijk en schaapje52 vinden dit leuk.
  9. hanweij

    hanweij Gevorderde

    Heb net Miekes tip doorgelezen. Toen kwam ik erachter dat je de oogst niet opnieuw kunt gebruiken om te zaaien.
    Dit houdt in dat de zaadjes alleen maar binnen kunnen komen door de inhoud van de kistjes die je kunt winnen bij de minigame.
    Om de minigame te kunnen doen heb je ´draagbare kassen´ nodig
    Hiervoor heb je DI nodig. Het lijkt dus verstandig om eerst een hoop DI te verzamelen, en daarna de molen te starten.
    Als ik Ron goed begrijp is het mogelijk om de +1, +2 en +3 bonus gedeeltelijk overlappend te laten werken.
    Dit door de 8e tot en met de 31e minigame in korte tijd te spelen. Je krijgt dan +1 en +2, ofwel +3.
    Als je daarna ook snel 32 tot en met 47 zou kunnen doen dan heb je zelfs +6.
    Als dit zou lukken heb je minder zaadjes nodig.

    Om alle 3 de wolkenrijen te kunnen halen moet je 7985 gewassen inleveren.
    Zaaien op hele velden(5 inclusief zaadje) met WAC(+2) en Susi(+2) geeft een opbrengst van 9 stuks. Dan heb je 888 zaadjes nodig.
    Lukt het om alles te oogsten met +1, +2, +3, +6 bonus dan heb je minder zaadjes (en susi en eventueel SM) nodig: 799, 726, 666 en 533.
    Zaaien op halve velden kan ook. Dan krijg je met WAC en Susi 7 stuks. Dan heb je 1141 zaadjes nodig.
    Met +1, +2, +3, +6 bonus wordt dit 999, 888, 799 en 726. Het voordeel van halve velden is dat je per keer het dubbele aantal zaadjes kunt zaaien. (±125 hele velden versus ±250 halve velden).

    Ikzelf heb nog een andere uitdaging: hoever kan ik komen op vrijdag 17.30. Dan gaan we op vakantie.
    Misschien dat 2 upgrades van de fabriek al een mooi doel zijn.
     
    Laatste bewerkt: 7 Augustus 2018
    Borkie, Errim en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  10. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Je zou dan ook nog voor 600 farmmuntjes de eventgewasoogstbooster van + 1 voor 8 uur lang kunnen gebruiken/kopen..
    is 1 malig en staat bij tabje speciaal
    wel pas als je zover bent , weet nl niet of hij meteen in gaat ..:)
     
    Borkie, Errim en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  11. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Het zijn wel 3 verschillende event gewassen met 3 verschillende tijden ;)
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  12. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Lijkt me een leuk event, eens een keer iets anders en de staken zijn de moeite waard. Ga morgen gewoon beginnen voor de di en als ik voldoende kistjes heb, dan zaaien en hopen dat dit gelijk valt met alles boosters. Succes iedereen!
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  13. hanweij

    hanweij Gevorderde

    Had ik nog niet aan gedacht. Als dit net de oplossing is om je doel te halen dan zou ik het doen.
    Met SM maakt dit niet zoveel uit. Kun je ook meer dan eens zaaien en oogsten.
     
    Borkie en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  14. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    ik heb alles gelezen ....snap er nog steeds niks van....waarom moet het allemaal zo moeilijk....
     
    Borkie en knoepertje vinden dit leuk.
  15. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier ga ik geen SM gebruiken :)

    totalen voor hele velden met wac en susi supermest ( en zonder oogstbonussen)

    2790 Cactusschimmel / 9 zijn 310 Cactusschimmelzaadjes
    2425 Valleiroos / 9 zijn 270 Valleirooszaadjes
    2770 Waterbes / 9 zijn 308 Waterbeszaadjes
     
    Borkie, LadyFamerieke en Huhmmie38 vinden dit leuk.
  16. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Borkie vindt dit leuk.
  17. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Ik snap dat de tijd niet cumulatief is, maar 3 bonussen duren 8 uur, eentje 4 uur.
    Ik krijg dus de eerste 4 uur 9 extra gewas per veld en daarna nog 4 uur 6x extra gewas. Dat is wat ik bedoel.
    Stel dat ik uit die 60 minigames gemiddeld 3 kistjes haal, is 180 kistjes.
    Daaruit gemiddeld 2 zaadjes is 360 zaadjes.
    Stel dat ik deze zaai op kwartakkers met een opgetelde bonus van 9 stuks + WAC is 13 stuks per kwartveld. 360 x 13 is 4680 eventgewas. De vraag is alleen van welke soort en de langste van 8 uur krijg ik 3 minder per veld. Maar kan ook nog een gedeelte met halve akkers bijvoorbeeld.
    Of toch hele akkers en daarna als de bonus voorbij is gewoon doorgaan.
    Ik moet nog even puzzelen, maar het is wel belangrijk dat ik nu van Ron weet dat de bonussen cumulatief zijn.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  18. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Wat als je steeds hetzelfde kistje met zaadjes krijgt en 1 soort niet. Dan heb je een probleem. xD
    Als ik eerst veel di moet gaan verzamelen en dan gaan zaaien, is het event afgelopen. xD

    Ik speel op ronde veldjes. xD

    Al het gras is hier helemaal geel en dor. Maar ik kan wel zien vanuit de lucht dat op mijn land een kasteel heeft gestaan. :music:

    Pffff, ik ga afsluiten, heb last van de warmte. xD
     
    fairie, Borkie, knoepertje en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Ga er wel voor tot een bepaalde hoogte, als ik snel merk dat het weer zo'n fiasco wordt als het vorige event (ik had ook nog maar 1 lantaarn nodig voor het eerste gordijn) kap ik er gelijk mee. Okay daar heb ik niet fanatiek aan meegedaan, kon ik tapijtjes maken dan deed ik dat enz.
    Hoewel ik die wolkenrijen wel leuk vind.
    Wel minder voor de leden die BD's verdienen met lentekransen en courgette-appeltaarten, die prijzen kunnen wel eens behoorlijk gaan zakken.
     
    Borkie en knoepertje vinden dit leuk.
  20. simmeke54

    simmeke54 Grote forummeester


    7985G(x+2):5 +(562-6) +3x WAC (+&!§&ç) +2(- 12 D ) + 7 SSM +8 UREN – 6 uren slaap +12zucht = FOERT
     
    fairie, LadyFamerieke en Borkie vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.