Praatgroep Het kruidenmysterie III

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 12 Juni 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik ben het wel met je eens hoor. Als je al je zaadjes op wilt maken binnen die 8 uur (je krijgt dan iets van +10 oogst per akker, afhankelijk welke bonussen je allemaal tegelijk aan hebt staan), zit je met in ieder geval een deel van je zaadjes beter op kwartjes. Gewoon omdat het op grote akkers niet haalbaar is om alles binnen die 8 uur te oogsten, en dan verlies je dus +10 zaadjes per geoogste akker.
     
  2. liaab

    liaab Regelmatige auteur

    Zo zat ik het dus ook te bedenken.
    Voorbeeld; 40 velden +40x10
    40x4 kleine veldjes is 160 x10 [ik weet het niet meer]:oops:
     
  3. thea1963

    thea1963 Forum freak

    40 hele velden kost je 40 zaadjes en 160 kleine velden kost je 160 zaadjes, de opbrengst bij de 160 kleine velden is niet hetzelfde maar veel minder dan van hele velden
     
  4. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Op zich leveren grote velden meer gewas op dan kleintjes (of je nou wel of niet die bonussen hebt lopen, dat maakt niet uit).
    Met wac leveren die kleintjes dan weer +2 x 4 veldjes op, tegen grote velden +2 x 1 veldje
    Maar het verschil zit 'm in de beperkte tijd die je hebt, als je binnen 8 uur al je gewas wilt opmaken.
    Dat is mijn reden om in ieder geval een deel op kwartjes te doen. Heb nog geen idee hoeveel zaaigoed ik heb tegen die tijd, dus kan nog niks rekenen.
    Maar ik herinner me van vorige keer, dat ik begon met een aantal grote akkers die klaar stonden te wachten toen ik de bonussen aanzette, en vervolgens op kwartjes ben overgegaan omdat ik zo megaveel eventgewas had om in te zaaien.
     
    Laatste bewerkt: 13 Juni 2019
  5. liaab

    liaab Regelmatige auteur

    Dus de tijd zal ons leren, Dus we gaan maar eerst kasjes sparen.
    Bedankt voor de reacties en ik hoop nog meer reacties te krijgen.
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  6. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier doe ik het op hele velden en die doe ik pas als ik 31 spelletjes bij elkaar hebt ook omdat je bij 47 spelletjes een bonus van + 3 krijgt die maar 4 uur duurt

    Als ik genoeg gewassen hebt voor de 2de wolkenrij doe ik trouwens maar 36 spelletjes
     
  7. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Ieder zaadje dat je oogst met de eventgewasbonus in de bonus(+1)-tijd levert 1 extra gewas op, of je dat nu oogst op een hele, een halve of een kwart-akker.
    Als de bonustijd korter is dan je aan zaadjes beschikbaar hebt om te zaaien/groeien/oogsten dan kun je overgaan op kwart akkers in de hoop de bonus beter te gebruiken.

    Je verliest dan drie gewas per zaadje en krijgt er daar één per zaadje voor terug van de bonus.

    hele akker 1 zaadje <> 5 oogst + 2 wac + 1 bonus = 8 per zaadje
    kwart akker 1 zaadje <> 2 oogst + 2 wac + 1 bonus = 5 per zaadje
    4 kwart akkers 4 zaadjes <> 8 oogst + 8 wac + 4 bonus = 20 per 4 zaadjes = 5 per zaadje
    Bij vier kwart akkers krijg je weliswaar 4 keer de +1, maar je verliest er 3 tov de hele akker.
    Dus 4 - 3 - 1 = 0 winst per zaadje.

    Echter, op hele akkers verbruik je minder supermest, dus als je dat gebruikt zijn kwartakkers voordeliger en kun je vaker oogsten in de bonustijd.
    Suzi’s mest maakt hier niet uit, je krijgt +3 per Suzi ongeacht waar en wanneer je die inzet.
     
    aubry47, BoerAnnelies en harm-jan70 vinden dit leuk.
  8. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Ik weet van de vorige keer dat ik begon met grote velden. Dan zoveel mogelijk bonussen aan en dan op kwartjes verder, omdat je dan waarschijnlijk ook veel zaadjes hebt.
    Veel zaadjes en veel bonussen kun je kwartakker zetten, weinig zaadjes en veel bonussen dan grote akkers. Maar dit moet iedereen even zelf bekijken.

    Ik kan me trouwens nog herinneren dat ik de eerste +1 heb laten schieten.
    Net voor de tweede bonus had ik toen voldoende zaadjes om 8 uurs op grote velden te zetten. Toen verder gespeeld naar een paar andere bonussen en verder op kwartjes.
    Laat deze keer wss ook de +1 schieten en ga den voor 2x de +5 (in totaal)
    Komt vast weer helemaal goed. Gewoon een beetje puzzelen.
     
    Laatste bewerkt: 13 Juni 2019
  9. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik had 9 kistjesxD met kruiden. Best wel veel vind ik zelf zonder er iets speciaals voor gedaan te hebben. :music: Nu wil ik de kruiden verkopen, maar ik zie niets op de markt bij mijzelf terug. Waar blijven die gewassen dan? Ik wil 9 waterbes verkopen, maar ik heb niets als ik naar de markt ga. Ik kan dus niets aanbieden bij de markt.
    Kan ik ze pas verkopen als ze eerst op het land hebben gestaan? Ik zie wel bij productoverzicht 3. Ik heb al F5 gedaan en opnieuw ingelogd.
     
    Laatste bewerkt: 13 Juni 2019
  10. thea1963

    thea1963 Forum freak

    eerst de kistjes open maken, dan eerst zaaien en daarna oogsten en dan kan je ze pas verkopen op de markt ;)
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  11. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ah, dank je wel hoor. Dan eerst maar naar het land. ;)
     
  12. Wimschotten

    Wimschotten Forumleerling

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik de 'bewerk' knop als je iets toe wil voegen
    Net geoogst maar niets op voorraad gekomen ?

    wel op voorraad maar kan ze niet opnieuw planten
     
    Laatst bewerkt door moderator: 14 Juni 2019
  13. charme63

    charme63 Forum-ambassadeur

    Dat klopt, je kan ze niet opnieuw zaaien alleen maar inleveren of verkopen op de markt.
     
    HofvanDromen vindt dit leuk.
  14. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Hofje houd van dit event ... Het leukste tot nu toe xDxD
    Wordt schat hemeltje rijk ervan ... :inlove:
     
    Laatste bewerkt: 14 Juni 2019
  15. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Ondanks dat ik niet mee doe dit event, maar wat houd:inlove::pik van de markt; Nog geen dag bezig al 14 miljoen bd:DxD verdient.
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  16. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    8) 500 miljoen bd gescoord :music: Hofje houd ervan ...xD
     
    -Angelgurl-, schaapje52 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  17. hanweij

    hanweij Gevorderde

    In de FAQ staat:
    11Supervoer12.
    23Supermest30.
    35Suzi's mest15.
    48+1 0ogst voor eventgewas (8 uur)1.
    511Op je rug krabben1.
    614100% EP-bonus voor gewassen (24 uur)1.
    718Partydraai4.
    822150% EP-bonus voor gewassen (24 uur)1.
    926Onzichtbare kruiden1.
    1031+2 0ogst voor eventgewas (8 uur)1.
    1136Wolkenrij Kruidenmysterie III-11Gepland einde
    1241Suzi's mest35Bonus stap
    1347+3 0ogst voor eventgewas (4 uur)1Bonus stap
    1453Supervoer38Bonus stap
    1560+1 0ogst voor gewassen (8 uur)1Bonus stap
    1665250% EP-bonus voor gewassen (24 uur)1Bonus stap
    1770+2 0ogst voor gewassen (8 uur)1Bonus stap
    1880500% EP-bonus voor gewassen (24 uur)1Bonus stap
    1990+2 0ogst voor gewassen (8 uur)1Bonus stap
    201001000% EP-bonus voor gewassen (24 uur)1Bonus stap

    De rood gemarkeerde regels staat dat deze alleen op eventgewas van toepassing is.
    Bij de groen gemarkeerde regels staat dat event niet meer vermeld. Houdt dit in dat dit voor ieder willekeurig gewas geld?
    Want dan begin ik met 3 velden vlas op kwartakkers. Net voor het oogsten de spelletjes doen voor +1, +2 en +2. Samen met Chocoladecroissant zou dit dan uitkomen op 1+9 per kwartakker. Daarna ombouwen naar hele akkers en inzaaien met eventgewas. Stol (+5%), witte onschuld (+10%), Kastanje wolkenrij (+5%), Lama Wolkenrij (+5%), SM (50%) en Susi erop en de WAC aanzetten. Dit resulteert volgens mij in de kortste groeitijd en dus de meest mogelijke oogsten in die 8uur.

    Kan iemand bevestigen dat de groen gemarkeerde tekst geld voor ieder willekeurig gewas?
     
  18. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik heb geen antwoord op je vraag, maar wel een vraagteken bij de lamawolkenrij. Die geeft toch sneller supervoer, niet supermest?
     
  19. hanweij

    hanweij Gevorderde

    Je hebt gelijk! Helaas..
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  20. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Jij gaat echt super met de BD hoor. :music: Ik sta nu op 39 miljoen. :music:Maar nog weinig geoogst, dus best al wel veel verdiend. xD
     
    HofvanDromen vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.