Praatgroep Het glazuur op de taart

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 19 Juli 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Doe ik zeker iets verkeerd als ik de aantallen lees die hierboven staan die er over zijn. Ik heb pas 62 taartbonnen bij elkaar gesprokkeld waarvan 31 uit 100 keer fokken. Mijn 3 velden heb ik vol staan met (werk)stallen, speciale stallen en bomen. Alleen de 1e avond had ik nog gewas, omdat er toen nog een WAC liep. Had mij 1 dag vergist. Ik zal gelukkig wel genoeg hebben om het bakken te voltooien. :D Dat ga ik morgen doen. Nu maar hopen dat ik niet ziek wordt van de taarten net als de rest. o_O

    Een deel van het verschil zal hem in zitten dat ik door drukte wel de bakkerij heb geoogst maar geen boosters heb gemaakt om de tijd verkorten. Gelukkig ben ik altijd blij met wat ik kan halen.
     
    Laatste bewerkt: 23 Juli 2017
  2. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Je kan natuurlijk ook de taarten gewoon aanzetten en wachten tot de tijd is afgelopen (en ondertussen wat anders gaan doen). Krijg je wel minder er voor maar meer dan je zou krijgen na afloop van het event.
     
    daisy17858, leni1955, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik denk dat het verschil zit in het aantal keer fokken.
    Met jouw 31 taartbonnen uit 100 foks zit je aardig goed.
    En dan nog 31 uit de akkers en de taartbonnen is ook helemaal niet verkeerd.
    Dus ik denk dat je gewoon op het gemiddelde zit ongeveer.
    Er zijn spelers die honderden keren fokken, en ja, die zitten dan op heel veel meer taartbonnen.
    Het kostte mij precies 62 taartbonnen om het hele bakevent uit te spelen, dus het event is voor jou zo prima haalbaar.
     
    daisy17858, leni1955, fairie en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Ik heb het taartevent ook gehaald hoor! Gewoon telkens weer screenshots maken en invullen. Hehe :D Lekker handig!

    Zo'n event als dit kost wel veel tijd, maar goed, we hebben geen haast en is een spelletje toch ;) Alles wat je meeneemt is extra. Ben blij dat ik gehaald heb vond wel leuk om te doen hehe alleen als je meer tijd had kon je het uit je hoofd doen is leuker dan screenshot overnemen. Soort memory spelletje.
     
    bepsels, daisy17858, leni1955 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  5. ienemienie

    ienemienie Oudgediende

    Hoera ik heb alle taarten gebakken.:wuerg:
    Om binnen de tijd te blijven en de tijdsboost niet nodig te hebben, schrijf ik eerst alle taartenkleuren/onderdelen op papier.Dan heb ik meteen de eerste letter(s) goed in mijn geheugen.Bij roze schrijf ik rz,om vergissing met rood te voorkomen.Op deze manier kun je schrijven en kijken tegelijk (althans bij mij lukt dat).Je hebt dan royaal de tijd om de goede taarten te bakken.Ik hoop dat jullie wat hebben aan deze tip.De souschef krijgt een leuk plekje.8)
     
    daisy17858, leni1955, Butsmuts en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Ik heb de taarten van de FAQ uitgeprint, je kan het ook op je telefoon zetten of zo (die heb ik niet). Ik heb de kleuren genummerd, bijvoorbeeld rose = 3 de bruine met witte streep, blauw glazuur en rode topping is 5.
    Komt er een taart dan schrijf ik bijvoorbeeld 1-2-3 dan heb je een bruine taart met wit glazuur en een rose topping.
    Vooral handig als de vraag naar 3 taarten komt.
    Nog een voorbeeld; 4-5-1 = een geel/oranje taart, met blauw glazuur en een bruine topping.
    Dit wil niet zeggen dat ik geen fouten maak hoor, ik mijn handschrift soms slecht lezen en nee ik ben geen dokter, maar je krijgt altijd een prijs dus wat heb je te verliezen.
     
  7. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Je kan het ook met een tablet doen, gaat trouwens makkelijker dan met telefoon is groter en dus duidelijker ;)

    Succes ermee schrijven gaat ook goed trouwens heb ik de eerste keer gedaan, toen op eind telefoon en nu tablet xD
     
  8. Boerbon

    Boerbon Commandant van het forum

    Maar dan duurt het nóg langer!
     
    daisy17858 en eevee60 vinden dit leuk.
  9. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

  10. joke1948

    joke1948 Forum-baron

    Mijn dochter zou dit met haar mobile voor mij doen, maar internet lag er zaterdag een paar uur uit.Dus moest ik zelf aan de bak.Met 2 taartjes bij de eerste de begin letters opgeschreven, en de tweede onthouden, ging goed. Met 3 taartjes de bon voor meer tijd ingezet, toen twee taartjes opgeschreven en een onthouden, ging ook goed, dus schouderklopje voor mezelf.

    Oma José
     
    daisy17858, eevee60 en farmermikkie vinden dit leuk.
  11. dolfie633

    dolfie633 Forumbeginner

    Tip:bij mij werkt het gebruik van de rechtermuisknop.Je krijgt dan een menu te zien en de timer stopt. Rustig tijd om de taartjes te noteren. Met de linker muisknop menu weg klikken en de timer loopt weer door.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  12. joke1948

    joke1948 Forum-baron

    Volgende tip, kaartjes op maken, ook al doe je niets, je krijgt toch kado's.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  13. voesje

    voesje Oudgediende

    jep, net gedaan....46 bonnetjes a 3 taarten weggewerkt. Kan geen taart meer zien
     
    eevee60 en daisy17858 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.