Praatgroep - Het geheim van de Kerstman

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 14 December 2021.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anneke071997

anneke071997 Forumbewoner

Een dikke pluim voor de mods, wat een uitleg.:D
    Ik begin er wel aan, en zal wel zien waar het schip strand
    .Alleen met de kerstdagen zal het een dingetje worden,
    ben met die dagen weinig thuis,
    maar zal het wel zien hoe ik dat weer ga oplossen.
    komt tijd, komt raad zeg ik maar;)

jolanda13 en Borkie vinden dit leuk.
  2. john-j

john-j Forum-hertog

kan ik dit event spelen met maar 1 soort event gewas??????

mvg john-j

Borkie vindt dit leuk.
  3. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Nee dat gaat helaas niet lukken je heb er meerdere nodig.

Borkie vindt dit leuk.
  4. john-j

john-j Forum-hertog

oke bedankt

Borkie vindt dit leuk.
  5. Fam.Farmer

Fam.Farmer Forum-overlever

Ik ga denk ik voor de volgorde zoals je de sleutels in moet lever bij deel 2 (santa rock 2) eerst maanlicht dan eiland en als laatste boerderijsleutel

101 Maanlichtsleutel1 Wonderkist 'Piccolo'
    111 Eilandsleutel1 Kist vol neonstallen
    121 Boerderijsleutel4 Kist vol verbeteringen

Iedereen veel succes ;)

Wulkje12! en Borkie vinden dit leuk.
  6. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

7. Borkie

Borkie Levende forumlegende

Ik vind het leuk! Lekker lang event:inlove:
    Meestal start ik gewoon en zie ik wel, maar dit vergt toch wel even goed lezen van te voren.
    Bedankt miekje, voor de uitleg. Kan ik deze keer wel ff gebruiken:wuerg:xD

Ter verduidelijking voor mezelf... De dennentak krijg je als start 10 stuks, gebruik je om eventgewas mee te maken en wordt daarna automatisch aangevuld tot 5 stuks. Er is geen enkele andere manier waarop je deze verkrijgt, toch?:music: Behalve dan via een koopmandje...;)

boermars vindt dit leuk.
  8. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Klopt.

Wat je zou kunnen doen, om bij de start van je volgende gewas alvast wat meer dennentakken te hebben voor de start:
    Maak die eerste 10 eventzaadjes in de molen en ga daarmee aan de slag op je akkers om te vermeerderen en in te leveren.

Na 5 uur krijg je vanzelf vanuit het spel 5 nieuwe dennentakken.
    Zet iets anders wat heel lang duurt in je molen, en zet als 2e (of zelfs 3e) voersoort je eventgewas aan in de molen.
    Na 5 uur krijg je weer 5 dennentakken.
    Verwijder dan de productie van die 5 eventgewas die je in de molen aan het maken was (dus breek die productie af) en zet er vervolgens 10 aan.
    Na weer 5 uur krijg je opnieuw 5 dennentakken.
    Opnieuw die eventgewassen in de molen afbreken, en er dan 15 inzetten.
    Enzovoort...

Het doel is dan dus niet om het eventgewas dat je al op de akkers aan het maken bent, in de molen te produceren, maar om dennentakken te verzamelen zodat je bij het starten van een nieuw eventgewas meer zaadjes hebt bij de start.
    Dus breek steeds de productie van dat eventgewas op tijd af, want je zit eigenlijk niet te wachten op meer van het gewas dat je al op de akker hebt staan..

(Ik weet dat dit abacadabra is voor sommige spelers, dan lekker niets mee doen en gewoon beginnen met 5 nieuwe eventgewas zaadjes in de molen, als je zover bent om aan een nieuw eventgewas te beginnen.)

Laatste bewerkt: 14 December 2021
  9. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Nou pff zeg. Ik dacht wat energie sparen voor het lange event. Dit heb ik wel goed gedacht. xD

De mods bedankt voor alles :music:en dit event ziet er toppie uit zo op het eerste gezicht. :music:

Maar ik ben nu al helemaal de weg kwijt na het lezen van het eerste begin stukje. Maar even rustig verder lezen en alle tips bekijken. Dan besluit ik daarna wel of ik mee ga doen. :wuerg:

Kerstman, kerstman wat doe je schaap toch weer aan. xD

jolanda13, janniekwak en Borkie vinden dit leuk.
  10. Borkie

Ik snap hem!8) GeniaalxD Had ik nooit aan gedacht om dit zo aan te pakken...
    Zal me niet altijd lukken, om dat ik veel werk. Maar woensdag en donderdag vrij, dus ga ik zekers uitproberen:D

farmermikkie vindt dit leuk.
  11. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Zeker het proberen waard hoor! Als je het grondig aanpakt kan het je zomaar een compleet rondje vermeerderen schelen xD

Voor de rest is het allemaal zo ingewikkeld niet hoor. We hebben een vergelijkbaar event al een paar keer eerder gehad, als ik me niet vergis met halloween nog. Die klokjes kennen we ook al van het visevent en met de aldus verkregen Feestspelletjes speel je het inmiddels ook al welbekende bordspel voor leuke extra prijsjes.

Ik heb in ieder geval maar vast ixora en boekweit neergezet, en aangezien ik de komende dagen niet mooi op tijd kan oogsten begin ik maar met het langste gewas (op Baha), en dan zie ik verder wel hoe het loopt.

Borkie vindt dit leuk.
  12. schaapje52

Het sieritem hou je hoofd erbij is wel van toepassing op schaap, hihi. Prachtig sieritem :inlove:

Ziet er helemaal geweldig uit, maar ik haak af.

Ik wens iedereen heel veel succes met dit event.

Daarnaast iedereen hele fijne feestdagen en een goed 2022. Pas goed op en blijf gezond!

Ik spreek jullie in het nieuwe jaar wel weer.

vinc051, -matthias1952-, Wulkje12! en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. boermars

boermars Forum-hertog

dacht even te verdiepen in de FAQ met een wijntje en een kaasje, geen goed idee, morgen nieuwe poging, ga er wel aan beginnen, zie hier weer goede tips! thanks luitjes succes allemaal;)

vinc051, Borkie, jolanda13 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  14. thea1963

thea1963 Forum freak

Het makkelijkste is om eerst 12 SV in de molen aan te zetten en daarna dan de 5 eventgewassen, wat je ook kunt doen is een bepaald voer te maken dat zeg maar 5 uur duurt dan de 12 SV maken en dan de 5 eventgewassen.

Wel altijd eerst de 5 eventgewassen verwijderen als je weer 5 nieuwe dennentakken heb en dan pas hetgeen wat ervoor staat in de voermolen anders kan het gebeuren dat je die 5 eventgewassen toch maakt in de molen, en dan bovenstaande herhalen

Borkie vindt dit leuk.
  15. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Je komt toch nog wel even langs voor het ruilen he?

Borkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  16. #Stoffie78#

#Stoffie78# Oudgediende

Ziet er erg leuk uit al die diverse elementen, zal een leuke uitdaging worden. :music:
    En weer een super lange volle maan :inlove: dat is ook altijd fijn

Nu zie ik in faq dat je een renkoekoek, parkietnest en een horror-tomatenstal kan verdienen. :inlove:

-matthias1952-, jolanda13 en Borkie vinden dit leuk.
  17. schaapje52

Oh helemaal vergeten dat ruilevent. Tuurlijk kom ik voor het ruilevent nog even om het hoekje kijken als ik het niet vergeet. :wuerg:xD
    Kan ook zo maar zijn dat ik niet eerder weer inlog dan in jan 2022, klinkt wel heel ver weg.:oops: Maar toch ook heel dicht bij.

Morgen log ik nog even in want we krijgen sneeuw, jippie op de boerderij. :inlove::music: Dat wil nog even zien.

jolanda13 en Borkie vinden dit leuk.
  18. o_Oh jeetje! Ik word al duizelig als ik het lees! Ik laat het maar gewoon op me af komen! Hopelijk scoor ik meer dropitems als met het pool event

Borkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  19. schaapje52

Gaat je lukken hoor! Effe rustig lezen en advies van Miekje opvolgen. :music:

Borkie vindt dit leuk.
  20. Borkie

Tip:
    Ik kijk in de FAQ welke dropjes er zijn en op welke velden die vallen en natuurlijk waarop ze vallen. Dus op gewassen, bomen of stallen.
    Zet op je hoofdakker en op de plantage je langste gewas of 20 uurs bomen en oogst die morgen nadat het event is begonnen.
    Op die manier heb je de meest ideale start van een event met zoveel mogelijk dropjes.
    Kijk bij je wolkenrijen welke extra procent kans op dropjes geven en bewaar die wolkenrijen in je favorieten en oogst die vlak na een start van een event met dropjes en vlak voordat je gaat oogsten. Er is een sieritem Droprat Theepot... weet niet of je die hebt of dat je die nog kunt krijgen... maar die kan op je Huisdierenveld en geeft ook extra kans op dropjes. 0ok die kun je oogsten vlak na de start van het event en vlak voordat je gaat oogsten. En natuurlijk als je een extra Howie Donut hebt, zet je die op het veld dat de dropjes geeft. 0ok die geeft meer kans op dropjes. Je eerste Howie Donut zou ik zo snel mogelijk in de Boom der Wijsheid plaatsen.

Verder gewoon doen wat je kunt doen en dan zul je zien dat je met elk event weer een stukje verder komt... totdat je een event volledig gaat behalen.

En vraag in de praatgroep van een event gewoon af en toe om een extra dropje. Er zijn meestal wel spelers die een dropje over hebben om te geven aan iemand anders dan hun buren.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.