Praatgroep - Hemels gebak

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 4 Juli 2023.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Is er ook een ambacht die zorgt dat je bloemen sneller groeien? Ik heb de krokus veredeld, maar ze doen er nog 13uur ofzo over. Dus dat is nog best wel lang. Dan gebruik ik geen SM. Dan doen ze er namelijk 4uur over.

2. jolanda13

jolanda13 Teller

oke ja ik dacht dat ik die nu wel kompleet had weet niet zeker heb er net anjer opgezet met water en stol en witte onschuld mest dan duurt die nog 12 uur en dat is best wel erg lang,ik ga zoeken op de wolkenrij,dankjewel Boeretrien1 voor het mee denken,ik heb die wel maar al gebruikt dus 42 uur geduld hebben.

knoepertje en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  3. Sorenza1949

Sorenza1949 Levende forumlegende

Voor het versnellen van bloemen levensbron 6% voor 6 u
    en levenselexir 4 % voor 6 u
    allebei te maken in de Alchimist

Laatste bewerkt: 7 Juli 2023
    jolanda13 vindt dit leuk.
  4. Ik ben hier niet goed in. Nadat ik de taart heb gezien, ga ik aan alles twijfelen... was het nu die kleur, die saus of die topping... iemand tips?

jolanda13 vindt dit leuk.
  5. jolanda13

jolanda13 Teller

ik maak er altijd een foto van en dan is het makkelijker

knoepertje, leni1955, Boeretrien1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Borkie

Borkie Levende forumlegende

En de wolkenrij Partyticket I versnelt ook de groei van bloemen + extra (T)EP...:music: cooldown 48 uur, dus om de dag te gebruiken.
    Mocht je alle sieritems nog niet hebben voor die wolkenrij... ze staan nu voor farmmunten te koop in het rode mandje:p
    De moeite waard... ik gebruik die wolkenrij altijd om mijn bloemen sneller in bloei te krijgen;) veel bloemen nodig voor questsxD

knoepertje, leni1955, BoerAnnelies en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Sanham

Sanham Levende forumlegende

Er zijn verschillende technieken:
    Zoals jolanda13 aangeeft: mobiel bij de hand, in de eerste paar seconden een foto maken en die daarna gebruiken voor het opbouwen (vergeet niet je foto's daarna te wissen ;) )
    Ik heb ook een tijdje met een kladblaadje naast me gewerkt, waarop ik met letters de kleur van de lagen aangaf:
    B(ruin), W(it), R(oze), G(eel), R(ood), BL(auw). De laatste voor die ene blauwe glazuurlaag, voor de rest is alles wel binnen een van die kleuren in te delen. Doordat je met alleen een letter werkt, is het binnen de tijd te halen. Hele woorden zijn niet te doen.
    Hopelijk kan je hier wat mee. Succes!

8. BoerAnnelies

Deze tips heb ik gebruikt. De staak niet. Dan doet krokus er bij mij 13.12u over. En op het veld kwartveldjes gaf mij dat 144 DI.
    Hierdoor mis ik wel een halve oogst van het eventgewas, dus of het heel handig is weet ik niet.

Inmiddels 236 DI over en ben bij 845 aan punten. Dus nog heel veel te gaan.

Borkie en jolanda13 vinden dit leuk.
  9. Boeretrien1

Boeretrien1 Keizer van het forum

IK heb mijn gewas nu binnen kan dan nu iedere keer krokussen zaaien, zal morgen eens kijken hoeveel di's dat opleverd. Ik verwacht het wel te halen, ik moet er nu nog 473.
    Heb in het begin wel flink met suzi gestrooid en een bonus van 100% gehad waar ik ook nog een keertje Jack bij aan had gezet, dus die druppels zijn goed benut.
    Ik vrees dat de meeste mensen de wolk niet gaan halen, helaas :sleepy:

10. Ik had net uit een veld vol kwartjes met cirkeltarwe niet 1 deopitem... krijg er erg weinig. Gaat um zo niet worden!

Borkie, Boeretrien1 en jolanda13 vinden dit leuk.
  11. Nella58

Nella58 Forum-expert

Welke van de veredeling van de krokus heb je instaan. Als je SM-liefde en combinatie mestliefde hebt staan, en je hebt genoeg supermest, je eet een stol en witte onschuld is het veld gelijk klaar

Borkie, jolanda13 en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  12. BoerAnnelies

Het ging mij er juist om dat ik in de nacht een lang gewas kon zetten en daardoor voldoende DI krijg, maar geen extra tijd kwijt ben voor het eventgewas. Gooien met SM is juist niet mijn doel. Maar dank je voor de tip. Wellicht overweeg ik het als ik alleen nog DI te kort kom.

Ik heb de combinatie mestliefde (9% met SM en 50% meer opbrengst met suzi) en waterliefde (12%) aan staan.
    Nu met de staak, water, mest, levensbron en levenselexiru doet het gewas er nog 11.44uur over. Wat voor mijn nachten in het weekend perfect is. Gezien ik dan ook nog graag iets slaap inhaal in de vroege ochtenden ;)

Ik kijk wel waar het schip strand. Tegenwoordig kies ik mijn events en als ik er aan eentje mee doe merk ik dat het mij van alles kost aan supermest en suzi. Dit omdat ik vaak in de avond pas begin i.p.v. in de ochtend en omdat ik een dag werk en niet in de nacht oogst (eerder deed ik dit wel op de ipad als ik toch in de nacht naar de wc ging). Maar er is meer naast dit spel en die keuze heb ik gemaakt.
    Vind het nu wel leuk om uit te zoeken hoe ik aan veel DI kan komen, lange gewassen in de nachten kan zetten en wat nog meer werkt, behalve suzi en SM.

Laatste bewerkt: 8 Juli 2023
    Borkie en jolanda13 vinden dit leuk.
  13. Nella58

Nella58 Forum-expert

Dat doe ik ook, ik heb de supermest ook nog niet ingezet, moet ook alleen nog DI, gewas heb ik voldoende gelukkig.

BoerAnnelies, Borkie en jolanda13 vinden dit leuk.
  14. Boeretrien1

Boeretrien1 Keizer van het forum

• Dubbelposten niet toegestaan
    Update van een veld met krokussen, wel 5 howies erbij staan.
    Resultaat 206 drops.
    Nog 258 te gaan.
    Er staan nu weer krokussen op het land, dus vanavond anders morgenochten klaar,

Je weet toch dat je alleen van het hoofdveld die drops krijgt?

Laatst bewerkt door moderator: 9 Juli 2023
    BoerAnnelies, Borkie en jolanda13 vinden dit leuk.
  15. joke1948

joke1948 Forum-baron

Hier het event afgerond,succes iedereen,en een fijne zondag.

16. jolanda13

jolanda13 Teller

zo dat gaat lekker zo,ik had van een veld anjers 154 drops,dus maar bloemen op het veld neergezet,
    heb wel al elke keer taartdozen gemaakt heb ik er nu 40 klaar staan,

Borkie en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  17. Susannamaria

Susannamaria Keizer van het forum

Van een veld Amarant met water/witte onschuld/supermest in 9 uur 197 roze dozen.
    Hoeveel dropjes ik nog moet? Geen idee maar wel heel veel dus doe ik dat vannacht nog een keer.
    Succes allemaal

jolanda13 en Borkie vinden dit leuk.
  18. vinc051

vinc051 Forum-overlever

hier werk ik ook met fotomaken op de telefoon dus bijna altijd de 6o punten.
    Moet nu nog 1000 punten, met 58 uur op de klok.

19. thea1963

thea1963 Forum freak

Hier heb ik nu 1.412 di's en 14.628 eventgewas, heb nu een oogstbooster in een gouden slot zitten en 3 keer jack aangezet :oops:xD

20. Sanham

Sanham Levende forumlegende

Ik ben het met de drops en gewassen op een andere manier aan het proberen. Op de woelige weide heb ik de eventgewassen staan en op de hoofdakker zet ik (middel)lange gewassen voor de drops. Voorlopig heb ik 1500 punten en nog steeds een overschot aan eventgewassen en tekort aan dropitems.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.