Praatgroep - Hemels gebak

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 4 Juli 2023.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

Bespreek hier dit event en we horen ook graag wat jouw favoriete taart is!

Grootmoeders-appeltaart.jpg
    Enne... misschien ook wel de plek om een gokje te wagen hoe laat het event echt zal gaan starten :oops:

Borkie, .Fisherman., hendrika73 en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

xDxD

Borkie, .Fisherman. en jolanda13 vinden dit leuk.
  3. Butsmuts

Butsmuts Oudgediende

reken ik het goed uit dat je 67 spelletjes moet spelen met een maximale score van 45 punten?

dan kom je uit op minimaal 67*380=25.460 gewas
    en 2144 drops.

Borkie, .Fisherman. en jolanda13 vinden dit leuk.
  4. thea1963

thea1963 Forum freak

ietsje meer :oops: , tot 40 punten krijg je maar 1 taart en tot 180 punten krijg je 2 taarten.
    Je hebt dus 3 spelletjes nodig tot de 40 punten (45), en daarna nog 5 spelletjes tot de 180 punten (195)
    Daarna moet je nog minimaal 63 spelletjes spelen om op de 3.000 punten te komen, in totaal dus minimaal 71 spelletjes

Volgens het weerstation komt er stormachtig weer, dus ik denk om 16:00 uur 8)xD

5. Klaartjuh

Mijn testaccount bleef dus ook structureel hangen in stormachtig weer dus ik maak mij zeker ook zorgen, ik denk dat 16:00 uur nog wel schappelijk is dan :oops:xD

Borkie, pipelepo, .Fisherman. en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Boeretrien1

Boeretrien1 Keizer van het forum

Ach, we trotseren de storm en gaan heerlijke taarten maken.
    Ik ga voor de zelfgemaakte [​IMG]

jolanda13, Borkie, nientje1950 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Butsmuts

Butsmuts Oudgediende

Oja, je hebt gelijk.

Ik kijk wel wat ik doe, meestal ben ik wel vrij aardig in deze spelletjes. Maar 71x minimaal, is ook wel minimaal 71 minuten, weet nog niet wat mijn agenda daar van zegt:cry:

jolanda13, Borkie en .Fisherman. vinden dit leuk.
  8. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Ik ga voor eigengemaakte appeltaart met rozijntjes en slagroom. Mmmmm heerlijk.
    Het event begint om 14 uur exact. :music: We blijven gewoon positief.
    Ik sla rondje over. In RL even erg druk met onze boomer pup van 11 weken nu. :inlove:

BoerAnnelies, jolanda13, Borkie en 8 anderen vinden dit leuk.
  9. No-Apologies

No-Apologies Gevorderde

begrijp ik het goed dat je op de woelige weide alleen maar bomen moet planten voor de dropitems??
    terwijl je ook voor de eventgewassen die ruimte kan gebruiken??
    kan iemand mij tips geven hoe dit het beste aan te pakken?
    bvd

jolanda13 en Borkie vinden dit leuk.
  10. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ja, dat heb je goed begrepen.
    Ervan uit gaande dat het event om 14 uur begint, moet je nu dan wel bomen neerzetten die morgen op tijd klaar zijn. Want vanaf morgen 14 uur wil je op de hoofdakker én op de woelige weide eventgewas gaan verbouwen.

Van de woelige weide komt het dropitem taartboost. Die heb je in principe niet nodig, als je het spelletje binnen de tijd weet te spelen.
    De tip in de FAQ van een foto maken van de taarten met een smartphone, is een hele goede. Dan red je het wel binnen de tijd.
    Dus nu even bomen op de woelige weide, maar vanaf morgenmiddag gewoon eventgewas op beide akkers.
    Op de hoofdakker kan je nu ook bomen zetten, maar ook een heel lang gewas dat morgenmiddag om 14 uur klaar is.

jolanda13 en janniekwak vinden dit leuk.
  11. No-Apologies

No-Apologies Gevorderde

ok super.. dank je wel...
    ga ik meteen bomen planten.
    ben verder gewoon aan het werk dus weinig tijd om actief te zijn maar kijk gewoon hoever ik kom.
    en ja.. foto maken???
    ik heb dit spel tijd terug ook gedaan.. taarten maken heb ik eerder gedaan en toen maakte ik ook al foto's..
    denk heel veel mensen wel maar leuke tip voor degene die het nog niet deden.:D:D

jolanda13 en farmermikkie vinden dit leuk.
  12. Borkie

Borkie Levende forumlegende

Probeer voor jezelf ook maar eens uit wat voor jou het beste werkt aan de start van een event. Als je dit event allemaal 20-uurs bomen hebt neergezet, dan zou je een volgend event je langste gewas op tijd kunnen zaaien. Dan kun je vergelijken wat voor jou het beste werkt. Op die manier uitproberen heeft bij mij het resultaat gegeven dat voor mij bomen de beste start met eventdropjes geeft. Maar er zijn ook spelers die ervaren dat voor hun het langste gewas de beste opbrengst van dropjes geeft. Gewoon uitproberen, dus:music:

jolanda13, janniekwak en Boeretrien1 vinden dit leuk.
  13. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Bij ieder event staat de kans op dropitems anders afgesteld. Dus dat is geen goede vergelijking.
    Je zou wel bij een event waar op 2 akkers dezelfde drops komen, het ene veld bomen en het andere veld een lang gewas kunnen zetten als voorbereiding op een event.
    Maar zelfs dan kan het zo zijn, dat bij dat event de bomen een andere dropkans hebben dan gewas.

Laatste bewerkt: 5 Juli 2023
  14. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Ik zet eigenlijk altijd lang gewas. Dit keer heb ik op de WW wel bomen gezet, vanwege de klokjes, maar ik verwacht niet dat daar erg veel uit gaan komen. Maar dat is niet erg, desnoods zet ik een keer anjers neer 's nachts.

15. Susannamaria

Susannamaria Keizer van het forum

Precies op tijd begonnen!!! Vakwerk:music::music::music:

16. Klaartjuh

Ssst niet zo hard, straks horen ze je nog. Kan nog van alles gebeuren hoor :oops:

jolanda13, Butsmuts, Borkie en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. tineke150

tineke150 Commandant van het forum

Hallo all
    Dit word een hele kluif maar 1 veld DIs pff 2144 stuks 'S6 all
    Grt Tineke

18. thea1963

thea1963 Forum freak

Dat kan zomaar moest wel me spel verversen omdat de wolkenrijen allemaal grijs bleven.

Nog wel een ander dingetje zoals ook Tineke aangeeft voor de 71 spelletjes die we minimaal moeten spelen om de wolkenrij compleet te krijgen hebben we van maar 1 veld 2.272 di's nodig :oops: en met de hoeveelheid aan eventgewassen is er eigenlijk geen ruimte om s'nachts lange gewassen te zetten :oops:

19. tineke150

tineke150 Commandant van het forum

Is voor heel veel mensen niet meer haalbaar jammer hoor :oops:;)

20. thea1963

thea1963 Forum freak

Hier kreeg ik 45 roze dozen van me kwartakkers met eventgewas, Om de 3000 punten te halen voor de complete wolkenrij moet je het eventgewas (zonder oogstboosters) 22 keer oogsten, dan zou ik er dus maar gemiddeld 990 di's alleen van de eventgewassen erbij krijgen, ik heb er nu nog maar 312 dus als ik alleen eventgewassen zaai en oogst dan heb er iets meer dan de helft van wat we nodig hebben aan het einde van het event -.-, het event duurt zo'n 6,5 dag en met 4 keer oogsten per dag van het eventgewas blijft er maar weinig tijd over om elke nacht vereeldeelde gewassen te zetten voor de di's.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.