Praatgroep - Heel Farmerama bakt

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 21 Februari 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Dit was ook mijn eerste gedachte xD Zeker als er 3 taarten tegelijk komen. Of inderdaad een heel goed opschrijfsysteem. Als ik het goed begrijp, krijg je dus alleen punten voor goed of fout. Als je bijvoorbeeld 2 van de 3 goed hebt (glazuur en topping) dan krijg je daar geen extra punten voor, alleen de poedelprijs dan natuurlijk.
    Morgen meteen de molen aan om zoveel mogelijk taartboosters te maken. Als ze ook nodig blijken te zijn voor de tijd, dan heb ik er toch zo'n 7 per dag nodig en in het weekend nog wel meer.
    Leuke opzet, weer heel wat anders. o_Ok altijd leuk dat je na afloop door kunt gaan voor leuke prijzen. Top!!

    Volgens mij kun je dan het beste tijdens de eerste seconden kijken en meteen aanvinken. Bij het deel met drie taarten heb je 12 seconden om te kijken, lijkt me genoeg om snel te noteren wat nodig is.

    Ik ga in ieder geval niet rekenen op mijn korte termijn geheugen, dan komt die wezel er nooit, :wuerg:
     
    Laatste bewerkt: 21 Februari 2017
    jennie79, blackscorpion64 en rikmark vinden dit leuk.
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Hoeveel verschillende taarten zou je kunnen krijgen??? Daar ben ik nu benieuwd naar. xD Ik krijg gewoon zin in zo'n overheerlijk taartje. Als ik elke keer de poedelprijs krijg, ben ik dik tevreden.
     
    annigjen, blackscorpion64 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  3. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Ik hoop toch echt dat dit event beter gaat werken dan het vorige.
    Ziet er in elk geval super uit.
    Krijg zin om zelf ook weer te bakken.:inlove:
     
  4. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Er zijn 5x5x5 combinaties mogeljk, dus 125 verschillende taarten.

    Als je twee taarten ziet kunnen dat twee verschillende zijn, maar ook twee dezelfde.
    En bij drie taarten...
    Drie verschillende, twee hetzelfde eentje anders, drie dezelfde.
     
    Laatste bewerkt: 21 Februari 2017
    annigjen, jennie79, blackscorpion64 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dit aantal is echt tof. xD Vanaf nu laat ik 125 taartjes voorbij lopen op een lopende band. 8) Hoe raak ik de weg kwijt ;) in de bakkerij. :wuerg:
     
  6. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Nog even getest nav Coco's vraag of de onderdelen steeds in dezelfde volgorde staan.
    Op de testserver is dat wel het geval.
    Dus ik neeem aan datbdatbook live zo zal zijn.
     
  7. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dat is fijn om te lezen. dan is het dus een kwestie van de volgorde uit je hoofd leren en dan goed onthouden. Het kan dus werken met nummeren en zo de taarten te bakken.

    Las ergens dat als je genoeg tarwe, komkommer en appels hebt je best een end kunt komen. Helaas hier nog geen 200 appels in de schuur en zie de prijzen op de markt al behoorlijk om hoog zijn geschoten. Dit is wel mooi voor beginnende boeren, die kunnen moet wat BD verdienen met de appels.

    Het wezeltje lokt mij ook aan. Morgen maar eens kijken hoe dit event gaat lopen. Ga in ieder geval zo mijn hoekjes weer vol zetten met bomen en extra stallen opzetten. Niet geschoten is altijd mis en wat dieren extra van sommige is niet verkeerd :).
     
    blackscorpion64 en rikmark vinden dit leuk.
  8. farmerbert1970

    farmerbert1970 Forumleerling

    Hmmm... Denk ik te simpel als ik snel een foto maak met mijn mobiel van de bestelling? I.p.v. een systeem te bedenken met codes etc?. :p
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  9. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    jennie79, blackscorpion64, lonnie57 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je kunt het sieritem versnellen. Dus als je s'avonds thuis komt het sieritem oogsten en dan versnellen, kun je 3 uur later nog een keer.
    Als je verder de moeite neemt de velden vol te zetten met lange stallen en bomen krijg je als het goed is ook nog extra kansen.
     
    blackscorpion64 en schaapje52 vinden dit leuk.
  11. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  12. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Ik ben blij met je duidelijke uit leg elke keer, ik ben een slechte lezer.
    Of liever gezegd ik vul van alles aan wat er niet staat:oops:xD

    Maar ook nu eerst een paar keer oefenen en dan moet het in elk geval beter gaan.
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Beginners hebben geen appels over, want de kans om alle prijzen te halen is bij beginners nu eens ongeveer net zo groot als voor gevorderden. Dus die zijn dan net zo hard de appels nodig. Ik heb er meer dan 20.000, misschien moet ik de moeite nemen wat te verkopen.
     
    blackscorpion64 en rikmark vinden dit leuk.
  14. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ga het gewoon avonturen. Ik heb wat extra stallen en verblijven geplaatst. De rest heb ik gewoon gewassen liggen voor een quest. Ik zie wel waar ik uit ga komen. Krijg in ieder geval het leuke sieritem, dus hoef eigenlijk niet eens mee te doen. ;)
     
  15. rikmark

    rikmark Forum freak

    Dank je @-Coco1968- voor alle uitleg en @miekje9 voor het lijstje.

    Ga toch proberen mee te doen, zal niet veel tijd hebben ivm carnaval.
    Ik kan de tijd verkorten, alles vol met stallen en bomen dus we zien wel hoever we komen en anders alleen maar poedelprijsjesxD
     
    blackscorpion64, schaapje52 en eevee60 vinden dit leuk.
  16. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Nee buuf, de poedelprijsjes heb ik al besproken. xD Lees maar een stukje terug. ;)
     
  17. rikmark

    rikmark Forum freak

    Even leesbrilletje erbij gepakt en terug gelezen, dank je buuf. ;)
     
  18. hajuoos

    hajuoos Forumleerling

    Ik snap dus niet hoe je kan versnellen
    de taartboost verlengt toch alleen de tijd dat je de te maken taart ziet en kan maken o_O

    oh heb het nu gelezen :wuerg: nu nog de vraag hoe je voor versnellen van bakkerij de taartboost inzet
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  19. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    jennie79 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  20. simmeke54

    simmeke54 Grote forummeester

    Ik ga het als volgt doen: een blad papier en een balpen en daarop noteer ik voorlopig …niks. Dat doe ik pas als de taarten tevoorschijn komen.
    Ik heb alle taarten, glazuren en versieringen een ‘naam’ gegeven en afgekort tot één letter.
    Taarten: de donkerste noem ik Zwart, de tweede Wit, volgende Roze, dan Geel en Bruin.
    Glazuur: Bruin, Wit, Roze, Geel en Lichtblauw
    Versieringen: Bruin, Wit, Roze, Geel en de laatste noem ik Aardbei (de R voor versieringen heb ik al)
    Kijken naar de taart en schrijf nu (daarbij hoef je niet naar je papier te kijken) de letter die bij de taart, glazuur en versiering hoort. Bijvoorbeeld: witte taart, geel glazuur en aardbei. Dit krabbel je dan neer: wga.
    Of zwarte taart, roze glazuur en gele versiering, zrg.
    altijd in dezelfde volgorde werken, eerst taart noteren,dan glazuur en dan versiering.
    Bij twee en drie taarten heb je meer tijd om te kijken en te krabbelen.
    Het op voorhand maken van een lijstje met de benamingen van taarten enz…is vast en zeker ook een handige methode maar je verliest meer tijd door naar je blad te kijken om aan te vinken. Dat is in ieder geval mijn idee maar of het werkt? Dat is nog afwachten. Ik ga er ook voor zorgen dat er genoeg papier klaar ligt want ik denk dat het gekrabbel een wanorde gaat worden.
     
    Laatste bewerkt: 22 Februari 2017
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.