Praatgroep - Heel Farmerama bakt

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 21 Februari 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Vooral weer veel geklaag hier, ik wacht wel eerst even af hoe "weinig" drop items er gaan vallen. Zou zo maar kunnen dat het event heel gemakkelijk te halen valt.
     
  2. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Daar lijkt het wel op, jammer.

    Ik heb de indruk dat je gewoon 3x daags je item af moet halen en dan aan de memorie.
    Of snap ik het niet:oops:
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat is het volgens mij inderdaad. Ben je iets minder in memory dan ben je wat meer nodig dan 3 kansen per dag.
    En de prijzen na het behalen van de wolkenrij zijn natuurlijk ook de moeite.
    Morgenmiddag ben ik niet thuis, voor mijn doen begin ik dus laat met het event, maar verder ga ik wel zo veel mogelijk voor 5x per dag.
     
    blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  4. Angelique..

    Angelique.. Gelegenheidsauteur

    Haha buurvrouw moest ik ook gelijk aan denken hihi maar zal vanzelf wel goed komen, ik kan alleen maar mijn best doen en vind het er wel super uitzien :D
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  5. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    De FAQ iets beter bestudeerd en ik begrijp het als volgt:
    We kunnen om de 6 uur die Bakkerij oogsten, die geeft dan 2 taartbonnen.
    We kunnen in de molen (voor tarwe, komkommer en appels) de taartboost maken. Die halveert de tijd van de bakkerij (of geeft je meer tijd bij de minigame).
    En taartbon komt ook als drop omhoog, dus dat is nog eens extra.
    Dus als je tarwe, komkommer en appels op voorraad hebt, dan kan je toch altijd de bakkerij versnellen, zodat je iedere 3 uur de bakkerij kunt oogsten? Tuurlijk, buiten werk en school en zo.

    Dan zie ik geen probleem.
    We gaan ervoor :)
     
    hildemarc, Errim, rikmark en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. katbla

    katbla Forum freak

    bijna goed mikkie ;), taartbon is de mogelijke di, geen taartboost...zal sowieso niet te vaak omhoog komen....we zullen het zien.
    Ik heb mijn mammoeten voor de gelegenheid uit de schuur gehaald ...straks nog wat werkstallen erop zetten....
    succes allemaal , hopelijk laat ons geheugen ons niet in de steek...:p
     
    rikmark, blackscorpion64 en farmermikkie vinden dit leuk.
  7. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Hihi, had het inmiddels ook gezien en aangepast. Dank je wel :)

    Ik ben me intussen aan het bezinnen op hoe ik die taarten kan onthouden. 1e letter van de kleur (waarbij gestreept een S wordt, en rode topping een O, anders dubbele letters), of dat ik ze een cijfer geef.
    Gelukkig beginnen we met 1 taart, kunnen we wennen.
     
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik heb het net zo begrepen. Het is de vraag hoe snel je een taart in elkaar kunt zetten, of je standaard daar een taartboost voor nodig bent. Anders is dit event voor beginners en gevorderden die 2x per dag online komen goed te spelen.
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  9. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Beste mods even een vraagje in de FAQ vind ik iets nogal verwarrend: nl. het volgende: Welke velden doen er nu eigenlijk mee en welke niet(ivm met dropitem en sieritems).
    Komt van deze akkersKomt uit
    Taartbon
    [​IMG]
    Hoofdakker
    Woelige weide
    Open plek
    Bahamarama
    Bomen
    Stallen
    Werkplaatsen
    Fokstal
    Ik begrijp de woelige weide en open plek. Hoofdakker is dit het akkerland, waarschijnlijk wel. Kunnen jullie dit dan ook akkerland noemen in de FAQ, zo staat het en heet het als je in het overzichtscherm met je muis op dit veld staat? Tevens staat er Bahamarama betekent dit dat beide velden meedoen, zowel plantage als regenwoud, zoja zouden jullie dit in de FAQ dan ook regenwoud en plantage kunnen noemen. Nu geeft dit, althans bij mij, enige verwarring.

    Graag opheldering aub.;)

    In het schema waar de eierwekker (sieritem) en bakkerij (sieritem) staat, hebben ze het weer over te plaatsen in bahamarama en regenwoud????
    Met andere woorden zouden jullie in de FAQ de namen van de velden die meedoen, of waar iets te plaatsen is, aan kunnen houden zoals ze in het spel heten aub. Maakt het lezen van de FAQ net iets makkelijker.xD
     
    Laatste bewerkt: 21 Februari 2017
  10. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Memory, niet mijn sterktste punt. Zeker niet nu de carnaval dadelijk gaat losbarsten.
    Dan maar met de hele familie achter de pc om de taart goed samen te stellen.
    Of opa pakt gewoon de foto camera en maakt een shotje. Is ook een tactiek xD
     
    japie08, astrid1960, hildemarc en 13 anderen vinden dit leuk.
  11. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Jammer dat de drops niet uit de gewassen komen zeker met happy gewassen dag.
    Was toch een fijne kans om mijn knolraap te zaaien:oops:
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  12. klakje

    klakje Oudgediende

    Ga weer rustig aan beginnen, zoals gewoonlijk zullen we het wel weer halen. Zou de eerste keer zijn dat ik het anders niet haal.
    Ga wel stallen zetten. Als ik de taarten bekijk valt op dat je misschien wel gemakkelijk kan werken met de kleuren. Eerst bruin dan wit dan roze dan wat gelig en de laatste van alles wat. dus hoef je maar 3 getallen te leren bv. 113 of 554 of zoiets. Geluk allemaal met raden
     
    blackscorpion64, jennie79 en eevee60 vinden dit leuk.
  13. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Goed plan van die foto. Ik heb al een foto van de FAQ-taart gemaakt en dat lijkt perfect te werken.....
     
    rikmark, katbla, voesje en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Of een kleurenprintje maken en alles nummeren van 1 tot 5 (3x) en dan als taart verschijnt alleen maar bv 114 of 332 opschrijven naar gelang je taart. Daarna kun je blind intikken(kiezen) als je ze moet namaken!!!!;)
     
    blackscorpion64, jennie79 en farmermikkie vinden dit leuk.
  15. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    De taartbonnen kunnen zowel van De bahamarama plantage als het regenwoud komen. Dit is inmiddels aangepast in de faq.
     
  16. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Oei, dat had ik dus ook verkeerd begrepen, was al van plan mijn pakhuizen vanavond te verhuizen van het Regenwoud naar de Plantage. Maar dat is dus niet meer nodig :)
     
    blackscorpion64 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  17. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    sla deze ook maar weer over heb er totaal geen zin meer in. ben event moe zo. vaak een event begint mij te vervelen is geen nieuws meer. veel geluk voor die wel mee doen
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  18. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Maar je hoeft bijna niks te doen!
    Dat sieritem op je akker zetten, en iedere 6 uur oogsten, en dan een memory spelletje met taarten spelen.
    Je hoeft geen gewas te verbouwen, geen drops te verzamelen, je kunt zelf kiezen wat je op je akkers zet.
     
    hildemarc, Errim, rikmark en 7 anderen vinden dit leuk.
  19. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Ja net als mikkie zegt 3x daags je item oogsten dan nog wat memorie en klaar.
     
    rikmark, voesje en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  20. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Dank je wel voor de duidelijkheid en het aanpassen.:)
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.