Praatgroep Halloween Sprookje

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 24 Oktober 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Niet alleen Leo , ik ga hem deze keer ook gebruiken.
    Met mijn normale .. ik doe maar wat.. kan het weleens erg fout gaan.
     
    riekje111, daisy17858 en .babouska. vinden dit leuk.
  2. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Alles gelezen en in mijn hoofd in het erg onduidelijk. Komt wellicht ook door de vele reacties / vreemde woorden en de vele info die ik nu heb gelezen. Denk dat het zich wel redelijk wijst als we morgen van start kunnen gaan, al zou dat voor mij later zijn want ik ga heerlijk een dagje zonder kids wat doen :D. Dus het spel zou echt moeten wachten tot ik weer thuis ben.

    Het leest als de vorige keer dat we allemaal bij 0 begonnen op een veld en het veld vrij moesten spelen en de erwten. Daar snapte ik eerst ook niet veel van, maar toen het eenmaal begonnen was kwam ik er uit.

    Jammer dat volle maan op 2 dagen maar open is en dan ook nog eens morgen en overmorgen, maar ach vermoed dat ik wel genoeg in de schuur heb staan om te leveren.

    De prijzen zijn overigs wel erg mooi :).
     
    Sanham, rikmark, daisy17858 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. omaagnes55

    omaagnes55 Forum-overlever

    Annemieke bedankt voor de tips, ga er zeker gebruik van maken. Vond het een lastige uitleg in de faq.
    Allemaal veel succes.
     
    daisy17858 en eevee60 vinden dit leuk.
  4. riekje111

    riekje111 Forumkenner

    Weer bedankt voor het overzicht gaat zeker helpen met begrijpen/spelen :)
     
    daisy17858 en eevee60 vinden dit leuk.
  5. bobobear

    bobobear Levende forumlegende

    super bedankt miekje,ze moeten jou aannemen om de faq te maken,is heel wat duidelijker:D
     
    tollertaygo, .babouska., daisy17858 en 7 anderen vinden dit leuk.
  6. thea1963

    thea1963 Forum freak

    De coöperatie quest ga ik zeker doen, de wolkenrij mogen ze denk ik houden, de groeitijden van de eventgewassen bevallen me niet met de minimale aantallen die we nodigen hebben van 1 veldje en dan nog de onzekere factor van de hoeveelheid di's.
     
    daisy17858, farmermikkie en eevee60 vinden dit leuk.
  7. bobobear

    bobobear Levende forumlegende

    ik ga er weer helemaal voor:)
     
  8. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Ga hier denk ik eerst voor de coop quest ...en dan tussendoor die huizen oogsten ...als dat tenminste gewoon kan..
    Vind die bomen belangrijker dan de wolkenrij ...
    en tis dat je die bomen echt nodig hebt , want anders:p
     
    rikmark, eevee60, janniekwak en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. knoepertje

    knoepertje Oudgediende

    Zo , heb alles even gelezen en het filmpje gekeken.
    "Gelukkig" kan ik morgen niet om 2 uur beginnen ;).
    Als ik thuis ben eerst maar de eerste resultaten lezen voor ik begin :)
     
    rikmark, BoerAnnelies, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Waar heb je die bomen voor nodig dan?
     
    rikmark, daisy17858, eevee60 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  11. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Leni , voor de nieuwe questen in de coop
    teken van de Vampier
     
    kornelis3, daisy17858 en eevee60 vinden dit leuk.
  12. voesje

    voesje Oudgediende

    Wow, 6 pagina's gelezen....en uiteindelijk gewoon maar Miekje's tip geopend en VOILA....Duidelijk:D
     
  13. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    xD Zo ging dat hier ook:D
     
    kornelis3, voesje en daisy17858 vinden dit leuk.
  14. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    Dankjewel Miekje ik ga jou tips zeker gebruiken. Ik kom net binnen waaien en zag al zoveel reacties dat dit mij al duizelde. We beginnen gewoon en zien wel hoe het loopt :)
     
    riekje111, daisy17858 en eevee60 vinden dit leuk.
  15. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    gifklieren duren met water en mest (met de rune) gelijk aan walstro 3:36
    maanlichtkruid duren met water en mest(met de rune) gelijk aan radijsjes 4:40
     
    voesje, eevee60, hendrika73 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Uit de verschillen in de faqs bij verschillende landenteams moge wel blijken dat het echt een in opzet ingewikkeld event is.
    Daarbij moeten wij het doen met een faq vanuit gamedesign met wat uitgangspunten en verder de tabellen voor mandjes, prijzentafel, functionaliteit van dropitems en eventgewassen, alsook van de eventproducten.
    Soms staan er nog wat aanwijzngen verstopt, zoals dat het omdat het op het eventveld plaats vindt de ambachtsbuffs niet werken. En elders dat alleen water en mest te gebruiken zijn.

    Of de eventbooster werkt durf ik niet te zeggen, maar aangezien die alleen meer EP oplevert had dat geen prioriteit.

    Alle overige zaken hebben de teams uitgevonden door het event op de testservers te spelen. Dat kan nog verschillende speerpunten hebben opgeleverd afhankelijk van het moment waarop zij speelden aangezien er tot een dag voor de faq live moet nog dingen wijzigen.

    En zo kan het bij een ingewikkeld event gebeuren dat de faqs verschillende dingen onthullen. Gewoon omdat de faqmakers in het ene team op andere dingen gefocussed waren als bij een ander team.
    Ik ben zaken uit de faqs van andere landen nog aan het checken met de testservers, heb al wel dingen bijgewerkt in onze eigen faq die kloppen met test.

    Het is goed dat jullie met elkaar en met Miekje9 op basis van de verschillende faqs een beter totaalplaatje hebben weten te maken. Want dat vind ik toch ook wel een belangrijk aspect van Farmerama, saamhorigheid.

    Er was wat kritiek dat de video waarmee wij hopen het event duidelijker te maken zonder geluid is. En dat ie niet alles toont. Wellicht gaan we in de toekomst ook wel inspreken, wie weet. Echter dan moet er een scenario onder en op dit moment ben ik al blij dat we de belangrijkste zaken kunnen tonen na drie of vier opnames.
    Dan nog is het verre van volmaakt maar het geeft wel een idee en informatie voor de kijker.
    We doen ons best, en mettertijd worden we er meer bedreven in.

    Dan nog een laatste opmerking, over de duur van de extra Volle Maan.
    Over verlenging is wel gesproken, maar in beginsel kan iedereen in 48 uur voldoende gewas telen om fase 3 zilver van de quest te voltooien. Daarom meent gamedesign dat langer open houden niet nodig is, daarbij is het niet de bedoeling VM semi-permanent open te hebben.
     
    kornelis3, tesser78, voesje en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. boermars

    boermars Forum-hertog

    En weer bedankt voor deze mooie tips en uitleg, ben er blij mee!

    Dikke knuffel voor Miekje
     
    daisy17858 en eevee60 vinden dit leuk.
  18. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Zo schaap heeft even alle blz doorgelezen. xD:oops: Tis wel erg veel informatie. Daarna maar de tips van Miekje en het hele gebeuren doorgelezen.

    Nou ik kan wel zeggen dat ik normaal altijd als een van de laatste start. xD Nu ben ik gewoon blij dat ik mag werken en misschien later ga starten. :music:Wat een event zeg. Aan 48 uur voor de extra gewassen heb ik niet zoveel, maar goed, ik ben niet de expert. 8)
    Ik slaap er nog een nachtje over of ik hier wel aan mee gaan doen, ben bang dat ik nu al weet dat ik oversla.

    Ik wens iedereen alvast een cool event met een klein beetje puzzelwerk. xD
     
    riekje111, kornelis3, hwjstolwijk en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Ik zou in elk geval voor de tussenbeloningen gaan, zitten leuke tussen.
     
  20. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende


    Bij de quest zijn 3 nieuwe bomen te verdienen voor je griezelakker. Die zijn heel makkelijk binnen te halen, dat zou ik toch wel even doen ;)
     
    kornelis3, eevee60, daisy17858 en 3 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.