Praatgroep Halloween Sprookje

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 24 Oktober 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Tis zeker besmettelijk ... T, Schijnt uit Hamburg - City te komen ...overgewaaid van Rupsje Nooit Genoeg-.-
     
  2. Gentiaan

    Gentiaan Junior expert

    Wat ingewikkeld hmmmmmmmmm
     
  3. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Het is mij niet helemaal duidelijk. Ze hebben het over level 2 en level 3 in de faq.
    Ik vermoed dat we 2 stappen gaan bij 2 huisjes open, en 3 stappen bij 3 huisjes open, dus ook echt 2 huisjes en 3 huisjes oogsten.
    Maar weet dat absoluut niet zeker.
     
  4. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Hofje houd niet van onduidelijkheden-.-
    Dat zijn van die fratsen waar zij niet van houd...
    Wil het eerst helder en duidelijk hebben voor ik mijn energie , tijd , en dure WAC hier aan ga besteden..
    eerlijk gezegd ....ben der al weer helemaal klaar mee...
    Wat denken ze daar in Hamburg-City eigenlijk wel niet:(>:(
     
  5. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik vind het ook onduidelijk allemaal, houd er ook niet van. Maar het gaat vast weer duidelijk worden.

    Wac heb je zeker niet nodig voor het eventveld (supermest en susi supermest ook niet), want dat werkt niet op dit eventveld.
    Maar voor de griezelakkers en je gewone akkers is wac wel weer handig natuurlijk.
     
  6. whealy76

    whealy76 Junior expert

    In duitsland wordt een rekenfout gemaakt denk ik, of je moet vaker kunnen versnellen.
    je hebt 100x oogsten nodig is 5000 maanlicht en geen 20000

    3x 3 huisjes lijkt mij 9 grimoire

    Nu nog de vraag hoeveel akkers heb je tot je beschikking
     
  7. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Hoe dacht jij dan die achterlijke aantallen van gewas bij elkaar te krijgeno_O
    Als WAC ook al niet kan ....
    Dat kan toch helemaal niet ...of bent Hofje nou echt gek aan het worden:(
     
    LadyFamerieke, rikmark, daisy17858 en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik heb me nog helemaal niet verdiept in aantallen. Maar het zou met regelmatig overdag oogsten haalbaar moeten zijn, daar ga ik altijd van uit. Mandjes kopen doe ik niet, nooit.

    Ik denk direct bij de quest de 1e 3 levels inleveren voor extra gewas. En dan als een dolle alle akkers openen door gifklier te vermeerderen.
    Als ze in Hamburg kunnen rekenen ( :oops: ) moet het haalbaar zijn dan.
     
  9. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Dat kunnen ze daar de Laatste Tijd niet meer...-.-
    Of je moet onderhand dag en nacht oogsten en zaaien of en bakken met geld tegen aan gaan gooien ...
    laat Hofje nou in beiden helemaal geen zin meer hebben..:(
    Niet als het zo moet...dat je je elke keer te pletter moet gaan werken om voor de "Ontspanning " een spelletje te mogen spelen..8)
     
  10. Farmerama_World™

    Farmerama_World™ Forum prof

    Dus als ik het nu goed begrijp, zsm 925 gifklieren bij elkaar sprokkelen om extra velden te ontgrendelen,
    vervolgens gaan we als een razend konijn met in elk oor 7 wortels, zien dat we zsm 21.925 maanlichtkruid bij elkaar
    kunnen farmen o_O
     
    LadyFamerieke, nenek43, daisy17858 en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Die 21.000 maanlichtkruid kan niet kloppen, tenzij ze in Hamburg echt niet meer kunnen rekenen.

    Ik wacht op miekje's tip, dan verder hersens kraken xD
     
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat denk ik ook, dat je ieder huisje apart moet oogsten en kunt versnellen, en de grootte van het huisje bepaald volgens mij hoeveel stappen van de 100 je per huisje neemt. Eerste uitbreiding blijft 1 stap, 2e uitbreiding is 2 stappen en 3e uitbreiding is 3 stappen.

    Ik vind veel onduidelijk in de FAQ, het idee is me duidelijk, aantallen absoluut niet. Ik krijg ook geen geluid bij het filmpje en vind het lastig aantallen te gaan halen uit een filmpje.
    De vraag speelt ook of je de huisjes kan blijven oogsten voor de prijzen. Dat verklaart dan de enorme aantallen in de Duitse FAQ, want dan gaat het niet om het aantal van 100 te halen, maar om zo vaak mogelijk de tijd te versnellen die een huisje er over doet. Volgens mij doet een huisje er 4 uur over, en kun je het met een uur versnellen. Misschien maximaal 3x zodat er 1 uur over blijft. Als je dan de huisjes zo vaak mogelijk wilt oogsten zul je wel aan die grote aantallen komen.

    Voor zover ik de FAQ nu begrijp, begin ik met de velden zo groot mogelijk neerleggen en daar gifkruid op zaaien, de quest in de coöperatie doen voor meer gewassen en uitbreiden. Tot het hele veld beschikbaar is. Dan de andere huisjes open spelen, ik hoop dat de aantallen in de Duitse FAQ kloppen wat dat betreft. Dan dus 9 grimoires maken voor de uitbreidingen.

    Binnen 2 dagen hoop ik ook fase 4 van de quest te doen, zodat ik de bomen op het vollemaansveld kan plaatsen voordat dat veld weer sluit. Die bomen doen er ongeveer een maand over voordat ze klaar zijn als ik het goed begrepen heb.

    Daarna is het versnellen aan de beurt. En hoeveel huisjes ik dan hoe vaak kan versnellen zie ik nog wel.
     
    LadyFamerieke, tikivogel, rikmark en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. Farmerama_World™

    Farmerama_World™ Forum prof

    De helft van de spelers zit al met pudding in `t hoofd alvorens event is begonnen.
    Als het event klaar is zijn we allemaal veranderd in zombies xDxD
     
    LadyFamerieke, meggy1960, voesje en 11 anderen vinden dit leuk.
  14. hwjstolwijk

    hwjstolwijk Alwetend orakel

    niet alleen na dit event hoor
    zo zie ik er soms ook uit na een avond flink stappen :p:D
     
    LadyFamerieke, Sanham, boermars en 11 anderen vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Er staat in dat stukje Duitse FAQ netjes bij dat dat om 400 maaltijden gaat. Dat is 100x tot niets versnellen, wanneer ik het goed gezien heb dat een huisje er 4 uur over doet en er een uur af gaat met een maaltijd. In theorie zou je dan klaar zijn in de tijd die je erover doet om het te leveren, maar je begint natuurlijk al eerder.

    Het eerste huisje krijg je gelijk, en als je eerste gewassen klaar zijn, is het huisje ook klaar. Daarmee is de eerste stap gezet.
    Als je ervan uitgaat dat je daarna 3 huisjes kunt oogsten, moet je nog 33x oogsten. 33x4 uur is 132 uur. Je kunt niet binnen 12 uur alle huisjes hebben volgens mij, en je wilt/ kunt niet dag en nacht oogsten. Dus ben je wel versnellers nodig. Daarmee ben je drops nodig, en dus het hele veld vrijspelen is handiger dan met de huisjes beginnen (denk ik).

    Door de grimoires kun je het aantal keren oogsten ook flink verkleinen en krijg je betere prijzen (wordt de kans op een stal of boom groter). Nadat die grimoires gelukt zijn, kun je het aantal benodigde oogsten delen door 3. Dat is dan maar 11x meer.
    En hoewel uit de quest maaltijden komen, is dat ook het beste moment om te beginnen met versnellen, zodat je meer kans maakt op de betere prijzen. Om alle huizen te kunnen versnellen moet je dus wel voor ieder huisje een maaltijd maken. Maar met 30 maaltijden moet je een eind komen. Dat is dan 3000 + 1995 is 4995 maanlichtgewas.
     
  16. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

  17. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende


    daar hoef ik niet voor te gaan stappen.........:sleepy:xD
     
    LadyFamerieke, tesser78, Sanham en 8 anderen vinden dit leuk.
  18. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Ik ga zo snel mogelijk de quest in de coop proberen te doen. Daar krijg ik die gifklier als beloning waarmee ik dan weer sneller velden kan krijgen. Voor de rest zie ik het wel hoe het komt, iig de quest voor de beloningen en de bomen die ik dan kan opzetten. Daarna verdiep ik me wel in de rest. Moet eerst werken dus zal later starten en dan vrijdag en zaterdag ook werken. Ben benieuwd of ik het dan ook red, meestal mazzel gehad met events en werktijden :)
     
  19. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Mag ik vragen waar je vandaan haalt dat je de huisjes vrijspeelt met de fases? Dat heb ik nog niet kunnen ontdekken in de FAQ.
    En in de FAQ staat dat je 5 gifklieren krijgt, geen 50. Wel 50 van het andere gewas.
     
  20. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    die aantallen zal ik aanpassen en dat andere staat in de engelse faq
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.