Praatgroep Halloween Sprookje

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 24 Oktober 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meggy1960

meggy1960 Oudgediende

al met al vindt ik dit een misselijk event en zeer zekers niet geschikt voor kids ....die begrijpen het absoluut niet....

eevee60, madegroot en daisy17858 vinden dit leuk.
  2. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Nergens in de faqs op het fora staat de volgorde van spelen........
    Volgende keer via mijn banner naar mijn tip misschien heb je daar dan wat aan....

3. aubry47

aubry47 Forumkoning

Ik lees hier en daar dat je op zoveel mogelijk grote akkers moet zaaien, ik zaai zelf op kwartakkers. Dat levert toch meer op of zie ik het verkeerd?

4. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Met een spanningsboog van gemiddeld 8 seconden wat de tegenwoordige jeugd heeft is het hele spel niet geschikt voor kinderen . Veel te traag
    Zelfs de sla kweken duurt ze nog te lang. Laat staan eventgewas wat 3 .34 duurt .
    Kwartakkers hebben alleen zin als je wac gebruikt . Op dit veld werkt wac niet vandaar de grote akkers

5. miekje9

maar ja die gaan naar school smorgen zaaien tussen de middag zaaien als ze thuis komen en als ze naar bed gaan

6. aubry47

aubry47 Forumkoning

Maar met kwartakkers haal ik bij een veldje 25 x 2 = 50 gifklieren en bij het eerste veldje met 5 grote velden (5x5 gifklieren) 1 2-vaks veldje (1x3) en 3 1-vaks (3 x 2)volgens mij 34 toch? zonder wac inderdaad

7. nouk64

nouk64 Doorzetter

Hoe kom je aan marschmallowspookjes bomen?

eevee60 en madegroot vinden dit leuk.
  8. miekje9

nee dat klopt niet

je moet namelijk je zaaigoed er ook weer afhale
    bij de ene 25 stuks en bij de andere 9

eind som bij beide 25

9. thea1963

thea1963 Forum freak

Je vergeet het zaaigoed ervan af te halen, bij kwartakkers kost het je 1 zaaigoed en levert het dus maar 1 extra gewas op en bij hele velden kost het je 1 zaaigoed en levert het 4 extra gewassen op bij het oogsten

(daarom ook altijd beginnen met een event op hele akkers te zaaien :) )

10. aubry47

aubry47 Forumkoning

och ja, nu snap ik het. Ik haal het zaaigoed wel ervan af, maar vergeet dat het inderdaad minder is bij grote akkers. Maakt dus uiteindelijk niets uit dan. Behalve dat je ook minder water en mest verbruikt. Ik ga weer grote akkers zetten. Bedankt voor het meedenken, ook thea1963 en daxter1966 bedankt voor jullie reactie.

11. Leo.netten

Leo.netten Teller

Als je zonder knechten speelt zijn grote akkers ook makkelijker scheelt veel klikken en gebruiken ook veel minder (3 per akker) sm suzi mest water. Ik speel met knechten maar met een event gebruik ik de eerste 2 maal groten velden scheelt sm en suzi

12. Reggaefeeks

Reggaefeeks Forum-baron

Zojuist het laatste veld vrijgespeeld, en huisje 3 eenmaal geoogst. 40 stappen gezet van de 100. Nu aan de slag om alle huisjes op level 4 te krijgen voor de beloningen en dan verder met de queste.
    Persoonlijk vond ik het heel moeilijk om me erbij neer te leggen om de griezelbomen nog niet te kunnen zetten op de vollemaansakker. Had zelfs nog overwogen om s'nachts mijn wekker te zetten, maar dat gaat wel erg ver vond ikzelf :music:. De drops zijn in elk geval binnen voor de grimoires, met dank aan mijn trouwe gulle vriendboertjes

daisy17858, FarmerJuline, eevee60 en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Misschien zet je s'nachts geen wekker, maar je loopt toch 2 oogsten op mij voor terwijl ik om 10 uur s'avonds oogst en om 7 uur s'morgens. Heb je weer gifkruid gezaaid? Met de huisjes ben je al zover dat dat makkelijk gaat lukken, en dan kun je in ieder geval nog 1 boom vrijspelen. Misschien nog wel meerdere, afhankelijk hoe laat je hebt gezaaid.

14. Eleonore_84

Eleonore_84 Regelmatige auteur

Ik heb net het vierde veldje vrijgespeeld en ben 3 oogsten verwijderd van veld vijf.
    Ben nu op stap 21 beland. Ik kan geen grimoires meer maken omdat ik eerst maanlichtkruid moet gaan bijzaaien.
    Ik was trouwens ook bezig met de kwartveldjes, dacht dat ik dan meer kon zaaien en dus oogsten. Had ergens gelezen dat je dan ipv vijf zaadjes per akker, acht zaadjes opbrengst maakt door gebruik te maken van de kwartakkers. Ik snap het geloof ik nog steeds niet...

daisy17858, eevee60 en madegroot vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Dat is ongeveer zo wanneer je WAC kunt gebruiken. Je gewone aantallen kloppen, maar daar moet het zaaigoed nog vanaf, levert allebei 4 op. Met WAC heb je op een groot veld 2 extra en op 4 kwartveldjes 8 extra. Bij dit event kunnen we geen gebruik maken van WAC.

16. -miekedo-

-miekedo- Regelmatige auteur

De bomen krijg je bij opdracht 4 van de quest!

17. miekje9

Goedemorgen
    Net vijfde veldje geopend
    49 gewas nodig om met zo groot mogelijke velden alles vol te zaaien
    37/100 is de stand

eigenlijk wel een makkie om de 100 te halen:music:

daisy17858, eevee60, Reggaefeeks en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. Eleonore_84

Eleonore_84 Regelmatige auteur

Ok ja, ik heb even mijn hersens moeten kraken hiervoor maar snap het nu.
    Jammer dat ik nu drie uur moet wachten om het weer om te bouwen.
    Gelukkig maakt het voor de snelheid niets uit.

19. thea1963

thea1963 Forum freak

Hier vanmorgen 7 di's uit me veldjes stand is nu 28/100.
    vandaag laatste veldje vrij spelen en dan maanlichtkruid zaaien om genoeg Grimoires te kunnen maken

Laatste bewerkt: 27 Oktober 2017
  20. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Dat doe je goed.
    Hier net geoogst, en met de volgende oogst is het 5e veldje ook open.
    ik zit op 34/100 op de voortgangsbalk.

Ik vind het een leuk event, het zit goed in elkaar. Gewend aan alle extra's van wac en zo, is het nu wel even geduld hebben.
    Gelukkig zijn er 2 soorten gewas met een verschillende duur, waardoor we na het openen van de veldjes een beetje kunnen regelen hoe laat er geoogst kan worden.

daisy17858, eevee60 en hildemarc vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.