Praatgroep Halloween Sprookje

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 24 Oktober 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marliza1

marliza1 Forum prof

Zo veld 4 geopend, met het restje gifspul de grote en halve landjes gezaaid, kan ik voor bedtijd nog oogsten.
    Op de kwartjes alvast maankruid gezet, Gewoon omdat het gifspul op was.
    Sta nu op 15 van de 100.
    Ik merk dat als je de huisjes naar level 4 hebt, het echt sneller gaat.
    Morgen op naar de 440 voor veld 5:)

2. Kabouter_1

Kabouter_1 Doorzetter

(Ik speel ook met Boerleentje)
    Die opmerking laat me dan weer (bijna) hardop lachen...

Dank je voor je uitleg. Meggy had het me inmiddels al rustiguitgelegd, maar evengoed bedankt. Ik ga het in dit geval toch even anders doen.. Ik ga voor de quest en daarna zie ik wel, die wolkenrij hoef ik echt niet zo nodig..
    Maar als de FAQ enigszins geleken had op jouw samenvatting, had ik waarschijnlijk niet in paniek geraakt. Dit is echt de eerste keer in mijn 182 levels dat ik het niet zag zitten... En dat van die kinderen... dat meen ik echt.. Het is allang geen spel meer waar je als kind aan kan beginnen. Zelfs als volwassene is het denk ik onoverzichtelijk om het te gaan spelen. Ik ben echt meegegroeid met het spel, vanaf dat het een halfjaar bestond, tot nu. Maar langzaam raak ik de grip kwijt.

-Mandy-, daisy17858, sanne22011 en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. .babouska.

.babouska. Forum-baron

Ok, ik dacht dat we het derde huisje bij veld vier kregen. Helaas, dan toch inderdaad maar openen.

daisy17858, LadyFamerieke en eevee60 vinden dit leuk.
  4. Farmerama_World™

Farmerama_World™ Forum prof

Het zijn ook wel heel langdurende gewassen zeg...., en maar wachten....,wachten........ ...., en wachten.
    Wacht....., hier..........., neem een lekker Cupcakeje ;)

Sanham, daisy17858, LadyFamerieke en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Leuke vraag of het echt nodig is. Je zou oogst voor oogst op kunnen schrijven wat je krijgt.
    Dat heb ik gedaan om uit te rekenen of ik voor morgenmiddag, dus voor het open spelen van alle velden, eerst alle bomen uit de quest kon halen. Maar dan kon ik niet meer voldoende oogsten doen om de eindstreep te halen.

Nu ik weet dat dat niet wil, ga ik liever voor zoveel mogelijk cadeautjes, dan kijken of er andere mogelijkheden zijn.
    En zo gauw je 3 huisjes in de laatste fase hebt, is dat maar 10x meer oogsten. In theorie is het dan nog 40 uur. In die tijd kun je dan nog de versnellers gebruiken uit de quest en die je nog kunt maken. Dus er is echt nog alle tijd.

Dat doe ik dus ook. Ik denk dat dat de snelste methode is. Omdat je daardoor meer speelruimte krijgt en meer huisjes.

Laatste bewerkt: 26 Oktober 2017
  6. Reggaefeeks

Reggaefeeks Forum-baron

Vandaag het 5e veld openen zit er net niet in. Kom daar 27 gifklieren voor tekort. Dus vanavond alleen nog zaaien dat ik aan de 27 zit en dan het maanlichtkruid. In mijn grimoire-enthousiasme heb ik zowat al het maanlichtkruid verbruikt:eek:. 31 van de 100 in the pocket. En wel fijn dat het gewas wat langer duurt, maar om de paar uur even boeren. Nog geen bijzondere dingen mogen ontvangen met t oogsten van de huisjes. Maar het is zeker haalbaar.

Sanham, daisy17858, LadyFamerieke en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Houd je rekening met de gifklier die je bij level 4 van de quest moet inleveren?

Sanham, daisy17858, Reggaefeeks en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Leo.netten

Leo.netten Teller

Zit vanmiddag even snel te oogsten mijn muis gaat over het vierde veld en hebbes ongewild nog maar 15 gifklieren over dus de rest vol gezet met maanlicht maar stom stom stom. Dus veldje 5 zal wat langer duren en sm kan me nu ook niet helpen.

9. -Coco1968-

Die 15 kunnen wel mooi op 15 grote velden. En daarmee heb je ook gelijk het laatste huisje en meer ruimte voor de maanlichtgewassen.

10. farmermikkie

Het laatste huisje krijg je pas bij het openen van het 5e veld, dus duurt het nu juist langer tot het het 3e huisje er is.

11. Farmerama_World™

Farmerama_World™ Forum prof

Graag gedaan,
    Ik begrijp er voor de aanvang van de meeste events ook vaak geen snars van.
    In de FAQ staat ook altijd een 'beknopte' uitleg.
    Toch, een speler moet vaak ook een beetje uitdaging aangaan door gewoon te beginnen en meestal word het gaandeweg ook wel duidelijker waar je mee bezig bent.
    Wanneer het echt niet lukt gewoon vragen.
    Daarvoor is toch ook het forum !
    En weet, stomme vragen zijn er niet.
    De enige stomme vraag is een vraag die je niet stelt. ;)
    Succes verder.....

12. madegroot

madegroot Actieve auteur

hier nu veld 4 open en 9 stappen kunnen maken. heb enkel gifklier gezaaid en geoogst.

gaat langzaam maar wel redelijk denk ik. moet haalbaar zijn om alles te voltooien

13. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Dat had ik bewust gedaan, en net zo Coco zegt de rest op grote landjes.
    Zoveel groten heb je er dan ook door het extra landje, dat is weer leuk voor de opbrengst vond ik.

daisy17858, Daxter1966 en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  14. LadyFamerieke

LadyFamerieke Forumkoning

Ik lees en denk steeds gifkikker. Ennnne heel stom als ik naar het VM veld ga, ga ik naar beneden of naar de kelder en er weer uit is naar boven......:oops:
    Nee, vraag mij maar niet waar het vandaan komt, ik heb mezelf daar een paar keer op betrapt. Misschien in mijn onderbewustzijn de donkere krochten van... tja van wat eigenlijk :p

daisy17858, jokje, bobobear en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

Ik kwam op 19 gewas uit, en dat was ook precies het aantal grote landjes. Dat levert 76 op en niet inleveren 75.
    Maar ik heb er inderdaad de langere gewassen naast gezet wat me een oogst extra van de korte kost.

daisy17858, eevee60 en LadyFamerieke vinden dit leuk.
  16. -elvira101-

-elvira101- Forum-expert

hier net het 4de veldje open gespeeld. Nu voor de nacht het langste gewas erop.
    Het 1ste huisje volledig geüpgraded. Nu zullen de stappen sneller gaan heb er nu 13 van de 100.

daisy17858, eevee60 en farmermikkie vinden dit leuk.
  17. Reggaefeeks

Reggaefeeks Forum-baron

Oja dat is ook wel een dingetje! Dan zaai ik er voldoende dat ik er 30 overhoud om na de grimoires weer door te gaan met de gifklieren. Tnx Mikkie. Zo fijn het forum

18. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Net geoogst en kan nog steeds het nieuwe veld niet openen. Morgenavond ook niet want dan heb ik weer niet genoeg gewassen om de velden weer in te zaaien. Als je zo weinig kan oogsten, duurt dit wel erg lang en is het echt ontzettend saai. Je kan niet verder met de quest, niet met het andere gewas, niet met het huisje, helemaal niets. Dan klik ik op de boom en zegt die: hier kunt u de voortgang zien. Welke voortgang. xD Ik ga die kat maar eens even flink plagen, kijken of ze sneller gaat roeren in die groene drap. :music:

Sanham, daisy17858, -elvira101- en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. jokje

jokje Gelegenheidsauteur

Ik werd verwezen naar deze praatgroep omdat ik maar door blijf darren in het eerste huisje.
    Als ik had geweten dat ik eerst die gifkikkeers moest plaatsen dan was ik wellicht al in een volgend huis geweest.
    BP is hier niet duidelijk in geweest. Het kostte me al 2 pakketten en ben hier ook niet mee opgeschoten.
    Ik en BOOS en voel mij afgezet.
    Helaas geen kat meer in huis om mij op af te reageren, lol
    Jokje

eevee60 en Tuintje57 vinden dit leuk.
  20. farmermikkie

Heb je al wel bij de eventquest level 1 t/m 3 ingeleverd? Dan krijg je extra gewas. En dan kan je alsnog snel gifklieren verbouwen.

Je hebt dan al wel veel maanlicht gewas. Daarmee kan je dat ene huisje alvast ophogen naar level 4, zodat je iedere keer dat je dat huisje oogst, 4 stapjes verder komt bij de voortgangsbalk.
    En als je die eenmaal hebt opgehoogd, kan je misschien ook nog versnellers maken om het huisje sneller te oogsten. Dan gaat dat deel van het event wel snel vooruit.

eevee60, hildemarc en daisy17858 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.