Praatgroep Griezelkostuums / Halloween 2015 event.

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 26 Oktober 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik had op de 3 accounts aan dropitems:
    190 / 18 en
    207 / 22 en
    214 / 14
    De gewone akkers grotendeels bomen van 20 uur, en wat lange stallen, en een stuk of 15 mammoetbomen
    Op het volle maanveld stond kwartakkers gloeiende schim.
     
    ymked55 en _Jeanie_ vinden dit leuk.
  2. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Net over 14uur begonnen nadat ik eerst even op het forum had gekeken of er geen gekke dingen aan de hand waren. Je weet natuurlijk maar nooit met Halloween o_O. Gelukkig niks aan de hand en dus gewoon geoogst met alles er op en eraan. 155 DI, een mooie score vind ik zelf.
    Inmiddels op 3 velden eventgewassen staan met SM en water. Heb ook 12 glimzwammen binnen en mijn DI staat nu op 171. Gaan straks nog een keer alles op grote velden met SM en water zetten en dan voor de nacht alles op kwartveldjes. Dan kan morgen de molen aan worden gezet en kan ik gaan leveren :)
     
    ymked55 vindt dit leuk.
  3. ruthje43

    ruthje43 Forumleerling

    Baal dat ik vanmorgen niet in het spel kon, kom nu pas weer thuis en heb dus vanmorgen niet opnieuw griezel gewas kunnen zaaien en andere velden kunnen voorbereiden op Halloween event. Erg jammer.
     
  4. ikeliza

    ikeliza Regelmatige auteur

    163 spinnezijde alle 3 veldjes met speld heb de bomen en 7 hokken laten staan. en baha ruim anderhalf veld gember heb ik ook een hoop bomen nog staan.
    20 glimzwam gloeiendeschim
     
  5. bepsels

    bepsels Forummeester

    wat een gereken allemaal zeg.
     
    ymked55 en Farmer121965 vinden dit leuk.
  6. Borkie

    Borkie Levende forumlegende


    Ik als beginner op het forum probeer van jullie ervaren spelers te leren...
    Begrijp ik nu goed dat je beter kwartvelden kunt plaatsen, omdat je dan meer opbrengst hebt?
    Dat werkt zeker averechts met water en mest geven....

    Ik ga het iig proberen! :D
     
    ymked55 en _Jeanie_ vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat werkt alleen als je een WAC kunt gebruiken. Tegen een redelijke prijs verkrijgbaar op de markt, maar als je nog geen level 40 bent, en er wel voor wilt gaan, kun je die alleen gebruiken als een andere speler je er eentje stuurt.
    Een WAC zorgt dat je 2 extra gewassen van ieder (kwart)veldje krijgt. Mest en water worden inderdaad dan 4x zo duur. Maar water is niet duur, en zonder mest heb je dan toch binnen 5 uur 600 gewassen van de hoofdakker als je alle bomen en stallen eraf haalt. De woelige weide is net zo groot, en als je nog niet zo lang speelt, weet ik niet hoeveel ruimte je verder nog hebt.
     
    ymked55 en _Jeanie_ vinden dit leuk.
  8. Borkie

    Borkie Levende forumlegende


    Ok... WAC is wortel-appel-chutney neem ik aan... Heb ik, dus ga het proberen met alleen water geven.
    Bedankt voor de uitleg!
    ;)
     
    BoerAnnelies en -Coco1968- vinden dit leuk.
  9. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Hier ook begonnen, de eerste oogst : 175 zijde en 11 zwammen.
    Niet slecht voor een eerste opbrengst.
     
    Daxter1966 en _Jeanie_ vinden dit leuk.
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Hier ook begonnen en de stad ziet er gezellig uit. :music:

    Gewas staat op het land en kreeg aan di 125 zijde en 21 groene glimmetjes. :D

    Nu maar zie hoe het lukt om heel ver te komen.

    Iedereen veel succes en speel plezier. xD
     
    ymked55, daisy17858, neva1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. neva1

    neva1 Forumkenner

    yep vergeten bedankt .:) maar dan kan ik nog lekker mijn bomen / stallen bos laten staan. en het eerste volle veld doe ik altijd met susimest erbij maar dan nog heb ik me misrekend-.-.
    Mijn oogst tot nu toe is 78 spinnegedoe :cry:en 16 glimzwammen...zal moeten gaan toveren denk ikxD
     
    ymked55 vindt dit leuk.
  12. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Vanmiddag had ik heel even de tijd en heb 2 x kunnen zaaien op bahama.
    Nu de echte start gemaakt en ik heb nu 176 spinnenzijde en 36 glimzwammen
     
    ymked55, -mikmak-, sproetje06 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  13. joy1978

    joy1978 Gelegenheidsauteur

    Kon gisterochtend niet inloggen voor ik naar mijn werk ging, vanwege een probleem met mijn computer. Helaas dus geen lange gewassen kunnen planten. Hoop dat ik het nog kan inhalen, maar helaas weinig tijd op te oogsten komend weekend. Ga het toch zeker proberen.
     
    Farmer121965 vindt dit leuk.
  14. neva1

    neva1 Forumkenner

    mijn opbrengst van DI is niet zo groot, heb nu vanaf het begin van event 221 spinnezijde en 44 glimzwammen :(. had gisternacht rogge opstaan en pas geoogst om 1400 en vannacht rozen dus dat valt me even tegen. of lijkt dat zo omdat er hier op het forum zo goed gescoord wordt? vanmiddag moet ik weg dus kan ik mijn griezeltjes niet oogsten. wordt het toch nog een spannend eventxD
     
  15. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Hier nu 56 glimzwammen en 256 spinnenzijde :)
     
  16. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    378 en 52 drops. Gaat goed toch :D

    3100 gewas met 3 velden vol op staan.

    Ik doe rustig aan.

    2 velden Baharama houd ik vol met bomen voor drops. Anders ben ik na 3 keer oogsten klaar kan ik weer ombouwen en moet ik weer 20 uur wachten voor de bomen klaar zijn. Gebruik ik wel liever 3 velden Farmerama en heb ik extra drops.
     
    Laatste bewerkt: 29 Oktober 2015
    ymked55 vindt dit leuk.
  17. neva1

    neva1 Forumkenner

    ik kan alvast verklappen dat de vos een meisje is xDxDxD
     
    ymked55, katbla en robbiefarmer vinden dit leuk.
  18. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    En de pinguïn ook!

    Hier worden wel vaak de getallen genoemd van de boeren die een event goed voorbereiden en direct om 14uur starten. Maar op zich is jou opbrengst nog niet zo slecht hoor.

    Heb zelf nog 223 spinnezijde, 66 glimzwam en bijna 700 katoen. Dan heb ik 3 velden vol liggen met katoen en bij de eerste 2 dieren de 1ste 2 vakjes geleverd en bij de laatste 2 dieren de 1ste vakjes geleverd.
    Op baha vannacht en nu thee staan, dan schiet het daar terminste nog een keertje op met die grote aantallen en op het volle maan veld staat van alles door elkaar. Mooi mijn voorraden opbouwen en ondertussen lever ik hier en daar wat in in een permanente quest.

    Vind de opzet van dit event echt super leuk en ook dat we verder kunnen griezelen. Nu met die nieuwe questen mag dat ook wel, anders komt er nooit een einde aan al die openstaande questen. De glimzwam vind ik echt geweldig, hoe die over het land heen vliegt, zou van mij blijvend mogen zijn en dan graag als lang gewas voor volle maan. Nu staat er in de nacht vaak de gloeinde schim op, maar met griezelwild en de staak is die ook binnen 6uur klaar. Vind het dan zo jammer van die uren dat het gewas al klaar is.


    Het loont in dit geval ook om er langer over te doen en stallen te laten staan. De mest staat voor 540 op de markt. Mooie prijzen en ik heb hier en daar stallen staan, dus mijn mest gaat direct op de markt. Misschien kom ik dan nog aan de 5 miljoen tijdens dit event :inlove:
     
    Laatste bewerkt: 29 Oktober 2015
    ymked55 en _Jeanie_ vinden dit leuk.
  19. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Op Bahamarama heb ik juist grote voorraden lange gewassen, dus daar staat nu dag en nacht eventgewas. De bomen heb ik laten staan, de stallen had ik geen zin in. Vannacht op de woelige weide wel stallen gehad. Als ik vanavond op tijd thuis ben, dan zet ik weer stallen, anders zet ik overal gauw gewas op.
    Verder heb ik wel 2 nieuwe bomen op het griezelveld staan, maar ga ik verder eerst de oudste questen zoveel mogelijk afmaken. Dan heb ik vanaf volgende maand alle griezelquesten weer netjes op een rijtje staan in de coöperatie.
     
    ymked55 vindt dit leuk.
  20. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Van de vos, de otter en de wasbeer heb ik nu 2 fases ingeleverd en van de pinguïn alleen de 1ste fase.
    Ik heb 65 glimzwammen, 116 spinnenzijde op voorraad en ik heb nog 8570 griezelig katoen nodig.
    Van alle kleuren stoffen moet ik nog 24 stuks maken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.