Praatgroep Griezelige Boerderijklusjes

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 12 Maart 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grejotien

grejotien Forumleerling

super leuk event vind ik dit, maar heb net als hier boven ook erg weinig drops. Hoe kan ik aan meer drops komen, of beter gezegd hoe vergroot ik mijn kans op meer drops? :)

jolanda13 vindt dit leuk.
  2. bjorke-annika

bjorke-annika Alwetend orakel

Hier ook weinig di's:sleepy:, ga vannacht maar zwaar gewas er op zetten kijken of dat een beetje helpt.

3. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ik denk dat je in de nacht het best een iets langer gewas kunt zetten.
    En helemaal geen stallen of bomen, behalve als ze in een pakhuis zitten (liefst 8 per pakhuis).

Als je 1 soort gewas zet op de 3 akkers, kan je dat op allerlei manieren versnellen. Er zijn bonestaakrijen die bepaalde gewassen versnellen, je kunt een gewas veredelen en er zijn ambachtsproducten om groepen gewas te versnellen.
    Verder helpen water en mest (inmiddels erg duur).

Het recept voor veel drops blijft: direct oogsten als het klaar is. Of je nou een gewas van 12 uur doet, of 3 x een gewas van 4 uur, dat levert ongeveer hetzelfde aantal drops op.
    Alleen heeeeele lange gewassen zou ik niet aanraden.

4. jolanda13

jolanda13 Teller

ja dat is ook wel wat ik doet maar kan moeilijk zien wat ik nog moet doen en de drops lopen achter dus vanavond maar rozen erop

-Pillow_ vindt dit leuk.
  5. grejotien

grejotien Forumleerling

dank voor de tips.

Ik heb id nog wel stallen en bomen staan. maar die moeten dus even weg.
    Ik dacht dat daar juist veel drops uit komen, hm niet dus.
    Dat wordt verbouwen dus.

farmermikkie en jolanda13 vinden dit leuk.
  6. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

7. boermars

boermars Forum-hertog

goede vraag was inderdaad zo, ik ga het niet uitproberen maar houdt er wel rekening mee, dus voor je de laatste klas afsluit eerst de voorgaande afmaken.......

8. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Op zich droppen bomen en stallen ook, maar bomen duren erg lang, en stallen nemen 4 kwartakkertjes in beslag, terwijl er maar 1 drop uit kan komen.
    Ik kan je echt aanraden eens uit te proberen om events met drops te spelen met alleen maar gewas. Is natuurlijk minder leuk, beetje saai, maar je kunt die gewassen perfect aanpassen aan jouw dagindeling. Dus langer gewas in de nacht, of als je langer van huis bent. Of even een korter gewas tot je van huis moet, enz.
    Ik vind het heel lekker werken zo. En het maakt het wat minder hectisch allemaal. Ik vind het belangrijk, dat ik real life kan combineren met het spel. En dat lukt goed zo.

9. grejotien

grejotien Forumleerling

ik ga het proberen want de drops is altijd een probleem ;)

jolanda13 en farmermikkie vinden dit leuk.
  10. hanweij

hanweij Gevorderde

Graag gedaan

11. Huhmmie38

Huhmmie38 Junior expert

Je kunt gewoon doorgaan met trainen. Hier is het vuurvliegje klaar met 4 levels en ik kan nog steeds zaaien-snoeien-oogsten, totdat alles op 5 bolletjes staat.

jolanda13 en boermars vinden dit leuk.
  12. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

hier ging die vandaag best lekker, nu wel de DI op. Vannacht gaat er een lang gewas zeker op de volle maans velden. Misschien ook op de andere akkers, maar dat weet ik nog niet.
    o_Ogsten kan ik blijven doen, tot alles vol zit. Kost weinig en levert mooi wat op :).

Stand van zaken: vuurvliegje: 2-2-1
    Kat: 3-1-2
    Monster: 1-3-5
    schaap: 2-3-4

jolanda13 en kakelot69 vinden dit leuk.
  13. enk52

enk52 Levende forumlegende

Van de Volle Maan velden krijg je geen dropitems
    DropitemKomt van deze akkersKomt uit
    Knokige gieter
    0,1,4Gewassen
    Stallen
    Werkplaatsen
    Bomen
    Burencadeaus
    Toverboom
    Winkel

jolanda13 en Butsmuts vinden dit leuk.
  14. leni1955

leni1955 Levende forumlegende

15. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Hier gaat het echt niet snel. De gewassen duren veel te lang. Ik kan maar 1x oogsten in de avond.

Zat ook al vast, alles grijs en geen beweging meer in te krijgen in dat schaap. F5 gedaan en nog niet gelukt. Ik kwam er dus achter dat als je in klas 3 bezig bent, je eerst terug moet naar klas 1 om dat schaap weer in beweging te krijgen. Wat een gedoe zeg om weer verder te kunnen. :wuerg:xD De drops gaan echt een probleem worden, heb nu al te kort. Zal blij zijn als het schaap gehaald is. :D

jolanda13, -Pillow_ en Margreeth vinden dit leuk.
  16. astrid1960

astrid1960 Forum-analist

Vindt deze ook moeilijk kijk het gewas en de drops zowat uit de grond

jolanda13 en schaapje52 vinden dit leuk.
  17. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

[​IMG] hallo ik kan de 3 van de 4 klussen niet voltooien ik krijg een rood scherm als ik de dieren wil verplaatsen er zijn genoeg spullen op vooraad
    Wie weet raad?

18. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Stintra het schaap en het slijmmonster missen nog een portie voer (event-gewassen). De kat ook zie ik net.

-Heb jij de dieren wakker gemaakt?
    -Heb jij voldoende (event gewas) voer op voorraad? Bij te weinig kleurt het rood.

Bij het schaap kom jij nog drops te kort.

jolanda13 en Sintra98 vinden dit leuk.
  19. enk52

enk52 Levende forumlegende

Een rood scherm betekent dat je niet voldoende gewassen of dropitems hebt. Dat kan ik op dit plaatje niet zien. Je moet bij alle 3 nog zaaien voor de volgende opdracht en bij het schaap ook nog de dropitems.

jolanda13 en Sintra98 vinden dit leuk.
  20. Sintra98

Sintra98 Levende forumlegende

Ik heb alle dieren wel wakker gemaakt maar ik heb de getallen verkeerd begrepen.
    Inmiddels wordt het opgelost Dank beiden voor jullie reactie.
    @ Er mag een slotje op

jolanda13 en harm-jan70 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.