Praatgroep - Goeie ouwe tijd

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 9 Januari 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. msMaybecouple

    msMaybecouple Forum prof

    Kijk eens op baha. de plantage. Dat is de enige plaats waar je die kunt zaaien
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  2. Gentiaan

    Gentiaan Junior expert

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik 'bewerk' als je iets toe wilt voegen
    Oke heb nu mijn onkruid net klaar maar kan het dus niet meer inleveren. Dat is sneu ik heb het niet goed begrepen dus.

    Klinkt allemaal erg ingewikkeld hoor. Ben er een hele tijd tussen uit geweest. Dus erg wennen allemaal.
     
    Laatst bewerkt door moderator: 12 Januari 2020
    jolanda13 vindt dit leuk.
  3. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Als je meedoet aan het Goeie ouwe event, ben je sinds 14 uur vanmiddag eventgewas op de plantage (de hoofdakker van Bahamarama) aan het verbouwen. Dat moet voor 14 uur morgenmiddag klaar zijn.

    Om 14 uur morgenmiddag begint het volgende deel, waarbij we drops moeten verzamelen van alle 3 de Bahamarama akkers.
    Regel is dat er meer drops komen, als je een langer gewas kunt oogsten.
    Dus als je vanavond al je langste gewas zet op die 3 akkers, op kwartveldjes, krijg je meteen bij de start morgen om 14 uur veel drops.

    Maar als vanavond het huidige eventgewas op de plantage nog niet klaar is, kan je daar nog geen lang gewas zetten.

    Ik hoop dat ik het zo minder ingewikkeld heb gemaakt :oops:

    Edit: na 14 uur morgenmiddag, zou je een gewas kunnen inzaaien dat je versnelt. Daardoor is het sneller klaar, terwijl het wel evenveel drops geeft als wanneer het de volle tijd duurt. Je zou ook water en gewone mest kunnen nemen. Dat versnelt ook al behoorlijk.
     
    jolanda13 en Oldwief vinden dit leuk.
  4. Gentiaan

    Gentiaan Junior expert

    Dankje wel. Ga weer aan de slag.
     
    jolanda13 en farmermikkie vinden dit leuk.
  5. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    En dag 3 ook weer afgerond alles staat klaar voor morgenmiddag.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  6. boerwimmels

    boerwimmels Forumbewoner

    Hier ook.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  7. rickvenema

    rickvenema Forum-overlever

    en ook ik ben met deze klaar.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  8. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Hier ook klaar, op één brilletje na maar dat kom ik morgenochtend wel tegen :music:
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  9. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    ik niet nog lekker beziggggggg
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  10. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Hier ook klaar lekker de sm die over datum was opgemaakt
    Nu alleen nog verse sm over
     
    jolanda13 en Susannamaria vinden dit leuk.
  11. hanweij

    hanweij Gevorderde

    Ik zat even naar de updates te kijken:
    Orla's schuur VII
    [​IMG] [​IMG]
    Geeft elke 6 uur
    1.650 EP/TEP
    Gedurende 5 uur 50% EP/TEP bonus op alles

    Tijdens het event: 3 nostalgische bril

    Plaatsbaar op: 0,1,2,3,4,5,6,9,12
    Orla's schuur VIII
    [​IMG][​IMG]
    Geeft elke 24 uur
    6.000 EP/TEP
    Gedurende 8 uur 60% EP/TEP bonus op alles


    Plaatsbaar op: 0,1,2,3,4,5,6,9,12
    Orla's schuur VII kan ik meerdere keren per dag activeren. Krijg op alles 50% extra voor 5uur. Vooral interessant als je 's morgens en 's avonds van alles kunt oogsten.
    Per Orla's schuur VIII kan ik hooguit 1x per dag activeren. Krijg dan op alles 60% extra voor 8uur. Ofwel dit is vooral interessant als je veel sieritems hebt die 1x per dag geoogst worden.
    Zijn jullie het hiermee eens?
     
    jolanda13, farmermikkie en -farmerbert- vinden dit leuk.
  12. -farmerbert-

    -farmerbert- Junior expert

    In de FAQ staat dat Orla's schuur VII elke 6 uur te oogsten is en Orla's schuur VIII elke 24 uur.
    Als dat werkelijk zo is doe ik die laatste upgrade liever niet.
     
    jolanda13 en herma1234 vinden dit leuk.
  13. -Angelgurl-

    -Angelgurl- Grote forummeester

    Vanochtend de quest afgerond. Gisteren op 2 velden saguro kunnen zaaien en 1 veld met ginseng omdat daar mn event gewas later klaar was.
     
    jolanda13 en farmermikkie vinden dit leuk.
  14. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Beetje balen hier, vanmorgen heel vroeg het item geoogst zodat ik voldoende brillen had. Dan kon ik nu met SM gaan werken om de 2de upgrate deze keer te halen. Nu lever ik in zie ik dat hij hem niet geoogst heeft... te snel de pc weer dicht gedaan.

    Wel erg spijtig dat ik hierdoor 1 upgrate niet haal...
     
  15. Roos

    Roos Forum-hertog

    Oef... dat is wel heel zuur zeg. Doe je nog zo je best...
     
  16. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Hier voor nu 313 oude totems.
    Schiet lekker op
     
  17. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier van 2 velden saguaro en een half veld lablab 425 oude totems gekregen, er staat nog een half veld lablab waar vanavond dan de laatste di's van gaan komen
     
  18. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Voor de laatste upgrade kom ik nog 46 totems tekort en 47 ansichtkaarten, dus de veredelde anjers en zo kunnen fijn in de kast blijven. Maar gauw weer wat stallen en werkplaatsen neergezet, om nog even te kunnen profiteren van de seizoensbeker en de happy werkplaatsen dag.
     
  19. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik kreeg 150 totems, heb er nu nog 240 nodig dus dat is best wel wat. Maar ik denk dat het wel moet lukken.. duim voor mij zelf. Met de stallen en bomen moet ik morgen ongeveer op hetzelfde uit komen. Vandaag kan ik hier en daar nog wat oogsten en inmiddels heb ik het 24uurs gewas alweer op kwartveldjes staan. Die kan ik dan morgen oogsten. Daar moeten er dan 90 uit gaan komen. Weet niet of dat haalbaar is maar anders ga ik toch SM gebruiken en ben ik er morgen wel.

    Van de ansichtkaarten heb ik er nog 185 nodig. Daar ga ik vannacht riet op kwartveldjes zetten en vandaag gewoon door met gewassen zaaien en oogsten. Dat zal wel te doen zijn toch.

    En ja gezien mijn vorige bericht mis ik 1 upgrate.. helemaal klaar ga ik dit event dus niet krijgen :(
     
  20. thuva1

    thuva1 Commandant van het forum

    Uit 3 veldjes saguaro 467 totems.
    Ansichtkaarten ook genoeg. Nog 3 brillen en dan is het event klaar
    Kunnen nu de stallen er weer op
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.