Praatgroep "Gesprek van de dag" en verjaardagscadeau 2017

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 23 Januari 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozie67

Rozie67 Gevorderde

Heb uitgerekend dat je gemiddeld per 24 uur 236,66 drops nodig bent om het spel helemaal uit te spelen. Zo weet je tenminste of je het kunt halen of niet en of je voor gewone prijzen moet gaan.

daisy17858 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  2. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Hij is geupdate matthias:music:

daisy17858, rikmark, BoerAnnelies en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. sinkieboy

sinkieboy Commandant van het forum

Zo ik ga afsluiten voor vandaag...ik heb inmiddels 1800 paarse allium en 484 gloeipollen op voorraad.
    Aangezien ik meestal korte nachtjes heb heb ik eventgewas gezaaid, margrieten in het bos en habanero in het regenwoud.
    Slaap lekker allemaal!!

daisy17858, rikmark, Sanham en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. blackscorpion64

blackscorpion64 Alwetend orakel

:inlove: Ben trots op je.
    Gaan met die "Gouden Banaan" xD
    Opa heeft momenteel 369 drops binnen en 2400 eventgewas.
    Gaat best lekker. Zit mooi op schema zoals @Rozie67 heeft berekent. ;)
    Nu veredelde rozen erop en 1 veldje eventgewas en dadelijk slapie doen.:p

daisy17858, owl., rikmark en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. Rozie67

Rozie67 Gevorderde

Zit op dit moment op 314 drops waarvan 120 ingeleverd maar zag een lijstje met een route daar stond ook nummer 9 van de sticker erbij maar ik kon gewoon nummer 10 openen alleen nummer 4 nog niet daarvoor moet ik eerst nummer 1 of 15 doen voordat ik het gordijn te pakken heb.

Dit lijstje bedoel ik staat op pagina 6 is van -juditta93-
    Nu het event is begonnen heb ik kunnen kijken wat de snelst de route is. Daarbij ben ik op de volgende route gekomen.
    Hierbij zou je de volgende cijfers van gebouwen en kado's moeten open: 5, 6, 7, 9, 10, 13, 14, 15, 17, 18, 23, 27, 21, 28, 33, 36, 39, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 49, 55, 56, 57, 58, 59, 61, 63, 64, 65, 68.

Hiervoor heb je dan 7400 paarse allium voor nodig en 615 gloeipol .

daisy17858, boemer49, lonnie57 en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. Fam.Farmer

Fam.Farmer Forum-overlever

Zo College is klaar op naar de volgende. Winkels, ik doe ze gewoon van boven naar beneden en zie wel waar het schip strandxD

Iedereen veel succes;)

7. vivjuh89

vivjuh89 Forumleerling

Goedenmorgen :):)

oke leuk eindelijk weer een eventje ben er blij mee ,,,
    ik doe denk ik iets gigantische fout tuurlijk ben ik nog niet zolang aan het spelen ben inmiddels level 57
    heb echt genoeg bomen en beestjes staan.
    maar hoe komt het dan dat ik meer per oogst beurt hooguit 40 drops krijg?:oops:
    dit is niet het enige event waar het gebeurd ,,,,
    ik kan soms maar 3 dingetjes doen en is het event afgelopen dat vindt ik wel erg jammer ,,,

maar verder is het wel een leuk spel natuurlijk:)

sproetje06, daisy17858 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  8. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

De bekers inde boom voor meer drops, dat werkt echt.

9. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Bedankt. Ik zat me al af te vragen of je van nr 6 naar nr 10 zou kunnen of nr 9 verplicht ook moest doen. Nr 15 staat wel op het lijstje.
    Ik ben met het theater begonnnen, en neem niet de vakjes van -juditta, maar zo weinig mogelijk cadeautjes. Ik denk dat in een ander veld het dan wel weer uitkomt om minder gewas en drops in te leveren.
    Je doet niets fout. Alle begin is moeilijk. Er zijn verschillende mogelijkheden in het spel om meer dropitems te krijgen, als beginner kun je die niet allemaal hebben vrijgespeeld.

In de coöperatie zit een quest veeteelt en een tentoonstelling. Deze leveren een beker op, die op het veld waar de beker staat extra dropitems geeft. Hoe verder je bent met die 2 questen, hoe meer kans op een dropitem. Op ieder veld 2 vakjes vrijhouden en de bekers meenemen naar het volgende veld als je gaat oogsten, vergroot je dropitems. Maar dan moet je na het verplaatsen F5 doen en voldoende tijd nemen. Ik oogstte altijd een veld, verplaatste de bekers naar het volgende veld, F5, terug naar vorige veld om daar te zaaien en water te geven en dan door naar het veld waar de beker staat en weer hetzelfde doen. Ik gebruikte geen knechten en bij mij werkte dat prima.
    Bovenin de boom der wijsheid zit een levende legende, dan hoef je de bekers niet meer te verslepen en kun je gewoon snel alles met de knechten achter elkaar oogsten en zaaien.
    Sommige spelers hebben veel toverbomen, deze leveren iedere 24 uur een dropitem en kunnen in de siertuin gezet. Deze kreeg je soms bij de mysterieuze stekjes, 4 of 5 jaar geleden heeft iedereen 1 cadeau gehad met kerst en nu zit er 1 in de shop-o-rama.
    Howies kon je krijgen bij het besteden van 10 euro (kleine kans, meer kans op een pop die water of BD gaf) een tijdje bij Renzo en die is te ruilen, maar vaak wel voor het mooiste wat je op je boerderij hebt. Met zo'n howie wordt de dropkans op je akker groter. (Ik heb er geen)

Voor een event is het het beste om zoveel mogelijk bomen op te zetten, zonder xl of xxl er over. Zo gauw je voldoende eventgewas hebt, moeten die er wel af. Het zelfde telt voor de werkstallen die je in je bezit hebt. Broedplaatsen en angorastallen zijn de meeste tijd niet handig om op te zetten omdat de dieren duurder zijn dan het product wat je nodig bent, maar voor de drops aan het begin van een event zijn ze wel handig.
    Verder krijg je natuurlijk de meeste drops wanneer je alle velden compleet hebt waar je dropitems krijgt. o_Ok daar zul je nog een tijd voor moeten spelen. Het is wel handig om Bahamarama vrij te spelen, met de eventgewassen kom je sneller door de eerste levels heen dan met suikerriet en kun je daar het land sneller vergroten.
    De ruimte die je in het bos hebt kun je het beste gebruiken voor de stallen en bomen die het meeste ep per uur geven (daarop kun je boven in het menu selecteren). Wanneer je op tijd kunt oogsten veel kippenhokken zodat je de mest kunt verkopen.
    Met ongeveer 40 drops per ronde kun je ervoor kiezen om iedere keer eventgewas op grote velden te zaaien, je kunt ook proberen er meer uit te halen door s'nachts lelies te zaaien en overdag 2x eventgewas en nog kort gewas. Dan is het handig om met kwartveldjes en WAC te werken. Je krijgt dan van ieder (kwart)veldje 2 extra gewas. Wanneer je dan alleen maar eventgewas zaait, krijg je teveel gewas en te weinig drops.

Van de woelige weide en hoofdakker samen kun je 2x200 kwartveldjes x 3 gewassen krijgen is 1200 gewas per ronde, de lelies zijn bij mij 300 BD, dat is 360.000 BD per nacht, daarvoor kun je gemakkelijk de nieuwe WAC kopen.
    Andere tips om aan zoveel mogelijk BD te komen zijn:
    als je tijd over hebt korte gewassen verbouwen en verkopen, tarwe, winterpeen en gierst zijn doorlopend heel duur op de markt.
    Iedere dag langs de zaadhandel gaan om alle gewassen te kopen die je met winst op de markt kunt verkopen (dat zijn ze bijna allemaal, zeker tot de maltgraan)
    De molen laten draaien, kippenvoer is een mogelijkheid, er zijn veel meer waar je flinke winst mee kunt maken, maar dan kun je zelf geen supervoer maken voor het volgende fokevent.

Wanneer je de tentoonstellingsbeker wilt vullen, kun je het beste op de markt op zoek gaan naar boomvruchten die goedkoper worden verkocht dan de tegenwaarde in de schuur is. Dat is even zoeken, maar meestal lukt dat wel. En wanneer je Bahamarama hebt vrijgespeeld kun je dus chocoladepannenkoeken, smoothies, rode bowl en langos kopen en eten om daar het veld sneller te vergroten.

Veel succes. Laat je zo nu en dan horen hoe ver je bent met het event?

sproetje06, daisy17858, Rozie67 en 4 anderen vinden dit leuk.
  10. Boerinneke100

Boerinneke100 Gevorderde

Ga gewoon rustig mijn gangetje. Het enige waar ik mij altijd aan stoor :wuerg: is dat ik op mijn account gemiddeld 50 drops achterloop op mijn partner. Onze velden zijn vanaf het begin bijna hetzelfde ingericht, alleen heeft hij één extra toverboom. Rara hoe kan het. Zijn buurtjes zijn net zo gul met kadootjes geven. Vannacht stonden er zelfs langere gewassen op mijn akkers dan op zijn veldjes.

Maar goed, lang genoeg geklaagd! Veel succes allemaal!

Groetjes, Boerinneke100.

11. Sanham

Sanham Levende forumlegende

Pas gisterenavond laat kunnen beginnen DI's staan nu op 249. Gewassen net voor het eerst op kleine veldjes. Hopen dat ik de achterstand nog kan wegwerken in de komende dagen :p

12. -Coco1968-

Tuurlijk. Er is in dit topic voorbij gekomen dat je 7x moet zaaien op alle veldjes om alle gewassen binnen te hebben en 237 drops per 24 uur. We zijn nog geen 24 uur bezig, de drops voor de eerste dag heb je al en de gewassen moet ook gemakkelijk gaan.
    Ik ben vanmorgen iets eerder begonnen, maar heb ook vanmorgen voor het eerst op kwartveldjes gezaaid.

rikmark, daisy17858 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  13. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Doordat ik mij niet zo goed ingelezen heb, dacht ik dat alle velden mee deden en heb ik dus mijn stallen van de open plek en het regenwoud gehaald. Gelukkig niet allemaal en de bomen ook niet. Blijkt dat je daar geen eventgewassen kunt verbouwen. Beetje dom van mij zelf, maar nu maak ik er maar gebruik van. Heb de laatste tijd erg veel bloemstukken gemaakte, hierdoor zijn mijn bloemen er super snel door heen gegaan, mag blij zijn als ik er nog 500 van elk heb, had er meer dan 5.000 van elk. Die ga ik nu weer opbouwen. Heb toch knechten en WAC aan staan, kan ik er beter gebruik van maken. Op baha ga ik voor rietsuiker en wijndruiven, heb ik die ook weer mooi goed op voorraad :).

Heb momenteel al 460DI op voorraad en nog 130 eventgewassen. Zal mij vandaag er eens in gaan verdiepen wat de beste route is, al denk ik dat ik voor het hele event ga.
    Dit weekend iets minder tijd, vrijdagavond heerlijk met man lief naar the Lion King :inlove:

14. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Daar loop ik ook altijd tegen aan, de grote verschillen in drops.
    Ik haal het altijd wel maar het voelt zo oneerlijk.
    Terwijl met het iets krapper afstellen van de random de verschillen gewoon veel kleiner zullen zijn.
    Hier een account waar ze goed komen een gemiddeld en een echt een stuk slechter als de andere twee, met name als ik daar weer handmatig oogst.

rikmark, daisy17858 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  15. sinkieboy

sinkieboy Commandant van het forum

Het college is klaar, en voor de winkels heb ik nog 790 paarse allium en 4 gloeipollen nodig.
    In totaal heb ik nog 6940 paarse allium en 714 gloeipollen nodig.

16. jennie79

jennie79 Forum freak

hier het college ook af en voor de winkel heb ik nog 1446 eventgewas nodig en nog 6 gloeipollen nodig
    ik vind het een leuk event en het gaat lekker met de drops

17. -Coco1968-

Hier net de eerste keer kwartveldjes geoogst. Helaas het eerste veld zonder WAC. Ik ben het grootste deel van de volgende oogst nog nodig voor het theater.

18. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Voor degenen die moeite hebben bij events alle dropitems bij elkaar te krijgen, lijkt het me handig om goed te kijken welke prijzen je wilt halen.
    Het is dan zonde om hele wijken af te maken, om bij de laatste wijk niet genoeg dropitems te hebben om bijvoorbeeld het laatste gordijn op te halen.
    Ik haal eerst overal met de kortste route de gordijnen binnen (dus pak ik de kadootjes met de verjaardagskralen als eerste), daarna ga ik de kadootjes met mysterieuze stallen en stekjes openen, en daarna eens verder kijken.

LucieSchreurs, eevee60, daisy17858 en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. -matthias1952-

-matthias1952- Levende forumlegende

zo wil ik het ook doen, lijkt me ook de beste tactiek. we zien wel wat we allemaal kunnen ophalen eens de upgrades binnen zijn

riekje111, daisy17858 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  20. vivjuh89

vivjuh89 Forumleerling

oke nu weet ik dus ook al wat ik fout doe dom dom dom ik heb die bekers op de siertuin neer geparkeerd dus als ik het goed begrijp moet ik die op de akkers neerzetten waar ik het event gewas in heb oeps haha grootte grutjes ik dacht al ik ben blond ik zou af en toe laten horen hoever ik ben als ik de kadootjes kan openen en kan versieren zijn er dan nog iets waar ik beter eerst mee kan beginnenxD

sproetje06, eevee60, -matthias1952- en 3 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.