Praatgroep "Gesprek van de dag" en verjaardagscadeau 2017

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 23 Januari 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Je hebt ooit een sieritem gekregen (verjaardagstaart, weet niet de officiële naam zo uit m'n hoofd) en daarop staat het jaartal.

    Edit: gevonden, hij heet Jubileumtaart + het jaartal
     
    daisy17858, sproetje06, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Lijkt me inderdaad een leuk event.
    En hopelijk komen er omdat het een verjaardagsevemt is veel DI xDuit de grond
    Allemaal veel s6 met dit event
    Gr Tineke;)
     
  3. riekje111

    riekje111 Forumkenner

    • Dubbelposten niet toegestaan, gebruik in het vervolg de 'bewerk' knop als je nog iets wil toevoegen.
    Dank je wel ga gelijk op zoek :)

    Gevonden 2010 :music:
     
    Laatst bewerkt door moderator: 23 Januari 2017
  4. LadyPig73

    LadyPig73 Regelmatige auteur

    Ik ben ook in 2010 begonnen. Dat wordt dus een mooi pakket extra kadootjes.
     
    daisy17858, sproetje06, lonnie57 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ziet er goed uit .Ik ga zeker mee doen . Als ik alles eraf haal kom ik op 7 oogsten uit de drie velden die we kunnen gebruiken .Dat is prima te doen . Helaas geen wolkenrij maar wel sv ,sterren ,gb stallen knechtencoupons en stekjes . Als je bij het cadeau doorrekent vanaf de testers die in 2009(8e jaar) zijn begonnen kunnen de mensen die in 2016 zijn begonnen ook het sieritem krijgen .
     
  6. Boerinneke100

    Boerinneke100 Gevorderde

    Dankjewel HofvanDromen. Het was idd niet anders bedoeld.:)
     
    sproetje06, eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Er is een aparte OA met speciale beloning. Daar staan de prijzen in na 1 jaar, 2 jaar, etc.
    Daarvoor hoef je niet met het event mee te doen, alleen maar naar de nieuwspagina te gaan en je cadeau op te halen.
    Uit dat bericht haal ik ook de conclusie dat spelers die korter dan 1 jaar spelen geen cadeau krijgen en daardoor het basis sieritem niet hebben.
    Vervolgens hebben Klaartjuh en Ron al aangegeven dat de vraag openstaat naar BP wat er voor die groep geregeld wordt.
    De groep die geen cadeau krijgt is natuurlijk al veel kleiner wanneer er per kalenderjaar gewerkt wordt. Ik ben september 2010 begonnen, toen het spel dus een half jaar online was. Eigenlijk zou iedereen zijn 7e Farmerama verjaardag pas na dit event kunnen vieren, met uitzondering van de testers.
    Vandaar mijn reactie dat het misschien wel is 1e jaar, 2e jaar, etc. En dan ben ik dus met mijn 7e jaar bezig.
     
  8. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Ingewikkeld, maar dat zei de mummie ook
     
  9. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Goed geraden xD
    Opa is weer van de partij hoor ;)
    Heb er weer zin in.
    Wordt wel hard werken met maar 3 beschikbare akkers maar zal zoals altijd wel goed komen.
    Gelukkig wel drops van 5 akkers dus worden ook klaargezet met bomen deze keer.
    En de strategie die ik gebruik is: Farmerama voor Dummies xD
    Goed het forum lezen dus.
     
    Laatste bewerkt: 23 Januari 2017
    daisy17858, Youpy666, hildemarc en 8 anderen vinden dit leuk.
  10. jennie79

    jennie79 Forum freak

    ook ik ben weer van de party
    lijkt me weer een erg leuk event om te doen
    heb hier de farm al klaargemaakt voor morgen
     
    daisy17858, sproetje06 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  11. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Hier druk bezig met de 4 plattegronden maken:wuerg:
    Heel misschien vanavond laat online en anders morgen ochtend ergens...;)
     
    daisy17858, rikmark, sproetje06 en 11 anderen vinden dit leuk.
  12. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Ik wacht met smart;)
     
    daisy17858, rikmark, sproetje06 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Rozie67

    Rozie67 Gevorderde

    Pffft zonder de basis kan ik dus niet meedoen speel pas sinds mei 2016. Grummble das echt niet leuk zo. Had me verheugd dat er weer een event aanzat te komen kun je niet meedoen voor de item`s omdat je geen kadootje krijgt omdat je pas minder dan 1 jaar speelt. Zo raak je spelers kwijt. Voor jan met de korte achternaam mijn velden geleegd en alles opnieuw opgebouwd kom je dit tegen dat je niet mee kunt doen ja je mag gewassen kweken maar dat is toch van de zotte toch.
     
  14. voesje

    voesje Oudgediende

    Ik heb er ook weer zin in. We gaan ervoor.
     
  15. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    ben er ook weer even ombouwen en we gaan .;)
     
    daisy17858, sproetje06 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  16. -juditta93-

    -juditta93- Actieve auteur

    Ik zou nog niet zo gauw opgeven. Er staat een vraag uit voor de spelers, die nog geen jaar mee spelen ook het sieritem krijgen.
    Als het niet zo is kan je altijd nog wel voor de kado's gaan. Er zitten weer wat stekjes en Mysterie vachten bij. Toch altijd weer een aanvulling op je verzameling.
     
    daisy17858, sproetje06, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Rozie67

    Rozie67 Gevorderde

    Ben nu lvl 89 heb alle stallen en stekjes binnen dus niet veel nieuws onder de zon. Ik wou gaan voor de item`s dat heeft dus niet veel zin alleen de gb zou ik wel willen maar om daar de hele boel voor te doen lijkt me maar niets toe dan ga ik liever mocht het startitem niet komen gewoon lekker gewassen doen en dieren kweken. Dus voor 1 gb 28 sterren en 21 sv alles ombouwen doe ik dus niet dat levert me te weinig op.
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  18. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik denk dat er echt wel een oplossing komt voor spelers die korter dan een jaar spelen.
     
  19. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Op het Duitse forum staat in de faq dat als je in 2017 bent begonnen met spelen ook het item krijgt.
     
    daisy17858, sproetje06, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. -juditta93-

    -juditta93- Actieve auteur

    Ik heb eens zitten rekenen en heb de volgende theorie. Om alle hoofdgebouwen te halen, heb je alle verjaardagskralen nodig (3 per stadsdeel). Er van uitgaande dat je een naast liggend gebouw of kado vrij moet spelen om bij een kado, gebouw of hoofdgebouw te komen. Met het vrijspelen van de route in de stadsdelen 2, 3 en 4, zou je in totaal 19 scharen kunnen vrijspelen. Volgens mijn berekeningen heb 19 scharen nodig om alle hoofdgebouwen te bereiken en alle kralen te verzamelen.

    Hierbij zou je de volgende cijfers van gebouwen en kado's moeten open: 5, 6, 7, 8, 9, 10, 17, 18, 23, 27, 21, 28, 33, 36, 39, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 49, 55, 56, 57, 58, 59, 61, 62, 63, 64, 68.

    Hiervoor heb je dan 6150 paarse allium voor nodig en 510 gloeipol .

    Edit: na het lezen van de duitse FAQ moet je bij stadsdeel 1, waarschijnlijk 13,14 en 15 openen voor het hoofdgebouw. Hiermee kom ik op 7400 paarse alium en 615 gloeipol. stadsdeel 2 blijft waarschijnlijk hetzelfde, en voor 3 en 4 weet ik het niet.
     
    Laatste bewerkt: 23 Januari 2017
    daisy17858, Sarriette, sproetje06 en 3 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.