Praatgroep Gebakjes in de mist

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 3 Oktober 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Jongens moet toch even een correctie doorgeven die ik niet begrepen had, ik dacht dat je bij chocolade dus altijd chocoladesmurrie moest inleveren etc. vandaar die 18 keer maar dat is niet waar. Toen ik zag wat ik in moest leveren bij fase 1 chocolade was dit aardbeislijm en vanilleslijk dus het word nog ingewikkelder. En bij vanille vragen ze chocoladesmurrie. Schiet mij maar lek maar eenvoudig is het zeker niet.:mad:

    Heb voor de zekerheid nog eens gekeken wat je waar moet inleveren maar per smaak ben je dus altijd bij chocolade, vanille of aardbei 44 fancy en 38 curvy vials kwijt (want als er geen chocoladesmurrie gevraagd word worden de andere 2 altijd samen gevraagd komt overeen met de hoeveelheid van 1 chocoladesmurrie) . Dus bij 2 smaken 88 fancy en 76 curvy. Doe dit maal 12 en het is onbegonnen werk zonder te fokken.
     
    Laatste bewerkt: 4 Oktober 2018
    HofvanDromen en harm-jan70 vinden dit leuk.
  2. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    Oftewel lever je per fase : 1 vanilleslijk en 1 aardbeislijm OF 1 chocoladesmurrie...…(bedoel dus per kolom dus). vanille + arbei = idem qua aantallen van chocolade.
    Dit volgens de tabellen van Miekje op de fansite…...voor de wolkenrij heb je dan 7520 zuurbes, 352 fancy en 304 curvy flacon nodig.Wolkenrij heb je bij fase 8.

    Dan hier uit de bomen(3 velden) 181 flesjes gekregen, laat één veld met bomen staan(gebaseerd op ep/veld) en doe op de andere 2 velden de gewassen.
     
    LucieSchreurs vindt dit leuk.
  3. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Niet doen lieverd ....kies je eigen pad ...Hofje schrijft al jaren hetzelfde als jij ...vele brieven verder drammen ze toch door bij BP ..
    Lekker laten gaan ...Speel je eigen spel ...geniet van alles wat je hebt op de Farm ..wordt rijk ..speel questen ..
    Doe net als Hofje ...Rommel en Rotzooi gewoon wat aan ...
    Het is zo heerlijk in die Boerinnen Pensioen :inlove:...lach er om en geniet :inlove:
     
    knoepertje, boermars, owl. en 10 anderen vinden dit leuk.
  4. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Ja ik stem mee
    Gr Tineke en toch maar weer speelplezier op doen is wel lastig hoor
     
    simmeke54 vindt dit leuk.
  5. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Dit klopt niet want je moet per fase 2 x een smaak kiezen en per smaak 5 opdrachten vervullen.
    Het is dus 1 aarbeislijm en 1 vanilleslijk en (niet of) 1 chocoladesmurrie in totaal 88 fancy en 76 curvy (2x een chocoladesmurrie om het maar zo te zeggen) om 1 fase compleet te krijgen met 2 smaken. Na 2 smaken compleet kan je volgens mij pas verder naar volgende fase.

    Na 8 fasen zijn de aantallen flesjes dus volgens mij 8x88= 707 fancy en 8x76=608 curvy. Voor de wolken rij.

    En compleet dus 12 x88= 1056 en 12x76=912

    Edit: net even geleverd in fase 1 de smaak chocolade en inderdaad ik ben 1 aardbeislijm en 1 vanilleslijk kwijt. kost dus 38 curvy en 44 fancy. Nu moet ik ook nog de 2e smaak doen dus weer 38 curvy en 44 fancy. Dus inderdaad per fase zoals ik al zei 88 fancy vials en 76 curvy vials. Dus niet te doen zonder fokken, of de XXL bomen moeten ook zeker een drop geven, maar dan word het ook kiele kiele om alles te halen.
     
    Laatste bewerkt: 7 Oktober 2018
  6. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Dit vind ik dus vreemd. Ik had ook 3 velden met minimaal 20-uurs bomen. Zelfs een aantal 21 en 22-uurs. En ik had maar 89 drops. Dat is de helft minder. Scheelt wel heel veel.
     
  7. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    Had wel bomen staan geselecteerd met : ep/veld...….niet per ep/uur of duur..dan ook de wolkenrij : fijne feestdagen..(hogere kans op alle grondstoffen) en dat scheelt bij mij een pak.....en heb één howie donut in de "boom der wijsheid" staan.
    Dus dan is de fansite van Miekje en Ron niet juist???
     
  8. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Helemaal mee eens! Ik persoonlijk geef totaal niet om EP, het kan mij niets schelen dat een ander bv dankzij events te spelen veel meer EP binnenhaalt dan ik. Ik vind het leuk om mijn quests te doen ( alhoewel die laatste quests met al die producten, zoals zoete brieven en graaf boom etc mij ook eigenlijk te bar zijn pf ). Verder kies ik er steeds vaker voor om geen events mee te doen. En BP heeft bij mij het omgekeerde bereikt: Voor dat ze ons doodgooiden met events kocht ik vaker wat dan nu, ik kocht bv elke maand SV. Nu al meer dan een jaar niet meer. Het enige wat ik elke maand koop is molen abo en ook daar ga ik in minderen, ben druk bezig om elk voer op 500 te zetten en dan koop ik een maand of langer geen molen abo. KC spaar ik op, kan ik soms 3-4 maanden mee doen dus elke maand knechten kopen doe ik ook niet meer. TG kopen doe ik misschien eens in de 6-9 maanden koop ik 600 TG. Voorheen kocht ik wel eens stekjes of stallen, doe ik al ruim een jaar niet meer. Het komt vanzelf op mijn farm en anders maar niet :) De markt is gewillig. Ik ben veel relaxter geworden met het spel, ik speel voor mijn eigen plezier en ga steeds meer mijn eigen gelukkige gangetje met mijn boerderijtje en steeds minder het ongelukkige gangetje van events :).
     
    knoepertje, boermars, LucieSchreurs en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    ondanks dat Miekje weer enorm haar best heeft gedaan ...snap ik er nog niet veel van....je moet tegenwoordig een geweldige studie hebben wil je de events begrijpen ...
     
    knoepertje, Boyshioya en charme63 vinden dit leuk.
  10. charme63

    charme63 Forum-ambassadeur

    hier idd...alles doorgelezen en snap er ook niks van :oops:
     
    knoepertje, Boyshioya en meggy1960 vinden dit leuk.
  11. -Angelgurl-

    -Angelgurl- Grote forummeester

    Oh nee super dom, vanochtend op mijn werk gauw geoogst. Was vergeten dat er een event kwam:oops:
     
    knoepertje vindt dit leuk.
  12. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Misschien wel juist, maar interpreteer jij het misschien anders, dat weet ik niet heb nl nog niet naar de tabel van Miekje gekeken.
    Miekjes tabellen kloppen bijna altijd wel.

    Zal zo eens naar deze tabel kijken.

    Nee hoor Miekjes tabel klopt als een bus, alleen ben jij er van uit gegaan dat je maar 1 smaak hoeft in te leveren maar dat zijn er dus 2 per fase. En dan moet je dus per fase 2 smaken kiezen dus 2x een kolom van boven naar beneden inleveren.
    Dus 88 fancy en 76 curvy per totale fase
     
    Laatste bewerkt: 4 Oktober 2018
    -freedom5555- en harm-jan70 vinden dit leuk.
  13. mmans

    mmans Forum-hertog

    Hoi Miekje,
    allereerst hartelijk dank voor je supermooie excel-blad.
    Wil je wel nog eens naar level 9, 10 en 11 kijken?? Daar is geen chocosmurrie nodig, maar je hebt er wel aantallen voor ingevuld.
    Of ik kijk niet goed :oops:
     
    Laatste bewerkt: 4 Oktober 2018
  14. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    Je hebt gelijk hoor, maar ik baseer me op de getallen die aan het "einde" van de tabel staan van Miekje...... !
     
  15. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    oepsie je hebt gelijk met de aantallen
    zal het direct aanpassen
    dank je wel voor het goede rekenwerk
     
    -freedom5555- vindt dit leuk.
  16. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    Tja Miekje die chocoladsaus zaait verwarring hé....;)
     
    knoepertje en janniekwak vinden dit leuk.
  17. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Nee hoor
    gewoon de vermoeidheid
     
    knoepertje, janniekwak en -matthias1952- vinden dit leuk.
  18. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    Kan ik aannemen, het is gewoonweg tablet na tablet...….:wuerg: een dikke proficiaaaaat hoor voor al je werk......
     
    knoepertje vindt dit leuk.
  19. mmans

    mmans Forum-hertog

    In de levels 9, 10 en 11 heb je OF niets OF vanille OF aardbei nodig. Maar niet alles :)
    Dus dat scheelt dan alweer eens stukje, tenminste.... als je zover kunt komen :)
     
    knoepertje vindt dit leuk.
  20. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Normaal laat ik de tabel rekenen
    Had geen zin om alles te selecteren deze keer........
    Niet meer doen dus


    @mmans ik ga eerst hapje eten en dan aanpassen je hebt helemaal gelijk

    sugt net al 2 weken vakantie geweest ben er weer aan toe dus
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.