Praatgroep Frappé Olé! Pijpleidingen event

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 22 November 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolters63

    wolters63 Regelmatige auteur

    opa gefeliciteerd
     
    daisy17858 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  2. Toos123

    Toos123 Junior expert

    Dank jullie wel voor het antwoord. Dan nog ff flink wat sterren sparen voor de boom om de bekers te activeren.;)
     
    boermars, daisy17858, eevee60 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Tot die tijd helpt het om de bekers mee te nemen naar een ander veld, maar dan zijn de bekers wel tijd nodig om actief te worden op dat veld. Dus een veld oogsten, dan de bekers verplaatsen, dan het vorige veld zaaien en water geven, dan F5 en dan het volgende veld oogsten, de bekers weer verplaatsen, etc.
    Hoe hoger de bekers, hoe meer het helpt. De makkelijkste manier is om te kijken naar boomfruit op de markt. Op dit moment is het nog duur van het oogstfeest, maar binnen een paar dagen kun je vermoedelijk fruit kopen voor ongeveer 1,5x de waarde.

    Bij de start helpt het dus vaak om al je 20-uurs bomen te plaatsen, je stallen die meer ep geven dan je langste gewas en verder je langste gewas.
    Wanneer je nachten niet erg lang zijn, is het nu verstandig om s'nachts rozen te plaatsen en overdag 2x eventgewas te doen aangevuld met kort gewas. Als korte gewassen niet uitkomen, kun je voor s'nachts ook een langer gewas kiezen.
    En natuurlijk met kwartveldjes en WAC, zodat je de eventgewassen kunt halen en daarnaast andere gewassen kunt verbouwen die uitkomen met de tijd. Wanneer je hazelnoten of uien zaait s'nachts, kun je die verkopen en de WAC weer voor terugkopen.
     
    daisy17858, eevee60, Daxter1966 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. boer59

    boer59 Actieve auteur

    hoe krijg ik level 6 af ??????????????????
     
    daisy17858, eevee60 en bjorke-annika vinden dit leuk.
  5. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    daisy17858 en eevee60 vinden dit leuk.
  6. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    ik denk dat ik het niet snap...ik heb mijn opdrachten gedaan alles is aangevinkt en toch blijft bij elke opdracht het pijpje staan van gepland....wat doe ik verkeerd ?
     
    daisy17858 en eevee60 vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je kunt overal de pijpleiding vast leggen, ook al heb je geen gewas. Pas wanneer je de pijpleidingen gemaakt hebt in de molen, kun je de prijzen incasseren. En wanneer je ze dan allemaal hebt gehad, kun je weer overnieuw beginnen.
     
    boermars, daisy17858 en eevee60 vinden dit leuk.
  8. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    thnx coco...nu snap ik het ...de weinig leiding momenteel ...
     
    eevee60 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  9. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Mijn molentje draait pijpjes:music:
     
  10. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Wat doen 7uurs gewassen er lang over... verveel mij, al is er genoeg te doen maar heb nergens zin in :sleepy:
     
  11. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    hier idem...7 uurs gewas is niet mijn ding en dan slaat de verveling heel snel toe ...ik heb al extra korter gewas op de bahamarama gezet ...kan ik toch nog klein beetje boeren...
     
  12. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Ik ben er wel blij mee , want nou kan ik het beter aanpassen aan de tijd.
    Op baha kan ik kiezen kort lang enz...
    Met een korter gewas staat er vaak iets lang klaar te zijn.
     
    daisy17858 en *Willeke* vinden dit leuk.
  13. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Vindt dit niet echt een spannend event door de lange gewasduur, de winkel is wel goed gevuld.
     
    daisy17858, eevee60 en meggy1960 vinden dit leuk.
  14. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    De tijd voor de gewassen is echt....:wuerg:

    Ik heb de eerste 3 af. xD

    Ik heb alles pijpleidingen gemaakt met alle muntjes er in meegenomen, die staan klaar. Ik druk op groene knopje en gaat vanzelf aan de gang volgens mijn voorbeeld. :music:

    Als ik alle 10 kan maken dan kost het mij aan gewas 8840 en aan di 880.
    Nodig aan rechte pijpjes 188 en kromme pijpjes 168. Dit scheelt 44 pijpjes in totaal. xD Ik heb dan wel wat prijsjes overgeslagen, maar dat geeft niet. Ik ga voor de wolk met items en voor de stallen in de winkel. :music:

    Update: Pijpleiding 4 is ook af. Nu aan muntjes 239.
    Op naar nr 5.
     
    Laatste bewerkt: 24 November 2017
  15. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Het duurt wel erg lang inderdaad met dat eventgewas. Maar toch vind ik dit wel een leuk event, omdat er ook voor een beginner best wat te halen valt (in tegenstelling tot het oogsevent bijvoorbeeld, dat was voor mij echt geen doen). Met een beetje mazzel kan ik over een uurtje de derde puzzel afmaken, en dan sla ik inderdaad de kleine mestprijsjes maar over als dat pijpjes scheelt.
     
    eevee60 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  16. -butterfly-

    -butterfly- Forumkenner

    Wilde het ook op deze manier doen en dankzij het schema van Miekje gaat het super makkelijk. :)
     
    blackscorpion64, eevee60 en schaapje52 vinden dit leuk.
  17. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ben afgeweken van schema van Miekje zodat ik minder gewassen en di nodig heb. Kost wel wat kleine prijsjes, maar dan kan ik hopelijk de wolk met items en 2x stallen nemen. Ik loop dan 1x alle 10 en 1x nr 1 en dan is het binnen. xD Als het lukt natuurlijk.
     
  18. -butterfly-

    -butterfly- Forumkenner

    Schaapje, neem je dan van elke leiding die je maakt alle muntjes mee, of sla je daar ook van over??
     
    blackscorpion64, eevee60 en schaapje52 vinden dit leuk.
  19. anniemax58

    anniemax58 Gevorderde

    jullij mogen het spel wel beter uit leggen niet iedereen snapt jullie uitleg ben geen professor
     
    blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  20. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb alle muntjes gebruikt bij alle 10. Wel wat mest, ep en tep niet meegenomen als prijs. Wel de stallen meegenomen in het geheel. Bij 2 stuks heb ik wel alles gedaan, daar kwam ik niet weg met dingen overslaan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.