Praatgroep - Frappé Olé! #2

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 26 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Ja ga ik denk ik doen ja. Lichte twijfel nog omdat ik vorige jaar het leggen van die pijpleidingen heel leuk vond, beetje puzzelen enzo. Maar op zich is er nog genoeg aan andere dingen te doen.
    Ik kom er net door jou achter dat ik helemaal geen koekoeksverblijf had, alleen de werkstal. Ik vond al dat mijn voorraad hard ging (maar waar die koekoeken dan vandaan komen?). Nu de stal maar even aangeschaft.
     
    Reggaefeeks, janniekwak en Borkie vinden dit leuk.
  2. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Ik dacht dat er een hele tijd (een jaar of meer) terug een event is geweest waar de koekoeken uit andere stallen kwamen. Hierdoor heb ik ook een leuk voorraadje.
     
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat is al ongeveer 3 jaar terug. Ze konden eerst ook niet verhandeld worden. Toen dat eenmaal wel kon heb ik er heel veel opgekocht. En gelukkig niet ingeleverd met het oogstfeest. Al 2 jaar niet, en het jaar daarvoor heb ik niet meegedaan met het inleveren bij het oogstfeest, maar toen had ik ze volgens mij ook al.
     
    Borkie, Eleonore_84 en hendrika73 vinden dit leuk.
  4. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

     
    Borkie en Eleonore_84 vinden dit leuk.
  5. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Ah dan zal dat het zijn. Drie jaar geleden speelde ik volgens mij al wel al, in ieder geval voordat Baharama bestond. Alleen ben ik er een hele poos uit geweest dus dat zal ik me dan wel niet meer herinneren. Maar dat die koekoeken ergens uitkwamen staat me nog wel vaag bij.
     
    Borkie, -matthias1952- en hendrika73 vinden dit leuk.
  6. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Bahamarama is in 2011 al gekomen. Wanneer je al voor die tijd speelde, hoor je echt bij de oude spelers. Begin 2010 is het spel online gegaan.
     
    rikmark en Borkie vinden dit leuk.
  7. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Mm ga twijfelen nu, maar kan het niet checken omdat het forum alleen info heeft vanaf 2013. Het spel was destijds wel heel anders, ik leverde toen nog vooral aan de dieren in het woonhuis en af en toe een quest. Heel af en toe was er een event maar vooral de volle maan events staan me nog bij. Ik weet ook nog dat er een chatbox kwam, en dat ik daar nog actief in heb zitten chatten. Was teleurgesteld dat deze verdwenen was toen ik vorig jaar in het spel terug keerde. Er was in ieder geen bonenstaak, geen ambachten, kuikenschool, plantenveredeling of apart volle maans veld. Wel was er (heel veel terugkerend) onkruid, elke dag bommel en sid die soms langs kwam.
    Ik denk dat ik in 2013 voor het laatst gespeeld heb en in 2017 weer ben terug gekeerd. In 2012 heb ik sowieso gespeeld, 2011 weet ik niet zeker.

    Sorry voor de offtopic :oops:
     
  8. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik heb mijn account aangemaakt in 2012 of zo, maar toen ben ik niet verder gekomen dan level 2 :oops: .
     
    simmeke54, rikmark, -Coco1968- en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. thea1963

    thea1963 Forum freak


    Klopt, dat was 20 mei 2014 volgens deze faq https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/f-a-q-fokken-met-de-koekoek-tijdelijk-event.10538/

    Ik twijfel nog of dat ik voor de wolkenrij ga of de losse dingen in de shop met aankomend event, ligt er helemaal aan hoe de droprate is -.-
     
  10. FarmerJuline

    FarmerJuline Regelmatige auteur

    ik weet nog dat je "vliegpunten"moest halen voordat je op Bahamarama kon komen :) En volle maan veld kreeg je door met een knop het hoofdveld te veranderen :D Ik ben toen gekomen tot level 79 . jaren niet gespeeld. Vorig jaar opeens weer zin erin en ik weet dat ik de eerste keren suf heb gezocht naar Bahamarama. Wist ik veel dat je nu met een boot moest ipv een vliegtuig...
     
    ndvdschee, -matthias1952-, Borkie en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Ja dit weet ik ook nog :D, ik begreep ook niet waar Bahamarama was. Ik heb net trouwens sieritems uit 2011 op mijn land gevonden dus toen was ik er wel echt al.
     
    -matthias1952-, Borkie en -Coco1968- vinden dit leuk.
  12. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Zo tip is aangepast en toch nog verandering in het pijpleidingen schema gedaan.
    De routes zijn voor zo min mogelijk gewas en drops zoveel mogelijk stermunten halen:p
     
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dank je wel, weet je dan misschien ook hoeveel munten je waarvoor krijgt? Ik heb ook een link naar een Duitse site gevolgd, daar stond wel bij hoeveel punten een schema opleverde, maar niet hoeveel wat oplevert. (dus of bijvoorbeeld iedere munt 10 punten is, of dat dit oploopt 5,15,25, of dit per kleur verschilt.)
    Als ik het in je schema goed zie, is een omweg van 6 vakjes nog wel interessant, maar van 8 niet meer.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  14. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    onderaan staat hoeveel je nodig hebt per level
    en is allemaal rond de 11-12 gewas per stermunt en ongeveer 1,2-1,4 drop per munt.
    Voor waar hoeveel muntjes verwijs ik naar de duitse fansiteplaatjes
     
    Borkie en kakelot69 vinden dit leuk.
  15. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nou ik ga er toch maar weer voor. Toevallig moet ik morgen vroeg beginnen, dus dan kan ik toch nog redelijk op tijd aan het vermeerderen. En mijn dochter bood aan op werkdagen voor me te zaaien en te oogsten (op mijn eigen laptop dus mijn inloggegevens heeft ze niet nodig :music:). En dan zie ik wel waar het schip strandt. Ik heb nu wel betere gewassen dan de vorige keer en toen ben ik nog tot level negen gekomen, dus je weet maar nooit. In ieder geval haal ik wel eerst de leuke dingen weg, stallen en stekjes en KC en zo.
     
    -matthias1952- en Borkie vinden dit leuk.
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het maakt weinig uit of je haar je inloggegevens geeft of de laptop waarop ze standaard staan ingevuld. Het gaat om het risico wat geheel voor jou is wanneer op eens al je opgespaarde TG weg zijn. Per ongeluk supermest gekocht omdat het water niet snel genoeg ging bijvoorbeeld. Heb ik zelf een paar keer gedaan.
    Maar er zijn regelmatig meldingen geweest dat er op het spel veel verdwenen is, en vaak lijkt het dan toch om iets op de eigen laptop/pc te zijn. Dus een zeer bekende die iets heeft uitgehaald.
    Toch zijn er nog steeds veel spelers die wel iemand hebben die voor ze speelt. Het is alleen geheel op eigen risico.

    Verder zou ik niet te snel inleveren. Misschien is de wolkenrij met sieritems dan toch net interessanter dan al het losse spul. Je komt nu vast verder dan de vorige keer.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  17. mmans

    mmans Forum-hertog

    Vorige keer mochten we toch nog een tweede rondje maken? Dit keer zie ik daar niets over staan.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  18. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Je mag zo veel rondjes maken als je wilt
    staat wel ergens in de faq verstopt ben ik zeker van
     
    Borkie vindt dit leuk.
  19. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nee daar ben ik al uit: ik heb echt liever de losse spullen dan de wolkenrij. De rij geeft alleen EP en dan duurt het maar wat langer.

    En SV kopen gaat dochter niet lukken: ik heb namelijk geen TG xD . Het enige wat er kan gebeuren is dat ze per ongeluk mijn SM en Susi's op maakt en in dat geval gaat ze gewoon drie weken op water en brood.
     
    Borkie, simmeke54, katbla en 10 anderen vinden dit leuk.
  20. rohba.

    rohba. Forumleerling

    Gelukkig is de Piñata Party al een paar dagen klaar dus kan ik gelijk beginnen aan dit event. Maar wat een tempo met de events. De voorraad is overal wel goed afgenomen want de prijzen die gevraagd worden op de markt is echt niet meer normaal.
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.