Praatgroep fokevent Overal bulten

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 12 December 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jo-russel

    jo-russel Forumleerling

    Ik kan het sieritem nergens plaatsen...blijft rood.:cry: Heb het spel al ververst en meerder velden geprobeerd. Meer mensen hier last van of doe ik iets niet goed?
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  2. Rozie67

    Rozie67 Gevorderde

    Ik heb hem op schateiland geplaatst geen probleem mee gehad.

    Kon trouwens ook die 4 gewassen van het malala event op schateiland plaatsen.
     
    blackscorpion64 en daisy17858 vinden dit leuk.
  3. Betsy64

    Betsy64 Forumleerling

    Alleen daarom is dit event al leuk! xD
     
  4. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Zet je wel eerst de basis eronder? Die heet woestijnwonder. Daarna pas de upgrades (mooi woestijnwonder) eroverheen zetten.
    Wat ook nog kan, is dat je geen akkertje vrij hebt. Dan zou je een kwartakkertje moeten verwijderen.
     
  5. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Hier het event af
     
  6. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dit is een mooie lijst, alleen heb ik nu geen archelogen meer. Heb nog super veel sneeukamelen. Wil het daar eigenlijk mee gaan doen. De mummy's heb ik al bij kastelen in het zand ingeleverd, had er 2 van.
    Ronde 1 is trouwens gelopen :)

    Op na ronde twee. Maar daar heb ik voor nu nog niet voldoende punten voor. Dus eerst weer even fokken. Heb tot nu toe 75x gefokt en er zit nog 25x fokken in de megastal.
     
  7. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Als mijn huisdieren klaar zijn de motel legen en dan eens kijken.'
    Tot nu toe 150 keer gefokt, 1e keer 100x alleen gewone 2e keer alle levels 2 en hoger kon hier precies uit.
    OP de andere accounts 1x 4 gewone en 3x 4gewone kamelen.
     
    blackscorpion64 en daisy17858 vinden dit leuk.
  8. jo-russel

    jo-russel Forumleerling

    Ahum dat was het probleem dus:oops: Dank voor je reactiexD lag dus toch aan mij niet goed gelezen in de FAQ. Dacht dat de basis ook in het totaal pakketje zat.
     
  9. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Hier al druk aan het verkopen. De archeologen verkopen goedxD
     
  10. firstfranky70

    firstfranky70 Forumleerling

    heel leuk allemaal .
    maar aangezien ik nog lang niet bij de kamelen ben op bahamerama kan ik dus niet mee doen met dit event .
    wat ik dan wel vreemd vind dat er 600 tg in gezet kan worden om gouden bananen te kopen .
    als je nog niet zover in het spel bent heb je toch ook niet zoveel tg s ?
    weer zoon event waar je dus eigenlijk voor moet betalen .
    ik vind het een geweldig spel en speel het graag met name ook de events maar heb niet de mogelijkheid om met geld te gooien ..jammer maar helaas dit event gaat dus aan mijn neus voorbij .
    ook kan ik veel events niet afkrijgen .
    is daar misschien toch een oplossing voor zonder dat het geld moet kosten?

    ik zie ook dat er een hoop mensen zijn die op bahamerama verder in level zijn dan op farmerama. hoe kan dit eigenlijk?
    ik zelf zit op level 71 farmerama en op level 34 bahamerama .
     
    kimmie2012, blackscorpion64 en sproetje06 vinden dit leuk.
  11. janjoke

    janjoke Doorzetter

    Het investeren in deze quest is wel erg duur 1 archeoloog kameel levert bij verkoop al gauw 2.350.000 BD op . In de quest maar 100.000 BD tegen waarde. Sorry ik sla deze quest maar even over denk ik. Lijkt een beetje op flessen-trekkerij. Mids ik het niet goed begrijp.

    Groet janjok
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  12. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Hierboven op een eerdere pagina staat een stukje geschreven door een andere boer. Daar sluit ik mij volledig bij aan. Ik speel dit spel al vanaf 2013 (zijn er veel die het langer dan mij spelen), voor mij en anderen was het aan het begin ook niet mogelijk om events uit te spelen. Dat was voor mij toen ook geen doel. Ik probeerde het eerste sieritem te behalen of veel punten te halen zodat ik weer een level verder kwam. Aan het begin waren er helemaal geen staken, toen die in het spel kwamen had ik ze nog niet vrijgespeeld en later kon ik events nog niet halen. Dan keek ik welk sieritem ik wilde hebben en hoe ik dat kon krijgen.

    Het spel bied je de mogelijkheid om voor 600TG GB te kopen zodat je de fok vrij kunt spelen. Als je altijd de bios gebruikt en nooit stekjes of stallen koopt of toch geld er in wilt steken is het een optie.

    Wat betreft zou laatste vraag. Baha telde eerst anders en is later in het spel gekomen. Voor spelers die het al vrij hadden toen de level omgegooid werd zijn daardoor verder op baha dan op de farm. o_Ok het levelen op baha vraagt minder TEP dan het levelen op de farm.

    Hoe je een event kunt afkrijgen zonder geld er in te steken? Denk dat het verstandiger is om je doel bij te stellen. Kijken wat je wilt en wat haalbaar is en daar voor gaan.

    Het vorige event was goed te doen voor bijna iedereen, die zijn voor de boeren die verder zijn makkelijk te halen. o_Ok wij willen graag een uitdaging in het spel houden. Vandaar de verschillende events en verschillende niveaus om het te halen.

    Succes met het spel en je doelen.
     
  13. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Het eerste item heet woestijnwonder, ik kreeg hem eerst ook niet geplaatst omdat de upgrades mooi woestijnwonder heten, misschien is dat het.
     
    blackscorpion64, daisy17858 en Rozie67 vinden dit leuk.
  14. Errim

    Errim Regelmatige auteur

    Net de tweede ronde gelopen. Pfff wat een gefok :) Ik had niet veel meevallers; heb ongeveer 500sv moeten gebruiken, maar ben erg blij met alle cadeautjes!
    Nu de 1100 kamelen verkopen, die ik over heb :p
     
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je zult merken dat het vanaf nu gemakkelijker is om op Bahamarama te levelen dan op Farmerama. Helemaal als je het regenwoud er bij vrij speelt.
    Wanneer je de fok nog niet hebt vrijgespeeld, is de kans inderdaad ook groot dat je geen 600 TG hebt uit de bioscoop. Dat is dus inderdaad bedoeld voor de groep die er geld voor over heeft om zo snel mogelijk verder te komen in het spel.

    Het leuke van deze babyboom is wel dat je verder kunt met de magische bonenstaak, want ik vermoed dat je de bonenstaak ook nog niet vrijgespeeld hebt. Wanneer je deze hebt vrijgespeeld is het misschien handig om eerst rustig aan te doen met fokken en te zorgen dat je redelijk wat supervoer op voorraad krijgt zodat je mee kunt doen met andere fokevents. We hebben iedere maand een fokevent.

    Het is inderdaad zo dat veel events alleen haalbaar zijn voor de gevorderde speler met voldoende tijd. Voor een groot gedeelte van de overige spelers telt dat ze met wat echt geld het event dan toch nog kunnen halen. Spelers die dat niet willen of kunnen, moeten kijken welke prijzen interessant zijn en genoegen nemen met delen van een event.
    Zo was het schoolevent voor iedereen even goed te doen, maar als je niet voldoende tijd had de deelprijzen ook heel leuk.
    Dat telt nu ook met het kamelenevent. Bijna iedere fase vind ik de moeite, ook zonder dat je de volgende fase kunt doen.

    Wanneer je regelmatig mee praat over wat je leuk en minder leuk vind aan een event en hoe ver je bent, wordt je met zaaievents met dropitems vaak wel geholpen met een WAC en dropitems waardoor events (als je voldoende tijd hebt) vanaf level 70 toch wel ongeveer te halen zijn.
    Ik betwijfel toch echt of je 600 TG bijelkaar kunt krijgen uit de bios als je nog niet bij de kamelenfok kunt. En of het handig is zoveel TG op te sparen ipv voor het extra ambachtsslot bij Renzo te gaan met eventueel ook verschillende recepten.
    Ik denk dat niet alleen de spelers van voor de omzetting verder zijn op Bahamarama, maar alle latere spelers vanaf ongeveer level 80 ook.
     
    kimmie2012 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  16. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik vind 600 tg om een fok vrij te spelen ook heel veel. Is toch gauw 20 euro. Dat zou ik er niet voor over hebben

    Inmiddels ook klaar met de kattenquest
     
    Laatste bewerkt: 14 December 2016
  17. hwjstolwijk

    hwjstolwijk Alwetend orakel

    vraagje die kist die kan verdienen
    kan je die ook met de knechten oogsten, of handmatig zoals bij de huisdieren
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De fok alleen is 200 TG. Voor 600 TG heb je 75 GB waar je mee kunt doen en laten wat je wilt. Dus geen 20 euro voor het fokken, maar 20 euro of meer om sneller bij de gevorderde spelers te horen. (je kunt dus eerst met 75 GB delen van de tempel vrijkopen en dan naar keuze nog 200 TG neertellen voor het fokken)
    Ik zou het geld er ook niet voor over hebben. Het is maar een spelletje, wat zonder geld niet lukt gaat over. Maar er zijn gelukkig ook spelers die er anders over denken, en dan kan dit een mooi moment zijn voor een boost als je nog niet zover bent in het spel.
     
    blackscorpion64 en annigjen vinden dit leuk.
  19. jolars

    jolars Gevorderde


    Dit staat in de faq:*Kist vol boerderijbenodigdheden
    Terug te vinden in je inventaris onder het vaasje en tabblad 'consumptiegoederen'

    Je kunt via de bouwknecht (of links in je scherm) je inventaris kiezen, dan decovaasje, dan de kist boerderijbenodigdheden.
    (Net als de kist ambachtsbenodigheden of vrolijke dieren.)

    Maar je kan de kist niet met de maaidorser oogsten.
    Hoop dat dit een antwoord is op je vraag.:)
     
    Rozie67 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  20. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    En kun je dan kiezen hoeveel je opent? Het gereedschap ging bij mij laatst allemaal tegelijk open.
    Met deze kistjes is het wel erg jammer als je teveel mest of draaien krijgt omdat er teveel kistjes tegelijk opengaan.
     
    eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.