Praatgroep - fokevent Konijnenliefde

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 6 Februari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daveek1980

daveek1980 Gevorderde

Nee Anjers nog niet. Ik heb de keuze op roos laten vallen door de zeer hoge dropkans op de grijparm. Deze zet ik dan in voor quests

Borkie vindt dit leuk.
  2. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Nou, als ik het dan nog een keer mag melden. Je bent bij de rozen de sm-liefde en de duo mestliefde nodig van de veredelingen. De rest is overbodig. In de volgende reactie heb je het over de grijparm, deze moet je dan wel activeren en heb je alle ruimte voor.

Vervolgens is het na het inzetten van de kastanjerij, witte onschuld en stol voldoende om supermest te geven. Water en mest kun je overslaan.
    Succes met de volgende ronde. Ik geef de voorkeur aan de zwaardlelies omdat die de houten hamer vaak droppen (die veredeling dus ook geactiveerd.)

3. daveek1980

daveek1980 Gevorderde

• dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik 'bewerk' als je iets toe wilt voegen

Ik heb ze alle vier geactiveerd zonder water en mest zijn ze niet direct klaar. Zie ik iets over het hoofd?

Correctie!! ik heb het getest. Klopt wat je zegt, Scheelt weer water en mest! bedankt voor de tip Coco!

Laatst bewerkt door moderator: 7 Februari 2018
  4. -Coco1968-

Water maakt niet zoveel als je met knechten werkt, mest is vaak wel duur. Gewoontegetrouw begin ik ook vaak met water en doe dan pas supermest. Na een paar keer klikken weet ik weer dat ik tijd aan het verspillen ben.

5. AHaW70

AHaW70 Forum-hertog

Mag de kastanjewolk alsjeblieft in de herhaling?????

lovely, Borkie, Reggaefeeks en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Boerinneke100

Boerinneke100 Gevorderde

Vind ik ook! Onmogelijk om die toen te halen. Tegen TG zit er ook niet in. Probeer alles gratis te doen.

Wanneer krijgen we een BB? Pretty pretty please:inlove:

Jippieeeeh kzie dat ie der is Dankjewel!!

Laatste bewerkt: 8 Februari 2018
    Borkie en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  7. thea1963

thea1963 Forum freak

https://board-nl.farmerama.com/inde...bieding-en-babyboom-9-11-februari-2018.28681/ :)

Hier uit me kwartakkers anjers en honingmeloenen

28 bronzen
    17 zilveren
    15 gouden medailles

(Een heel stuk minder dan gisterenmiddag tijdens me eerste oogst :( )

Laatste bewerkt: 8 Februari 2018
    Borkie vindt dit leuk.
  8. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Ik heb fase 8 nu afgerond met de medailles ik ben tot nu toe nog geen 24 uur al zeer tevreden.
    Ik moet wel zeggen dat uitgezonderd smorgens vroeg het gewas nooit langer dan 5 minuten klaar is als ik ga oogsten.
    Hoogste rendement zeg maar.

Borkie en janniekwak vinden dit leuk.
  9. Eleonore_84

Eleonore_84 Regelmatige auteur

Ik ben even benieuwd of dit voor mij al een optie zou kunnen zijn om meer drops te kunnen bemachtigen. Ik heb de kastanjerij niet maar heb wel waterliefde en duomestliefde gevonden bij de rozen. Ik ben nog op zoek naar de sm-liefde.

Bij de anjers heb ik ook wel al iets veredeld maar kan nu niet zien wat omdat ik de potten vol heb gezet met rozen.

Is het al een goed plan om rozen op comfortvelden te zetten met de veredelingen waterliefde en duomestliefde? En dat ik dan water, mest en supermest gebruik? Zijn de witte onschuld en stol dan ook nog echt nodig?

Borkie vindt dit leuk.
  10. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ik zou geen comfortvelden gebruiken. Ze duren 4 x zo lang, geven 3x gewas, en 2 x drops. Dus als je ze supermest geeft, duren ze nog net zo lang als 2 x gewoon rozen neerzetten. Daar win je dus weinig mee en het kost je wel supermest.

Ik zou de rozen en in de toekomst zeker ook de anjers wel gebruiken als niet-eventgewas bijvoorbeeld in de nacht, of als je wat lang van huis bent. Die duren dan (zonder supermest) korter dan normaal en geven toch de volle kans op drops. En in de gewonnen tijd kan je weer extra drops krijgen van je akkers.

Borkie vindt dit leuk.
  11. lijebouwman

lijebouwman Forummeester

Al iemand getest met de luxe parfum?
    Meer overslag dan normaal en hoeveel zet je per fok in?

Borkie vindt dit leuk.
  12. Eleonore_84

Ik ben even in de war wanneer je nu wel of niet hele akkers zet. Als je met supermest werkt dan gebruik je hele akkers maar dan is het denk ik niet de bedoeling om dit 's nachts neer te zetten? 's nachts zijn de kwartakkers met anjers en water misschien weer beter? Heb ik die veredelingen dan 's nachts wel nodig?

Snapt het niet meer :eek:

Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  13. farmermikkie

Sommige veredelingen werken bijvoorbeeld bij water geven, andere alleen bij gebruik van supermest. Dus ook als je geen supermest gebruikt, maar wel water, is je gewas nog steeds sneller klaar dan zonder veredelingen.

Hele akkers is niet hetzelfde als comfortakkers.
    Comfortakkers zijn altijd grote akkers, en duren dus 4 x zo lang als een gewone grote (hele) akker. Met supermest nog altijd 2 x zo lang. Dan kan je beter gewone grote akkers neerleggen, en die 2 x oogsten in dezelfde tijd dat je een comfortakker met supermest 1 x kunt oogsten.
    En als je knechten hebt, of geen moeite hebt met kwartakkers en toch al WAC hebt aanstaan, kan je beter kwartakkers neerleggen. Omdat dan je opbrengst aan gewas veel groter is. (En bij heeeel lang gewas de dropkans ook hoger kan zijn.)

Er is een reden waarom sommige spelers comfortakkers gebruiken tijdens een event: deze spelers hebben alle belangrijke veredelingen binnen voor een gewas, en daarnaast hebben zij een bonestaakrij, die supermest versnelt (in de volksmond de kastanjerij genoemd, officieel heet hij Wolkenrij oogstfeest 2014). Als ze dan ook nog een stol en een witte onschuld in de buffs hebben staan, en supermest geven, zijn die comfortakkers direct klaar. Dus je zaait, en hoppa, direct oogsten. En omdat comfortakkers 2 x zoveel kans geven op een drop, geeft dit dus heel snel heel veel drops.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is :oops:
    Het is ingewikkelde materie.

Borkie, -matthias1952- en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  14. Eleonore_84

Dank je voor je uitleg. Vind het nog steeds lastig om te bepalen wat nu handig is. 's nachts kwartakkers met anjers en water (en even kijken of er een water / tijdsveredeling is voor de anjer). En ik dacht eigenlijk dat ik misschien overdag de rozen zodanig op hele akkers kan verkorten met supermest en veredelingen dat ik daar ook nog wat extra drops uit kon halen. Maar misschien heb ik dan echt die smliefde nog nodig voordat dat de moeite waard is.

Borkie vindt dit leuk.
  15. farmermikkie

Ik denk dat je op de goede weg bent.
    Inderdaad anjers in de nacht, liever op kwartakkers dan op hele akkers. Zonder supermest, maar liefst wel met veredelingen die de anjers versnellen.
    En als je een hele korte nacht maakt, zou je ook rozen op kwartakkers zonder supermest kunnen doen.

Overdag kan je rozen doen op grote akkers met supermest, maar dat zou ik wel pas doen als je de veredeling bij de rozen hebt voor snellere supermest. En dan wel een stol en witte onschuld erbij nemen. Dan zijn je rozen zeker niet meteen klaar, maar wel veel sneller. En dat is goed voor de drops.
    Een goed moment om dit te doen, is bij de start van een event, als je toch al een stol en witte onschuld in je buffs hebt staan, om je nieuwe eventgewas te vermeerderen. Later tijdens het event kan natuurlijk ook, alleen moet je dan nog een keer een stol en een witte onschuld gebruiken.

Je hebt 4 plekjes om veredelingen in te zetten (veredelingen zijn pas actief als je ze daar neer zet). Dus is het wel even puzzelen welke veredelingen je gebruikt, als je zowel rozen als anjers wilt gebruiken.
    Die 4 plekjes kan je uitbreiden naar 6, maar dat kost flink wat TG.
    Je kunt veredelingen wel wisselen, maar dan duurt het 24 uur voordat je de nieuwe in kan zetten (tenzij je TG gebruikt, dan kan het direct.)

Borkie en Eleonore_84 vinden dit leuk.
  16. sinkieboy

sinkieboy Commandant van het forum

De 1ste wolkenrij is binnen en heb momenteel nog 5 gouden, 19 zilveren en 84 zilveren medailles over.

-freedom5555-, Borkie, BoerAnnelies en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Eleonore_84

Ok helder nu! :D
    Alleen nog even puzzelen inderdaad.

18. -Coco1968-

Supermest halveert de tijd, met rune uit de boom duurt een gewas nog 40% van de tijd, met witte onschuld erbij nog 30% en met een stol nog maar 25%. Wanneer ik supermest gebruik, gebruik ik ook altijd een witte onschuld, als ik het slot vrij heb ook een stol.
    De veredelingen gaan helaas niet van de originele tijd af, hoe dat precies werkt heb ik ooit na kunnen rekenen, maar dat weet ik niet meer precies. In ieder geval is nog 20% sneller nog een leuke tijd. Wanneer dat interessant is, en je daar voldoende supermest voor hebt, bepaal je zelf. Grote velden zijn in ieder geval effectiever dan kwartveldjes. En wanneer je de rozen binnen 2 uur klaar kunt hebben op comfortvelden, dan verdubbeld wel je kans op een dropitem. Wanneer je al van vrijwel ieder veld een drop krijgt, is dat voor de drops niet de moeite, maar zoals nu voor de medailles is dat wel de moeite.

Ik vind anjers voor de nacht erg lang duren. Het lukt mij niet om daarnaast dan nog 3x eventgewas te doen met alleen water. Persoonlijk zou ik dus voor een korter gewas gaan. Daarom hebben ook meerdere spelers een veredeling van de hazelnoten, koolraap of uien. Wanneer je daar vroegrijp of waterliefde hebt, is dat een leuke tijd voor de nacht. Van de rozen heb ik geen veredelingen, maar zonder vind ik dat een leuke tijd voor de nacht.

19. Eleonore_84

Ja het is wel een idee om als ik klaar ben met de veredelingen van de rozen en anjers, naar veredelingen te gaan zoeken bij de uien. Maar omdat ik anjers nu veel gebruik ter voorbereiding voor events kan ik die veredeling(en) wel goed gebruiken. En dan later in een event 's nachts overschakelen op een ander gewas.

Ik krijg op dit moment in ieder geval met het oogsten van de valentijnsrozen minder dan 12 mandjes per veld. Dat zou met hele velden beter kunnen (met supermest enzo).

Ik heb dat ook proberen uit te rekenen, hoe de veredelingen zich vertalen naar de tijdsduur maar het lag dus niet aan mij dat ik er niet uitkwam :music:

Borkie vindt dit leuk.
  20. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Ik heb een ienimini testje gedaan .5 fokmotels met witte olifanten . 1 met o parfum ,1 met 1 parfum ,1 met 2parfum ,1 met 3 parfum en 1 met 4 parfum . Uit alle 5 kwam maar 1 gevlekte olifant dus geen enkele overslag bij alle 5 .
    Of het werkt alleen met babyboom maar ik heb er al niet al te veel vertrouwen meer in .
    De test was te klein om echt resultaat te zien dat weet ik maar toch

Borkie, -matthias1952- en farmermikkie vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.