Praatgroep - fokevent Konijnenliefde

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 6 Februari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Net even een fok aangezet, je kunt dus 4 parfum en 4 luxeparfum tegelijk gebruiken. Luxeparfum verkort de foktijd niet.
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  2. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik wacht nog even met fokken tot ik een roze gelei in de strijd kan werpen, al mijn slots staan vol namelijk.
     
    Borkie en Daxter1966 vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik was geen slot nodig, toch niet van plan om vandaag leeg te halen.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  4. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    7 cadeautjes binnen en 1 miljoen van cadeautje 8 ingeleverd. Alleen met medailles en daar waar nodig om mooi uit te komen met de punten Baha dieren ingeleverd. 50 volgezet in het fokmotel, babyboom komt vast dit weekend :), dan eens kijken hoe het gaat met dat superparfum.
     
    LucieSchreurs en Borkie vinden dit leuk.
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik heb er nu ook al zeven binnen, ik ben stomverbaasd xD

    Ik heb net als Jeanie medailles gebruikt met een paar dieren om bij te passen zegmaar. Straks haal ik per ongeluk nog een wolkenrij, dat zou wat wezen xD
     
  6. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Ik fok ook niet maar doe het met de medailles die ik binnen krijg. Zie wel waar het schip strand....
     
    _Jeanie_, Borkie, -Coco1968- en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Oh ik heb al wel een beetje gefokt, vanwege de koekoeken. Daar kwamen echt een heleboel gouden medailles uit en toen kon ik 7 afmaken. Mijn koekoeken zijn inmiddels op, en nu wacht ik de eventuele BB af. Maar ik had nooit verwacht dat ik überhaupt zo ver zou komen dat ik die stallen en stekjes binnen zou halen, dus mij hoor je niet meer klagen.
     
  8. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    De faq is nu wel aangepast hetzelfde als op de duitse xD
    S6 all heb nog niks gefokt
    Gr Tineke
     
    Borkie vindt dit leuk.
  9. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Heb 58 brons, 56 zilver en 32 goud medailles ontvangen... ga de fokstal nog niet vullen, maar wacht nog ff af of er een BB wordt aangekondigd.;) Eerst maar eens kijken hoever ik met de medailles kom...
     
    farmermikkie en hendrika73 vinden dit leuk.
  10. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Zoals je nu zelf in het spel kan zien gaf en geeft onze faq de juiste waarden.
     
    _Jeanie_, LucieSchreurs, Daxter1966 en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Dat tikt wel lekker aan met de medailles
     
    _Jeanie_, Daxter1966, farmermikkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. irene257

    irene257 Gelegenheidsauteur

    Fokken om naar een hoger level te komen van een dier, om in te leveren voor de queeste, heeft denk ik weinig zin, in veel gevallen zijn 4 dieren meer waard in BD al 1 dier van een hoger level. Je zult het in dat geval moeten hebben van baby boom, want die levert dan wat extra op, waardoor het verlies wordt goed gemaakt door een extra dier, of een dier in een hoger level extra. Of zie ik dit verkeerd?
    Groet Henk&Irene
     
    farmermikkie en Borkie vinden dit leuk.
  13. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    Klopt Ron je had/hebt helemaal gelijk.
    Soms is de reactie op de dingen wel erg ondoordacht.
    o_Ok mij overkomt dat dus bij deze mijn excuus .
     
    Borkie vindt dit leuk.
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat vind ik altijd een lastige. Een fokdier is duidelijk meer waard dan 4 gewone, daarna is het ongeveer x3. Dus als het gaat om de tegenwaarde kun je het beste alleen met gewone dieren fokken.
    Ik neem aan dat je ook de fokrune hebt vrijgespeeld, die zorgt voor extra overslag en regelmatig 4 gewone dieren terug.
    Maar ik denk dat het inderdaad interessanter is om Bahamarama dieren in te leveren en alleen maar te fokken voor de medailles. Je kunt beter de fokdieren verkopen en er Bahamarama dieren voor terugkopen, dan is de investering kleiner.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  15. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ja, dat zie je wel goed. Vaak is een volgend level maar 3 x zo duur als het level ervoor en ook heeft een volgend level minder dan 4 x de tegenwaarde.
    Maar regelmatig sla je een level (of heel soms meer levels) over, en dan heb je weer dikke winst.
    Al met al loont het wel om te fokken tijdens babyboom.

    Wat nog helpt, is de runes in de boom der wijsheid (de onderste horizontale tak aan de rechterkant) vrij te spelen, die geven ook weer extra's bij het fokken.

    En tijdens dit event loont fokken zeker, omdat je een medaille erbij krijgt. En die levert je 10.000 / 50.000 / 150.000 aan tegenwaarde op. Dat scheelt je enorm veel inleveren bij het fokevent.
     
    Reggaefeeks en Borkie vinden dit leuk.
  16. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik kreeg 41 brons, 26 zilver en 17 goud. xD Alles ingeleverd en ben t/m 7 gekomen. Mijn 2 prachtexemplaren sieritem met schaap zijn binnen. Jippie. :D Ik ben zeer tevreden. Al kom ik geen stap verder meer, voor mij is het al zeer succesvol verlopen. :music:
     
  17. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik fok alleen met dieren waar ik de runes van heb, en bij voorkeur tijdens BB inderdaad. Dat ik nu mijn koekoeken al heb opgefokt was eigenlijk alleen voor de KC, want ik heb mijn laatste 48-uursknecht aangetrapt voor het ombouwen en voor mijn dochter die de komende dagen tijdens mijn werk mijn farm gaat bijhouden. Ik bedoel: een zestienjarige met RSI is ook een beetje sneu niewaar xD

    En we lopen alweer gelijk xD
     
    _Jeanie_, Daxter1966, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. daveek1980

    daveek1980 Gevorderde

    Hallo mensen,

    misschien is dit al eerder gemeld...

    Wie de bonenstaak kastanjeboer heeft dient deze te activeren; inzet witte onschuld en een stol, super mest, water en mest.

    Ik gebruik de roos op een comfortveld. Deze dien je ook weer te activeren via plantenveredeling. Combinatie is dan: sm liefde, vroegrijp, waterliefde en duo mestliefde.

    Het resultaat is dat je per direct kunnen oogsten. Geen wachttijd dus. Ik heb 5 maal geoogst

    Resultaat:41 bronzen medailles, 26 zilveren en 25 goud
     
    schaapje52 en Borkie vinden dit leuk.
  19. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik heb 15keer koekoeken klaar gezet in het fokhotel. Ik moet nog 11 koenijn en dan heb ik weer een fokquest afgesloten. Die questen heb ik vorige keer tijdens het fokken voor de badgets afgemaakt en dus heb ik de koekoeksstaak compleet. Heb dan alleen de 'standaard' fokquest van de koekoek nog open staan, maar daar heb ik totaal geen belang bij.
    Die extra medailles lonen het wel om te gaan fokken :). Ik heb nu tot fase 7 klaar. Heb nog 50 brons en 10 zilver op voorraad.
     
    farmermikkie, Borkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  20. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Heb je de anjers nog niet veredeld? Die zou je meer moeten geven. Mest en water is trouwens niet nodig.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.