Praatgroep - fokevent Konijnenliefde

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 6 Februari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Farmerama_World™

    Farmerama_World™ Forum prof

    Okidoki schaapje52, ik ga meteen ff spieken, dj ;)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  2. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je hebt altijd kans op een overslag. Met babyboom krijg je een willekeurig fokdier extra. Heel sporadisch is dat 1 van de laatste 2 dieren. Ik heb dat in al die jaren 2x gehad. Dat extra fokdier is dus het vaakst het eerste fokdier, ongeacht met welke fase fokdieren je fokt. De kans op een ander fokdier neemt met iedere fase af.
    Met het superparfum heb je dus meer kans dat er wordt overgeslagen.
    Ik ben ook wel benieuwd of de kans op overslag met iedere de luxe parfum met bijvoorbeeld 10% toeneemt, of dat de kans dat je 2 of 3 dieren overslaat toeneemt.
     
    Borkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  3. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Daar was ik dus ook benieuwd naar of het met xx % toeneemt of dat je met bijv 4 luxe parfum super super overslaat. Bijv van 4 gewone schapen en 4 luxe parfum je een gouden schaap krijgt. :D Ik heb dit nergens gelezen in de FAQ, dus zal een verrassing blijven. :)
     
    janniekwak, Borkie, -mikmak- en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  4. klakje

    klakje Oudgediende

    Ik ga mijn fokstallen alvast vol zetten. Heb de laatste keer veel supervoer gekregen met de kaas. Krijg ik in ieder geval medailles.
    In beginsel lever ik alleen medailles in. Zie dan later wel hoever ik kom. Moet ( mag ) nog heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel kamelen fokken
     
    -Coco1968- vindt dit leuk.
  5. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Zover ik het begrepen heb vergroot de luxe parfum de kans op overslag van 1 dier.
    Dus zeker is van kip naar bruine kip en een kleine kans van kip naar zijden kip.
    De luxe parfum vergroot de kans dat je van kip naar zijden kip gaat.
    En meer luxe parfum maakt diezelfde kans nog iets groter.

    De kans op een grotere overslag verandert er niet door, er wordt alleen geschoven in de kansen tussen volgende fokdier of daarna-volgende fokdier.

    In de faq staat alleen de informatie die we schriftelijk hebben gehad, ook al omdat we nauwelijks tijd hebben er zelf ervaring mee op te doen.
    Wij zijn dus even nieuwsgierig naar het werkelijke effect als jullie. Maar dat het gaat om de kans op 1 extra overslag en geen effect heeft op de meerslagen is redelijk betrouwbare informatie.
     
    -freedom5555-, Borkie, rikmark en 6 anderen vinden dit leuk.
  6. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb eens even op de mart gekeken bij de fokdieren, pfff alles is uitverkocht en wat er nog te koop staat is niet meer betaalbaar. Lijkt wel of er super uitverkoop is geweest. Zo leeg heb ik het nog nooit gezien.
     
    boermars, Borkie, kakelot69 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Je hebt met dat luxe-parfum dus gegarandeerd kans op een overslag. Ben wel nieuwsgierig en kan niet wachten om uit te proberen welk effect meerdere luxe-parfums hebben op één fok. Verder hoop ik enorm dat die medailles goed uit de grond gaan komen, ook wel fijn dat het kristallenveld ook weer eens meedoet voor de drops.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  8. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Nee, de ''kans'' is groter op een overslag -.-
     
    Borkie en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  9. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    -freedom5555-, owl., boermars en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Fijn Miekje! Als jij het hebt over alle akkers bedoel je nooit baha erbij? Wellicht lees ik het fout.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  11. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    AAngepasst voor de duidelijkheid

    Foutje in mijn hoofd is alleen akker boom en woelige voor gewas

    Nu goed veranderd pfieuw
     
    janniekwak, Borkie en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  12. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik krijg alleen maar info van oude events te zien bij de tip. :oops: Doe ik steeds iets verkeerd of moet ik eerst opnieuw zelf inloggen oid.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  13. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Dat zit in je flash cache opslag
    heb ik ook soms
    Effe voorjaarsschoonmaak en hij doet het goed
     
    janniekwak, Borkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  14. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ah, dan ga ik effe poetsen. xD

    Klaar met poetsen.
    Wel vreemd hoor op mijn computer. Als ik via IE ga, krijg ik nog steeds niets te zien. Ga ik via Google Chrome, krijg ik het wel te zien.
    Dan ga ik gewoon via de omweg en dan kom ik er ook. 8)
    Miekje dank voor je hulp. :music:
     
    Laatste bewerkt: 6 Februari 2018
    Borkie vindt dit leuk.
  15. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    ook alles opgemaakt. succes iedereen
     
    Borkie, -Coco1968- en janniekwak vinden dit leuk.
  16. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Ik denk dat ik voor de koekoeksquesten ga fokken als ik klaar ben met bloemenmandjes maken.
    Zag dat je daar hele leuke stallen mee kunt winnen. Nu nog afwachten of ik er ook daadwerkelijk tijd voor heb, heb de voorbereiding niet zo strak als anders gedaan omdat ik nog steeds de dieren aan het aanvullen ben :oops:
     
    Borkie vindt dit leuk.
  17. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Als je klaar bent met carnaval (ik denk dat je dan bedoelt dat je 36 keer gespeeld hebt, en daarmee de bonestaak binnen), zou ik zeker overwegen ook met carnaval verder te gaan. Kijk maar eens goed wat je allemaal vangt met je mandje. Dat is echt heel veel waarschijnlijk, en dus de moeite waard.

    ook met de stermunten die in je mandje vallen, kan je lekker doorgaan met prijzen kiezen.

    Succes!
     
    Borkie, BoerAnnelies, voesje en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  18. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Ik weer dom geweest dacht dat we het eventgewas ook op de drie baha velden konden planten, niet dus heb ik voor niks al mn stallen van kristalveld gehaald, Hahahahaha, beter lezen zou mijn moeder zeggen xD

    Nou ja na start event maar alles weer terug zetten.:D
     
    Borkie en Eleonore_84 vinden dit leuk.
  19. Eleonore_84

    Eleonore_84 Regelmatige auteur

    Ah ja misschien verander ik nog van gedachte bij het zien van de vangst met de mandjes :). Maar die stallen wil ik ook heel graag.. mm kan natuurlijk sowieso gaan fokken met babyboom (met of zonder superparfum).
     
    Borkie en -matthias1952- vinden dit leuk.
  20. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Als er een BB komt (wat ik betwijfel nu met die superparfum) ga ik koekoeken fokken voor de stallen en de eierbomen :music:
     
    Borkie en Eleonore_84 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.