Praatgroep - fokevent Konijnenliefde

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 6 Februari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

  2. Jasper#

    Jasper# Doorzetter

    Zeer typisch die verschillen....Even afwachten maar weer.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  3. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    We wachten het maar weer af...vanaaf gaat m'n honingklaver erop en in het bos staan stallen en werkplaatsen met op de hoekjes wat bomen.
     
    boermars, Borkie, rikmark en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  4. thea1963

    thea1963 Forum freak

    De enige konijnen die ik heb kunnen vinden -.- xD
    ( ook hier voor niks de konijnenstallen erop gehad, nu maar even kijken of iemand ze nog wil kopen voor 13.000 bd :p)

    [​IMG]
     
    Borkie en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  5. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    Ah wel, ik had ook stapels konijnen erop maar ze zijn ook zo weer verdwenen hier ;) Of in het anacondavoer of in de werkstallen om angorawol te maken voor de quests. Dus ik vind het niet erg, ben eigenlijk altijd wel blij dat ze niet aan mijn kippen en konijnen komen in events :music:

    En vanavond eerst werken, schat dat ik rond 00.15 thuis ben. Dan zet ik lang gewas erop en haal ik alles eraf wat klaar is. Heb nu nog gewoon allemaal stallen staan, mijn dieren gaan zo hard tegenwoordig pff, voorheen had ik van alle gangbare dieren ( schaap/koe/paard/eend etc ) standaad 1000 op voorraad. Nu is alles foetsie :oops:
     
    boermars, Borkie, Reggaefeeks en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  6. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Laten we hopen dat het luxeparfum ook goed werkt en voor overslag zorgt, samen met de medailles zou het toch misschien nog mee kunnen vallen. Ik ga zeker een poging wagen. We zien wel na de eerste tientallen fokken of dit te doen is of niet. Zal zeker niet makkelijk worden. Moet zeggen dat BP het overslaan op deze manier met een extra kans op overslag toch leuk heeft opgepakt. Zo weggeven van overslag is wat van het goeie, maar een extra kans met luxeparfum vind ik een hele goeie tussenoplossing. Laten we hopen dat het daardoor weer wat beter gaat.

    Iedereen veel succes en dat er eindelijk eens wat meer overgeslagen gaat worden bij het fokken.;)

    Ik vind dit idee van luxeparfum wel een compliment waard, slim verzonnen, dus bij deze Farmteam.
     
    Borkie, LucieSchreurs, Reggaefeeks en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Jasper#

    Jasper# Doorzetter

    Het is inderdaad een leuk nieuwtje dit superparfum. Alleen jammer dat er nooit inzicht gegeven wordt in de grootte van de kans.
    o_Ok moeilijk in te schatten of je nu beter 1 of 4x superparfum moet inzetten.

    Mijn duurste fokdier in de schuur is één circuspanda ter waarde van 3,5 mio. Met de fokdieren alleen zal ik niet zo ver komen. Dus inderdaad afwachten hoeveel medailles er droppen.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  8. Farmerama_World™

    Farmerama_World™ Forum prof

    Events zien er weer leuk & uitdagend uit zoals meestal.
    Alleen, ik zie geen relatie tot de benaming van dit event 'Konijnenliefde'.
    Men zou snel denken bij het lezen van deze titel dat je konijnen nodig gaat hebben maar het draait gewoon om SV en zoveel mogelijk SV verkopen voor BP. Ik vind het ook jammer dat daar de nadruk op ligt.
    Verder lijken mij de gevraagde tegenwaarde van fokdieren dit maal absurd hoog.
    Normaal heb je tijdens het fokken al een kans die nihil te noemen is dat je echt een hoog geplaatst fokdier scoort.
    Niemand kan een inschatting maken van het nieuwe te maken parfum en of deze 'echt' bij kan dragen aan het behalen van dit event,
    ik betwijfel het !
    Verder zou ik geen idee hebben met welke dieren je het beste kan fokken.
    o_Ok vind ik, juist omdat ik je dit event slecht kunt inschatten omdat je de uitkomsten nooit kunt weten, een enorme gok met je SV en of je het event tav prijzen en wolkenrij, of dit wel haalbaar is.
    Ik tast in het duister !
     
    -matthias1952- en Borkie vinden dit leuk.
  9. vinc05

    vinc05 Forum freak

    ik kan die FAQ over het superparfum niet vinden.??
    Kan iemand vertellen waar die staat
     
    Borkie vindt dit leuk.
  10. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Die staat bij de officiële aankondigingen
     
    Borkie en rikmark vinden dit leuk.
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik heb net al mijn geld opgemaakt op de markt. Ongeveer 90 miljoen. o_Ok het één en ander op de markt gezet, dus ik hoop straks wel weer een aantal miljoenen te hebben. Ik ga dus dieren inleveren die maximaal 15x de waarde zijn op de markt.
    Hoeveel ik ga fokken? Nog geen idee. Ik heb redelijk wat honden gekocht die ik vermoedelijk verder ga fokken voor de blijvende quest.
    Ik moet nog gaan zien hoe het event gaat lopen. Na het event hoop ik 100 miljoen te hebben.
     
    Borkie, BoerAnnelies en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  12. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Ik heb 20 vaste fokquesten t/m fase 8 klaar, 9 fokdieren moet ik nog naar deze fase brengen...ik ga dus zoveel mogelijk fokken met de fokdieren die ik al in fase 8 heb want van de 9 fokdieren die nog niet in die fase zijn vind ik het zonde om die in te leveren.
    We zullen zien hoe de medailles uit de oogst komen want die hebben we ook nog als tegenwaarde.
    Let wel, ik fok alleen tijdens babyboom en als de tegenwaarde is zoals de duitse FAQ zegt...aan m'n SV ligt het niet want die heb ik in overvloed en met het carnavalsevent kunnen we die weer aanvullen met het mandjes vangen.
    Kortom ik zie morgen wel als het begint en wacht lekker de BBD af.
     
    Borkie en Daxter1966 vinden dit leuk.
  13. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ik ga gewoon rustig aan beginnen en kijken hoe de medailles droppen en hopen dat de getallen van de Duitse site kloppen :)
    Zodra de babyboom begint verder werken aan de schapenfok, waar ik al zo'n 2 jaar aan bezig ben. Hopelijk zit er gouden verf in die nieuwe parfum xD
     
    Borkie, rikmark, Reggaefeeks en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik ga met babyboom dus zeker fokken en uitproberen hoe goed dat nieuwe parfum wel of niet werkt. Ik wil wel weer eens verder met soep en vrienden. Als de overslag erg goed is, krijg ik die misschien ook nog eens af. Ik heb veel bijen kunnen opkopen onder 15x de waarde, die lever ik ook zeker in. En bij iedere fok krijg je een medaille, deze gaan er ook zeker in.
    Of ik verder nog iets inlever bekijk in nog wel.
     
    Borkie en sinkieboy vinden dit leuk.
  15. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Als de overslag een beetje wil dan ga ik ook vast met de fokdieren verder die ik nog naar fase 8 wil brengen...
    Soep met vrienden moet ik ook nog afmaken, alle fases staan in goud en Kastelen in het zand staat ook nog open, ik heb met fokken niet zo'n geluksaccount weinig tot geen overslag dus ben erg benieuwd wat dat nieuwe luxe parfum gaat doen.
     
    Borkie en -Coco1968- vinden dit leuk.
  16. voesje

    voesje Oudgediende

    ik ben nooit zo´n fan van fokken maar als we ook de medailles kunnen inleveren dan is het misschien nog te doen...Ik kijk wel hoe het loopt.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  17. Farmerama_World™

    Farmerama_World™ Forum prof

    Je hebt het voornemen om veel gewone dieren in te leveren, dat deel begrijp ik.
    Hoe bedoel je, '15x de waarde' ??
     
    Borkie vindt dit leuk.
  18. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Zo te zien zijn de aantallen in de Nederlandse FAQ cumulatief.
    60.000+70.000 is 130.000. 130.000+155.000 is 285.000 enz.
     
    Borkie en LucieSchreurs vinden dit leuk.
  19. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Volgens mij word bedoeld dat de dieren die hij/zij inlevert in het event, niet duurder mogen zijn om te kopen dan 15 x de tegenwaarde in bd. (bv kip tegenwaarde 25 bd, dus alleen kippen kopen om in te leveren als de prijs < 15x25=375 bd)
    Als ik het verkeerd zeg corrigeer me maar coco, zo had ik het begrepen.
     
    Borkie, rikmark en -Coco1968- vinden dit leuk.
  20. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Ik ga het wel zien, zoals het er nu uitziet vind ik het wel goed en sla ik lekker over, wat eventgewas kweken voor bij het carnaval.
    Op dit moment bevalt het mij prima om de krenten uit de pap te halen en de rest te laten zitten, vind het wel relaxed zo.

    Die aantallen zijn echt krankzinnig en zonde van het sv voor alleen maar ep en tep uit de wolkenrij. Die heb ik echt niet zo hard meer nodig.
     
    boermars, Borkie en rikmark vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.