Praatgroep fokdier Gans

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 6 Juli 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corrieveen

Corrieveen Oudgediende

Hier vanmiddag ook op mijn gemak de ganzenfok afgemaakt. Was ook blij met de extra babyboom.
    o_Ok ik ga vrijdag (morgen dus) op vakantie. Maar ik blijf dit keer in Nederland. Ik heb een bungalow met wifi, maar uit ervaring weet ik, dat kwaliteit van de wifi nogal eens verschilt van elkaar. Dus nu ook maar even afwachten.
    Viel ook erg mee hoeveel ik gebruikt heb:
    In totaal 60 ganzen (aantal ganzen immers weer teruggekregen) en ongeveer 105 supervoer (ook weer uit de quest gehaald dus)

owl., -ymked55-, farmermikkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. -ymked55-

-ymked55- Gelegenheidsauteur

Ik heb het ook zo goed als afgerond. Alles wat ik wilde hebben, heb ik binnen kunnen halen. Ik zit toch nog met een vraag. Normaal gesproken is een gekleurde (werk)stal die je wint bij een event toch een complete (werk)stal die je zo op je erf kunt zetten? Ik kan mijn oranje kofferwinkel niet plaatsen en vind ook geen gewone kofferwinkel in mij inventaris. Dus moet ik zelf een gewone kofferwinkel maken/kopen?

dutchboy vindt dit leuk.
  3. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

In dit geval moet je de gewone werkstal inderdaad zelf bouwen, voordat je de oranje kunt gebruiken.
    Ik geloof dat je aan het rad wel een gewone stal onder een oranje erbij kado krijgt.
    Bij de mysterieuze stallen en uit de trein weet ik niet precies, zou kunnen dat de gewone daar ook meegeleverd wordt, als je een upgrade krijgt.

dutchboy vindt dit leuk.
  4. -ymked55-

-ymked55- Gelegenheidsauteur

Dank je voor het antwoord Farmermikkie. Dat wordt geen probleem, want ik heb ook genoeg labels binnen. Ik ga hem gauw nog even plaatsen, want morgen ga ik een weekendje weg en daarbij kan ik wel een mooie nieuwe koffer gebruiken. Ik las dat de kwaliteit erg goed moet zijn. Allemaal een heel prettig weekend toegewenst

BoerAnnelies, dutchboy, janniekwak en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

Alleen bij Renzo, bij de mysterieuze stallenbouwer en bij de Gigantica express krijg je de upgrade met de basis er al onder.
    Bij de laatste twee wel logisch want dan staat ie al op het veld...

Maar uit het rad en bij events is de upgrade altijd alleen maar de upgrade.
    Vandaar ook dat je bij dit event het speciale benodigde gereedschap bagagelabel ook kan verdienen. Zodat er niet een eeuwigheid gewacht hoeft te worden voor die een keer uit de grond komen.

dutchboy en farmermikkie vinden dit leuk.
  6. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Dank voor je reactie Ron. Het was voor mij altijd een verrassing wanneer er wel en niet een gewone stal/boom onder een upgrade zit (zoals blijkt uit mijn eerdere reactie). Nu is het helemaal duidelijk.

dutchboy vindt dit leuk.
  7. daisy17858

daisy17858 Forum-overlever

nee, dus. Ik las het op het forum dus snel de fokhotels gezet.
    Schijnbaar zo moe dat ik niet op het klokje heb gelet.:sleepy:
    Jammer dus maar helaas, vanmorgen wel de slaap uit. Ik heb de hotels er weer afgehaald en de ganzen weer neergezet.
    Positief kan ik nog even wat extra ganzen bijeen sprokkelen. :D

hendrika73, owl., dutchboy en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  8. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Dat verklaard wel waarom ik allemaal XL perzik bomen heb, maar geen normale perzik bomen. Uit het boerenrad komt namelijk wel eens een perzik XL, maar geen XXL bij mij of een gewone. Nu heb ik dus veel van die XL maar kan er helaas niks mee :( Gelukkig wel zelf 3 XXL perzik bomen al op het land staan haha.

Vanavond weer fokken! Heb bewust de staak nog niet geactiveerd, want daar wil ik vanavond en evt morgenvroeg nog gebruik van maken :)

-ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  9. polkey

polkey Oudgediende

Alleen jammer dat er gelijk 3 ganzen in die werkstal moeten, dat wordt eerst weer een voorraad maken want met die korte tijdsduur vliegen ze er doorheen.
    Heb nog steeds een veld vol stallen staan die weer van pas komen bij de coop-quest.
    o_Ok iets voor de lange termijn ;)

daisy17858 en dutchboy vinden dit leuk.
  10. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Daar heb ik me ook mee vergist. In mijn enthousiasme 4 werkstallen gebouwd, maar om die te voeren moet ik standaard dan 12 ganzen opzetten. Dus me nu toch maar beperkt tot 2 werkstallen en 5 gewone stallen (van allebei soorten 1 oranje)

11. daisy17858

Schijnbaar had ik toch niet goed de slaap uit vanmorgen. :sleepy: Ik heb ook een werkstal kunnen plaatsen
    dankzij de gereedschapskisten die ik nog in mijn inventaris had staan.
    Echter niet in de gaten gehad dat het activeren van de werkplaats 3 ganzen nodig heeft.:oops:
    Ik snap soms echt niet dat ik dit spel nog zo lang heb volgehouden en dat ik op
    de farm level 89 en bij baha bijna 190 heb.8)
    Bedankt polkey voor de waarschuwing, ik zou dit anders nog heeeeeel lang niet hebben doorgehad vrees ik.o_O

12. BoerAnnelies

Typisch, moet ik nog 1 canadese gans en ik heb 4 brandganzen in het fokhotel, slaat ie op dat moment over. Nu ben ik maar verder gegaan met de gewone ganzen en de grauwe ganzen. Moet alleen nog de laatste fase van 6. Fase 2 maak ik niet helemaal af.
    Kreeg trouwens bij fase 6, zilver uit de XXL gereedschapskist 4 labels :)

Nu kreeg ik een canadese gans uit 4 gewone. Toch maar alles ingeleverd. Quest is klaar en staak is geactiveerd!

Laatste bewerkt: 10 Juli 2015
    -mikmak-, owl., farmermikkie en 4 anderen vinden dit leuk.
  13. mirandadebruin

mirandadebruin Forumleerling

heel raar maar ik wil op baha ook fokken kan ik de fokmotels niet plaatsen
    F5 al gedaan

is inmiddels verholpen

dutchboy vindt dit leuk.
  14. DarkDevilDude

DarkDevilDude Forum-overlever

Ik kon ook niet aan m'n laatste Canadeze Gans komen. Uiteindelijk had ik 3 hokjes grijze ganzen gezet, dus moest nog een hoop fokken voor ik die canadeze gans kreeg dan op normale weg.

Gelukkig kreeg ik uit de 3e grijze gans een canadeze. Dus ben ook klaar ;)

15. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

wil even dit kwijt :ik heb de afgelopen dagen een aantal mensen horen klagen over het fokken :oops:
    dat er weinig fokdieren word overgeslagen
    uit 4 ganzen kreeg ik 2x keer een waakgans 1x pelgrim
    en vele keren dieren uit onderste laag zoals de brand of canadees
    nu heb ik inmiddels al 4 gouden ganzen de laatste 2 middels "gokje" (dit is geen advies vind ik leuk om af en toe te proberen )
    en het gaat ook regelmatig fout :cry:maar dat risico loop ik
    dit waren een paar " gokjes"
    dit houd in :ik fokte met 3x waakgans + 1canadees = 1x goud +1x kolgans:inlove:
    3x pelgrim +1waakgans =1xgoudgans +4x gans :inlove:
    de laatste keer probeerde ik de wilde gans te krijgen daar moet ik nog 1van
    voor de quest volgende week " de gouden eieren "
    dus of de dieren 1of meerdere overslaan is gewoon geluk denk ik
    maar het gebeurt dus nog steeds gelukkig :D
    hoop dat het geluk bij iedereen ten goede keert veel succes

ps. ik heb 20 fokmotels die vaak aan staan

Laatste bewerkt: 11 Juli 2015
    -ymked55-, eevee60, daisy17858 en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. kokkertje

kokkertje Forum-commissaris

Yeeaaaahhh !!
    In nog openstaande quests vond ik als beloning 2 xxl gereedschapskistjes. Daar zaten maar liefst 5 labels in :music:

17. DarkDevilDude

DarkDevilDude Forum-overlever

Wow, wat goed! Gefeliciteerd!

Zoveel geluk heb ik niet gehad helaas. 1 waakgans en 1 pelgrimsgans. Verder niks moois overgeslagen.

18. BoerAnnelies

Door het fokken toch een 2de oranje ganzenverblijf gemaakt. Nu nog 3 labels over. Voor je weet maar nooit haha.

19. daisy17858

hé hé, eindelijk klaar. :wuerg:
    Voor de afwisseling eens bijgehouden hoeveel sv en ganzen ik heb gebruikt om dit event te kunnen halen.
    260 ganzen en 274 sv gebruikt, ik heb niet meegenomen in deze telling wat ik terug heb gekregen aan sv en ganzen uit de quest.
    Waarschijnlijk is dit erg veel, ik moet er bij vermelden dat er niet echt een level werd overgeslagen, een hele enkele keer 1 fase.
    Ik heb met dit soort quest meestal niet zo'n geluk.
    Ben uiteindelijk wel blij met het behaalde resultaat.xD

-ymked55-, hendrika73 en dutchboy vinden dit leuk.
  20. Errim

Errim Regelmatige auteur

Wow, goed zeg 2 gouden ganzen! Jij durft:D met de "gokjes"! Maar het heeft goed uitgepakt! Ik durf dat niet aan, maar heb dan ook van ze lang zal ze leven nog geen gouden ganzen hihi

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.