Praatgroep fokdier Gans

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 6 Juli 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    de hond een goed krijgt tehuis
    dat is ook wat waard

    sterkte
     
    Laatste bewerkt: 11 Juli 2015
    -ymked55- en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  2. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Sterkte Annelies!

    Ik heb de tijdelijke Vliegshow fokquest klaar. Alle levels ingeleverd.

    Het heeft me gekost: 188 supervoer en 209 ganzen
    Ik houd nog over: 48 kolgans, 1 brandgans en 1 waakgans.
    Prima!
     
    -ymked55-, daisy17858, theindoo en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Tja, ik was gisteren te snel. Meer dan 400 ganzen, een paar honderd supervoer, en vanwege gebrek aan ganzen nog niet klaar.
     
    -ymked55-, dutchboy en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  4. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ja, jammer dat de extra babyboom zo laat werd aangekondigd. Het heeft jou een hoop extra gekost.
    Ik was al verbaasd, dat het in 1e instantie pas op vrijdag babyboom zou zijn, er was ooit aangekondigd dat het meer synchroon zou lopen met de start van een fokevent.
    We zijn in ieder geval op onze hoede voor een volgende keer.
     
    -ymked55-, daisy17858 en dutchboy vinden dit leuk.
  5. truus1949

    truus1949 Forum prof

    jammer maar hier ook te vroeg begonnen vind het wel laat aangegeven
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  6. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Sterkte Annelies!

    Lekker in de weer met de ganzenfok tijdens deze onverwachte BBD...
    De hoogste gans die ik tot nu toe gekregen heb is uit 4 ganzen een pelgrimgans :D, ook heb ik inmiddels m'n 4de bagagelabel bij elkaar gesprokkeld dus ik kan een kofferwinkel gaan bouwen :)
    Fase 1 t/m 5 zilver af...op naar de volgende :music:
     
  7. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Bliep uit 15 xxl gereedschap kisten 17 labels en 2 xl kisten ook nog 1:D
    Zo goed ging hij nog nooit.
     
    -ymked55-, BoerAnnelies, daisy17858 en 4 anderen vinden dit leuk.
  8. polkey

    polkey Oudgediende

    IK lees verschillende aantallen welke nodig zijn aan ganzen, op hoeveel moet ik rekenen ongeveer met gebruik van de babyboom ?
    Zoals Farmermikkie met maar 209 en daar tegenover Coco zonder babyboom 400 moet er een gemiddelde zijn waar ik de ganzen op kan afstellen daar ik de aantallen aan het verhogen ben
    Als ik dan ook nog het voordeel zou hebben met een enkele overslag is dat meegenomen.
    Zal dadelijk alvast een start gaan maken.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  9. boemer49

    boemer49 Oudgediende

    hier ook de tijdelijke vliegshow klaar ging als een fluitje van een cent .....nog genoeg mooie over succes allemaal ....coco een hele fijne vacantie ...!!!!8)8):D
     
    -ymked55-, -Coco1968- en dutchboy vinden dit leuk.
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik bekijk het liever positief, meestal is er een babyboom in het weekend, meestal wacht ik daarop, en omdat ik morgen net voor de babyboom hoop te vertrekken en dan juist een paar reisdagen heb, ben ik volop gaan fokken.
    Helaas had ik daarvoor niet voldoende ganzen. En dankzij de babyboom (die natuurlijk speciaal voor mij is geactiveerd) kan ik vandaag met de ganzen die ik uit de stallen krijg toch alle prijzen binnenhalen die ik graag hebben wil. Zonder had ik tot morgenmiddag gewacht en dan gekeken hoever ik kon komen. Maar ik verwachtte al ganzen bij te moeten kopen, terwijl ik nu nog 1 grauwgans moet en dan nog een paar van de eerste fase voor het supervoer van fase 1.

    En zojuist de bonenstaak geactiveerd. De laatste ganzen staan op om nog wat supervoer binnen te halen. Fase 2 en 4 heb ik dan alleen zilver gedaan, en de rest allemaal.
     
    Laatste bewerkt: 9 Juli 2015
    -ymked55-, BoerAnnelies, issymyaki en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. polkey

    polkey Oudgediende

    Alles klaar, dat had ik nooit verwacht met maar een totaal van 145 ganzen.
    Daar kwamen dan die extra bij van de quest en nog heb ik over.
    Nu voor de oranje bagagestal :)
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  12. mmans

    mmans Forum-hertog

    Ik ben helemaal happy :)
    Ik heb dit weekend weinig tijd voor de ganzenfok en zag toen ik net van mijn werk thuiskwam, dat we nu al babyboom hebben. Weliswaar maar tot 18 uur, maar ik dacht: ach, doe maar vast met 2 stalletjes (rest van gewassen was nog niet klaar om plaats te maken).
    Ga ik ze net oogsten: heb ik zomaar meteen een GOUDEN gans te pakken :)
    Helemaal HAPPY :) :) :)
     
    kokkertje, sinkieboy, -ymked55- en 9 anderen vinden dit leuk.
  13. vinc05

    vinc05 Forum freak

    mmans feli geweldige oogst toch.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  14. bassiefarmer

    bassiefarmer Gevorderde

    Hier nog een Vliegshow quest af.
    Verbruikt: 288 supervoer en 237 ganzen
    Overgehouden: 33 kolgans, 25 grauwe gans en 7 brandgans
    Helemaal goed.
     
  15. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Hier is de vliegshow ook afgerond. Hotels er weer af en morgen maar eens kijken of ik nog verder ga fokken met de schapen, moet daar alleen nog goudschapen.
     
    -ymked55-, robbiefarmer en dutchboy vinden dit leuk.
  16. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    de laatste ronde voor de canadese gansen (ik moet er nog 2)
    laat ze nu net allebei 1 overslaan
    moet ik weer ik weet niet hoeveel ganzen fokken om die nu te krijgen.
     
    -ymked55-, robbiefarmer en dutchboy vinden dit leuk.
  17. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    daarom doe ik de fokquest altijd van te voren. je slaat dan bijna nooit eentje over
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  18. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Zie net dat we een vervroegde bbd hebben gekregen.
    Dank je wel hiervoor BP :D
    Ik heb wel 17 hotels staan, echter geen parfum of gelei ingezet.
    Moet gewoon werken, dus ik doe het rustig aan en ga er zaterdag vol tegenaan.
    Dan kan ik tenminste in alle rust door gaan met het event.
    Weet alleen nog niet of ik alle opdrachten uitspeel, dat moet ik nog even bekijken.
    In elk geval lees ik hier al dat er genoeg mensen succes hebben met de gewone gansjes.xD
    Dus iedereen succes wensen klinkt nu een beetje dom.:oops:
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  19. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Heb je in de gaten dat de extra bbd alweer is afgelopen? Dus morgen (vrijdag) weer verder.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  20. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Vandaag een zware dag gehad. Iedereen super bedankt voor het sterkte wensen. We zijn inmiddels weer thuis, alleen dit keer zonder onze lieve hond. Voor ons gevoel heeft ze daar een beter plekje, een stuk rustiger dan hier met een kleine en een 2de op komst. Kinderen kunnen zo onvoorspelbaar zijn, hier kon de hond helaas niet mee om gaan.

    Vanmorgen toch nog even gebruik gemaakt van de BBD. Van de vliegshow het volgende gedaan:
    Fase 1 en 3 klaar. Fase 2 alleen zilver en fase 4 zilver en goud. De grauwe ganzen zijn nu op, dus die komen vrijdag of zaterdag wel weer. De brandganzen heb ik op voorraad en van de canadese heb ik er 1. Dus ik moet nog wel even fokken.
    Tot nu toe heeft het mij rond de 150 ganzen gekost en iets meer dan 100 SV (+ hetgeen wat ik uit de quest heb gehaald). Heb nu nog bijna 70SV om de quest af te maken, maar daaruit haal ik ook weer wat SV en even kan ik sterren in de boom inleveren, dan komt er weer SV bij. Moet goed komen dacht ik zo haha.
    Het sieritem wat ik binnen heb gehaald staat op schateiland TEP binnen te halen :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.