Praatgroep fokdier Gans

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 6 Juli 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Met de rune heb je random 20% een extra fokdier of 4 gewone dieren terug, met babyboom heb je 100% zeker een extra fokdier of 4 gewone dieren terug. Ik heb bij die 28 of 29 stallen inderdaad wel vaak 2 of 3 stallen waar 2 fokdieren uitkomen van een fase hoger, en 10 stallen waar 1 van de eerste en 1 van de 2e fase uitkomt, en dus ongeveer de helft waar naast een fokdier gewone dieren uitkomen.

    Ik heb dus een redelijk aantal maanden van die 2 buren samen ongeveer 100 supervoer gehad, dan van sommige andere buren nog 2 of 4, uit de kuikenschool haal ik alleen de superburen die me volgens mij niet meer dan 10 supervoer geven per maand. Zelf draai ik ongeveer 10 tot 15 supervoer per maand, en ik heb bij het paasevent en bij het vleermuizen voeren allebei meer dan 30 supervoer gehad, ik heb ze de afgelopen maanden bij de nieuwe questen van de ezels ,kameleons en koekoeken vandaan gehaald, maar ook uit de kastelenquest en volgens mij nog een aantal andere.
    Als je dan een halfjaartje weinig fokt, alleen de fokevents van de nieuwe fokdieren, dan loopt het supervoer aardig op. Wanneer je dan wel opeens volop bezig gaat, dan ben je er in een paar uur ook zo door. Net als BoerAnnelies hou ik graag een flinke buffer, en ik hoop dat die groot genoeg is om zonder babyboom de quest te doen.
     
    -ymked55-, BoerAnnelies en dutchboy vinden dit leuk.
  2. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Coco alvast fijne vakantie en succes met de fok.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  3. Susannamaria

    Susannamaria Keizer van het forum

    Dank je wel Ron, ik ga zo eerst opnieuw inlogen:)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  4. Moker_G

    Moker_G Forumbeginner

    En we zijn begonnen! Even snel gerekend: zonder BBD heb je 1652 ganzen en 1064 supervoer nodig. Na vorige fokevent stond de teller op nul en het lukt me maandelijks om ca. 100 SV te draaien in de molen. Zelfs met BBD en het SV dat tijdens het event is te verdienen lijkt me dit een onmogelijke klus (zonder euro's te investeren). Enfin, zie wel waar het schip strand.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Of dus eerst afwachten of er dit weekend een babyboom komt. Dan heb je het dubbele voor hetzelfde supervoer.
    Verder wordt er gelukkig ook zonder babyboom regelmatig eentje overgeslagen en heb je met de rune uit de boom 20% (dus gemiddeld 1 op de 5 stallen) een extra fokdier of 4 gewone terug.
    Ik hoop met 595 supervoer en 359 ganzen over een uur het belangrijkste binnen te hebben. De sticker en het voer mogen ze van mij houden.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  6. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Denk niet dat het klopt.
    Hier meestal voor de quest onder de 300 sv klaar wacht wel tot de BBB.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  7. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Dank zij de tip van Coco (tijd geleden) de gereedschap-kisten opgespaard. Nu staan er al 2 kofferwinkels te kofferen op de akker.8)
    Met nog 2 labels over in de schuur.
     
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dan heb jij geluk. Ik wou net mijn 12 xxl kisten openmaken, zijn ze verdwenen. Samen met de 4 ambachtsproducten van de bonenstaak die er vanmorgen nog stonden. Nog maar een keer F5 dus.
     
    dutchboy en harm-jan70 vinden dit leuk.
  9. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Coco, kijk even bij gebruiksgoederen in hetzelfde schermpje.;)
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  10. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Al gevonden Coco?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het duurde even. Het hele spel was niet meer te laden, en ook het forum bleef bovenin draaien zonder dat ik iets kon. Dus de computer opnieuw opgestart. Nu staan de kisten dus tussen een heleboel ambachtsproducten die niet te gebruiken zijn, en de knechtencoupons. Wordt er niet overzichtelijker op, maar ik heb ze gevonden en 2 werkplaatsen kunnen bouwen.
     
  12. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Die zijn gewoon vanuit daar in te zetten. Je kan zelfs het aantal wat je wil gebruiken invoeren.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Terwijl ik op de hoofdakker sta, staan er bij mij allemaal verbodscirkels door.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  14. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Die horen er dus niet te staan. Je kan proberen eerst even je flash te legen en dan nogmaals opnieuw opstarten.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Bedankt. Nogmaals F5 was voldoende.
    En ik weet ondertussen weer waarom ik anders wel het geduld op kan brengen om tot babyboom te wachten. Heb nu 96 stallen gevuld en nog geen enkele van de hoogste die we nodig zijn voor dit event. Anders heb ik de quest meestal af na zoveel stallen.
    Ik krijg wel bij ruim 20% 4 ganzen terug, maar overslaan of een extra dier is echt sporadisch.
     
    -ymked55-, dutchboy en harm-jan70 vinden dit leuk.
  16. Errim

    Errim Regelmatige auteur

    Ik had mijn verzameling supervoer zo goed als opgebruikt in mijn poging het Dag vd oceaan-event nog te halen nadat ik terugkwam van vakantie. Inmiddels weer wat aangevuld tot 287 supervoer door coöp.questen en non-stop in de molen supervoer draaien. Ik verwacht dat ik het hiermee wel ga halen als ik gebruik maak van babyboom en die zal er vast dit weekend weer zijn :) Ik vind het fokken met babyboom altijd leuk vanwege de kans op het overslaan. Het gebeurt zelden dat ie echt een megasprong maakt, maar als het gebeurt ben ik helemaal happy :D Ik ga dit keer alleen met de ganzen fokken. Ik ben ook bezig met fokken voor Kastelen in het zand, maar ik denk niet dat ik genoeg supervoer daarvoor heb aangezien ik ook graag een voorraad over hou voor het geval dat.
    Ik heb er zin in!

    p.s. Alvast een fijne vakantie Coco!
     
    -ymked55-, dutchboy en -Coco1968- vinden dit leuk.
  17. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik heb toch al 2x een fase overgeslagen
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  18. KennyMaradonna

    KennyMaradonna Gelegenheidsauteur

    Dat had ik dus ook gedaan. Ik had 710 gereedschap en 6 XXL kisten. Paar minuten geleden uitgelogd en weer ingelogd om zeker te zijn dat event begonnen was.
    Het resultaat: maar liefst 0,0 labels...
    Och ja, maar ik heb wel de wolkenrij van het hengelen vol :)
     
    Laatste bewerkt: 8 Juli 2015
  19. truus1949

    truus1949 Forum prof

    hier ook al 2 keer gaat dus mooi mag ook wel een keer
    maar geen een label uit de gewassen en ook niet uit mijn kistjes maar die komen er wel hier het eerste item binnen
     
    Laatste bewerkt: 8 Juli 2015
    dutchboy vindt dit leuk.
  20. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Van de 128x heb ik nu ook al 5x een fase over geslagen. Jippie, wel 1 hele fase. Dat fokt toch wel echt heel anders met babyboom.
     
    -ymked55-, dutchboy en harm-jan70 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.