Praatgroep fokdier Gans

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 6 Juli 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannamaria

    Susannamaria Keizer van het forum

    Is er ook een truc om een deel van de gereedschapkistjes die onder mijn vaasje staan te openen?
    Dus niet de hele zooi tegelijk? Ik heb er zo'n 1800 staan en wil liever een deel bewaren voor een volgende keer.
    Ons bin zuunig hé;)
     
    hendrika73 en dutchboy vinden dit leuk.
  2. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Ja, dat zou ik nu ook wel willen weten want ik heb ook een leuke verzameling en aan 4 bagagelabels hebben we genoeg. Dus zou handig zijn als je er een aantal kunt openen en de rest kunt bewaren.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  3. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Helaas, het is alles of niets. Maar met de vliegshow kan je ook al 6 bagagelabels winnen:)
     
    BoerAnnelies, dutchboy en hendrika73 vinden dit leuk.
  4. MichellevdD

    MichellevdD Forumleerling

    Mag ik eens vragen met hoeveel fok weilanden jullie fokken tijdens zo'n event?
    En fokken jullie altijd door met andere dieren als er geen event is of alleen bij een babyboom?
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  5. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Ik speel meestal met 5 tot 10 en dan alleen met babyboom. Tenzij het niet uitkomt zoals as weekend dan gaan we op vakantie dus probeer ik het vanaf het begin, en met 1 akker vol. Ligt ook aan hoeveel sv je hebt natuurlijk. Ieder speelt het toch op zijn eigen manier.
    Sommige fokken met hogere dieren en verkopen ze dan om 1 nog hogere te kopen enz. Sommige met en sommige zonder parfum, bonenstaak enz. Allemaal verschillende speelstylen. Ligt er ook aan wat je zelf wil en kan .

    Veel succes in ieder geval met het komende event, vermoed dat er dit weekend weer een babyboom komt ik zou dus effe wachten.

    Grtz Fam.Farmer ;)
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  6. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Mooi want ook ik heb nog 6 XXL kistjes klaar liggen van het vis event :)

    Tijdens het fokken begin ik meestal op vrijdagavond. Dan zet ik rond de 10fokhotels en gooi er alles op (staak, roze gelei en parfum, dan zijn ze met 5 min klaar). Op die manier ben ik meestal die avond nog klaar. Afhankelijk van mijn SV (wil er eigenlijk 500over houden voor je weet maar nooit) ga ik zaterdag of zondag nog even verder. Dit natuurlijk wel als er een BBD komt.

    Komt er een BBD???
     
    Laatste bewerkt: 7 Juli 2015
    -ymked55-, lovely en dutchboy vinden dit leuk.
  7. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    dit is voor iedereen verschillend denk ik
    ikzelf leef me uit tijdens bb
    tussen door eigenlijk niet
    maar ik probeer alle questen weg te werken
    en dat doet ook niet iedereen
    om kort te gaan jij speelt het spel op een manier die jij prettig vind
    net als de rest alleen dat is niet voor iedereen gelijk :)
     
    -ymked55-, theindoo en daisy17858 vinden dit leuk.
  8. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    ik heb nooit zoveel supervoer , dus kijk wel hoever ik kom :p
     
    -ymked55-, lovely en dutchboy vinden dit leuk.
  9. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Joepie daar komen de ganzen. :D
    Oh ja, en natuurlijk dit weekend weer bbd (ga ik gewoon voor het gemak van uit).;)
    Nou ben ik benieuwd hoe het gaat, zullen die gansjes geen last van de warmte hebben?
    Of zijn ze zo gebraden dat ze gelijk een aantal stappen overspringen.
    Een fok event vind ik altijd wel leuk, probeer altijd ook met een bbd een ander dier mee te nemen in de fok.
    Alleen ben ik soms ongeduldig en dan zet ik roze gelei en parfum in, dan gaat het iets sneller.:oops:
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  10. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    doe je best -Coco1968-
    en alvast hele goede vakantie
    werken wij wel ff door op de farm :oops:xD
     
    -ymked55- en lovely vinden dit leuk.
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik fok meestal met 28 hotels op alleen de hoofdakker. Met de vorige babyboom op 3 velden gefokt. Een stuk of 10 hotels op Bahamarama voor de kasteelquest, en op Farmerama ruim 40 hotels gehad. Dan neem ik een roze gelei, en meestal gaat het ook sneller door de bonenstaakrij, en dan 3 of 4 parfum erbij. Meestal fok ik door totdat ik niet verder kan met fokdieren fokken, met gewone dieren fok ik eigenlijk nooit.
    En fokken buiten een babyboom doe ik eigenlijk ook nooit, alleen als dit voor een quest nodig is, zoals in dit geval voor mij.
    Mooi, maar mijn eigen farm zal ik zelf moeten doen. Ik ben heel blij dat je met vakantierune geen onkruid meer hebt, kan ik dit jaar zelfs gewassen zaaien op Bahamarama. Meestal hebben we op vakantie wel regelmatig een camping met wifi, maar vrijdag komen we vermoedelijk laat aan, zaterdag een lange dag reizen en zondag een lange dag Parijs in, en dan is de babyboom voorbij als die komt.
    Dus kan ik ook gelijk gaan fokken morgen. Vrijdag top1000 invullen, velden klaar maken, vakantierune activeren en dan maar zien waar ik deze maand wel en niet aan mee kan doen. Gelukkig heb ik heel wat knechtencoupons, dus als er wifi is, dan is dat op de tablet aardig te doen.
     
    Laatste bewerkt: 7 Juli 2015
  12. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik wens je alvast een hele fijne vakantie toe. Voor ik het vergeet. En meestal als je gelijk begint dan valt het ook wel mee. o_Ok dan sla je wel eens over of krijg je extra. Ik begin morgen ook. Succes
     
    -ymked55-, -Coco1968- en dutchboy vinden dit leuk.
  13. langeveentje

    langeveentje Doorzetter

    fijne vakantie en hopelijk toch een geslaagde fok
     
    -ymked55-, -Coco1968- en dutchboy vinden dit leuk.
  14. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    Waar haal je al dat supervoer dan vandaan als je met ruim 50 motels en alles er op en aan is toch zo'n 100 SV per 9 minuten, zoveel SV heb ik nog niet uit 1 snelle molen en uit queesten zet daarom maar 4 motels tegelijk.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  15. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    daar zou ik ook graag eens antwoord op willen ....
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
  16. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    3mogelijkheden voor sv
    1 produceren in molen
    2 questen waar sv in zit
    3 kopen
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  17. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Om teleurstellingen met de gereedschapskistjes uit de inventaris te voorkomen nog even een kleine waarschuwing.
    Na de start werkt de gereedschapskist in beginsel met dezelfde tabel als de bestaande gereedschappen.
    Maar om zeker te zijn dat je de nieuwe tabel hebt geladen is het wel raadzaam om even opnieuw in te loggen na de start van het event. Wat trouwens ook van toepassing is op de oogst aan gereedschappen uit je velden.

    En bedenk dan nog dat het nieuwe gereedschap bewust zeldzaam is, dus zo makkelijk komt het niet tevoorschijn. (Daarom zit het ook als beloning in de quest, zodat iedereen er een paar kan hebben en naar believen kan inzetten).
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat vraag ik mezelf dus ook wel eens af. Aan het begin van het vorige fokevent had ik er 1400. Die komen uit coöperatiequests, tijdelijke quest, extra buur, Bommel, rad, van 2 verschillende buren die grootverbruikers zijn en er helaas eentje afscheid van me heeft genomen, en soms ook nog wat uit de eigen molen.
    Meestal fok ik alleen voor de tijdelijke quest, de koekoeken heb ik alleen het supervoer uitgehaald wat meer supervoer opleverde dan het kostte, die bonenstaakrij laat ik zitten.
    Vorige keer had ik opgespaarde fokgeiten, die ik de maand ervoor niet gefokt had, en ben ik dus volop op Bahamarama bezig geweest. In een paar uurtjes 900 supervoer erdoor.
    14-13-7-3 zijn op volgorde het aantal fokdieren wat ik nodig heb voor de ganzenfok. Er zijn delen die ik vaak oversla omdat ze me te weinig opleveren. Met 29 stallen is dat soms 3, meestal 4 rondes fokken tijdens een babyboom. Ongeveer 100 tot 150 supervoer.
    En bij de laatste ronde kunnen dan gelijk de wolvarkens en shetlandpony's uit de reuzenstallen meegefokt. Als ik dat iedere maand doe, is dat maar 4 of 5 fokhotels. Meer van die fokdieren heb ik dan niet.
    Dus ik wacht altijd netjes tot babyboom, hoor dan iedereen al over de resultaten, en een uurtje nadat ik eindelijk begonnen ben, ben ik klaar.
    Er wordt wel geklaagd over het niet overslaan tijdens een babyboom, maar je hebt wel de meeste keren 2 fokdieren, door de rune in de boom regelmatig 3. Daarvan slaat een deel dan ook nog eens over.
    Ik denk dat de ganzen me wel wat meer gaat kosten aan supervoer, en aan ganzen omdat je de keren dat je geen extra fokdier krijgt ook geen 2,4 of 6 gewone dieren terugkrijgt. Maar ik kan helaas niet wachten op een babyboom.
     
    -ymked55-, Errim en dutchboy vinden dit leuk.
  19. Susannamaria

    Susannamaria Keizer van het forum

    Dank je wel Enk, jammer dat het niet in porties kan, maar dan smijt ik maar eens met gereedschapxD
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  20. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester


    Vind het knap om aan zoveel SV te komen zonder €.
    Had je die 1400 over van de op hol geslagen molen een paar maanden terug?
    En heb je erg mazzel met de overslag, men zegt in de wandelgangen, random 20 %, zit op zo‘n 5 %.

    Kom zelf niet verder dan gemiddeld 300 SV per maand,
    25 van premium
    40 uit de kuikenschool
    170 uit de molen met abo daarvoor en af en toe de wolk snellere molen
    65 gemiddeld uit queesten het rad en buren.
    Daarom alle ondertussen 24 fok- queesten nog openstaan.
     
    -ymked55- en dutchboy vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.