Praatgroep Fok-eventquest Rendierdrukte

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 3 Januari 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    hier ook, 4 engeldieren over. als het mag overslaan dat doet die het niet, nu steeds weer. gelukkig klaar. had liever de dieren gehouden, maar ja, was gemeld: omwisselen.
     
    Katinka1700 vindt dit leuk.
  2. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik heb precies één pakdier over en verder niks xD

    Eigenlijk zou ik er nog vijf pakdieren bij moeten maken om de hele quest af te ronden, maar dat kost me te veel SV en je zult zien dat ik dan wel met een zooitje engelendieren blijf zitten, dus ik laat het erbij. Om mezelf niet in de verleiding te brengen heb ik alle rendieren die ik vanmorgen geoogst heb ook maar op de markt gegooid, en dat leverde mooi nog tien miljoen BD op dus ik ben zeer tevreden met dit event.
     
  3. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Als je rendier fokjes overhebt kun je ze natuurlijk ook inleveren in een quest waar fokdieren gevraagd worden .
    Misschien ook een goede optie:music:
     
    owl., Sintra98, -freedom5555- en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. [jeanet]

    [jeanet] Regelmatige auteur

    .. upgraden van menagerie bijvoorbeeld
     
  5. duindistel46

    duindistel46 Forumleerling

    ik heb al 2x 5 stallen met rendieren geoogst. ik zie mijn aantal rendieren niet bij de oogst opgeteld in mijn account. Hoe kan dat zo maar.
    kan dus niet verder met fokken!
     
  6. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Iets nakijken op je account kunnen ze alleen bij support. Die bereik je via het spel of de link in mijn handtekening
     
  7. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Ik word hier niet blij van de terug haal acties ik heb 3 pakdieren over en 36 engeldieren de meeste van vorig jaar
    Als beloning voor BP dat ze de dieren terug gaan halen heb ik dus GEEN Rendiermanden gekocht wat ik normaal gesproken wel zou doen.
    Helaas wordt ik nu dus gestraft voor mijn eerdere inspanningen en investeringen
    Ik roep allen op die tegen zijn van het terug halen van de overgebleven rendieren
    Dit kenbaar te maken bij BP op dit forum of een andere manier
    Ik dacht dat ze hun lesje van vorig jaar geleerd hadden NIET DUS
    Ik ga dan ook in volgende edities eerst kijken of er geen addertje onder het gras zit.
    Alvorens met beperkte FOK events mee te doen Dat ze nu als nog de Rendieren van een jaar geleden terug halen is in mijn beleving onrechtmatig omdat het hier niet om een normaal event gaat. De redenering is als volgt
    Je koopt voor echt geld Rendieren dan ga je voor echt geld SV inzetten en als je nog wat over had van het jaar daarvoor wordt datnu dus voor veel te weinig afgenomen en compenseert dat lange na de investering niet
    Ik hoop van harte dat ze de weghaal actie NIET door laten gaan net als vorig jaar.
     
    Laatste bewerkt: 7 Januari 2019
    lovely en Cornelly52 vinden dit leuk.
  8. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Maar Sintra , je gaf eerder zelf al aan dat je de FAQ niet had gelezen en dus gewoon aan event was begonnen ..
    Hofje zegt het niet snel en Hofje doet ook niet snel ..Maar de "schuld" ligt nu vooral bij jouw zelf ..
    Dat jij de FAQ niet van tevoren hebt gelezen daar kan BP nu niks aan doen ..en dat ene mandje minder verkoop ..denk niet dat ze daar in Hamburg - City van wakker zullen liggen ..
     
    leni1955 en owl. vinden dit leuk.
  9. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    ik had de FAQ wel gelezen. als de overgebleven fokdieren weggehaald worden, dan is dat zo, maar ik zou ook meer dan tevreden zijn als ze mochten blijven tot "ooit eens".
     
    leni1955 vindt dit leuk.
  10. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik heb niet voor echt geld rendieren gekocht, niet voor echt geld een mandje gekocht, van te voren de FAQ wel gelezen.
    Het was helemaal duidelijk. Heb in mijn eerste post bij deze speldiscussie al gemeld vooral rustig aan te gaan fokken om zo min mogelijk fokdieren over te houden. Eerlijk gezegd snap ik je probleem niet.
    Ik ben niet tegen het omwisselen van de overgebleven fokdieren. Het was de spelregel bij dit event, duidelijk van tevoren gecommuniceerd door BP.
     
    lovely, Sintra98, Margreeth en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Sintra ik heb nooit voor echt geld rendieren gekocht en nu ook geen mandjes, sterker nog, ik heb niet eens gefokt maar flink bd verdiend met die dieren,
    Dat ze nu teruggehaald worden vind ik prima omdat er nooit iets mee gedaan wordt, staan maar in de schuur te verstoffen.
    Als ze dit niet zouden doen, ook goed.

    Bovendien heb ik in totaal maar 8 dieren, niet de moeite dus.

    Een faq lezen is wel handig voor je aan een event begint dan kom je niet voor verrassingen.
     
    Sintra98, Cornelly52 en Margreeth vinden dit leuk.
  12. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Als Sintra helemaal niet aan het event mee had gedaan dan waren de rendier fokdieren na dit event toch ook gewoon omgewisseld en dat heeft dus niks te maken met wel of niet een faq lezen. Sintra heeft niet de mogelijkheid om tegen BP te zeggen van ik doe niet mee met dit event en ik wil mijn fokdieren gewoon houden. Terwijl vorige keer juist na een hoop protest door BP is besloten om toen het omruilen niet te doen. Nu zullen de meeste niet zoveel als Sintra vorige keer hebben gefokt maar ik ben het wel met Sintra eens dat BP dit dus eigenlijk niet kan maken.
     
    lovely vindt dit leuk.
  13. Cornelly52

    Cornelly52 Forum-baron

    Hij was het wel van plan alles wat hij op voorraad van vorig jaar had was dus ruim voldoende om het gevraagde te leveren en hij heeft dit als restanten over gehouden
    maar hij vindt wat hij vorig jaar voor TG heeft gekocht hij dat mag houden omdat er ook al is dat een jaar eerder dat zo lang hij het spel speelt dat ook mag houden
     
    Laatste bewerkt: 7 Januari 2019
    Sintra98 vindt dit leuk.
  14. -doppie-

    -doppie- Levende forumlegende

    Voor zover ik weet is volgens mij de rendierenfok niet vorig jaar geweest , laatste was volgens mij in 2015
    https://board-nl.farmerama.com/inde...de-vinnen-event-quest-2015.18924/#post-237239
     
    Laatste bewerkt: 7 Januari 2019
  15. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ja alles goed en wel, maar als je dropitems koopt met TG en uiteindelijk blijk je die allemaal over te hebben worden ze toch ook omgewisseld?
     
    Margreeth, janniekwak en -doppie- vinden dit leuk.
  16. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Bij het fok-event ‘Koude vinnen’ in februari 2015 werd in de faq vermeld dat de eenmalige fokrendieren na het event in de schuur zouden blijven voor een volgende keer (onbekend wanneer).

    In juni 2017 werden door GameDesign het lange termijnbeleid voor Farmerama opnieuw bekeken en vastgesteld.
    Daarbij werd ook de toekomst van het fokken tegen het licht gehouden en werd besloten dat er geen fok-events met eenmalige fokdieren meer gehouden zouden worden.
    Wat overbleef waren de event-fokdieren van het rendier. Een speler merkt dat niet, maar technisch zijn eventdieren anders (eenvoudiger) van opzet en kunnen niet zonder meer gebruikt blijven worden.
    GD besloot de event-fokdieren om te wisselen tegen EP en BD en voerde dat toen ook meteen voortvarend uit.
    Waarop heel begrijpelijk een storm van protest opstak, spelers hadden extra gefokt om bij het volgende event een voorsprong te hebben. De faq van dat laatste event had het immers uitdrukkelijk vermeld.
    Om die reden werden de evenrdieren terug in de schuur geplaatst in afwachting van een volgend event om ze in te gebruiken. De uitgekeerde EP en BD mochten de spelers houden.

    En nu is er dus een nieuw fok-event met de rendieren.
    Waarbij de faq keurig benoemt dat na afloop van dit event alle event-dieren worden omgewisseld tegen EP en BD.
    Natuurlijk staat het eenieder vrij hier boos over te zijn en hiertegen te protesteren. Maar deze keer is alles vooraf duidelijk verteld dus zal een protest weinig helpen.
     
    miekje9 en -doppie- vinden dit leuk.
  17. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Goedemorgen Ron Allereerst dank voor de uitleg. Ik had de pech dat ik geen fokdieren meer te investeren had
    in een project de fokdieren zijn wel verwijderd de popup heb ik daarvan niet gezien maar het verwachte deel BD is bijgeschreven bij de EP wist ik dat niet uit mijn hoofd. Die heb ik dus gemist of is niet geweest.
    Jou uitleg verheldert veel en ik zal er rekening mee houden in de toekomst als er toch een tijdelijk fokken komt
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.