Praatgroep Feestmuizen / Oud & Nieuw 2014 - 2015

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 22 December 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jennie79

jennie79 Forum freak

hier gaat het ook goed.
    heb inmiddels 14 clownsvissen dus is dat het probleem ook niet.
    moet nog 15 emoes fokken maar dat ga ik wel redden en koop ik wel een paar struisvogels op de markt.
    ik ga vandaag nog een keer levelen op baha en dan moet ik nog 10 gb du maak ik me daar ook geen zorgen meer over omdat er ook nog veel tep uit het event komt.
    wil wel de mensen bedanken die ons gesteund hebben door ons elke dag een smootie te sturen want zonder jullie hadden we het niet gered.

eevee60 en robbiefarmer vinden dit leuk.
  2. N00tje

N00tje Actieve auteur

Yes, goed bericht van je. Vind je het niet zonde, om de struisvogels te kopen? Die zijn nu voor de hoofdprijs te koop. Met 15 emoes zou je 4x minstens zoveel moeten hebben en dat is misschien zelf te maken. Het overschot aan struisvogels zet je dan zelf in de markt voor de hoofdprijs.
    WE gaan het halen Jennie, met onvoorwaardelijke hulp, steun en liefde van de mede-buren in het spel.
    Fijne zondag allemaal!

Renske45 en robbiefarmer vinden dit leuk.
  3. Paddington28b

Paddington28b Forum-generaal

ben ook maar begonnen met emoe's te fokken, mijn stallen slaan regelmatig een fase over... normaal erg blij mee maar nu toch wat minder.

4. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Ik zet het hier maar neer er zit een foutje in de FAQ
    Omdat de muisraket alleen op de baha gedraaid kan worden moet dit hier en daar bij level aangevuld worden.

5. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Dat heb ik op de eerste bladzijde van dit topic ook gelijk geplaatst, en vervolgens ook nog een keer dat de benodigde tempellevels daarna alsnog wel toegevoegd zijn, maar dat Baha nodig is voor de molen nog niet.
    Zonder Baha is er geen gouden level te spelen.

6. MevrouwPeer

MevrouwPeer Forumleerling

Die wolkenrij kan mij gestolen worden. Bovendien zit ik nog maar in level 4 van de apentempel en kan ik niet meedoen aan goud+diamant van 5+7. Scheelt me weer een hoop vuurwerkbloemen. Ik kijk nog wel of ik zin heb om emoes te fokken

7. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Zo, ben zojuist een laatste keer (wat nodig was) geleverd op baha en heb direct de hibicus vrij gespeeld. Er 5 gekocht en deze op mijn landje gezet met sm, water en mest. Over 2uur ongeveer kan ik ze oogsten. Dan ga ik ze er nog een keer opzetten en vannacht mooi op comfortvelden. Als ik ze morgen na 14.00uur kan oogsten, heb ik een begin voor de gevraagde 800 en mooie punten voor de DI. Nu nog maar 1GB over :cry: Gelukkig kunnen we met dit event ook veel TEG verdienen :)

Ik lees allemaal berekeningen hierboven om morgen de gewassen precies om 14.00uur te kunnen oogsten. Zelf doe ik daar meestal niet zoveel op uit, al denk ik dat het nu met de jaarwisseling wel verstandig is, echter krijg je maar 10 gewassen bij start van het event. Het is dus niet erg als je gewassen om 16.00uur klaar zijn. Dan heb je die 10 ook klaar (natuurlijk moet je wel rekening houden voor 10 veldjes).
    Iedereen alvast succes

8. detje81

detje81 Forum-overlever

Zo alle fokdieren zijn binnen. Morgen na het werk snel met de gewassen beginnen.

9. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

ok coco ik weet het wel je hebt alles al gemeld
    Maar sorry dat ik dat niet had gelezen

10. -Coco1968-

Geeft niet, ik vind het gewoon jammer dat het niet in de FAQ is aangepast. Ik denk dat veel spelers er in de praatgroep over heen lezen.

11. yvonne1957

yvonne1957 Forumleerling

isweer een leuke qwesr maar alleen jammer dat je geen Hibiscussen kan kopen moet nog 21 bananen hebben voor ik de
    Hibiscussenplant kan open dus 5 keer een level omhoog denk niet dat ik het red maarga er wel voor

12. BoerAnnelies

Heb op 1 veld uien op comfortvelden met sm, water en mest liggen. Deze kan ik rond de klok van 15.00uur oogsten. Verder oogst ik de rest gewoon in de morgen en zet ik er andere gewassen op. Maar de DI van het 1ste veld zullen dus wel redelijk zijn. Per veld krijg ik 198EP, dus net iets minder wat Coco eerder melde van de 208EP voor het goede aantal DI. Ben benieuwt morgen.

13. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Hier staat al het zware geschut er ook weer op, en ook op de accounts van de kinderen.
    Ik had vandaag de tijd, dus heb de moeite genomen alle stallen en superbomen etc. er op de juiste tijd op te zetten. Altijd een heel gedoe, maar het loont wel. Althans, dat zullen we zien morgen.
    Meestal zet ik voor een event met dropitems gewoon een lang gewas op kwartakkers, veel minder werk. Maar dit was ook wel weer eens leuk, dat gepuzzel.
    Lekker als alles straks weer vol ligt met eventgewas, dan wordt het wat minder arbeidsintensief. Sommige stallen (ketelsmederij) en bomen (van de nieuwe quest) blijven op de akkers. De rest gaat er allemaal af.
    Succes allemaal!

14. Jokertje_

Jokertje_ Forum-hertog

Ik heb de bonenstaak van de SM geoogst 5% snellere SM, morgen zet ik wel witte onschuld neer, een veredeling van de anjers de vroegrijp 12% en water en mest dit alles op comfortvelden. Dit moet volgens mij veel DI opleveren dan nog al mijn stallen, werkstallen, bomen en superbomen dus volgens mij maak ik een leuke start

15. slakje64

slakje64 Gelegenheidsauteur

joepie, ik ga een rustige week te gemoed , geen druk,geen rekenwerk;
    gewoon niet mee doen (en misschien wat centjes verdienen)

het beste voor iedereen die toch als gekken de jaarwissel mee doet. !!

stien56 vindt dit leuk.
  16. -Coco1968-

Ik probeerde niet te zeggen dat 208 het juiste aantal ep is. De zwaardlelies op comfortvelden levert 208 ep op. En ik heb daarnaast de tip gegeven dan te kijken welke stallen daar overheen gaan. Ik heb nog nooit comfortvelden neer gelegd voor een event, en ook nog nooit nodig gehad. Ik zie het nut er wel van in. net als tijdens het event DI bijkweken met een goed veredelt gewas op comfortvelden met supermest. Zelf houd ik het op de stallen die veel ep geven, dan heb ik gelijk veel mest, en daarnaast soms een veld met lang gewas (gerst of hoger)
    Als je om 5 over 2 een kans wilt maken om bij de spelers met de meeste drops te horen, kun je het beste zorgen dat alles om 2 uur klaar is. Zelf heb ik zojuist mijn xxl-bomen gewoon geoogst, deze kunnen dan vanavond om 9 uur gewoon de 2e keer. Als ik ze nu had laten staan, waren ze de 2e keer in de nacht klaar geweest, dus had me een oogst en de ep gekost.
    Gisteravond wel alle oranje werkstallen geplaatst, de oranje koi al iets eerder. o_Ok ik maak me niet zo druk om de tijd van 2 uur dus. Maar ik probeer er met de reuzenstallen wel op te letten dat ze tussen 1 en 5 klaar zijn, en niet s'morgens bij het opstaan of s'avonds laat. De mammoetbomen staan ook allemaal op het veld en zijn vanmiddag ergens een keer klaar.
    Ik zal om 2 uur niet zoveel drops hebben, maar ik heb er vertrouwen in dat ik vanavond om 9 uur gewoon overal weer 100 van heb.

17. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Ik heb zoveel mogelijk alles om 2 uur klaar op een paar hokken na. Ik heb dit bewust gedaan omdat ik graag vanavond genoeg gewas wil hebben voor 4 velden met comfort aangezien ik morgen moet werken en woensdag ook. Er zijn veel gewassen nodig, maar ook ontzettend veel dropitems. Steeds oogst ik wat hokken om dan de mest weer aan te vullen en zo optimaal gebruik te kunnen maken van alle middelen.

Ik vind het weer een leuk event en zie wel hoe ver ik ga komen, haal ik niet het hele event is het ook prima. Ik ga in ieder geval voor een paar leuke prijzen en dan ben ik super tevreden.

18. BoerAnnelies

Ik heb rond de klok van 11.00uur mijn XXL bomen ook geoogst. Op die manier kan ik ze vanavond nog een keer oogsten en pak ik ze de komende dagen 2 keer mee ipv 1 keer. Meestal haal ik de gewone bomen er af (morgenvroeg), een aantal bijzondere bomen en een paar XXL bomen laat ik staan. o_Ok een aantal werkstallen laat ik staan, omdat ik deze producten nodig heb en die weer veel EP opleveren.
    Vanmorgen ook mijn werkstallen geoogst, morgenvroeg kan ik ze dan weer oogsten en evt. haal ik ze er dan af.
    Voor 14.00uur heb ik nu mijn velden klaar staan. 1 veld met comfortvelden, sm, water en mest, erg benieuwt wat daar uitkomt. Maar ik hoef niet bij de spelers te zitten met de meeste DI, maar een goed beging is wel lekker :)

Momenteel 400 hibicussen in de schuur staan, ben al op de helft. Weet nog niet hoe en wanneer ik de rest ga halen. Misschien een keer geen event gewassen maar hibicussen er op zetten of ze gewoon kopen. Ik zie wel, het event begint vanmiddag pas.

19. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Ik heb ongeveer om 14.00 alles klaar.De bonestaak met de snellere SM staat ook klaar .Mochten de drops een probleem zijn dan kan ik een paar hele snelle rondjes rozen met SM doen.Ik haal alles leeg ,dan zijn het 7 x de gewassen .Dat moet tussen alle festiviteiten door te doen zijn .:).
    Ik vraag me af hoever N00tje en Jennie 79 zijn met hun GB jacht .Ik vermoed dat ze al bijna genoeg hebben

schaapje52 vindt dit leuk.
  20. jennie79

jennie79 Forum freak

hier nog 92350 TEP en dan heb ik de hibiscus dus dat ga ik halen.
    moet alleen nog 13 emoes fokken maar ook dat ga ik wel halen.

stien56, BoerAnnelies, Daxter1966 en 2 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.