Praatgroep Feestmuizen / Oud & Nieuw 2014 - 2015

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 22 December 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ben druk bezig met de fok. De 12 huis kalkoentjes zijn binnen. Van de kalkoen kreeg ik 3x een pauwkalkoen ipv een huiskalkoen. Nu bezig met de 25 emoes.
     
    Daxter1966 en farmermikkie vinden dit leuk.
  2. jennie79

    jennie79 Forum freak

    hier nog 30 gouden bananen en ook ik blijf goede hoop houden want wat worden we goed geholpen door mede boeren en boerinnen
    wil bij deze weg iedereen alvast heel erg bedanken die ons helpen om ons doel te halen want zonder jullie hadden we het zeker niet gehaald.ik heb nu een paar uurtjes om wat te doen en die ga ik ook goed benutten.
    de 12 huiskalkoenen heb ik al en ben nu bezig met de clownvissen en de emoes.
    wens iedereen een vrolijke 2de kerstdag en geniet van elkaar.
     
    N00tje en farmermikkie vinden dit leuk.
  3. detje81

    detje81 Forum-overlever

    Ik ben ook langzaam al wat aan het fokken, maar heb minstens al 5 keer gehad dat de stuisvogel over sloeg. Normaal heel erg blij mee, maar deze keer ietsje minder.
     
  4. Katinka1700

    Katinka1700 Forum-hertog

    Ik heb de huiskalkoenen en de clownvissen al gefokt. Nu ben ik bezig aan de emoes, maar dat gaat trager want ik moet eerst de struisvogels kweken. Dat gaat wel lukken. Alleen de 16.000 eventgewassen wordt spannend want we hebben 3 dagen feest en dan speel ik overdag niet.
     
  5. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    hoe kan het dat bij jullie het fokken een fase overslaat? Dit kan toch alleen tijdens een fokweekend?
     
  6. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    In de boom der wijsheid kun je met sterren een Rune vrijspelen die je ook Kans geeft op overslaan of 4 gewone dieren terug
     
  7. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    oh ja, vergeten.....
     
  8. boerinnetje182

    boerinnetje182 Forumleerling

    Ik vond de emoe's op de markt prijzig dus ook zelf maar aan het fokken geslagen.
    3 x een dwerg gehad, maar ook 3 x 4 struis terug (+ de emoe uiteraard).
    Nu weer 6 fokhotels gevuld.
    Ik begrijp alleen de tijd niet. Met rune (5 uur) en wolkenrij (20%) en rozenjam (50%) blijft er 1.29 uur over ?
     
  9. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Zo alle gewassen (courgette, cassave, hibiscus en aloë vera) en fokdieren (huiskalkoen, clownsvissen en emoes) op voorraad.
    Nu alleen nog de drop items en de event gewassen.;)
    Scheelt een hoop werk als je de rest al hebt.
    Dus wat mij betreft mag het event beginnen, ik ga ervoor.xD
     
  10. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Er is altijd een kans dat je overslaat. Wanneer je de rune in de boom hebt vrijgespeeld, heb je 20% kans (dus gemiddeld 1 op de 5x), dat je een willekeurig extra fokdier krijgt of 4 gewone dieren terug. Bij een babyboom heb je 100% kans op een willekeurig extra fokdier of 2 gewone dieren terug. De kans op overslaan blijft even groot, alleen doordat dat willekeurige fokdier ook een fokdier van een extra hoge fase kan zijn, lijkt het alsof het overslaan dan vaker gebeurd.
    Met babyboom en rune heb je die beide kansen opgeteld. Dus regelmatig een volgend fokdier met bijvoorbeeld 6 gewone dieren terug.
     
  11. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    5 uur = 300 minuten min 70% (210 minuten) blijft er 90 minuten over dus ja 1.30 uur
     
  12. tassie7474

    tassie7474 Forumleerling

    Ik zit toch even te wachten tot er een babyboom wordt aangekondigd voor ik ga starten met mijn fok.Heb de vissenen kalkoenen gekocht, maar geld raakt snel op dusde struisvogels wil ik zelf doen.
     
    amandeltje vindt dit leuk.
  13. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Kalkoenen, Vissen en emoes gefokt, zo die zijn klaar voor het event :D.

    No overal rode en oranje hokken en stallen neergezet voor de di. Teven alles omgebouwd naar comfortvelden en die gevuld met van alles en nog wat. Die zijn maandag rond 12 uur klaar xD. Kijken hoe het dan uitpakt met de di.

    Plan de campagne is begonnen, zullen we maar zeggen.

    Ik doe eerst alles zilver.
    Dan fase 7 voor het sier item met tep, dan fase 6 voor het sier item met BD, dan fase 3, 2 en 1, voor de stallen, bomen en supervoer. Heb ik dan nog tijd over dan komt fase 5 het sier item en als laatste fase 4 wolkenrij.
    Zodra ik di binnen heb, gaat dit gelijk als eerst de molen in om alvast wat bij elkaar te harken vanwege de tijd wat dit duurt. Moet toch eerst veel gewassen kweken voor al het zilver.

    Ben benieuwd hoe ver ik ga komen :music:.
     
  14. Marianne632

    Marianne632 Junior expert

    Als je roze gelei eet voor je de stal start blijft er met 4x parfum nog maar 7 of 9 minuten over. (er vanuit gaande dat je de rune uit de boom vrijgespeeld hebt)
     
  15. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    en met die bonenstaakrij erbij nog maar 5 minuten
     
  16. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ondertussen ben ik bezig op baha te levelen. Heb inmiddels een fase verder vrij gespeeld en de cactus ook. Nu nog 18GB op voorraad, dus nog 1 keer levelen en ik kan de hibicussen vrij spelen. Hier ga ik voor, zodat ik het event mogelijk uit kan spelen. De fokdieren en overige gewassen heb ik allemaal al op voorraad, dit scheelt straks weer.
    o_Ok ik zit natuurlijk wat minder achter de pc met de jaarwisseling, maar gezien het 8uurs gewassen zijn vind ik dat niet erg. Want dat is 3 keer per dag oogsten prima te doen. 1 keer in de ochtend, rond 8uur, middag 15.00uur en avond. Prima te doen denk ik. Maar we zullen zien.

    Iedereen alvast een fijne jaarwisseling.
     
  17. Jokertje_

    Jokertje_ Forum-hertog

    Ik heb logees maar ik heb vannacht nog gauw mijn fokdieren gefokt zonder BBD kostte me net aan rond de 80 SV maar ik heb ze nu wel compleet en inderdaad met de rune, roze gelei, de staak en parfum 5 minuten. Dus weinig tijd??? Je kunt er nu op wachten. De rest heb ik allemaal op voorraad ik hoef alleen nog het eventgewas en het spul uit de molen
     
  18. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    zit in dubio, nu gaan fokken of wachten of er een fokweekend komt..... iemand goede adviezen?
     
  19. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Het is niet bekend gemaakt of ze BB aan zetten tijdens het event.
    o_Ok het volle maan gebeuren is nog niet gepland in de agenda:oops:
     
  20. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Waarom zou er nu een BB moeten komen als je de fokdieren voor het event wil zit je niet op een extra overslag te wachten zal ook geen BB komen dit weekend lijkt me. Normaal gezien komt de volgende BB 9 of 10 januari
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.