Praatgroep Feestmuizen / Oud & Nieuw 2014 - 2015

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 22 December 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Zo, een mooie event met weer veel uitdaging vooral voor baha wat ik wel zie zitten. Die molen staat veelal stil omdat ik al het voer meestal tussen de 150 -100 heb zitten. Heb alles in mijn schuur en net nog even een paar fokdieren voor veel te veel gekocht zodat ik die ook op voorraad heb. Weet alleen nog niet wat ik ga doen met de event, gezien ik de hibicussen nog niet vrij heb gespeeld. Als ik dit wil doen kost mij dat eerst 40GB om een fase verder te komen, dan 20GB voor de cactus en dan nog eens 24 GB voor de hibicussen = 84 GB en momenteel heb ik 68GB gespaard voor het ooit komende koraalrif.
    En dan ben ik met oud en nieuw twee dagen niet thuis. Om nou het hele event te doen om de laatste fase na ivm de hibicussen vind ik ook wat jammer. Maar ja een lege staak vind ik ook weer niks o_O
    Zeer in twijfel wat ik ga doen. Ga in ieder geval een begin maken, want ik kan altijd punten binnen halen :)
     
  2. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Haha, ik doe hetzelfde. Is tenslotte het 2de dier in rij dus gaat snel hoor.
     
  3. N00tje

    N00tje Actieve auteur

    Moeten we wel fluisteren, straks gaat iedereen dit geintje uithalen. Maar wat ik raar vind, gisteren kon ik de huiskalkoenen voor maximaal 23000BD per stuk verkopen, vanmorgen gingen ze voor bijna 45000BD per stuk weg. En ik heb de 75% hogere marktprijzen gisteren in de boom geopend. Kan iemand me dat vertellen?
     
  4. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    En we hebben 65 sv gekregen in de adventskalender!
    Ik vind het in ieder geval wel een erg leuk event, ik vind fokken wel erg leuk, maar houd niet van de fokquesten in de cooperatie en zo kan ik toch regelmatig fokken. Dat er nu eens bahamarama gewassen worden gevraagd vind ik ook weer eens wat anders. Z
     
    Laatste bewerkt: 24 December 2014
  5. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Hoe meer vraag ergens naar is hoe hoger de prijzen.Het duurt altijd wel even voordat de prijzen op zijn hoogst zijn.
    Hoe gaat het met je op baha ,lig je nog op schema .
     
  6. N00tje

    N00tje Actieve auteur

    Nog niet, ik moet per dag bijna 760.000BD verdienen om voor 12.500 de bowl af te kopen (geen rekening houden met de EP die ik verdien door het oogsten van gewas/dier/boom met CAT en wortelbrood), vandaag heb ik voor 672000 in de markt staan, de grote klappers zijn verkocht maar er staat nog wel een beetje. Over 5 minuten zijn m'n kalkoenen weer klaar in de fok en kan ik 13*40000 voor de huiskalkoenen binnentikken.
    Maar ik maak nu de gewassen/dieren die ik nodig heb voor het heropeningsfeest, daar zit ook nog wat TEP in. Gek genoeg, ben ik nog steeds positief dat ik het ga halen, die 186 bananen. Ik hoef er nog "maar" 35(box)+40(box)+20(cactus)+22(hibiscus), tezamen 117 en daarvan heb ik er al 16.

    En een SUPER bedankje naar de mensen die me steunen en me zat voeren met bahamarama producten. Zonder jullie hulp zou het me niet lukken!
     
    lammetjes vindt dit leuk.
  7. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Je hebt nog 5. dagen voordat het event begint. Cat is een slimme keus om te gebruiken,ik zal proberen om je een Paasjam sturen die kun je naast de Cat gebruiken
     
  8. N00tje

    N00tje Actieve auteur

    Ik heb geen slotdingen meer voor een ambacht, ik heb roze gelei opgegeten voor de fokstallen. En ik heb geen 5 dagen, maar 11 dagen tot het einde van het event, toch? Het einde is pas als het tijdklokje op 0:00 uur staat.
     
  9. LandOfFladdertjes

    LandOfFladdertjes Forumleerling

    Ik vind het toch wel dapper dat sommige mensen die eigenlijk het minste kans hebben om het te halen er alles voor doen om toch in de buurt ervan te komen. Dit heb ik zelf ook al vier jaar lang gedaan, maar ik was nu eindelijk zo blij met mij 48GB (speciaal gespaard voor het koraalrif) dat ik het gewoon een te grote investering vond voor dit event. Je wordt eigenlijk al gepusht om zoveel mogelijk leeggeplunderd te worden zowel in supervoer als BD als Gouden bananen. Dus doe ik dat deze keer maar eens niet dacht ik.
    Ik heb wel besloten dat ik de eerste drie fases ga doen voor de mysterieuze stallen en stekjes. Die blijven toch favoriet bij mij... misschien krijg ik dan toch eindelijk die mooie kikker zo voor het nieuwe jaar ;) laten we hopen dat dat toch mag uitkomen. Dan is het namelijk tijd om toch nog even te juichen:D
     
  10. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Ik denk zelf dat je eerder de Gb hebt,ik moest zelf eens een keer om aan de pandafok mee te kunnen doen1,5 miljoen TEP wegwerken binnen 2 dagen en dat lukte ook prima .Mits je er vol voor gaat.Ik heb nog nooit zo leuk gespeeld als toen;)
     
  11. detje81

    detje81 Forum-overlever

    Ik wil even aangeven na alle negatieve verhalen over 8 uurs gewassen dat ik er blij mee ben omdat ik een aantal dagen moet werken.
    Verder fokdieren is minder, maar gelukkig de eerste in rij, dus na het vorige event met zoveel SV voor mij wel te halen. Afgelopen nacht heb ik er kalkoenen, vissen en struisvogels op gehad.
     
    amandeltje vindt dit leuk.
  12. N00tje

    N00tje Actieve auteur

    Ik denk vooralsnog niets, ik heb alweer 21 GB, maar de huiskalkoenen-markt is "kapot" er zijn constant mensen die denken dat ze 0,01BD onder mijn aanbod moeten verkopen. Staat dus even stil en waar ik normaal geduld zonder einde heb, zit ik nu wel op de wipstoel.
     
    lammetjes en Daxter1966 vinden dit leuk.
  13. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Ik heb ze wel op voorraad die fokdieren,
    maar als ik de event kalender bekijk dan zouden er 2 BBD achterelkaar zijn.
    Tenzij ze voor deze nieuwjaarsquest de BBD niet aan zetten.
    Hoezo SV bij elkaar harken? :eek:o_O
     
  14. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Ik heb net m'n fokdieren bij elkaar gefokt...55x m'n fokweiland gevuld en heb nu zelfs een klein overschot,
    die ga ik niet verkopen want er zijn tegenwoordig wel vaker fokdieren nodig!
    SV hoef ik niet bij elkaar te harken...zit zeer ruim in het SV en gebruik het meestal alleen als het BBD is :)
     
  15. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Houd je er wel rekening mee dat de prijzen gaan zakken als er meer aanbod komt en als meerdere spelers de fokdieren zelf gefokt of al gekocht hebben ? Je moet tenslotte je zaken wel verkopen. Je inleg aan marktgeld ben je kwijt.
    Huiskalkoenen staan hier al voor 20000 BD.
     
  16. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik denk dat de huiskalkoenen als eerste in prijs zullen zaken. Ik verwacht dat de emoes langer duur blijven, omdat daar veel meer van gevraagd worden. (En de prijs van de gewone struisvogels rijzen hier ook de pan al uit.)
     
  17. Hetty1

    Hetty1 Junior expert

    Het nieuwjaarevent ziet er leuk uit, de baha gewassen wel op voorraad maar de fokdieren helaas niet(meer), ik kijk wel hoever ik kom.
    Heb er in ieder geval wel weer zin in :p

    fijne dagen allemaal!
     
  18. jennie79

    jennie79 Forum freak

    heb inmiddels tempellevel 8 vrijgspeeld en ga nu sparen voor de aloe vera en moet daar nog 13 gb voor hebben.
    ga weer bijna level up en hier is ook alle hulp welkom.
    ben bezig met de kalkoenen en heb al 8 huiskalkoen dus dat gaat wel goed.
     
  19. N00tje

    N00tje Actieve auteur

    Ja, daar heb ik zeker rekening mee gehouden, daarom ben ik gisteren ook al begonnen met fokken omdat ik verwachtte dat meerdere mensen het kunstje gingen uithalen. Alles boven de waarde 20000BD is mooi meegenomen. Als ik 20000 per huiskalkoen krijg, ga ik mijn dagelijkse BD halen, als dan de rode bowl onder de 12500 blijft ga ik zelfs tot en met de hibiscus komen en kan ik het hele event uitspelen. De aloe vera stond vannacht mooi te wezen op bahamarama voor het eerst. Daar was ik al enorm blij mee.

    Ik ben nu al dronken van de rode bowl en über-gezond van de smoothies 8)
     
  20. jennie79

    jennie79 Forum freak

    moet in totaal nog 50 gb. heb nog gb nodig voor de aloe vera en nog 42 gb voor de hibiscus.
    dat zijn 10 levels omhoog op baha en dat betekent dat ik elke dag minstens 1 level per dag moet levelen. als het een beetje meezit met de markt ga ik vandaag nog wel een keer levelen op baha. de kalkoenen verkopen wel lekker.
    ik hoop dat ik het ga halen
     
    -Coco1968- vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.